Protokół Nr 2/11 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego RM w dniu 13 stycznia 2011r.


Protokół Nr 2/11
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 13 stycznia 2011r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde
2. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla nr 2 – Józef Cyra
 
 
            Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
       
Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.   Omówienie sprawy związanej z możliwością parkowania samochodów ciężarowych w obrębie spółki „Agroma”.     Sprawy wymagające akceptacji Komisji dotyczące:
a)  wytyczenia drogi dojazdowej do posesji Nr 13/2 (sprawa Państwa  ).    
b)  wniosku Państwa  o wykup prawa użytkowania wieczystego (działki w Sępólnie Kraj. przy ul. Sienkiewicza).    
c)  sprzedaży lokali mieszkalnych – .  
d) możliwości użyczenia Jeziora Piaszczynek (wniosek Okręgu Polskiego Związku Wędkarskiego).
e) projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży gruntów położonych przy ul. Ogrodowej w Sępólnie Krajeńskim.
f) projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie nabycia na mienie komunalne niezabudowanej nieruchomości położonej w Sikorzu
g) projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego nr 26 na Os. Słowackiego 13 w Sępólnie Krajeńskim stanowiącego własność Gminy. 
5. Podsumowanie prac Komisji za 2010r.      
Wolne wnioski i zakończenie.  
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.   
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 9 grudnia 2010r.  
 
Ad.3. W tym punkcie uczestniczył Prezes Spółki „Agroma” – Maciej Kluczyński.     
Pan Drogowski poinformował, że zaproszenie Pana Kluczyńskiego związane jest z ustaleniami podjętymi podczas poprzedniego posiedzenia Komisji tj. koniecznością rozwiązania kwestii umiejscowienia na terenie miasta parkingu dla samochodów ciężarowych.  Poinformował Pana Kluczyńskiego, że zasugerowano możliwość utworzenia parkingu w obrębie spółki „Agroma”. Pan Kluczyński potwierdził, że na terenie spółki istnieje możliwość parkowania „ciężarówek”. Teren placu jest stróżowany w godz.. od 14.30 do 7.00 rano. Od obecnie korzystającego z możliwości parkowania spółka pobiera opłatę w wysokości 350zł. miesięcznie. Nadmienił, że plac posiada powierzchnię około 2ha.
Pan Drogowski zaznaczył, że sprawa parkowania samochodów ciężarowych jest pilna. Dlatego też warto negocjować z kierowcami samochodów ciężarowych na temat możliwości parkowania na placu w „Agromie”. Celem jest przede wszystkim wyprowadzenie parkowania z pozostałej części miasta, w szczególności z Osiedla Jana Pawła II. Wobec powyższego zaproponował sukcesywne przeprowadzanie rozmów z kierowcami z jednoczesną możliwością negocjowania ceny za udostępnienie miejsca parkingowego. Pan Kluczyński zapewnił, że pozostaje „otwarty” na propozycje w zakresie ofert dot. parkowania.   
Komisja przyjęła do wiadomości zapewnienie Pana Kluczyńskiego w sprawie prowadzenia negocjacji w zakresie ceny za parkowanie pojazdów. Postanowiła jednocześnie doprowadzić do przeprowadzenia konsultacji z kierowcami samochodów w sprawie możliwości parkowania „ciężarówek” na terenie „Agromy”.                         
 
Ad.4a) W tym punkcie uczestniczyli zainteresowani –  .
Pan Dera przedstawił, rozpatrywany już na Komisji uprzedniej kadencji, wniosek Państwa   w sprawie wyrażenia zgody na wyznaczenie własnej drogi dojazdowej do posesji nr 13/2.
Pani Miczko wskazała,  że po negatywnej opinii Zarządu Osiedla Nr 2 i wspólnoty mieszkaniowej Państwo   złożyli stosowne odwołanie.
Pan Cyra, jako Przewodniczący Zarządu Osiedla poinformował, że bezpośrednio zapytał członka Zarządu wspólnoty, jaka opinia została wyrażona na temat możliwości wytyczenia drogi. W odpowiedzi uzyskał informację, że 3 członków wspólnoty było „za”, reszta była przeciwna. Pan Cyra zauważył, że Komisja rozpatrując ponowiony wniosek powinna zaznajomić się również ze zdaniem innych członków wspólnoty, a nie tylko obecnych dzisiaj Państwa  . Pan Dera wskazał, że stronami postępowania jest Gmina i Państwo  , sprawa dotyczy bowiem o wyjazd z ich nieruchomości na działkę gminną.  Pan Rodhe zasugerował, żeby pozyskać imienną opinię członków wspólnoty (lista zawierająca podpisy i przyporządkowane stanowisko w sprawie). Członkowie Komisji stwierdzili, że zasadnym byłoby, oprócz pozyskania imiennej listy, dokonanie dzisiaj wizji lokalnej, która pozwoli na prawidłowe wypracowanie stanowiska. Wobec powyższego Komisja postanowiła, że dokona wizji lokalnej w sprawie możliwości wytyczenia drogi dojazdowej po wyczerpaniu porządku posiedzenia.  
Obecni na posiedzeniu Państwo   wskazali, że pytani przez nich mieszkańcy wspólnoty nie mieli zastrzeżeń co do wytyczenia drogi lub też w ogóle nie wiedzieli o sprawie. Zaznaczyli, że jeśli mieszkańcy wspólnoty opowiedzą się pisemnie przeciw ich wnioskowi, to powinni przedstawić stosowne argumenty.
Ostatecznie Komisja postanowiła w tej sprawie dokonać w dniu dzisiejszym wizji lokalnej oraz w terminie późniejszym, za pośrednictwem Urzędu Miejskiego pozyskać imienną opinię członków wspólnoty – co będzie dla Komisji podstawą do wydania opinii w sprawie Państwa  .                                   
 
Ad.4b) Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Państwa   w sprawie możliwości wykupu użytkowania wieczystego gruntu przy ul. Sienkiewicza działki nr 342/2, 340/9, 340/13, 340/11 (z wyłączeniem części działki 340/11, będącej drogą dojazdową).      
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie w/w wniosek z jednoczesną możliwością negocjowania kwoty wykupu.          
 
Ad.4c) Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych najemcom: Panu  . Na wniosek Pana Dery, w związku z trwająca procedurą, Komisja rozpatrzy wniosek z poprzedniej Komisji (Pani  ) na swoim następnym posiedzeniu w miesiącu lutym.       
 
Ad.4d) Pan Dera zapoznał Komisję ze sprawą możliwości odpowiedniego zagospodarowania wykupionego przez Gminę Jeziora Piaszczynek. Nadmienił, że przed wykupem jezioro było administrowane przez Okręg Polskiego Związku Wędkarskiego. Obecnie Zarząd Okręgu PZW zwrócił się pisemnie do Gminy o użyczenie jeziora, z jednoczesną możliwością przekazania opiekuństwa jeziora jednostce terenowej (Koło Nr 121 w Sępólnie Krajeńskim) przy zapewnieniu ogólnodostępności do akwenu. Pan Dera dodał, że istnieją również zamierzenia innych podmiotów celem doprowadzenia do komercyjnego charakteru jeziora. Przekazał także stanowisko Burmistrza, który to opowiada się za ogólnodostępnością mieszkańców do jeziora.
 
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za możliwością użyczenia Jeziora Piaszczynek Polskiemu Związkowi Wędkarskiemu (z opiekuństwem jeziora dla Koła Nr 121 w Sępólnie Krajeńskim) – pod warunkiem zagwarantowania jego ogólnodostępnego charakteru – zarówno dla mieszkańców jak i innych kół wędkarskich. Gwarancje obejmujące ogólnodostępność a także  prawidłowe utrzymanie jeziora powinny zostać szczegółowo określone w zawartej umowie.       
   
Ad.4e) Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży gruntów położonych przy ulicy Ogrodowej w Sępólnie Krajeńskim (nabycie działek na uzupełnienie nieruchomości).  
 
Ad.4f) Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie nabycia na mienie komunalne niezabudowanej nieruchomości położonej w Sikorzu (nieodpłatne nabycie na mienie gminy drogi od Pana  ).   
 
Ad.4g) Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego nr 26 na Osiedlu Słowackiego 13 w Sępólnie Krajeńskim stanowiącego własność Gminy (zadłużony lokal mieszkalny po Państwie  ).        
 
Ad.5. Komisja wypracowała z jednoczesnym jednogłośnym zatwierdzeniem informację ze swoich prac za 2010r. 
 
Ad.6. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Cyra zawnioskował, aby w związku z fatalnym technicznym stanem gminnej substancji mieszkaniowej – stworzyć fundusz w wysokości 10-15% środków ze sprzedawanych gminnych mieszkań – celem przeznaczenia uzyskanych kwot na bieżące remonty mieszkań komunalnych. Komisja poparła wniosek Pana Cyry postanawiając skierować go do rozpatrzenia przez Komisję Budżetu i Handlu.
- Pan Drogowski poinformował o konieczności „załatania dziur” na nawierzchni powiatowej drogi na odcinku z ul. Targowej w kierunku Osiedla Jana Pawła II. Komisja zasugerowała, aby Urząd w tej sprawie skierował odpowiednie pismo do Starostwa Powiatowego.
- Pan Drogowski ponowił wniosek o umiejscowieniu skrzyń na piasek. Dotyczy to w szczególności okolicy zejścia z ulicy Polnej na ul. Wodną, samej ul. Wodnej oraz ul. Moniuszki z wejścia od strony ul. W. Polskiego. Miejsca te przynajmniej chociaż powinny zostawać sukcesywnie zabezpieczone w piasek celem posypywania zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Pan Drogowski przypomniał również o śniegu zalegającym przede wszystkim na ul. Ratuszowej, co znacznie ogranicza prawidłowość ruchu drogowego. Komisja przyjmując sugestie Pana Drogowskiego stwierdziła konieczność prowadzenia przez Urząd bieżącego nadzoru nad odśnieżaniem, przynajmniej w zakresie usuwania śniegu w najbardziej newralgicznych punktach miasta (zapewnienie odśnieżania na wzór zastosowany na terenach wiejskich).
- Pan Dudek zapytał o budowę kładki przez rzekę. Pan Rohde poinformował, że inwestycja prawdopodobnie nie będzie realizowana w bieżącym roku. Komisja, w związku z dużym natężeniem ruchu drogowego i jednoczesnym wąskim przejazdem na ul. Młyńskiej stwierdziła zasadność doprowadzenia do możliwie jak najszybszego umiejscowienia kładki. Pan Drogowski, jako Przewodniczący Komisji Budżetu i Handlu, zapewnił że będzie na bieżąco monitorował możliwość wygospodarowania w budżecie środków na w/w cel.
- Pan Dudek nawiązał do kwestii utwardzania dróg. Jego zdaniem celowym byłoby rozważenie możliwości zakupu kruszarki. Kruszony materiał, pozyskany od rolników mógłby posłużyć na utwardzenie dróg gminnych. Jego zdaniem inwestycja zwróciłaby się finansowo w czasie, tym bardziej że kruszarkę można by wynajmować innym podmiotom. Komisja stwierdziła, że temat powinien ponownie zostać poruszony przez Komisję Rolnictwa. Przewodniczący Rady Miejskiej zasugerował, że podczas zbliżających się zebrań wiejskich powinno się pozyskać informację, jaka ilość materiału posiadają rolnicy z poszczególnych sołectw i czy są zainteresowani kruszeniem kamienia. Zebranie informacji pozwoli na dalsze rozważenie możliwości zakupu kruszarki.
- Pani Miczko zasygnalizowała potrzebę umiejscowienia poręczy przy zejściu z ul. Hallera na ul. Jeziorną (obok posesji Pana  ). Poręcze powinny zostać zamontowane również przy zajściu na ul. Ogrodową (od strony budynku Zespołu Szkół Nr 2) oraz przy zejściu do Kościoła (od strony budynku banku). Wskazane odcinki są bardzo strome i szczególnie niebezpieczne do przejścia w okresie zimowym.
- Pani Wańke zasygnalizowała, że do chwili obecnej nie wyremontowano wejścia do budynku Wiejskiego Ośrodka Zdrowia w Radońsku.
- Komisja nawiązała do nieporządku panującym w obrębie zejścia na Plac Przyjaźni (sprawa dot. wcześniejszych zobowiązań Pana   z tytułu sprzedaży gruntu – kwestia obostrzeń wynikających z umowy). Komisja powróci do sprawy na jednym z kolejnych posiedzeń.                                                               
- Pani Miczko zasygnalizowała możliwość wygospodarowania pomieszczeń z przeznaczeniem na lokale mieszkalne w budynku byłej weterynarii przy ul. Kościuszki 17. Poinformowała, że obecnie pomieszczenia są nieodpowiednio zagospodarowane.     
                        
        
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
 
 
 
 
                                                                                            Przewodnicząca Komisji
                                                                                                     Anna Miczko               
 
 
protokołował:
Tomasz Dix
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (13 stycznia 2011)
Opublikował: Anna Sobieszczyk (23 lutego 2011, 09:27:32)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 11:14:25)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1447