Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 39/2013 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 9 maja 2013r.
Protokół Nr 39/2013
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 9 maja 2013r.
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 9 maja 2013r.
W posiedzeniu udział wzięli
członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Zastępca Komendanta Powiatowej Komendy Policji – Paweł Zawada;
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Stanisław Gustyn;
3. W zastępstwie Przewodniczącego Zarządu Osiedla Nr 1 – Marek Chart;
4. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
5. Dyrektor Zakładu Transportu i Usług – Tomasz Mroziński;
6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera;
7. Przedstawiciele Fundacji Schronisko w Sępólnie Krajeńskim „Psie Nadzieje”
- ……………….. ;
- …………………;
8. Właściciel sklepu „Bobi” – ………………………;
9. Interesant – ……………………...
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w miesiącu kwietniu br.
Pani Miczko udzieliła głosu Panu ……………., który wyjaśnił, że posiada działkę w Dziechowie, przez którą przelewa się woda z instalacji niewiadomego pochodzenia, płynie szerokim pasmem. Pan ………………. powiedział, że próbował dogadać się z sąsiadką, ale ona powiedziała, że będzie się czymś innym zajmować, będzie to próbowała podzielić a następnie sprzedać. Pan ……………….. powiedział, że przedstawiciel Spółki Wodnej wskazał, iż według map żadnej instalacji wodnej na tej działce nie ma. Dodał, że jest ona do pewnego momentu i się kończy. Pan ……………. poprosił aby jak najprędzej znaleźć źródło tej wody. Pani Miczko powiedziała, że była w tym miejscu i woda leci bez przerwy, jak płynie widać, ze jest czysta a jak stoi, to zmienia barwę i się błyszczy. Pan Dera powiedział, że ciężko cokolwiek powiedzieć jak instalacja nie jest zaznaczona na mapie. Kiedyś to należało do ojca obecnej sąsiadki Pana ………….., nie wiadomo co tam było w latach wcześniejszych robione, co nie zostało zgłoszone a co za tym idzie niezainwentaryzowane. Nic nie wiadomo na ten temat. Pan Dera powiedział, że już się z Panem ……………. umawiał, że zostanie to zgłoszone do Sanepidu jak oni to sprawdzą i okaże się, że to jest szambo to zostanie wynajęta zadymiarka z ZGK aby sprawdzić czy wszystkie szamba są podłączone.
Pan …………….. poruszył problem z dostawami do sklepu BOBI na ul. Hallera. Mianowicie są tam 3 drogi dojazdowe i na wszystkich 3 znajdują się znaki zakazu wjazdu pojazdów ciężarowych, nie dotyczy to tylko pojazdów komunalnych. Problem jest taki, że przynajmniej dwa razy w miesiącu przyjeżdża auto duże kilku paletowe czyli ciężarowe. Wtedy kiedy to auto się pojawia zaraz jest policja i wlepia mandat i punkty karne kierowcy w związku z tym firmy, które dowożą towar dużymi autami nie chcą dowozić im towaru do sklepu. Jedyny sposób na przyjęcie dostaw to stanąć na ul. Wojska Polskiego gdzie bardzo rzadko jest miejsce na takie auto, kierowca musi ciężkie kilkuset kilogramowe palety ciągnąć aż do sklepu na ul. Hallera, każdy karton trzeba przenieść przez cały sklep klienci się denerwują obsługa sklepu nie ma jak przyjmować dostaw. Najlepsza by była droga od strony ul. Jeziornej, ponadto murek który się tam znajduje można zlikwidować i poszerzyć ten wjazd.
Pan Chart powiedział, że droga od strony ul. Jeziornej nie jest przygotowana do tego aby mogły się poruszać po niej tak ciężkie samochody. Tam przy wyjeździe samochód najeżdża na chodnik a on zapada się i niszczeje. Pan ……………… zapytał czy od ul. Hallera może wyjeżdżać bo śmieciarka tamtędy wyjeżdża a jest gabarytowo większa, samochód zjechałby na dół zakręcił w bramie i wrócił do góry nie jest to samochód tak duży wejdzie tam ok.12 palet. Komisja poprosiła o skonsultowanie się z drogowcem w sprawie ewentualnego wjazdu i zaproszenia go już z gotową opinią na posiedzenie Komisji.
Ad.3. Pan Zawada przedstawił Komisji informację w sprawie bieżącego stanu bezpieczeństwa na terenie miasta i Gminy.
Pan Komendant przedstawił informacje o stanie bezpieczeństwa na naszym terenie w pierwszych czterech miesiącach tego roku. Zdarzeń zgłoszonych było w tym okresie mniej jak w tym samym okresie w roku ubiegłym. W 2012r. 41 zdarzeń a w 2013r. 29 zdarzeń. Pan Komendant powiedział, że dzieląc na kategorie w tym roku nie było jeszcze żadnego takiego zdarzenia w ubiegłym roku były 2 takie zdarzenia. Kradzież mienia spadek z 21 na 13 zdarzeń, wzrost liczby kradzieży z włamaniem z 10 zdarzeń na 11. Rozbojów, w tym roku nie zanotowano w ubiegłym roku były 2. Uszkodzeń mienia zgłoszono 4 w tym roku w analogicznym okresie roku ubiegłego zanotowano 6 takich zdarzeń, uszkodzeń ciała zanotowano 1 w ubiegłym roku nie było żadnego i bójek oraz pobić w tym roku oraz w roku poprzednim nie było żadnego. Następnie Pan Zawada omówił ilość wykroczeń jakie zostały popełnione w pierwszych 4 miesiącach tego roku i w okresie analogicznym w roku poprzednim. W tym roku zanotowano na terenie Gminy Sępólno 27 wykroczeń w roku ubiegłym 35, kradzieże mienia 21 w tym roku 27 w roku ubiegłym, uszkodzeń mienia 8 w roku ubiegłym 6, wykroczenia na terenie samego miasta ogółem było ich 34, 75 w roku ubiegłym. Zakłóceń porządku publicznego było 20 w tym roku 34 w zeszłym. Zanotowano również dwa zdarzenia związane z udziałem agresywnych zwierząt, nieobyczajne zachowanie po spożyciu alkoholu dwa zdarzenia w tym roku i dwa w ubiegłym. Ilość interwencji domowych w tym roku 92 w ubiegłym 91 z czego założono 28 niebieskich kart w zeszłym roku 31. Innych interwencji 269 w tym roku a w zeszłym 361. W tym roku było 50 kolizji i 4 wypadki a w roku ubiegłym 61 kolizji i 1 wypadek Wykrywalność ogółem wszystkich przestępstw 78,2% a w tym roku 84,3%.
W tym punkcie podjęto dyskusję na temat możliwości zainstalowania monitoringu na terenie miasta. Pan Zawada przedstawił propozycje umiejscowienia kamer, obejmujące zainstalowanie czternastu kamer.
Pan Komendant powiedział, że najważniejszym miejscem jest Plac Wolności chciałby aby ta kamera zawisła w taki sposób, aby obejmowała swoim zasięgiem również ul. Studzienną. Następnym miejscem, które wymaga nadzoru jest rejon mola, przejścia z mola na Plac Wolności, kolejne miejsce to Plac Przyjaźni dochodzi tam do zakłóceń porządku i niszczenia mienia komunalnego, następnie kamera powinna się pojawić na ul. Kościuszki przy markecie AWANS, jest to skupisko sieci sklepów, dochodzi tam do kradzieży i same sklepy są okradane np. jakiś czas temu była kradzież z włamaniem do sklepu Media Expert. Pan Komendant powiedział, że proponują, aby kamery pojawiły się również przy ulicach wjazdowych do naszego miasta, w związku z tym, że kradzieży z włamaniem czy kradzieży samochodów zazwyczaj dokonują grupy zamiejscowe specjalizujące się w danych przestępstwach. Pan Zawada powiedział, że zakup i montaż 14 kamer jest bardzo dużym kosztem dlatego należy rozłożyć to na kilka lat a w pierwszej kolejności zamontować kamery w miejscach najbardziej zagrożonych a w dalszych latach rozwijać monitoring miejski.
Pan Dudek zapytał o szacowany koszt całej inwestycji. Pan Zawada wyjaśnił, że ciężko mu to ocenić, jednak gdy robił rozeznanie to koszt dobrej jakości kamery to ok.10-15tys.zł. Warto zainwestować w droższy sprzęt, który umożliwi monitorowanie miasta nie tylko w dzień ale i w nocy. Pan Komendant powiedział, że na terenie Sępólna są podmioty, które chciałyby uczestniczyć w kosztach monitoringu, pod warunkiem, że ich firmy czy przedsiębiorstwa zostaną objęte zasięgiem kamer. Ponadto Pan Zawada zachęcał do współpracy ze Starostwem, ponieważ Komisja Bezpieczeństwa pozytywnie zaopiniowała ten pomysł i Pan Starosta powiedział, że mogą zakupić stację bazową. Pozostaje tylko kwestia na ile stanowisk ponieważ podstawowa jest na 16, a potem większe dodaje się po 16. stanowisk. Następna kwestia to nadzór nad monitoringiem. Pan Zawada powiedział, że chcieliby aby powstały dwa miejsca do nadzoru w komendzie, jedno na dyżurce, drugie w osobnym pomieszczeniu, aby na dyżurce nie był sam odpowiedzialny za niego i druga osoba siedziałaby sama. Pani Miczko powiedziała, że powinni się przychylić do tego pomysłu, Przewodniczący Komisji Budżetu poznał sprawę a tak jak Pan Komendant powiedział, trzeba nawiązać współpracę z Powiatem i przedsiębiorcami. Pan Drogowski powiedział, że zawsze był i jest zwolennikiem monitoringu, Pan radny żałuje, że nie powstała Straż Miejska a chodzi tutaj tylko o jedno, bezpieczeństwo mieszkańców. Pan Drogowski zaproponował aby kamera pojawiła się na skrzyżowaniu ulic Farnej i Hallera ponieważ niektórzy kierowcy nie dostosowują się do znaków i często jeżdżą pod prąd, i Pan Drogowski uważa, ze wiele by te kamery pomogły. Pan Dudek zapytał czy Komenda w Sępólnie korzysta z patroli pieszo rowerowych? Pan Zawada wyjaśnił, że każdy patrol jakim Komenda dysponuje jest patrolem posiadającym pojazd mechaniczny, ale idea jest taka aby patrole pieszo obchodziły swój teren. Prawda jest, że funkcjonariusze prowadzą patrole głównie objeżdżając teren, ale dąży się do tego aby były to patrole piesze. Pan Dudek powiedział, że należy zwrócić większą uwagę na to aby policjanci patrolowali pieszo, gdyż często jeżdżą i po prostu gdzieś się chowają zamiast faktycznie pilnować porządku. Pan Zawada powiedział, że sami chcieliby aby patroli pieszych było więcej, ale jest 78 funkcjonariuszy na cały powiat dlatego nie są w stanie być wszędzie, ale starają się patrolować w miarę możliwości. Pan Komendant powiedział, że zwróci uwagę, na to aby patrole były bardziej widoczne. Pani Miczko powiedziała, że mieszkańcy zwracali jej uwagę na ul. Hallera, Wojska Polskiego i Nowy Rynek na problem parkowania aut na chodnikach, a najbardziej niebezpiecznie jest w miejscu gdzie zjeżdża się z Nowego Rynku na ul. Hallera w stronę na Więcbork. Pan Komendant powiedział, że jeżeli nie ma zakazu to oni nie mogą zabronić, może stać nawet na chodniku ale, musi zostawić 1,5m na przejście tym chodnikiem, dodał, że uczuli funkcjonariuszy na tą kwestię dodał, że nie można parkować w rejonie skrzyżowań. Pan Nikel zwrócił uwagę na fakt parkowania na trawnikach, widać to zwłaszcza na Osiedlu Słowackiego.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji informację w zakresie sprzedaży mienia komunalnego w 2012 i 2013r.
Pan Dera przedstawił najpierw 2012r.
Przychody dokonano sprzedaży 17 lokali na rzecz najemców na kwotę 196tys. 202zł, oraz jeden lokal w drodze przetargu za 25tys. zł, 10 działek pod zabudowę garażami za kwotę 22tys. 358zł, 5 nieruchomości rolnych za kwotę 24tys. 129zł i jedna działka budowlana przy ul. Prusa za kwotę 44tys. 780zł. Ogółem dokonano sprzedaży za kwotę 312tys. 470zł. Zostało wydane odpłatnie na mienie komunalne grunt pod ścieżkę rowerową Kawle – Świdwie za kwotę 55tys. 10zł, grunt stanowiący część ul. Prusa za kwotę 951zł i grunt stanowiący część ulicy Radosnej od PKP i Skarbu Państwa za kwotę 9tys. 551zł w sumie wydano na nabycie mienia komunalnego 65tys. 512zł. Od Agencji Nieruchomości Rolnych otrzymano nieodpłatnie grunt rolny oraz pod ścieżkę rowerową w Niechorzu o powierzchni 6645m2. Z przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości tj. 13 działek i opłata z tego tytułu stanowi 102tys. 233zł, Pan Dera dodał, że jest to kwota rozłożona na raty i na dzień komisji wpłacono ok. 80% całek kwoty.
Następnie Pan Dera omówił rok 2013 do dnia dzisiejszego.
Dokonano sprzedaży dwóch lokali według „starych zasad” na kwotę 42tys. 600zł, działki pod budowę garażu za kwotę 2tys. 981zł. Następnie dokonano sprzedaży dwóch działek budowlanych przy ul. Prusa i Chopina za kwotę 136tys. 654zł, nieruchomość w Świdwiu w drodze zamiany, była dopłata ze strony rolnika w kwocie 9tys. 550zł. W sumie 191tys. 785zł. Wydano do tej pory na nabycie mienia na mienie komunalne, w Trzcianach pod przepompownię 8tys. zł i grunty w Radońsku pod plac zabaw 8tys. 500zł. w sumie 16 tys. 500zł.
Pan Dudek zapytał ile zostało jeszcze mieszkań do sprzedaży według starych zasad. Pan Dera wyjaśnił, że nie jest wstanie dokładnie określić tej liczby, bo nawet w dzisiejszym porządku obrad znajduje się jedno, ponadto była zmiana uchwały powstał zastój, inni mieli wycenę ale nie kupili do tego czasu tych mieszkań jest około 15 sztuk. Z nowych lokali tylko dwie osoby były zainteresowane zakupem. Pan Drogowski zapytał czy po wejściu w życie nowej uchwały odnośnie sprzedaży mieszkań komunalnych liczba sprzedawanych mieszkań spadła. Pan Kierownik powiedział, że tak. Pani Miczko zapytała jak wygląda sprawa sprzedaży domu Pana …………….. Pan Dera wyjaśnił, że nie otrzymał innej propozycji niż ta co przedstawiał ostatnio na Komisji, ale wczoraj odwiedziła urząd Pani, która była zainteresowana zakupem mieszkania od Pana ………………..
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.5. Pani ……… i Pani ………… zapoznały Komisję z inicjatywą założonej przez nie Fundacji Schronisko w Sępólnie Krajeńskim „Psie Nadzieje” w sprawie możliwości utworzenia i prowadzenia przez tą Fundację schroniska, a nie jak do tej pory przytuliska, dla bezdomnych psów. Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Pani ……….. wyjaśniła, że schronisko oprócz działalności na rzecz bezpańskich zwierząt mogłoby na siebie zarabiać przez udostępnianie terenów na cele rekreacyjne czy imprezy masowe. Ponadto można założyć koła sportowe np. wielu ludzi jedzie rowerem z biegnącym obok psem na smyczy. Można też udostępnić teren do luźnego wypuszczania psów. Można działać na rzecz propagowania bezpiecznego wychowywania psów, propagowania sprzątania po nich, sterylizacji zwierząt. Pani Miczko zapytała czego Fundacja oczekuje od Gminy, Pani …………. powiedziała, że zależy im na terenie i uzbrojeniu tego terenu w wodę, prąd oraz kanalizację. Ważne jest ogrodzenie i utwardzenie terenu aby uzyskać niezbędny certyfikat, aby spełnić wymogi do możliwości otwarcia schroniska. Również, jeśliby zaistniała jakaś pilna potrzeba, to fundacja mogłaby się zwrócić o jakąś dotację ze strony Gminy. Pan Mroziński powiedział, ze Gmina powinna przed podjęciem decyzji rozmawiać z Powiatowym Lekarzem Weterynarii, ponieważ sam fizyczny odbiór schroniska odbędzie się przez nadzory budowlany i weterynaryjny, dla schroniska istnieją pewne obostrzenia. Innym kwestią jest finansowanie funkcjonowania schroniska, szczególnie kwestia możliwości pozyskiwania środków przez Fundację, np. możliwość pozyskiwania środków z 1%-ego odpisu podatkowego istnieje dopiero po 2 latach od zarejestrowania Fundacji w Krajowym Rejestrze Sądowym. Pani …………. powiedziała, że Fundacja może pozyskać pozwolenie ministerialne na prowadzenie zbiorek publicznych na utrzymanie schroniska. Pan Drogowski zapytał ile obecnie kosztuje dziennie utrzymanie psa. Pan Mroziński wyjaśnił, że jest to 9zł dziennie, są to wszystkie koszty włącznie z wyżywieniem, w tej kwocie nie jest natomiast zawarte wyłapywanie psów, jest to fakturowane osobno. Pan Drogowski powiedział, że ważne są koszty prowadzenia schroniska, z zapisów propozycji przedstawionych przez Fundację wynika, ze wiele obowiązków ma spoczywać na Gminie, takich jak doprowadzenie wody, prądu, wyłapywanie psów, ich szczepienie, wypłacenie miesięcznego wynagrodzenia w kwocie 6tys.zł. , czy wniesienie gruntu. Pan Mroziński jeszcze raz podkreślił, że do sprawy należy podejść realnie, wszelkie prace związane z budową schroniska wymagają odpowiednich środków oraz spełnienia wielu procedur. Pan Drogowski powiedział, że przed podjęciem decyzji w sprawie utworzenia schroniska należy poznać przypuszczalne koszty tego zadania.
Komisja przyjęła przedstawioną informację do wiadomości, stwierdziła, że powróci do omawiania inicjatywy po szczegółowym rozpoznaniu kosztów utworzenia i prowadzenia schroniska dla psów.
Ad.6. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
- udzielenia Burmistrzowi Sępólna Krajeńskiego absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2012r.;
- zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012r.
Nadmieniła, że wykonanie budżetu Gminy zostało zaopiniowane pozytywnie przez Regionalną Izbę Obrachunkową oraz Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty uchwał przedstawione przez Panią Skarbnik Gminy, tym samym opowiedziała się za udzieleniem absolutorium Burmistrzowi z wykonania budżetu Gminy za 2012r.
Ad.7. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pana ……………. w sprawie możliwości przedłużenia umowy dzierżawy działki Nr 100/11 w Niechorzu. Pan Dera nadmienił, że Rada Sołecka Sołectwa Niechorz proponuje przeznaczenie w/w działki na sprzedaż.
Komisja jednogłośnie podtrzymała opinię Rady Sołeckiej w tej sprawie.
Ad.8. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa zapoznał Komisję z wnioskiem Pana ……………… w sprawie możliwości wykupu komunalnego lokalu mieszkalnego przy ulicy Sienkiewicza 69/3 w Sępólnie Krajeńskim. Pan Dera nadmienił, że wnioskodawca pierwszy wniosek o wykup złożył w 2010r., jednak w związku z chorobą i kosztami leczenia nie dokonał tego wykupu. Obecnie zwrócił się z ponowionym wnioskiem w tej sprawie.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek tj. opowiedziała się za sprzedażą mieszkania na tzw. „starych zasadach”, w związku z zaistnieniem zdarzenia losowego.
Ad.9. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pana ………….. w sprawie możliwości przedłużenia dzierżawy części działki Nr 628/6 w Sępólnie Krajeńskim na okres dalszych 15 lat (działka pod kioskiem). Nadmienił, że wniosek został zaopiniowany pozytywnie przez Zarząd Osiedla Nr 2, jednak istnieje sugestia urzędu, aby wnioskodawca rozszerzył dzierżawę i zagospodarował całość terenu (200m.) a nie tylko wnioskowane 40m.
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za sugestią przedstawioną przez Kierownika Referatu tj. aby docelowo zawrzeć umowę dzierżawy z wnioskodawcą na czas krótszy niż 15 lat np. 10 lat, a w międzyczasie przed podjęciem uchwały Rady Miejskiej przedłużyć dotychczasową umowę na dzierżawę 40 metrów i omówić z nim koncepcję dalszego zagospodarowania działki.
Ad.10. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji informację w zakresie realizacji wniosków wysuniętych podczas jej poprzedniego posiedzenia. Poinformował, że:
- sporządzenie ekspertyzy budowlanej na nieruchomość przy ul. Plac Wolności 14 to koszt co najmniej 7tys.zł.. Urząd posiada starą ekspertyzę, można na niej bazować, jest także stary operat szacunkowy (określono koszt działki na 14tys.zł. a likwidację budynku mieszkalnego na 22tys.zł.). Gdyby dołożyć kolejne 7tys. na nową ekspertyzę to koszt wzrasta do 29tys.zł. Pani Miczko powiedziała, że budynek jest w fatalnym stanie, pękają filary, grozi zawaleniem, a nie ma żadnej tablicy informacyjnej o zagrożeniu. Należy coś z budynkiem robić albo wstawić tablicę ostrzegawczą. Pan Drogowski powiedział, że w budynku na poziomie parteru znajdują się materiały budowlane, obiekt powinien być zamknięty a nie wykorzystywany przez kogoś na magazyn. Pan Dera powiedział, że w następnym tygodniu przeprowadzi z pracownikiem ZGK wizję lokalną celem stwierdzenia stanu obiektu i czy jest tam coś składowane. Pan Drogowski powiedział, że trzeba stwierdzić, czy jest możliwość wybudowania nowego filaru, dlatego ważna jest ekspertyza, najłatwiej bowiem jest rozebrać budynek. Pani Miczko zapytała jak cała sytuacja ma się do decyzji nadzoru budowlanego. Pan Dera powiedział, że inspektorat wydał decyzję opróżnienia znajdujących się tam dwóch lokali mieszkalnych do grudnia 2001r. Pan Drogowski stwierdził, że powinna być nowa niezależna ekspertyza. Pan Dera powiedział, że aby sporządzić nową ekspertyzę musiałby zrezygnować z jakiegoś innego zadania. Pani Miczko powiedziała, że przeprowadzi rozmowę z Burmistrzem, czy uda się wygospodarować środki na sporządzenie nowej ekspertyzy. Zwróciła się do Pana Dery, aby budynek został obecnie zabezpieczony;
- rzeczywiście na ulicy Jeziornej znajduje się znak „strefa zamieszkania”, jest to element ścieżki rowerowej, zlecił jego przesuniecie pracownikom Zakładu Transportu i Usług;
- wyciekająca woda do jeziora z ulicy Radosnej to deszczówka. Pani Miczko poprosiła jednak, by sprawdzić jak odprowadzają nieczystości płynne mieszkańcy tej ulicy;
- mieszkańcy ulicy Kopernika chcą aby im przywieźć gruz i jednocześnie załatać dziury, nie chcą tego zrobić we własnym zakresie;
- ma cały czas na uwadze zainstalowanie poręczy na ulicy Przesmyk;
- została wyrównana nawierzchnia w kierunku działek od strony Sikorza;
- projekty na dwa przejścia dla pieszych przy ulicy Nowy Rynek są jeszcze w przygotowaniu.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.11. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Drogowski powiedział, że nie zadowala go lakoniczna odpowiedź PKS w sprawie zamknięcia dworca na potrzeby poczekalni dla pasażerów. Stwierdził, że być może w tej sprawie zwróci się do ministra transportu, bo praktycznie PKS ma pasażerów za nic. Pan Dera powiedział, że jeszcze raz wystąpi do PKS o udostępnienie poczekalni na potrzeby pasażerów oczekujących na autobusy w godzinach popołudniowych;
- Pan Gustyn zapytał kiedy nastąpi zmiana oznakowania na skrzyżowaniu ulicy Targowej i Sienkiewicza. Pan Dera odpowiedział, że przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pojawi się w Sępólnie Kraj. pod koniec miesiąca czerwca, wtedy też zostaną przeprowadzone rozmowy w sprawie zmiany oznakowania na całkowity „zakaz zatrzymywania się” dotyczący również zaopatrzenia;
- Pan Gustyn zwrócił się o wycięcie suchych drzew, sosny rosnącej przy przejściu z nowej do starej plaży, a także olch na promenadzie przy jeziorze. Pan Dera powiedział, że zarząd melioracji zwrócił się do urzędu o wydanie decyzji na wycięcie szesnastu drzew, nie rozpatrywał jeszcze tej sprawy, są na pewno do usunięcia wszystkie wierzby za kościołem, nie wie czy wniosek obejmuje drzewa nad jeziorem, wskazane przez Pana Gustyna;
- Pan Gustyn powiedział, że mieszkańcy wskazują fakt braku przejścia za osiedlem barakowym, przy CPN-ie występuje niebezpieczeństwo potrącenia pieszych przez samochody, jest płot do krawężnika, brakuje tam chodnika;
- Pani Wańke powiedziała, że suche drzewo przy ogródku piwnym w Lutowie nadal nie jest wycięte, pomimo że ten temat jest ciągle poruszany na zebraniach wiejskich;
- Pan Gustyn zapytał czy na ul. Chojnickiej nie ma żadnego cementu pod obrzeża wjazdów i zjazdów, Pan Gustyn zastanawia się czy jak będzie tam zamiatane czy nie będzie wgniatana nawierzchnia. Pan Dera wyjaśnił, że jest sucha posypka i ona wystarczy, ponadto Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych stwierdziła, że jest to dopuszczalne i tak należy robić. Pan Gustyn zapytał czy po prawej stronie będą krawężniki. Pan Dera wyjaśnił, ze nie wie, czeka na przyjazd pracownika z GDDKiA, z którym omówi tą sytuację.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
Przewodnicząca Komisji
Anna Miczko
protokołował:
Tomasz Dix
1. Zastępca Komendanta Powiatowej Komendy Policji – Paweł Zawada;
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Stanisław Gustyn;
3. W zastępstwie Przewodniczącego Zarządu Osiedla Nr 1 – Marek Chart;
4. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
5. Dyrektor Zakładu Transportu i Usług – Tomasz Mroziński;
6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera;
7. Przedstawiciele Fundacji Schronisko w Sępólnie Krajeńskim „Psie Nadzieje”
- ……………….. ;
- …………………;
8. Właściciel sklepu „Bobi” – ………………………;
9. Interesant – ……………………...
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
- Zatwierdzenie protokołów z dwóch poprzednich
posiedzeń Komisji;
- Informacja w zakresie stanu bezpieczeństwa na terenie miasta i Gminy;
- Informacja w zakresie sprzedaży mienia komunalnego;
- Informacja w zakresie możliwości prowadzenia przytuliska dla psów przez stowarzyszenie „Psie Nadzieje”;
- Opinia Komisji w sprawie udzielenia absolutorium z
wykonania budżetu Gminy za 2012r.;
- Opinia Komisji w sprawie możliwości sprzedaży działki Nr 100/11 położonej w Niechorzu;
- Opinia Komisji w sprawie sprzedaży mieszkania
komunalnego przy ul. Sienkiewicza 69/3;
- Opinia w sprawie możliwości przedłużenia umowy
dzierżawy gruntu przy ul. Odrodzenia 1;
- Informacja w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu;
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w miesiącu kwietniu br.
Pani Miczko udzieliła głosu Panu ……………., który wyjaśnił, że posiada działkę w Dziechowie, przez którą przelewa się woda z instalacji niewiadomego pochodzenia, płynie szerokim pasmem. Pan ………………. powiedział, że próbował dogadać się z sąsiadką, ale ona powiedziała, że będzie się czymś innym zajmować, będzie to próbowała podzielić a następnie sprzedać. Pan ……………….. powiedział, że przedstawiciel Spółki Wodnej wskazał, iż według map żadnej instalacji wodnej na tej działce nie ma. Dodał, że jest ona do pewnego momentu i się kończy. Pan ……………. poprosił aby jak najprędzej znaleźć źródło tej wody. Pani Miczko powiedziała, że była w tym miejscu i woda leci bez przerwy, jak płynie widać, ze jest czysta a jak stoi, to zmienia barwę i się błyszczy. Pan Dera powiedział, że ciężko cokolwiek powiedzieć jak instalacja nie jest zaznaczona na mapie. Kiedyś to należało do ojca obecnej sąsiadki Pana ………….., nie wiadomo co tam było w latach wcześniejszych robione, co nie zostało zgłoszone a co za tym idzie niezainwentaryzowane. Nic nie wiadomo na ten temat. Pan Dera powiedział, że już się z Panem ……………. umawiał, że zostanie to zgłoszone do Sanepidu jak oni to sprawdzą i okaże się, że to jest szambo to zostanie wynajęta zadymiarka z ZGK aby sprawdzić czy wszystkie szamba są podłączone.
Pan …………….. poruszył problem z dostawami do sklepu BOBI na ul. Hallera. Mianowicie są tam 3 drogi dojazdowe i na wszystkich 3 znajdują się znaki zakazu wjazdu pojazdów ciężarowych, nie dotyczy to tylko pojazdów komunalnych. Problem jest taki, że przynajmniej dwa razy w miesiącu przyjeżdża auto duże kilku paletowe czyli ciężarowe. Wtedy kiedy to auto się pojawia zaraz jest policja i wlepia mandat i punkty karne kierowcy w związku z tym firmy, które dowożą towar dużymi autami nie chcą dowozić im towaru do sklepu. Jedyny sposób na przyjęcie dostaw to stanąć na ul. Wojska Polskiego gdzie bardzo rzadko jest miejsce na takie auto, kierowca musi ciężkie kilkuset kilogramowe palety ciągnąć aż do sklepu na ul. Hallera, każdy karton trzeba przenieść przez cały sklep klienci się denerwują obsługa sklepu nie ma jak przyjmować dostaw. Najlepsza by była droga od strony ul. Jeziornej, ponadto murek który się tam znajduje można zlikwidować i poszerzyć ten wjazd.
Pan Chart powiedział, że droga od strony ul. Jeziornej nie jest przygotowana do tego aby mogły się poruszać po niej tak ciężkie samochody. Tam przy wyjeździe samochód najeżdża na chodnik a on zapada się i niszczeje. Pan ……………… zapytał czy od ul. Hallera może wyjeżdżać bo śmieciarka tamtędy wyjeżdża a jest gabarytowo większa, samochód zjechałby na dół zakręcił w bramie i wrócił do góry nie jest to samochód tak duży wejdzie tam ok.12 palet. Komisja poprosiła o skonsultowanie się z drogowcem w sprawie ewentualnego wjazdu i zaproszenia go już z gotową opinią na posiedzenie Komisji.
Ad.3. Pan Zawada przedstawił Komisji informację w sprawie bieżącego stanu bezpieczeństwa na terenie miasta i Gminy.
Pan Komendant przedstawił informacje o stanie bezpieczeństwa na naszym terenie w pierwszych czterech miesiącach tego roku. Zdarzeń zgłoszonych było w tym okresie mniej jak w tym samym okresie w roku ubiegłym. W 2012r. 41 zdarzeń a w 2013r. 29 zdarzeń. Pan Komendant powiedział, że dzieląc na kategorie w tym roku nie było jeszcze żadnego takiego zdarzenia w ubiegłym roku były 2 takie zdarzenia. Kradzież mienia spadek z 21 na 13 zdarzeń, wzrost liczby kradzieży z włamaniem z 10 zdarzeń na 11. Rozbojów, w tym roku nie zanotowano w ubiegłym roku były 2. Uszkodzeń mienia zgłoszono 4 w tym roku w analogicznym okresie roku ubiegłego zanotowano 6 takich zdarzeń, uszkodzeń ciała zanotowano 1 w ubiegłym roku nie było żadnego i bójek oraz pobić w tym roku oraz w roku poprzednim nie było żadnego. Następnie Pan Zawada omówił ilość wykroczeń jakie zostały popełnione w pierwszych 4 miesiącach tego roku i w okresie analogicznym w roku poprzednim. W tym roku zanotowano na terenie Gminy Sępólno 27 wykroczeń w roku ubiegłym 35, kradzieże mienia 21 w tym roku 27 w roku ubiegłym, uszkodzeń mienia 8 w roku ubiegłym 6, wykroczenia na terenie samego miasta ogółem było ich 34, 75 w roku ubiegłym. Zakłóceń porządku publicznego było 20 w tym roku 34 w zeszłym. Zanotowano również dwa zdarzenia związane z udziałem agresywnych zwierząt, nieobyczajne zachowanie po spożyciu alkoholu dwa zdarzenia w tym roku i dwa w ubiegłym. Ilość interwencji domowych w tym roku 92 w ubiegłym 91 z czego założono 28 niebieskich kart w zeszłym roku 31. Innych interwencji 269 w tym roku a w zeszłym 361. W tym roku było 50 kolizji i 4 wypadki a w roku ubiegłym 61 kolizji i 1 wypadek Wykrywalność ogółem wszystkich przestępstw 78,2% a w tym roku 84,3%.
W tym punkcie podjęto dyskusję na temat możliwości zainstalowania monitoringu na terenie miasta. Pan Zawada przedstawił propozycje umiejscowienia kamer, obejmujące zainstalowanie czternastu kamer.
Pan Komendant powiedział, że najważniejszym miejscem jest Plac Wolności chciałby aby ta kamera zawisła w taki sposób, aby obejmowała swoim zasięgiem również ul. Studzienną. Następnym miejscem, które wymaga nadzoru jest rejon mola, przejścia z mola na Plac Wolności, kolejne miejsce to Plac Przyjaźni dochodzi tam do zakłóceń porządku i niszczenia mienia komunalnego, następnie kamera powinna się pojawić na ul. Kościuszki przy markecie AWANS, jest to skupisko sieci sklepów, dochodzi tam do kradzieży i same sklepy są okradane np. jakiś czas temu była kradzież z włamaniem do sklepu Media Expert. Pan Komendant powiedział, że proponują, aby kamery pojawiły się również przy ulicach wjazdowych do naszego miasta, w związku z tym, że kradzieży z włamaniem czy kradzieży samochodów zazwyczaj dokonują grupy zamiejscowe specjalizujące się w danych przestępstwach. Pan Zawada powiedział, że zakup i montaż 14 kamer jest bardzo dużym kosztem dlatego należy rozłożyć to na kilka lat a w pierwszej kolejności zamontować kamery w miejscach najbardziej zagrożonych a w dalszych latach rozwijać monitoring miejski.
Pan Dudek zapytał o szacowany koszt całej inwestycji. Pan Zawada wyjaśnił, że ciężko mu to ocenić, jednak gdy robił rozeznanie to koszt dobrej jakości kamery to ok.10-15tys.zł. Warto zainwestować w droższy sprzęt, który umożliwi monitorowanie miasta nie tylko w dzień ale i w nocy. Pan Komendant powiedział, że na terenie Sępólna są podmioty, które chciałyby uczestniczyć w kosztach monitoringu, pod warunkiem, że ich firmy czy przedsiębiorstwa zostaną objęte zasięgiem kamer. Ponadto Pan Zawada zachęcał do współpracy ze Starostwem, ponieważ Komisja Bezpieczeństwa pozytywnie zaopiniowała ten pomysł i Pan Starosta powiedział, że mogą zakupić stację bazową. Pozostaje tylko kwestia na ile stanowisk ponieważ podstawowa jest na 16, a potem większe dodaje się po 16. stanowisk. Następna kwestia to nadzór nad monitoringiem. Pan Zawada powiedział, że chcieliby aby powstały dwa miejsca do nadzoru w komendzie, jedno na dyżurce, drugie w osobnym pomieszczeniu, aby na dyżurce nie był sam odpowiedzialny za niego i druga osoba siedziałaby sama. Pani Miczko powiedziała, że powinni się przychylić do tego pomysłu, Przewodniczący Komisji Budżetu poznał sprawę a tak jak Pan Komendant powiedział, trzeba nawiązać współpracę z Powiatem i przedsiębiorcami. Pan Drogowski powiedział, że zawsze był i jest zwolennikiem monitoringu, Pan radny żałuje, że nie powstała Straż Miejska a chodzi tutaj tylko o jedno, bezpieczeństwo mieszkańców. Pan Drogowski zaproponował aby kamera pojawiła się na skrzyżowaniu ulic Farnej i Hallera ponieważ niektórzy kierowcy nie dostosowują się do znaków i często jeżdżą pod prąd, i Pan Drogowski uważa, ze wiele by te kamery pomogły. Pan Dudek zapytał czy Komenda w Sępólnie korzysta z patroli pieszo rowerowych? Pan Zawada wyjaśnił, że każdy patrol jakim Komenda dysponuje jest patrolem posiadającym pojazd mechaniczny, ale idea jest taka aby patrole pieszo obchodziły swój teren. Prawda jest, że funkcjonariusze prowadzą patrole głównie objeżdżając teren, ale dąży się do tego aby były to patrole piesze. Pan Dudek powiedział, że należy zwrócić większą uwagę na to aby policjanci patrolowali pieszo, gdyż często jeżdżą i po prostu gdzieś się chowają zamiast faktycznie pilnować porządku. Pan Zawada powiedział, że sami chcieliby aby patroli pieszych było więcej, ale jest 78 funkcjonariuszy na cały powiat dlatego nie są w stanie być wszędzie, ale starają się patrolować w miarę możliwości. Pan Komendant powiedział, że zwróci uwagę, na to aby patrole były bardziej widoczne. Pani Miczko powiedziała, że mieszkańcy zwracali jej uwagę na ul. Hallera, Wojska Polskiego i Nowy Rynek na problem parkowania aut na chodnikach, a najbardziej niebezpiecznie jest w miejscu gdzie zjeżdża się z Nowego Rynku na ul. Hallera w stronę na Więcbork. Pan Komendant powiedział, że jeżeli nie ma zakazu to oni nie mogą zabronić, może stać nawet na chodniku ale, musi zostawić 1,5m na przejście tym chodnikiem, dodał, że uczuli funkcjonariuszy na tą kwestię dodał, że nie można parkować w rejonie skrzyżowań. Pan Nikel zwrócił uwagę na fakt parkowania na trawnikach, widać to zwłaszcza na Osiedlu Słowackiego.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji informację w zakresie sprzedaży mienia komunalnego w 2012 i 2013r.
Pan Dera przedstawił najpierw 2012r.
Przychody dokonano sprzedaży 17 lokali na rzecz najemców na kwotę 196tys. 202zł, oraz jeden lokal w drodze przetargu za 25tys. zł, 10 działek pod zabudowę garażami za kwotę 22tys. 358zł, 5 nieruchomości rolnych za kwotę 24tys. 129zł i jedna działka budowlana przy ul. Prusa za kwotę 44tys. 780zł. Ogółem dokonano sprzedaży za kwotę 312tys. 470zł. Zostało wydane odpłatnie na mienie komunalne grunt pod ścieżkę rowerową Kawle – Świdwie za kwotę 55tys. 10zł, grunt stanowiący część ul. Prusa za kwotę 951zł i grunt stanowiący część ulicy Radosnej od PKP i Skarbu Państwa za kwotę 9tys. 551zł w sumie wydano na nabycie mienia komunalnego 65tys. 512zł. Od Agencji Nieruchomości Rolnych otrzymano nieodpłatnie grunt rolny oraz pod ścieżkę rowerową w Niechorzu o powierzchni 6645m2. Z przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości tj. 13 działek i opłata z tego tytułu stanowi 102tys. 233zł, Pan Dera dodał, że jest to kwota rozłożona na raty i na dzień komisji wpłacono ok. 80% całek kwoty.
Następnie Pan Dera omówił rok 2013 do dnia dzisiejszego.
Dokonano sprzedaży dwóch lokali według „starych zasad” na kwotę 42tys. 600zł, działki pod budowę garażu za kwotę 2tys. 981zł. Następnie dokonano sprzedaży dwóch działek budowlanych przy ul. Prusa i Chopina za kwotę 136tys. 654zł, nieruchomość w Świdwiu w drodze zamiany, była dopłata ze strony rolnika w kwocie 9tys. 550zł. W sumie 191tys. 785zł. Wydano do tej pory na nabycie mienia na mienie komunalne, w Trzcianach pod przepompownię 8tys. zł i grunty w Radońsku pod plac zabaw 8tys. 500zł. w sumie 16 tys. 500zł.
Pan Dudek zapytał ile zostało jeszcze mieszkań do sprzedaży według starych zasad. Pan Dera wyjaśnił, że nie jest wstanie dokładnie określić tej liczby, bo nawet w dzisiejszym porządku obrad znajduje się jedno, ponadto była zmiana uchwały powstał zastój, inni mieli wycenę ale nie kupili do tego czasu tych mieszkań jest około 15 sztuk. Z nowych lokali tylko dwie osoby były zainteresowane zakupem. Pan Drogowski zapytał czy po wejściu w życie nowej uchwały odnośnie sprzedaży mieszkań komunalnych liczba sprzedawanych mieszkań spadła. Pan Kierownik powiedział, że tak. Pani Miczko zapytała jak wygląda sprawa sprzedaży domu Pana …………….. Pan Dera wyjaśnił, że nie otrzymał innej propozycji niż ta co przedstawiał ostatnio na Komisji, ale wczoraj odwiedziła urząd Pani, która była zainteresowana zakupem mieszkania od Pana ………………..
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.5. Pani ……… i Pani ………… zapoznały Komisję z inicjatywą założonej przez nie Fundacji Schronisko w Sępólnie Krajeńskim „Psie Nadzieje” w sprawie możliwości utworzenia i prowadzenia przez tą Fundację schroniska, a nie jak do tej pory przytuliska, dla bezdomnych psów. Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Pani ……….. wyjaśniła, że schronisko oprócz działalności na rzecz bezpańskich zwierząt mogłoby na siebie zarabiać przez udostępnianie terenów na cele rekreacyjne czy imprezy masowe. Ponadto można założyć koła sportowe np. wielu ludzi jedzie rowerem z biegnącym obok psem na smyczy. Można też udostępnić teren do luźnego wypuszczania psów. Można działać na rzecz propagowania bezpiecznego wychowywania psów, propagowania sprzątania po nich, sterylizacji zwierząt. Pani Miczko zapytała czego Fundacja oczekuje od Gminy, Pani …………. powiedziała, że zależy im na terenie i uzbrojeniu tego terenu w wodę, prąd oraz kanalizację. Ważne jest ogrodzenie i utwardzenie terenu aby uzyskać niezbędny certyfikat, aby spełnić wymogi do możliwości otwarcia schroniska. Również, jeśliby zaistniała jakaś pilna potrzeba, to fundacja mogłaby się zwrócić o jakąś dotację ze strony Gminy. Pan Mroziński powiedział, ze Gmina powinna przed podjęciem decyzji rozmawiać z Powiatowym Lekarzem Weterynarii, ponieważ sam fizyczny odbiór schroniska odbędzie się przez nadzory budowlany i weterynaryjny, dla schroniska istnieją pewne obostrzenia. Innym kwestią jest finansowanie funkcjonowania schroniska, szczególnie kwestia możliwości pozyskiwania środków przez Fundację, np. możliwość pozyskiwania środków z 1%-ego odpisu podatkowego istnieje dopiero po 2 latach od zarejestrowania Fundacji w Krajowym Rejestrze Sądowym. Pani …………. powiedziała, że Fundacja może pozyskać pozwolenie ministerialne na prowadzenie zbiorek publicznych na utrzymanie schroniska. Pan Drogowski zapytał ile obecnie kosztuje dziennie utrzymanie psa. Pan Mroziński wyjaśnił, że jest to 9zł dziennie, są to wszystkie koszty włącznie z wyżywieniem, w tej kwocie nie jest natomiast zawarte wyłapywanie psów, jest to fakturowane osobno. Pan Drogowski powiedział, że ważne są koszty prowadzenia schroniska, z zapisów propozycji przedstawionych przez Fundację wynika, ze wiele obowiązków ma spoczywać na Gminie, takich jak doprowadzenie wody, prądu, wyłapywanie psów, ich szczepienie, wypłacenie miesięcznego wynagrodzenia w kwocie 6tys.zł. , czy wniesienie gruntu. Pan Mroziński jeszcze raz podkreślił, że do sprawy należy podejść realnie, wszelkie prace związane z budową schroniska wymagają odpowiednich środków oraz spełnienia wielu procedur. Pan Drogowski powiedział, że przed podjęciem decyzji w sprawie utworzenia schroniska należy poznać przypuszczalne koszty tego zadania.
Komisja przyjęła przedstawioną informację do wiadomości, stwierdziła, że powróci do omawiania inicjatywy po szczegółowym rozpoznaniu kosztów utworzenia i prowadzenia schroniska dla psów.
Ad.6. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
- udzielenia Burmistrzowi Sępólna Krajeńskiego absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2012r.;
- zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012r.
Nadmieniła, że wykonanie budżetu Gminy zostało zaopiniowane pozytywnie przez Regionalną Izbę Obrachunkową oraz Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty uchwał przedstawione przez Panią Skarbnik Gminy, tym samym opowiedziała się za udzieleniem absolutorium Burmistrzowi z wykonania budżetu Gminy za 2012r.
Ad.7. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pana ……………. w sprawie możliwości przedłużenia umowy dzierżawy działki Nr 100/11 w Niechorzu. Pan Dera nadmienił, że Rada Sołecka Sołectwa Niechorz proponuje przeznaczenie w/w działki na sprzedaż.
Komisja jednogłośnie podtrzymała opinię Rady Sołeckiej w tej sprawie.
Ad.8. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa zapoznał Komisję z wnioskiem Pana ……………… w sprawie możliwości wykupu komunalnego lokalu mieszkalnego przy ulicy Sienkiewicza 69/3 w Sępólnie Krajeńskim. Pan Dera nadmienił, że wnioskodawca pierwszy wniosek o wykup złożył w 2010r., jednak w związku z chorobą i kosztami leczenia nie dokonał tego wykupu. Obecnie zwrócił się z ponowionym wnioskiem w tej sprawie.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek tj. opowiedziała się za sprzedażą mieszkania na tzw. „starych zasadach”, w związku z zaistnieniem zdarzenia losowego.
Ad.9. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pana ………….. w sprawie możliwości przedłużenia dzierżawy części działki Nr 628/6 w Sępólnie Krajeńskim na okres dalszych 15 lat (działka pod kioskiem). Nadmienił, że wniosek został zaopiniowany pozytywnie przez Zarząd Osiedla Nr 2, jednak istnieje sugestia urzędu, aby wnioskodawca rozszerzył dzierżawę i zagospodarował całość terenu (200m.) a nie tylko wnioskowane 40m.
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za sugestią przedstawioną przez Kierownika Referatu tj. aby docelowo zawrzeć umowę dzierżawy z wnioskodawcą na czas krótszy niż 15 lat np. 10 lat, a w międzyczasie przed podjęciem uchwały Rady Miejskiej przedłużyć dotychczasową umowę na dzierżawę 40 metrów i omówić z nim koncepcję dalszego zagospodarowania działki.
Ad.10. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji informację w zakresie realizacji wniosków wysuniętych podczas jej poprzedniego posiedzenia. Poinformował, że:
- sporządzenie ekspertyzy budowlanej na nieruchomość przy ul. Plac Wolności 14 to koszt co najmniej 7tys.zł.. Urząd posiada starą ekspertyzę, można na niej bazować, jest także stary operat szacunkowy (określono koszt działki na 14tys.zł. a likwidację budynku mieszkalnego na 22tys.zł.). Gdyby dołożyć kolejne 7tys. na nową ekspertyzę to koszt wzrasta do 29tys.zł. Pani Miczko powiedziała, że budynek jest w fatalnym stanie, pękają filary, grozi zawaleniem, a nie ma żadnej tablicy informacyjnej o zagrożeniu. Należy coś z budynkiem robić albo wstawić tablicę ostrzegawczą. Pan Drogowski powiedział, że w budynku na poziomie parteru znajdują się materiały budowlane, obiekt powinien być zamknięty a nie wykorzystywany przez kogoś na magazyn. Pan Dera powiedział, że w następnym tygodniu przeprowadzi z pracownikiem ZGK wizję lokalną celem stwierdzenia stanu obiektu i czy jest tam coś składowane. Pan Drogowski powiedział, że trzeba stwierdzić, czy jest możliwość wybudowania nowego filaru, dlatego ważna jest ekspertyza, najłatwiej bowiem jest rozebrać budynek. Pani Miczko zapytała jak cała sytuacja ma się do decyzji nadzoru budowlanego. Pan Dera powiedział, że inspektorat wydał decyzję opróżnienia znajdujących się tam dwóch lokali mieszkalnych do grudnia 2001r. Pan Drogowski stwierdził, że powinna być nowa niezależna ekspertyza. Pan Dera powiedział, że aby sporządzić nową ekspertyzę musiałby zrezygnować z jakiegoś innego zadania. Pani Miczko powiedziała, że przeprowadzi rozmowę z Burmistrzem, czy uda się wygospodarować środki na sporządzenie nowej ekspertyzy. Zwróciła się do Pana Dery, aby budynek został obecnie zabezpieczony;
- rzeczywiście na ulicy Jeziornej znajduje się znak „strefa zamieszkania”, jest to element ścieżki rowerowej, zlecił jego przesuniecie pracownikom Zakładu Transportu i Usług;
- wyciekająca woda do jeziora z ulicy Radosnej to deszczówka. Pani Miczko poprosiła jednak, by sprawdzić jak odprowadzają nieczystości płynne mieszkańcy tej ulicy;
- mieszkańcy ulicy Kopernika chcą aby im przywieźć gruz i jednocześnie załatać dziury, nie chcą tego zrobić we własnym zakresie;
- ma cały czas na uwadze zainstalowanie poręczy na ulicy Przesmyk;
- została wyrównana nawierzchnia w kierunku działek od strony Sikorza;
- projekty na dwa przejścia dla pieszych przy ulicy Nowy Rynek są jeszcze w przygotowaniu.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.11. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Drogowski powiedział, że nie zadowala go lakoniczna odpowiedź PKS w sprawie zamknięcia dworca na potrzeby poczekalni dla pasażerów. Stwierdził, że być może w tej sprawie zwróci się do ministra transportu, bo praktycznie PKS ma pasażerów za nic. Pan Dera powiedział, że jeszcze raz wystąpi do PKS o udostępnienie poczekalni na potrzeby pasażerów oczekujących na autobusy w godzinach popołudniowych;
- Pan Gustyn zapytał kiedy nastąpi zmiana oznakowania na skrzyżowaniu ulicy Targowej i Sienkiewicza. Pan Dera odpowiedział, że przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pojawi się w Sępólnie Kraj. pod koniec miesiąca czerwca, wtedy też zostaną przeprowadzone rozmowy w sprawie zmiany oznakowania na całkowity „zakaz zatrzymywania się” dotyczący również zaopatrzenia;
- Pan Gustyn zwrócił się o wycięcie suchych drzew, sosny rosnącej przy przejściu z nowej do starej plaży, a także olch na promenadzie przy jeziorze. Pan Dera powiedział, że zarząd melioracji zwrócił się do urzędu o wydanie decyzji na wycięcie szesnastu drzew, nie rozpatrywał jeszcze tej sprawy, są na pewno do usunięcia wszystkie wierzby za kościołem, nie wie czy wniosek obejmuje drzewa nad jeziorem, wskazane przez Pana Gustyna;
- Pan Gustyn powiedział, że mieszkańcy wskazują fakt braku przejścia za osiedlem barakowym, przy CPN-ie występuje niebezpieczeństwo potrącenia pieszych przez samochody, jest płot do krawężnika, brakuje tam chodnika;
- Pani Wańke powiedziała, że suche drzewo przy ogródku piwnym w Lutowie nadal nie jest wycięte, pomimo że ten temat jest ciągle poruszany na zebraniach wiejskich;
- Pan Gustyn zapytał czy na ul. Chojnickiej nie ma żadnego cementu pod obrzeża wjazdów i zjazdów, Pan Gustyn zastanawia się czy jak będzie tam zamiatane czy nie będzie wgniatana nawierzchnia. Pan Dera wyjaśnił, że jest sucha posypka i ona wystarczy, ponadto Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych stwierdziła, że jest to dopuszczalne i tak należy robić. Pan Gustyn zapytał czy po prawej stronie będą krawężniki. Pan Dera wyjaśnił, ze nie wie, czeka na przyjazd pracownika z GDDKiA, z którym omówi tą sytuację.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
Przewodnicząca Komisji
Anna Miczko
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (9 maja 2013)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (18 lipca 2013, 07:58:56)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 875