Protokół Nr 11/2011 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu w dniu 8 sierpnia 2011r


Protokół Nr 11/2011
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu
w dniu 8 sierpnia 2011r.
 
 
   W posiedzeniu dział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde
2. Radna – Wiesława Grochowska 
3. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald
4. Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej - Izabela Frohlke - Zalewska
 
 
            Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Kazimierz Drogowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
 
Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku; Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia; Zapoznanie się z informacją z wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2011r.;   Opinia w sprawie projektu uchwały dot. zmian w budżecie;Opinia w sprawie projektu uchwały dot. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej;  Informacja Dyrektora OPS  w zakresie realizacji projektu „Razem Lepiej”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego; Zapoznanie się z informacja w zakresie wpływów z wydanych zezwoleń alkoholowych;       Opinia w sprawie możliwości utworzenia straży miejskiej;Wolne wnioski i zakończenie.  
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Komisja, po naniesieniu poprawki, zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu czerwcu. 
 
 
Ad.3. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji informację w zakresie wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za 2011r.
Poinformowała, że budżet na I półrocze zamknął się nadwyżką 1,5mln.zł. wynikającą z większego wykonania dochodów w stosunku do wydatków, dochody wykonano w 46% tj. w kwocie 21.994.174,68zł. , wydatki w 43% tj. w kwocie 20.407.753,81zł. Zobowiązania wyniosły ponad 2,5mln.   Procent wykonania budżetu nie budzi zastrzeżeń. Nadmieniła, że szczegółowa struktura dochodów i wydatków jest opisana w załącznikach. Pani Skarbnik powiedziała, że dochody składały się dochody własne, subwencje i dotacje, dochody własne zostały wykonane w 49,4%, subwencje w 57,6% i dotacje w 34,3%., ich wykonanie nie budzi zastrzeżeń w stosunku do planu całorocznego. Nawiązując do wydatków powiedziała, że wydatki bieżące nie budzą zastrzeżeń, zarówno w urzędzie i jednostkach podległych są wykonane średnio w 50%, wydatki majątkowe są natomiast wykonane w 15% (inwestycje), wynika to z podpisanych, inwestycje będą finalizowane i  realizowane głównie w II półroczu, wykonanie roczne powinno być zgodne z planem. Pani Buchwald omówiła następnie wydatki inwestycyjne.
Pan Jagodziński zapytał o kwoty ujęte w sprawozdaniu wydatkowane na budowę „Orlików” w Wałdowie i Lutowie. Pani Buchwald odpowiedziała, że rozbicie kwot nastąpiło w związku z tym, że zadanie jest realizowane z współfinansowaniem środków z unii europejskiej, wartość zadania powstanie po zsumowaniu dofinansowania i wkładu własnego. Pan Jagodziński zapytał o środki na budowę drogi Wałdówko – Wilkowo. Pan Rohde powiedział, że środki własne są, czekamy na dofinansowanie. Pani Buchwald dodała, że w budżecie jest kwota na ten cel w wysokości 220tys.zł. Pani Grochowska zapytała o halę widowiskowo-sportową. Pani Buchwald powiedziała, że hala jest zapłacona w 95%, ostatnie faktury będą we wrześniu. Pan Herder zapytał, z jakich środków zrealizowano dodatkowy pomost przy molo. Pani Buchwald wyjaśniła, że środki wykorzystano ze zwrotu tzw. funduszu sołeckiego, a także innych rozliczeń budżetowych, która kwota powinna wpłynąć do końca sierpnia. Pan Herder zauważył, że radni powinni już wcześniej wiedzieć na co zostanie przeznaczona np. kwota z obsługi funduszu sołeckiego, stawia się radnych przed faktem dokonanym. Pan Jagodziński zwrócił uwagę, że wielu podatników zalega z płatnościami podatków, ogólna suma jest duża, zapytał jakie SA możliwości wyegzekwowania spłaty, należy przemyśleć czy należy umorzyć czy rozłożyć na raty, zależnie od sytuacji materialnej podatnika. Pani Buchwald powiedziała, że obowiązują przepisy, sytuacja materialna jednak jest brana pod uwagę, zwykle Burmistrz przychyla się do odraczania spłat na raty.                     
Komisja, po zapoznaniu się z informacją Pani Skarbnik postanowiła, że szczegółowego omówienia wykonania budżetu gminy za I półrocze dokona na swoim kolejnym posiedzeniu, jeszcze przed Sesją Rady Miejskiej, po dokładnym zapoznaniu się z otrzymanymi materiałami.
 
Ad.4. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010r. (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Pan Jagodziński zapytał o zmniejszenie dot. inwestycji budowy dróg za Zespołem Szkół Nr 1, czy z tej kwoty można wykonać jakiś chodnik? Pani Buchwald wyjaśniła, że środki są unijne dlatego gmina nie jest dysponentem kwoty.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.
 
Ad.5. Pani Skarbnik przedstawiła Komisji projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej. (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu) Nadmieniła, że w Prognozie mają odzwierciedlenie wszystkie zmiany wynikające ze zmian budżetowych. Dodatkowo do Prognozy wprowadzono zmianę obejmującą inwestycję budowy inkubatora przedsiębiorczości.
 
Pan Drogowski podkreślił, że sprawa inkubatora to trudna decyzja dlatego zaproponował, aby się dokładnie nad tym zastanowić bo inwestycja angażuje duże środki. Pan Jagodziński zaproponował, aby sprawę odłożyć do kolejnego posiedzenia. 
Pan Herder zapytał o zasady złożenia wniosków na plażę i basen. Pani Buchwald powiedziała, że nie jest zorientowana w tej sprawie. Pan Rohde wyjaśnił, że na spotkaniu wszystkich radnych upoważniliśmy Burmistrza do złożenia wniosków, teraz powinniśmy uzyskać symulację kosztów basenu.
 
Ad.6. Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła informację  w zakresie realizacji projektu „Razem Lepiej”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.  
Pani Dyrektor poinformowała, że projekt jest finansowy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, OPS otrzymał dotację 37tys.zł. bez wkładu własnego. Urząd Marszałkowski zlecił realizację projektu Ośrodkowi Pomocy Społecznej. Nadmieniła, że projekt uchwały w sprawie przystąpienia projektu będzie dołączony do materiałów sesyjnych.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwała przedstawiony przez Panią Dyrektor.
 
Ad.7. Komisja zapoznała się z dokumentacją w zakresie wpływów z wydanych zezwoleń alkoholowych za 2010r. i I półrocze 2011r.
 
 
Ad.8.Pan Rohde poinformował, że na wszystkich Komisjach porusza temat możliwości utworzenia straży miejskiej, celem przede wszystkim zapewnienia bezpieczeństwa i porządku na terenie Gminy. Z posiadanej dokumentacji wynika, że w gminach, w których straż funkcjonuje, pozyskiwane przez nią dochody znacznie przewyższają koszty utrzymania, co pozwala m.in. na przeznaczanie znacznych kwot na budowę dróg i chodników. Jego zdaniem straż miejska powinna zostać utworzona. Podkreślił, że utworzenie straży nie byłoby działaniem przeciwko społeczeństwu lecz zagwarantowaniem kontroli przestrzegania prawa. Zwrócił się o przegłosowanie propozycji utworzenia straży.        
Komisja w głosowaniu zaopiniowała pozytywnie możliwość utworzenia straży miejskiej (4 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”).  
 
Ad.9. W wolnych wnioskach:
- Sekretarz Gminy poinformował, że w trybie pilnym na Sesji w dniu 10 sierpnia zostanie przedłożony projekt uchwały w sprawie zmian w stałych obwodach głosowania.  
- Komisja podjęła temat konieczności rozbudowy bazy noclegowej dla sportowców
- Pani Miczko poruszyła sprawę konieczności odwodnienia ul. Konopnickiej, do tej chwili nic się nie robi. Pan Grochowski potwierdził, że wnioski składane przez radnych nie są realizowane
- Pan Jagodziński zwrócił uwagę na nieporządek panujący na terenie Placu Przyjaźni.       
 
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
                                                                                          Przewodniczący Komisji
                                                                                             Kazimierz Drogowski
 
 
 
protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (8 sierpnia 2011)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (20 października 2011, 10:56:06)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 981