Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa
Protokół Nr 26/06 Z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 2 lipca 2008r.
Protokół Nr 26/06
Z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 2 lipca 2008r.
Z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 2 lipca 2008r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
2. Skarbnik Gminy Urszula Lange
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołu z
poprzedniego posiedzenia.
- Opinia Komisji wobec wniosku Spółki SRI „Rolnik” w sprawie umorzenia podatku.
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja jednogłośnie zatwierdziła protokół Nr 25/08 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 16 czerwca 2008r.
Ad.3. Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji wniosek Spółdzielni Rolników Indywidualnych „Rolnik” w sprawie możliwości umorzenia przez Gminę I i II raty podatku rolnego (316zł) oraz I, II, III, IV i V raty podatku od nieruchomości za 2008r. (35.400zł. + odsetki 775zł.)
Wnioskodawca motywuje prośbę faktem zobowiązania przez Powiatowego Lekarza Weterynarii do wybicia wszystkich hodowanych sztuk drobiu, w związkiem wykrycia pałeczek salmonelli.
Pan Tomas zapytał, jakie straty finansowe poniosła spółka w związku z koniecznością wybicia drobiu. Pani Lange poinformowała, ze spółka podała ilość wybitego drobiu tj. około 10tys. sztuk (około 60tys.zł.)
Pan Jagodziński poinformował, że Komisja Rolnictwa Rady Miejskiej opowiedziała się jednogłośnie za umorzeniem dwóch rat podatku rolnego i 1/3 kwoty wnioskowanego podatku od nieruchomości (wraz z odsetkami). Wczoraj dowiedział się, że spółka zwolniła dużą część pracowników, tymczasem nie uszczuplono kierownictwa (spółka wciąż jest zarządzana przez dwóch prezesów). Jedną z intencji umorzenia podatku przez Komisję Rolnictwa był bowiem fakt utrzymania miejsc pracy, wobec powyższego dzisiaj jest odmiennego zdania w sprawie możliwości umorzenia podatku.
Pani Lange nadmieniła, że spółka zwróciła się również do Gminy Kamień Krajeński o umorzenie rat podatku, tamtejszy Urząd umorzył spółce kwotę podatku w wysokości 7.321zł. + odsetki (około 500zł.).
Komisja po dyskusji, po szczegółowej analizie wniosku spółki SRI „Rolnik” oraz po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rolnictwa – jednogłośnie opowiedziała się za umorzeniem spółce 1/3 wymagalnej należności z tytułu pięciu rat podatku od nieruchomości za 2008r. (z uwzględnieniem odsetek). Komisja nie przychyliła się natomiast do możliwości umorzenia dwóch rat podatku rolnego.
Ad.4. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Tomas nawiązał do wniosku sołtysa Świdwia wysuniętego podczas ostatniej Sesji Rady Miejskiej w sprawie rzekomego niedoszacowania podwyżek diet dla sołtysów o przewodniczących zarządów osiedli. Pani Skarbnik wyjaśniła, że zgodnie z ustaleniami podjętymi podczas Komisji Budżetu i Handlu zwiększono diety do ogólnej kwoty 350zł. Takie ustalenia przyjęła Rada Miejska podejmując stosowną uchwałę. Wobec powyższego wniosek sołtysa wynikł raczej z niezrozumienia zaistniałej sytuacji.
Komisja przyjęła do wiadomości wyjaśnienia Pani Skarbnik, sugerując jednocześnie aby informację w tej sprawie przekazać wszystkim sołtysom podczas najbliższego zebrania z ich udziałem.
- Pan Piekut zasygnalizował niszczenie na promenadzie zarówno koszy na nieczystości jak i ławek.
- Burmistrz zasygnalizował zagrożenia w realizacji inwestycji gminnych zaplanowanych na rok bieżący, dotyczy to w szczególności:
- modernizacji sali sesyjnej. W tym zakresie nie doszło ostatecznych ustaleń w zakresie terminu dofinansowania przez Starostwo Powiatowe. Zaplanowany wkład finansowy Gminy i Starostwa wynosi odpowiednio po 90tys.zł. Starostwo jednak nie posiada obecnie środków na przeznaczenie zrealizowania w tym roku tej inwestycji. Pytaniem jest, czy Gmina powinna już rozpocząć inwestycję w ramach własnych środków, wykładając z własnego budżetu środki zaplanowane jako własne przez Starostwo, z późniejszą ich wymagalnością – czy też naciskać na obecne wygospodarowanie środków z budżetu Starostwa.
Komisja zasugerowała, aby w tej sprawie przeprowadzić negocjacje ze Starostwem, celem uzyskania konkretnego, pisemnego stanowiska.
- budowy hali widowiskowo – sportowej. W tym zakresie dokonywane są obecnie uzgodnienia dokumentacyjne. Pochodną inwestycji staje się obecnie konieczność rozważenia rozdzielenia systemu ogrzewania na mieszkalne i sportowe obiekty MLKS „Krajna” (dotyczy zapewnienia wyższej temperatury w zimie w obiektach mieszkalnych). Rozdział systemu ogrzewania wymagałby jednak poniesienia dużych środków inwestycyjnych.
- możliwość obniżenia dochodów Biblioteki Publicznej z tytułu przejęcia prawa własności przez Sąd Grodzki dotychczas wynajmowanych pomieszczeń w gmachu biblioteki.
Komisja przyjęła informację do wiadomości.
Pan Tomas, odnosząc się do zadań inwestycyjnych, zwrócił uwagę na nikły postęp prac w zakresie utwardzenia ul. Kwiatowej. Burmistrz wyjaśnił, że taka sytuacja związana jest z koniecznością wykonania zaleceń budowlanych tj. przystosowania ulicy do ruchu pojazdów ciężarowych (konieczność wykonania odpowiedniej, grubszej warstwy podbudowy nawierzchni).
Pan Tomas zasugerował również, aby opóźnić rozpoczęcie budowy nawierzchni ulic Reymonta i Mickiewicza, do czasu zakończenia tamże budowy kanalizacji sanitarnej (prawdopodobnie prace kanalizacyjne zakończą się we wrześniu).
- Pan Stachowicz ponowił wniosek złożony podczas jednej z kolejnych Sesji Rady Miejskiej tj. aby doprowadzić do wycięcia dwóch drzew zagrażających bezpieczeństwu drogowemu rosnących na skrzyżowaniu w okolicy jego posesji.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (2 lipca 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 08:58:16)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 795