Protokół Nr 70/06

Protokół Nr 70/06
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 11 maja 2006r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszony gość Kierownik Osrodka Pomocy Społecznej Pan Dariusz Wojtania.

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Tomasz Cyganek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołów z dwóch ostatnich posiedzeń Komisji.
  3. Analiza wydatków Gminnego Funduszu Alkoholowego.
  4. Wolne wnioski i zakończenie.
     
             W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie. 

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły Nr 68 i 69/06 ze swoich posiedzeń w dniach 18 i 26 kwietnia 2006r. 

Ad.3. Komisja przystąpiła do analizy wydatków Gminnego Funduszu Alkoholowego za 2005r.
Pan Cyganek zwrócił się do Pana Wojtani o udzielenie informacji, w szczególności w zakresie:
- głownych kierunków działań Gminnej Komisji Rozwiązywania ProblemówAlkoholowych
- efektów statystycznych, jakie przyniosły działania w/w Komisji
- procedur rozliczania wydatków pomiędzy Komisją a Urzędem Miejskim
- rozdysponowania wydatków Funduszu. 
 
Na wstępie Pan Wojtania poinformował Komisję o głównych kierunkach działań Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Stwierdził, iż do głównych działań należą przede wszystkim działania realizowane z mocy ustawy tj. pomoc terapeutyczna dla osób uzależnionych w formach porad informujących oraz sesji indywidualnych dla osób uzależnionych i ich rodzin.
Inne formy zajęć finansowane z Funduszu Alkoholowego to:
- pomoc terapeutyczna dla dzieci osób uzależnionych świadczona przez Świetlicę Terapeutyczną
c) zajęcia profilaktyczne w szkołach
d) zajęcia profilaktyczne na terenach wiejskich w ramach programu „tam, gdzie nie ma przedszkoli”.
e) zajęcia sportowe dla dzieci w obiektach MLKS „Krajny”.
 
Terapeutyczna, indywidualna pomoc dla osób uzależnionych jest świadczona przez terapeutę w pomieszczeniu znajdującym się w budynku zajmowanym przez ZDL „Bonus”. Kwota na terapię jest stała i wynosi 24tys.zł. rocznie. W 2005r. ponadto zatrudniony był psycholog, w bieżącym roku nie są już prowadzone świadczenia psychologiczne. Kwota 24tys.zł. jest niezależna od ilości świadczonych porad, wynika ona z zawartej umowy.
Komisja wzywa na swoje posiedzenia, co dwa tygodnie, średnio 5-8 osób, które sa następnie kierowne do terapeuty bądź wysyłane na leczenie zamknięte. Za usługi świadczone przez terapeutę  wystawiane są faktury, które merytorycznie opisuje terapeuta, całość natomiast podpisuje Dyrektor ZDL „Bonus”.
Osoby są wzywane na posiedzenia Komisji na każde uzasadnione pismo informujące o uzależnieniu. Po otrzymaniu pisma Komisja przeprowadza wywiad środowiskowy celem stwierdzenia uzależnienia. Skierowanie osoby na leczenie otwarte nasyępuje do terapeuty natomiast leczenie  zamknięte poprzedzone jest orzeczeniem odpowiedniego sądu (sąd orzeka o leczeniu po analizie dokumentacji przesłanej przez Komisję). Koszt zgromadzenia dokumentacji w jednej sprawie wynosi 300zł. (opinie biegłych itp.). Zgormadzona dokumentacja terapeutyczna jest dostępna jedynie w zakresie ogólnej statystyki, dane osobowe sa niedostepne z mocy ustawy.  Posiadana dokumentacja obejmuje kartotekę osobową ( zawiera merytoryczne kwestie dotyczące przebiegu leczenia) oraz dokumentację finansową.

Faktury zatwierdzone przez Dyrektora ZDL „Bonus” sa przekazywane do Urzędu (po uprzedniej akceptacji Przewodniczącego Gminnej Komisji) gdzie przedkładane są do weryfikacji przez Skarbnika Gminy i Burmistrza.
Odnośnie zajęć prowadzonych w Świetlicy Terapeutycznej Pan Wojtania poinformował iż prowadzone są one dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych w ramach umów zleceń zawartych z poszczególnymi prowadzącymi. Z wiedzy jakiej posiada zajęcia prowadzą sukcesywnie 2-3 osoby, nie wie natomiast czy w Świetlicy jest zatrudniona jakaś osoba w ramach umowy o pracę. Nadmienił, iż dokumentacja prowadzona w Świetlcy Terapeutycznej jest do wglądu dla Gminnej Komisji, niemniej jednak ta Komisja nie przeprowadziła dotąd jej analizy, gdyż organem właściwym do przeprowadzenia kontorli w tym zakresie jest Komisja Rewizyjna.
Pan Wojtania odnośnie innych form terapetycznych poinformował, iż na prowadzenie zajęć profilaktycznych w szkołach wydano w 2005r. około 10tys.zł., na zajęcia dzieci w obiektach MLKS „Krajna” około 4tys.zł. na organizację obozu w Funce około 14tys.zł. na działalność klubu abstynenta „Jantar” około 15tys.zł. a na grupę samopomocową „Trzeźwość” około 1tys.zł.
Wydatki Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zamknęły się kwotą 12tys.zł. (koszty wypłat diet za posiedzenia – listy wypłat znajdują się w księgowości Urzędu Miejskiego).  Dodał, iż w skład Komisji wchodzi 8 osób, Komisja odbyła w 2005r. 19 posiedzeń, 42 osóby skierowano na leczenie terapetyczne, do sądu przedstawiono dokumentację 13 osób (z tego dwa wnioski zostały oddalone), zaopiniowano 29 wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
 
Komisja przyjęła powyższą informację do wiadomości. Komisja niemniej jednak zwróciła się do Pana Wojtani o uzupełnienie informacji w zakresie:
- statystyki działań Gminnej Komisji za 2003 i 2004r. (celem dokonania analizy porównawczej)
- struktury wydatków Gminnego Funduszu za w/w okres w rozbiciu na szczegółowe wydatki osobowe i materiałowe
                             
 
Ad.4. W wolnych wnioskach:
- zaakceptowała projekt pisma przygotowanego przez Przewodniczącego Komisji w sprawie zasad wypłacania ryczałtu Komendantowi Ochotniczej Straży Pożarnej
- Pan Wagner zwrócił się z zapytaniem o przyczyny przesunięcia środków budżetowych z budowy pola namiotowego na sporządzenie dokumentacji hali widowiskowo-sportowej. Pan Cyganek stwierdził, iż rozpozna przyczynę podczas kolejnego posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury i Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej.
- Pan Gugnacki powiedział, iż celowym byłoby przeprowadzenie kontroli funkcjonowania gminnego wysypiska nieczystości we Włościbórku
- Pan Wagner zauważył, iż Komisja nie posiada pełnej informacji o zakończeniu spraw rozpatrywanych na jej posiedzeniach (dotyczy m.in. sprawy Pani wyłączenie >> i Pana wyłączenie >>). Pan Cyganek stwierdził, iż sporządzi wykaz spraw niezakończonych i zwróci się do Przewodniczącego Rady Miejskiej uzyskanie stosownych informacji w w/w sprawach.

Po wyczerpaniu porządku posiedzenia Przewodniczący zakończył obrady.

Przewodniczący Komisji
Tomasz Cyganek

potokołował:         
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (11 maja 2006)
Opublikował: Tomasz Dix (5 września 2006, 12:51:13)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1163