2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011
2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006

ZARZĄDZENIE Nr Or 0151- 31/2007

ZARZĄDZENIE Nr Or 0151- 31/2007
BURMISTRZA SĘPÓLNA KRAJEŃSKIEGO
z dnia 30 lipca 2007 roku.

w sprawie wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

  Na podstawie art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.) oraz § 2, § 3 i § 4 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia (Dz. U. z 2006 r. Nr 5, poz. 33), zarządzam, co następuje:

I Przepisy ogólne

§ 1. Przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia na odbiór odpadów komunalnych składa w  Urzędzie Miejskim w Sępólnie Kraj. wniosek, który powinien zawierać informacje określone w art. 8 ust. 1, 1a, 2 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008), zwanej dalej „ustawą”.

§ 2. Przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych składa w Urzędzie Miejskim w Sępólnie Kraj. wniosek, który powinien zawierać informacje określone w art. 8 ust. 1 i 1a ustawy.

II Wymagania dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

§ 3. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące wyposażenia technicznego – pojemniki lub worki:
1) zagwarantować by pojemniki, kontenery i worki wyglądały estetycznie oraz były trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu, nazwą i numerem telefonu przedsiębiorcy;
2) zagwarantować by pojemniki były trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu numerem inwentarzowym przedsiębiorcy;
3)  zagwarantować by worki do odpadów zmieszanych oraz BIO były wykonane z tworzywa o wytrzymałości nie mniejszej niż dla tworzywa LDPE o grubości min. 0,06mm;
4) zapewnić by pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych spełniały wymogi zawarte w rozporządzeniu ministra gospodarki i pracy z dnia 25 października 2005r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami opakowaniowymi (Dz. U. Nr 219, poz. 1858);
5) zapewnić by worki do selektywnej zbiórki odpadów były oznaczone rodzajem zbieranych odpadów;
6)  zapewnić by pojemniki odpowiadały wymaganiom zawartym w ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz.U. z 2004r. Nr 204, poz. 2048 ze  zm.).

§ 4. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące wyposażenia technicznego – pojazdy uniwersalne i specjalistyczne:
1) posiadać tytuł prawny do dysponowania uniwersalnymi i specjalistycznymi pojazdami, służącymi do odbierania odpadów;
2) zapewnić estetyczny wygląd pojazdów wykorzystywanych do świadczenia usług;
3) zapewnić trwałe i czytelne oznakowanie pojazdów, w widocznym miejscu, nazwą i numerem telefonu przedsiębiorcy;
4)  wyposażyć pojazdy w narzędzia umożliwiające posprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników lub kontenerów;
5) zapewnić dodatkowe zabezpieczenie przed rozwiewaniem odpadów siatką lub plandeką – w przypadku stosowania pojazdów o ładowności pow. 3,5 Mg, przeznaczonych do transportu kontenerów oraz pojazdów skrzyniowych z urządzeniem wywrotu;
6) zapewnić, by pojazdy odpowiadały wymaganiom określonym w ustawie z dnia
30 sierpnia 2002 r. o systemie zgodności (Dz.U. z 2004r. Nr 204, poz. 2087 ze zm.).

§ 5. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące zabiegów sanitarnych:
1) zapewnić by pojazdy, pojemniki, kontenery i worki były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku, a także transportu;
2) myć i dezynfekować pojazdy z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie;
3)  zapewnić czysty i estetyczny ubiór osób świadczących usługi, umożliwiający w sposób jednoznaczny identyfikację przedsiębiorcy;
4) przedłożyć potwierdzenie gotowości przyjęcia odpadów odebranych selektywnie, przez Zakład Gospodarki Komunalnej. Sp. z o.o. w Sępólnie Kraj. składowisko odpadów we Włościborku lub innego przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.

§ 6. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące zabiegów porządkowych:
1) posiadać wpis w KRS lub w Ewidencji Działalności Gospodarczej, określający rodzaj działalności wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) oznaczony symbolem 90.02;
2)  zapewnić, że działalność objęta zezwoleniem będzie prowadzona w sposób gwarantujący zachowanie wysokiego standardu świadczonych usług, a przede wszystkim zgodnie z:
a) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627ze. zm.),
b) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 ze zm.),
c) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.),
d) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie zakresu i sposobu stanowienia przepisów o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych do transportu odpadów niebezpiecznych ( Dz.U z 2002 r. Nr 236, poz. 1089),
e) regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sępólno Kraj. Uchwała nr XXXIX/315/06Rady Miejskiej z dnia 26 stycznia 2006,
f) Programem ochrony środowiska i Planem gospodarki odpadami dla Gminy Sępólno Krajeńskie na lata 2004-2011, przyjętych Uchwałą nr XXV/224/04 Rady Miejskiej z dnia 25 listopada 2004 roku
3) posiadać zezwolenie na transport odpadów zgodnie z art. 28 ustawy o odpadach, w zakresie objętym wnioskiem;
4)  spełniać wymagania określone dla przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie na zbieranie odpadów (art. 28 ustawy o odpadach),
5) spełniać wymagania określone dla przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie na odzysk odpadów (art. 26 ustawy o odpadach), przy czym nie dotyczy to przedsiębiorców ograniczających swoją działalność jedynie do odbierania odpadów i przekazywania ich do miejsca odzysku lub unieszkodliwiania;
6)  prowadzić pełną dokumentację w zakresie działalności objętej zezwoleniem, a w szczególności: dokumentów wynikających z aktualnego prawa normującego gospodarkę odpadami oraz uzyskanych zezwoleń, dokumentacja ta musi być dostępna w siedzibie przedsiębiorcy, przy czym jeżeli siedziba przedsiębiorcy znajduje się poza Sępólnem Kraj. lub terenem gmin ościennych, przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczyć dokumentację w ciągu 7 dni, na każde żądanie Urzędu Miejskiego w Sępólnie Kraj., do osoby wskazanej przez Burmistrza Sępólna Krajeńskiego do przeprowadzenia kontroli;
7)  w celu realizacji przez gminę obowiązku określonego w art. 3 ust 3 p-kt 3 ustawy, przedsiębiorca zobowiązany jest przekazywać w terminie, o którym mowa w art. 9a ust. 1 ustawy, do Urzędu Miejskiego w Sępónie Kraj., następujące informacje: dane o nieruchomości (ulica, nr bud.);dane o kliencie (status prawny osoby, NIP/PESEL/REGON, imię i nazwisko/nazwa, ulica, nr bud., nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość); dane o umowie (nr umowy, data obowiązywania, rodzaj odpadów, częstotliwość opróżniania, liczba i pojemność pojemników);
8) przekazywać informacje, o których mowa w art. 9a ust. 2 ustawy, do Urzędu Miejskiego;
9) przy zawieraniu umów z właścicielami nieruchomości przestrzegać postanowień uchwały nr IX/65/07 Rady Miejskiej w Sępólnie Kraj.z dnia 28 czerwca 2007 r. w sprawie : ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz transportu nieczystości ciekłych.
10) zawierać umowy z właścicielami nieruchomości na świadczenie usług objętych zezwoleniem w taki sposób, by było możliwe uzyskanie informacji, o których mowa w punkcie. 7;
11)  w celu określenia w umowie wielkości pojemnika oraz jego lokalizacji, przedsiębiorca powinien uzyskać od właściciela nieruchomości pisemne oświadczenie, zawierające:
a) liczbę mieszkańców zamieszkujących nieruchomość,
b) informacje o zawartych umowach na udostępnienie pojemników dzierżawcom lokali lub innym właścicielom nieruchomości,
c)  powierzchnię: pomieszczeń sklepowych, biurowych i socjalnych dla prowadzenia działalności handlowej z podziałem na branżę spożywczą i nie spożywczą,
d) ilość miejsc konsumpcyjnych dla prowadzonej działalności gastronomicznej,
e)  ilość altan lub domków letniskowych, z wyszczególnieniem okresu ich zamieszkiwania.
f) oświadczenie o prowadzeniu selektywnej zbiórki odpadów: w zbiorczych pojemnikach sieci miejskiej, w ramach oferty tej firmy lub innych firm,
g) informacje o prowadzeniu przydomowego kompostowania z podaniem rocznej ilości odpadów kierowanych do kompostowania,
h) wskazanie miejsca ustawienia pojemników na terenie nieruchomości lub zgodę zarządcy gruntu, na którym maja być ustawione pojemniki, w przypadku gdy właściciel tego gruntu nie jest stroną umowy na odbieranie odpadów;
12) ustalając cenę za odbiór odpadów zmieszanych, brać pod uwagę to, że cena ta musi obejmować również cenę odbioru wszystkich selektywnie zebranych, przez właściciela nieruchomości, rodzajów odpadów komunalnych, z wyłączeniem odpadów pochodzących z remontów oraz odpadów wielkogabarytowych;
13)  osiągać wskazany w Gminnym Planie Gospodarki Odpadami i uszczegółowiony w zezwoleniu, poziom odzysku odpadów ulegających biodegradacji (art. 9 ust. 1a pkt 3 ustawy);
14)  czas prowadzenia działalności objętej zezwoleniem na odbieranie odpadów nie może być dłuższy, niż najkrótszy okres, na jaki przedsiębiorca posiada zezwolenie.

III Wymagania dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.

§ 7. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące wyposażenia technicznego – pojazdy specjalistyczne:
1) posiadać tytuł prawny do dysponowania specjalistycznymi pojazdami, służącymi do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
2) specjalistyczne pojazdy, którymi mają być wykonywane usługi muszą spełniać wymagania techniczne, określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. Nr 193, poz.1617);
3) zapewnić estetyczny wygląd pojazdów wykorzystywanych do świadczenia usług;
4) zapewnić trwałe i czytelne oznakowanie pojazdów, w widocznym miejscu, nazwą i numerem telefonu przedsiębiorcy
5) pojazdy winny spełniać wymagania określone w ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie zgodności (Dz. U. z 2004r. Nr 204, poz. 2087 ze. zm.).

§ 8. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące wyposażenia technicznego – baza transportowa;
1) posiadać bazę transportową na obszarze gminy Sępólna Kraj. lub gmin bezpośrednio sąsiadujących;
2)  baza transportowa powinna spełniać następujące wymagania;
a) teren utwardzony i ogrodzony,
b)  teren i parkowane pojazdy zabezpieczone przed dostępem osób trzecich,
c)  wielkość terenu bazy dostosowana do ilości i wielkości pojazdów oraz urządzeń,
specjalnych;
3) parkować pojazdy, po zakończonej pracy wyłącznie na terenie bazy transportowej, o której mowa w punktach. 1 i 2.

§ 9 Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące zabiegów sanitarnych:
1) zagwarantować by pojazdy asenizacyjne wykorzystywane do odbioru nieczystości ciekłych były opróżniane wyłącznie na stacji zlewnej wskazanej w pkt. 6 tzn. bez przepompowywania nieczystości do innych pojazdów lub zbiorników;
2)  myć pojazdy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. Nr 193, poz. 1617);
3) zabezpieczyć przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz pojazdu nieczystości ciekłych podczas ich odbierania i transportu;
4) odkażać części spustowe zbiornika po jego każdorazowym opróżnieniu na stacji zlewnej;
5)  zagwarantować by ubiór osób świadczących usługi był czysty, estetyczny, umożliwiający w sposób jednoznaczny identyfikację przedsiębiorcy;
6) przedłożyć potwierdzenie gotowości przyjęcia nieczystości ciekłych przez Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Sępólnie Kraj

§ 10. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące zabiegów porządkowych:
1) posiadać wpis w KRS lub w Ewidencji Działalności Gospodarczej, określający rodzaj działalności wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) oznaczony symbolem 90.01;
2)  zapewnić, że działalność objęta zezwoleniem będzie prowadzona w sposób gwarantujący zachowanie wysokiego standardu świadczonych usług, a przede wszystkim zgodnie z:
a) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 ze zm.),
b) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 ze. zm.),
c) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008),
d) regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy o którym mowa w art.4 ustawy,
e) Programem Ochrony Środowiska i Planem, Gospodarki Odpadami dla gminy Sępólno Kraj na lata 2004-2011,
3) zawierać umowy z właścicielami nieruchomości na świadczenie usług objętych zezwoleniem w taki sposób, by było możliwe uzyskanie informacji, o których mowa w punkcie.5;
4) w celu określenia w umowie na świadczenie usługi, ilości wytwarzanych nieczystości ciekłych, przedsiębiorca zobowiązany jest do uzyskania od właściciela nieruchomości pisemnego oświadczenia, zawierającego:
a) średnioroczne zużycie wody na danym gospodarstwie domowym, nieruchomości,
b) pojemność zbiornika bezodpływowego,
c) informacje o zawartych umowach na udostępnienie zbiornika na nieczystości dzierżawcom lokali lub właścicielom nieruchomości;
d) przy zawieraniu umów z właścicielami nieruchomości przestrzegać postanowień uchwały nr IX/65/07 Rady Miejskiej w Sępólnie Kraj.z dnia 28 czerwca 2007 r. w sprawie :ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie pozbywania się zebranych na terenie gospodarstwa odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz transportu nieczystości ciekłych. w celu realizacji przez gminę obowiązku określonego w art.3 ust 3. pkt 1 i 2 ustawy,
5) przedsiębiorca zobowiązany jest przekazywać w terminie, o którym mowa w art. 9a ust. 1 ustawy, do Urzędu Miejskiego w Sępólnie Kraj., następujące informacje: dane o nieruchomości (ulica, nr bud.);dane o kliencie (status prawny osoby, NIP/PESEL/REGON, imię i nazwisko/nazwa, ulica, nr bud., nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość); dane o umowie (nr umowy, data obowiązywania, rodzaj odpadów, częstotliwość opróżniania liczba i pojemność zbiorników).


IV Przepisy końcowe

§ 11. W celu uproszczenia procedury składania wniosków, Urząd Miejski w Sępólnie Kraj. udostępnia przedsiębiorcom
1) Wniosek o udzielenie zezwolenia/zmianę* zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.
2) Sprawozdania z działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

§ 12. Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez rozwieszenie na tablicach informacyjnych Urzędu Miejskiego Sępólna Krajeńskiego i sołeckich tablicach ogłoszeń oraz poprzez umieszczenie na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Sępólno Krajeńskie.

§ 13. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


Burmistrz
Waldemar Stupałkowski

załącznk nr 1 (58kB) word

załącznk nr 2 (101kB) word

metryczka


Wytworzył: Bogumiła Bławat (30 lipca 2007)
Opublikował: Katarzyna Pulchna (10 sierpnia 2007, 09:12:44)

Ostatnia zmiana: Katarzyna Pulchna (10 sierpnia 2007, 09:56:33)
Zmieniono: estetyka

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1715