IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1.Wysokość
wadium.
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w
wysokości: 15.000,00 zł. (słownie : piętnaście tysięcy złotych 00/100).
2. Forma wadium.
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1) pieniądzu
2) w którejkolwiek z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
- poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej,
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancji bankowej;
- gwarancji ubezpieczeniowej,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.
5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r.
poz. 978 i 1240).
Dokument gwarancyjny winien jednoznacznie wymieniać przypadki wskazane w
art. 46 ust. 4a i 5 ustawy.
3. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący
rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ BNP PARIBAS 20 2030 0045 1110 0000
0286 4640, z dopiskiem : WADIUM –Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów
rolnych Wałdowo-Toboły – II Etap. Dowód wpłaty wadium w oryginale lub
kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y podpisujące
ofertę, wykonawca załączy do oferty.
2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach
należy złożyć w formie oryginału wraz z pismem przewodnim w siedzibie
Zamawiającego w sekretariacie Urzędu Miejskiego pokój Nr 10. Do oferty
prosimy o załączenie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez
Wykonawcę (jednakże złożenie oryginału dokumentu wadialnego do oferty
nie będzie skutkować żadnymi skutkami prawnymi, jedynie Zamawiający nie
zwróci oryginału gwarancji Gwarantowi).
4. Termin wniesienia wadium.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym
wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający
będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy znajdzie się na rachunku
Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. Zwrot wadium.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art.
46 ustawy.
6. Utrata wadium.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca,
którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie
zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
4) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z
przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1,
oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw
lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87
ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej
przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
gwarancja | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.
Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, zmiana istotnych
postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że
konieczność wprowadzenia zmian wynika z następujących okoliczności:
1) Przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydania przez
właściwy organ lub inną instytucję decyzji lub innego dokumentu
niezbędnego do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy.
2) Odmowa wydania przez właściwy organ lub inną instytucję decyzji lub
innego dokumentu na skutek błędów w dokumentacji projektowej.
3) W przypadku zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania
innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia.
3) W przypadku zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania
dokumentów, które te przepisy narzucają;
4) Właściwe organy administracji publicznej i instytucje uzgadniające
nie wydały wymaganych decyzji administracyjnych lub uzgodnień w
ustawowym terminie, a także w przypadku zmiany uzgodnienia, bądź
wniesienia po wydaniu tych decyzji lub uzgodnień dodatkowych wymogów
skutkującego koniecznością dokonania zmian lub uzupełnień w projekcie;
5) W przypadku konieczności dokonania korekt w rozwiązaniu projektowym, a
wynikających ze zmiany stanowiska Zamawiającego lub stanowiska
instytucji uzgadniających (opiniujących);
4) Zaistniały przyczyny niezależne od działania Stron, których przy
zachowaniu wszelkich należytych środków nie można uniknąć ani im
zapobiec, w szczególności:
a) warunki uniemożliwiające realizację robót budowlanych z przyczyn
technologicznych przez okres powyżej 2 tygodni,
b) realizowanie przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych, technologicznych lub materiałowych ze względu na zmiany
obowiązującego prawa lub w sytuacji, gdy
zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem
lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
c) protesty osób prawnych i fizycznych.
5) Zaistniały odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki
terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych podziemnych
sieci, urządzeń lub obiektów budowlanych.
6) Zaistniały odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki
geologiczne (kategoria gruntu, itp.) skutkujące niemożnością
realizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach
technologicznych.
7) Zaistniała konieczność wykonania dodatkowych badań, ekspertyz,
analiz.
8) Zaistniała konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w
dokumentacji projektowej.
9) Zaistniała konieczność wykonania prac wynikających z zaleceń organów
uprawnionych np. Nadzoru budowlanego, PIP, itp.
10) Zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy,
wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy,
zmiany wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcę,
Zamawiający może wyrazić zgodę na powyższe po zaakceptowaniu umowy
Wykonawcy z podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dot. wykonania
robót określonych w umowie, w terminie 14 dni od przekazania umowy przez
Wykonawcę.
11) Zaistnieje brak frontu robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy na
okres powyżej 2 tygodni.
12) Nastąpi zmiana obowiązującej stawki podatku VAT.
13) Wykonanie przedmiotu umowy jest uzależnione od wykonania dodatkowych
robót. W tym przypadku istnieje możliwość przesunięcia terminu
wykonania przedmiotu umowy o okres niezbędny do wykonania dodatkowych
robót.
14) Wstrzymanie robót przez Zamawiającego.
16) Wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające
prawidłowe wykonanie robót, przy czym przez niekorzystne warunki
pogodowe należy rozumieć występowanie intensywnych opadów deszczu przez
okres dłuższy niż 7 dni następujących jeden po drugim. Wykonawca winien
zgłosić ten fakt w dzienniku robót (wewnętrznym) oraz pisemnie
Inżynierowi Kontraktu i Zamawiającemu. Zgłoszenie powinno zostać
potwierdzone przez Inżyniera Kontraktu i stwierdzone potwierdzeniem z
najbliższej stacji meteorologicznej
16) wystąpienie działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie
przedmiotu Umowy zgodnie z postanowieniami Umowy;
Za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, którego skutków nie da
się przewidzieć ani im zapobiec. W szczególności za siłę wyższą będzie
się uważać działanie przyrody, takie jak np.:huragan, trzęsienie ziemi,
powódź, oraz inne zdarzenia takie jak np.: wojna, zamieszki, strajk
generalny (z wyjątkiem strajków Wykonawcy), działania legislacyjne władz
powodujące niemożność wykonania umowy;
17) Zmiany rodzaju materiałów, z których będą wykonane roboty budowlane,
w przypadku zaprzestania produkcji materiału bądź wycofania i
wprowadzenia przez producenta materiału o parametrach i cechach
użytkowych lepszych lub jakościowo wyższych lub technologicznie
nowszych. Zmiana rodzaju materiałów wymaga pisemnej akceptacji
Zamawiającego, uzyskanie której wymaga przedstawienia przez Wykonawcę
szczegółowego uzasadnienia zmiany wraz z pisemnym potwierdzeniem
producenta parametrów nowych materiałów. Zmiana rodzaju materiałów nie
może powodować podwyższenia wynagrodzenia określonego w Umowie i nie
wymaga ona sporządzenia aneksu do Umowy.
18) zmianę osób, które będą uczestniczyły w wykonywaniu umowy na skutek
np. śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, niewywiązywania się z
obowiązków wynikających z umowy lub jeżeli zmiana ta stanie się
konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn, np. rezygnacji;
2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą
obu Stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności.
3. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana
jest do udokumentowania zaistnienia powyższych okoliczności. Wniosek o
zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2017-08-02, godzina:
11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe: