Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 22/2012 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w dniu 11 kwietnia 2012r.
Protokół Nr 22/2012
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej
w dniu 11 kwietnia 2012r.
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej
w dniu 11 kwietnia 2012r.
W posiedzeniu udział wzięli
członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Prezes Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego – Aneta Niemczyk;
2. Dyrektor Zakładu obsługi Oświaty Samorządowej – Zbigniew Tymecki;
3. Kadrowa Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Maria Chmielewska.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Robert Grochowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Wizytacja w Przedszkolu Nr 2, Przedszkolu Nr1, Zespole Szkół Nr 1 i Zespole Szkół Nr 3 – celem omówienia spraw związanych z naborem dzieci do przedszkoli i szkół;
3. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
4. Opinia w sprawie projektu regulaminu przyznawania stypendiów i wyróżnień dla uczniów;
5. Informacja w zakresie stanu zatrudnienia oraz kwalifikacji posiadanych przez nauczycieli na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie;
6. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja dokonała wizytacji w Przedszkolu Nr 2, Przedszkolu Nr1, Zespole Szkół Nr 1 i Zespole Szkół Nr 3 – celem omówienia spraw związanych z naborem dzieci do przedszkoli i szkół.
Przedszkole Nr 2 – wyjaśnień udzielała Pani Dyrektor Jolanta Sienkiewicz.
Pani Dyrektor powiedziała, że rekrutacja do przedszkola odbyła się zgodnie z procedurą statutu przedszkola, nie zostało przyjętych 35 dzieci, przy dokonaniu 62 zgłoszeń. Zgłoszenia odbywały się z 2 i nawet 2,5 letnim wyprzedzeniem. Przy rozpatrywaniu zgłoszeń obowiązywały kryteria, w pierwszej kolejności dzieci 5 i 6 letnie, potem dzieci rodziców samotnie wychowujących i wreszcie dzieci rodziców pracujących. Nadmieniła, ze wszystkie dzieci 5 i 6 letnie zostały przyjęte, łącznie przyjęto do przedszkola 137 dzieci. Dodała, że taka sytuacja związana z tak dużą liczbą dzieci zdarzyła się bardzo dawno temu, od lat nie było takiego przyrostu demograficznego. Pan Grochowski zapytał się, czy w przedszkolu istnieje możliwość utworzenia dodatkowej klasy. Pani Sienkiewicz powiedziała, że w przedszkolu nie ma już miejsca na dodatkowe klasy. Pan Porożyński wspomniał, że miejsce na dodatkowe oddziały mogłoby się znaleźć w budynku Zespołu Szkół Nr 3, w miejscu mieszkania Pana Muraszki. Pan Grochowski zwrócił się do Pani Sienkiewicz o poinformowanie Komisji Oświaty w przypadku gdyby którykolwiek z rodziców złożył odwołanie z powodu nie przyjęcia dziecka do przedszkola. Komisja ponadto zwróciła się do Pani Dyrektor o jak najszybsze publiczne ogłoszenie wyników rekrutacji do przedszkola. Pani Dyrektor, na pytanie Pani Grochowskiej poinformowała, że utrzymanie jednego oddziału kosztuje rocznie 60tys.zł.
Przedszkole Nr 1 – wyjaśnień udzielała Pani Dyrektor Małgorzata West.
Pani Dyrektor powiedziała, że rekrutacja do przedszkola została już zamknięta, ma komplet
dzieci, ewentualnie do przyjęcia są najmłodsze dzieci które nie zostały przyjęte do przedszkola Nr 2 (jest 20 dzieci w tym dwoje dzieci niepełnosprawnych, może być 25 dzieci) W związku ze zmianą organizacji przedszkola istnieje możliwość, że kilka dzieci 5 i 6 letnich zostanie umieszczonych w Zespole Szkół Nr 1. Poinformowała, że razem do przedszkola będzie uczęszczać 119 dzieci, w tym 25 6 –latków. Do Zespołu Szkół Nr 1 powinno przejść 10 starszych dzieci. Pan Grochowski zapytał o możliwość rozbudowy przedszkola. Pani West powiedziała, że istnieje możliwość dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego, oczekują na uruchomienie programu, przedszkole posiada przygotowana niezbędną dokumentację.
Zespół Szkół Nr 1 – wyjaśnień udzielała Pani Dyrektor Katarzyna Kolasa.
Pani Dyrektor powiedziała, że do tej pory nie ma decyzji czy w szkole będą dwa oddziały przedszkolne, czy jeden. Obecnie deklaracje wzięło 25 rodziców, w tym 10 dzieci z przedszkola Nr 1, gdyby były 2 oddziały to może przyjąć 36 dzieci. Jeśli chodzi o 1 klasy posiada 35 zapisów, więc też nie wie czy będą dwie czy jedna pierwsza klasa, wobec tego nie może jeszcze przygotować arkusza organizacyjnego, czworo dzieci jest spoza obwodu szkolnego. W tej sprawie oczekuje decyzji Burmistrza, miało się także odbyć spotkanie w tej sprawie z zainteresowanymi rodzicami. Pan Grochowski zapytał o możliwość dostępności dzieci do „Orlika”. Pani Kolasa powiedziała, że pod opieka nauczyciela na lekcjach WF „Orlik” jest dostępny, natomiast jest brak dostępności na przerwach.
Zespół Szkół Nr 3 – wyjaśnień udzielała Pani Dyrektor Irena Hamerlik – Jaskulska.
Pani Dyrektor powiedziała, że w szkole będą trzy oddziały przedszkolne, 2 oddziały 6 – latków (37 dzieci) i 1 oddział 5 - latków (22 dzieci). Jeśli chodzi o klasy pierwsze to będą dwie po 27 dzieci, czyli jeden oddział mniej niż planowano. Nadmieniła, że jeśli chodzi o finanse odnośnie funkcjonowania oddziałów to nie ma żadnych zagrożeń, także nie będzie problemami z pomieszczeniem oddziałów. Podkreśliła, że będą zmiany etatowe, nie będzie pełnych etatów np. fizyka, chemia, biologia, będą problemy z matematyką. Do przejścia na emeryturę jest przewidywana jedna osoba. Nadmieniła, że wszystkie izby lekcyjne są wykorzystane, istnieje jednozmianowość, w szkole jest 547 dzieci. Podkreśliła, że mankamentem szkoły jest plac zabaw, wyszła inicjatywa rodziców o wybudowanie placu zabaw, przy zabezpieczeniu środków własnych 30tys.zł. wystąpiono do Gminy o dofinansowanie w tej samej kwocie, niestety wniosek został załatwiony negatywnie. Pani Dyrektor poinformowała także, że zgodnie z zaleceniami kontroli ppoż. należy zmienić główny wyłącznik prądu, zgodnie z zaleceniami sanepidu remont dwóch małych sal gimnastycznych, chciałaby także dobudować chodnik przy „Orliku”. Mankamentem są także wciąż wysokie koszty ogrzewania, istnieje także konieczność ocieplenia budynku.
Ad.3. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu marcu.
Ad.4. Pan Tymecki przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zasad przyznawania stypendiów, nagród i wyróżnień za szczególne osiągnięcia dla dzieci i uczniów placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Sępólno Krajeńskie.
Poinformował, że wspólnie z Panią Skarbnik, zgodnie z zaleceniami Komisji, naniósł odpowiednie poprawki do wersji wypracowanej na poprzednim posiedzeniu Komisji. Pewną wątpliwość budzi podstawa prawna (projekt nie został jeszcze zaopiniowany przez radcę prawnego) tj. czy przyznawanie stypendiów a także nagród i wyróżnień może być uregulowane w jednym akcie prawnym.
Pan Grochowski zwrócił uwagę, że w paragrafie 13 zapis dotyczący wstrzymania wypłaty stypendium powinien dotyczyć także możliwość wstrzymania przyznania nagród i wyróżnień. Komisja jednogłośnie zaakceptowała poprawkę wniesioną przez Pana Grochowskiego.
Komisja przyjęła, z naniesioną poprawką, przyjęła do wiadomości projekt przedstawionej uchwały – z jednoczesnym zaleceniem przedstawienia tego projektu do akceptacji przez radcę prawnego.
Ad.5. Pan Tymecki oraz Pani Chmielewska przedstawili Komisji informację w zakresie stanu zatrudnienia oraz kwalifikacji posiadanych przez nauczycieli na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie (pisemna informacja w formie tabelarycznej stanowi załącznik do niniejszego protokołu – stan na 1 marca 2012r.).
Pan Grochowski zapytał, czy w szkołach są zatrudnione osoby spoza naszej Gminy. Pan Tymecki powiedział, że jest zatrudniony fizyk w Wałdowie, Pani Chmielewska dodała, że także anglistka z Kamienia Krajeńskiego na zastępstwo. Pani Chmielewska dodała, że z fizykami są kłopoty, jest brak takich pedagogów. Pan Horyd zapytał, kto w Zespole Szkół Nr 3 nie jest na pełnym etacie. Pani Chmielewska powiedziała, że pedagog uczący edukację dla bezpieczeństwa także anglistka, a także osoby zastępujące katechetkę oraz chemiczka i osoba ucząca techniki. Pan Horyd zapytał o kwestię zatrudnienia emerytów. Pan Tymecki powiedział, że w sprawie emerytów zasugeruje Burmistrzowi, aby w miarę możliwości zastosować w tej sprawie twardą rękę tj. aby nie utrzymywać pedagogów mających prawa emerytalne kosztem młodych nauczycieli. Pan Grochowski poruszył sprawę zatrudnienia przez Panią Dyrektor w Zespole Szkół w Wałdowie córki w miejsce nauczyciela, który przygotowywał młodzież do egzaminu gimnazjalnego. Pan Tymecki powiedział, że był przeciwny tej decyzji, jednak w tej sprawie kompetencje posiada dyrektor szkoły.
Pan Grochowski, nawiązując do naboru dzieci do przedszkoli, zwrócił się do Pana Tymeckiego, aby dopilnował żeby rodzice dowiedzieli się które dzieci zostały przyjęte i nie przyjęte do przedszkola Nr 2. Zwrócił się także, aby podjęto decyzję ile oddziałów przedszkolnych będzie utworzonych w Przedszkolu Nr 1. Pan Tymecki powiedział, że decyzja zapadła, odział 5 – godzinny 5, 6 latków trafia do Zespołu Szkół Nr 1, a w to miejsce jest utworzony oddział wielogodzinny. Pan Grochowski zapytał, ile ostatecznie dzieci nie przyjęto do przedszkoli. Pan Tymecki powiedział, że wstępnie było 47 dzieci, ale praktycznie po przeprowadzonych roszadach dzieci ubiegających się rodziców zostały przyjęte.
Pan Tymecki, nawiązując do sytuacji finansowej w oświacie, poinformował także o trudnej sytuacji finansowej w oświacie, praktycznie nie ma pieniędzy na wydatki remontowe i inwestycyjne, pokrywane są tylko bieżące wydatki eksploatacyjne.
Komisja przyjęła przedstawioną informacje do wiadomości.
Ad.6. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- przedstawiciel rodziców dzieci uczących się w Zespole Szkół Nr 1 powiedział, że rodzice dzieci chcieliby się spotkać się z Burmistrzem i radnymi w celu omówienia spraw związanych z utworzeniem klas pierwszych w Zespole Szkół Nr 1. Poinformował, że rodzice nie wyrażają zgody na sugestię Burmistrza o utworzeniu jednej 35 osobowej klasy. Pan Tymecki wyjaśnił, że decyzję w sprawie warunków utworzenia klasy zgodnie z prawem podejmuje Burmistrz, na dzień kiedy Burmistrz sugerował utworzenie jednej klasy praktycznie było około 28-29 dzieci do klasy pierwszej, Pan Tymecki dodał że należy tutaj też się sugerować względami ekonomicznymi, wprawdzie mniejsza klasa to komfort nauki jednak klasa poniżej 26 – ciu uczniów podnosi koszty jej utrzymania. Pani Niemczyk poinformowała, że w sprawie zasad zmian liczebności klas pismo skierowało także ognisko nr 1 Związku Nauczycielstwa Polskiego i Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół Nr 1.
Komisja ustaliła ostatecznie, że zwróci się do przewodniczącego Rady Miejskiej o jak najszybsze zorganizowanie spotkania z udziałem Burmistrza Sępólna Krajeńskiego, Dyrektora Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej, Dyrektora Zespołu Szkół Nr 1 a także członków Komisji Oświaty – z zainteresowanymi rodzicami, celem omówienia spraw związanych z zasadami organizacji nauki w klasie (klasach) pierwszych w w/w Zespole Szkół w roku szkolnym 2012/13.
- Pan Dolny nawiązał do ośrodków przedszkolnych, uważa że zasadnym byłoby dobudować przy obecnej świetlicy wiejskiej we Włościborzu miejsce na ośrodek przedszkolny, przekazuje wole społeczności wiejskiej. Pan Grochowski zauważył, ze taki wniosek można złożyć do komisji budżetowej przy konstruowaniu nowego budżetu.
- Pan Grochowski zapoznał Komisję z pismem animatora przy „Orliku” w Zespole Szkół Nr 1 w sprawie możliwości dofinansowania przez Gminę kosztów przejazdu drużyny „Orlika” na turnieje piłkarskie Deichman Cup. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie w/w wniosek i postanowiła że skieruje w tej sprawie odpowiednie pismo do Burmistrza.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Robert Grochowski
protokołował:
Tomasz Dix
1. Prezes Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego – Aneta Niemczyk;
2. Dyrektor Zakładu obsługi Oświaty Samorządowej – Zbigniew Tymecki;
3. Kadrowa Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Maria Chmielewska.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Robert Grochowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Wizytacja w Przedszkolu Nr 2, Przedszkolu Nr1, Zespole Szkół Nr 1 i Zespole Szkół Nr 3 – celem omówienia spraw związanych z naborem dzieci do przedszkoli i szkół;
3. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
4. Opinia w sprawie projektu regulaminu przyznawania stypendiów i wyróżnień dla uczniów;
5. Informacja w zakresie stanu zatrudnienia oraz kwalifikacji posiadanych przez nauczycieli na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie;
6. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja dokonała wizytacji w Przedszkolu Nr 2, Przedszkolu Nr1, Zespole Szkół Nr 1 i Zespole Szkół Nr 3 – celem omówienia spraw związanych z naborem dzieci do przedszkoli i szkół.
Przedszkole Nr 2 – wyjaśnień udzielała Pani Dyrektor Jolanta Sienkiewicz.
Pani Dyrektor powiedziała, że rekrutacja do przedszkola odbyła się zgodnie z procedurą statutu przedszkola, nie zostało przyjętych 35 dzieci, przy dokonaniu 62 zgłoszeń. Zgłoszenia odbywały się z 2 i nawet 2,5 letnim wyprzedzeniem. Przy rozpatrywaniu zgłoszeń obowiązywały kryteria, w pierwszej kolejności dzieci 5 i 6 letnie, potem dzieci rodziców samotnie wychowujących i wreszcie dzieci rodziców pracujących. Nadmieniła, ze wszystkie dzieci 5 i 6 letnie zostały przyjęte, łącznie przyjęto do przedszkola 137 dzieci. Dodała, że taka sytuacja związana z tak dużą liczbą dzieci zdarzyła się bardzo dawno temu, od lat nie było takiego przyrostu demograficznego. Pan Grochowski zapytał się, czy w przedszkolu istnieje możliwość utworzenia dodatkowej klasy. Pani Sienkiewicz powiedziała, że w przedszkolu nie ma już miejsca na dodatkowe klasy. Pan Porożyński wspomniał, że miejsce na dodatkowe oddziały mogłoby się znaleźć w budynku Zespołu Szkół Nr 3, w miejscu mieszkania Pana Muraszki. Pan Grochowski zwrócił się do Pani Sienkiewicz o poinformowanie Komisji Oświaty w przypadku gdyby którykolwiek z rodziców złożył odwołanie z powodu nie przyjęcia dziecka do przedszkola. Komisja ponadto zwróciła się do Pani Dyrektor o jak najszybsze publiczne ogłoszenie wyników rekrutacji do przedszkola. Pani Dyrektor, na pytanie Pani Grochowskiej poinformowała, że utrzymanie jednego oddziału kosztuje rocznie 60tys.zł.
Przedszkole Nr 1 – wyjaśnień udzielała Pani Dyrektor Małgorzata West.
Pani Dyrektor powiedziała, że rekrutacja do przedszkola została już zamknięta, ma komplet
dzieci, ewentualnie do przyjęcia są najmłodsze dzieci które nie zostały przyjęte do przedszkola Nr 2 (jest 20 dzieci w tym dwoje dzieci niepełnosprawnych, może być 25 dzieci) W związku ze zmianą organizacji przedszkola istnieje możliwość, że kilka dzieci 5 i 6 letnich zostanie umieszczonych w Zespole Szkół Nr 1. Poinformowała, że razem do przedszkola będzie uczęszczać 119 dzieci, w tym 25 6 –latków. Do Zespołu Szkół Nr 1 powinno przejść 10 starszych dzieci. Pan Grochowski zapytał o możliwość rozbudowy przedszkola. Pani West powiedziała, że istnieje możliwość dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego, oczekują na uruchomienie programu, przedszkole posiada przygotowana niezbędną dokumentację.
Zespół Szkół Nr 1 – wyjaśnień udzielała Pani Dyrektor Katarzyna Kolasa.
Pani Dyrektor powiedziała, że do tej pory nie ma decyzji czy w szkole będą dwa oddziały przedszkolne, czy jeden. Obecnie deklaracje wzięło 25 rodziców, w tym 10 dzieci z przedszkola Nr 1, gdyby były 2 oddziały to może przyjąć 36 dzieci. Jeśli chodzi o 1 klasy posiada 35 zapisów, więc też nie wie czy będą dwie czy jedna pierwsza klasa, wobec tego nie może jeszcze przygotować arkusza organizacyjnego, czworo dzieci jest spoza obwodu szkolnego. W tej sprawie oczekuje decyzji Burmistrza, miało się także odbyć spotkanie w tej sprawie z zainteresowanymi rodzicami. Pan Grochowski zapytał o możliwość dostępności dzieci do „Orlika”. Pani Kolasa powiedziała, że pod opieka nauczyciela na lekcjach WF „Orlik” jest dostępny, natomiast jest brak dostępności na przerwach.
Zespół Szkół Nr 3 – wyjaśnień udzielała Pani Dyrektor Irena Hamerlik – Jaskulska.
Pani Dyrektor powiedziała, że w szkole będą trzy oddziały przedszkolne, 2 oddziały 6 – latków (37 dzieci) i 1 oddział 5 - latków (22 dzieci). Jeśli chodzi o klasy pierwsze to będą dwie po 27 dzieci, czyli jeden oddział mniej niż planowano. Nadmieniła, że jeśli chodzi o finanse odnośnie funkcjonowania oddziałów to nie ma żadnych zagrożeń, także nie będzie problemami z pomieszczeniem oddziałów. Podkreśliła, że będą zmiany etatowe, nie będzie pełnych etatów np. fizyka, chemia, biologia, będą problemy z matematyką. Do przejścia na emeryturę jest przewidywana jedna osoba. Nadmieniła, że wszystkie izby lekcyjne są wykorzystane, istnieje jednozmianowość, w szkole jest 547 dzieci. Podkreśliła, że mankamentem szkoły jest plac zabaw, wyszła inicjatywa rodziców o wybudowanie placu zabaw, przy zabezpieczeniu środków własnych 30tys.zł. wystąpiono do Gminy o dofinansowanie w tej samej kwocie, niestety wniosek został załatwiony negatywnie. Pani Dyrektor poinformowała także, że zgodnie z zaleceniami kontroli ppoż. należy zmienić główny wyłącznik prądu, zgodnie z zaleceniami sanepidu remont dwóch małych sal gimnastycznych, chciałaby także dobudować chodnik przy „Orliku”. Mankamentem są także wciąż wysokie koszty ogrzewania, istnieje także konieczność ocieplenia budynku.
Ad.3. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu marcu.
Ad.4. Pan Tymecki przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zasad przyznawania stypendiów, nagród i wyróżnień za szczególne osiągnięcia dla dzieci i uczniów placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Sępólno Krajeńskie.
Poinformował, że wspólnie z Panią Skarbnik, zgodnie z zaleceniami Komisji, naniósł odpowiednie poprawki do wersji wypracowanej na poprzednim posiedzeniu Komisji. Pewną wątpliwość budzi podstawa prawna (projekt nie został jeszcze zaopiniowany przez radcę prawnego) tj. czy przyznawanie stypendiów a także nagród i wyróżnień może być uregulowane w jednym akcie prawnym.
Pan Grochowski zwrócił uwagę, że w paragrafie 13 zapis dotyczący wstrzymania wypłaty stypendium powinien dotyczyć także możliwość wstrzymania przyznania nagród i wyróżnień. Komisja jednogłośnie zaakceptowała poprawkę wniesioną przez Pana Grochowskiego.
Komisja przyjęła, z naniesioną poprawką, przyjęła do wiadomości projekt przedstawionej uchwały – z jednoczesnym zaleceniem przedstawienia tego projektu do akceptacji przez radcę prawnego.
Ad.5. Pan Tymecki oraz Pani Chmielewska przedstawili Komisji informację w zakresie stanu zatrudnienia oraz kwalifikacji posiadanych przez nauczycieli na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie (pisemna informacja w formie tabelarycznej stanowi załącznik do niniejszego protokołu – stan na 1 marca 2012r.).
Pan Grochowski zapytał, czy w szkołach są zatrudnione osoby spoza naszej Gminy. Pan Tymecki powiedział, że jest zatrudniony fizyk w Wałdowie, Pani Chmielewska dodała, że także anglistka z Kamienia Krajeńskiego na zastępstwo. Pani Chmielewska dodała, że z fizykami są kłopoty, jest brak takich pedagogów. Pan Horyd zapytał, kto w Zespole Szkół Nr 3 nie jest na pełnym etacie. Pani Chmielewska powiedziała, że pedagog uczący edukację dla bezpieczeństwa także anglistka, a także osoby zastępujące katechetkę oraz chemiczka i osoba ucząca techniki. Pan Horyd zapytał o kwestię zatrudnienia emerytów. Pan Tymecki powiedział, że w sprawie emerytów zasugeruje Burmistrzowi, aby w miarę możliwości zastosować w tej sprawie twardą rękę tj. aby nie utrzymywać pedagogów mających prawa emerytalne kosztem młodych nauczycieli. Pan Grochowski poruszył sprawę zatrudnienia przez Panią Dyrektor w Zespole Szkół w Wałdowie córki w miejsce nauczyciela, który przygotowywał młodzież do egzaminu gimnazjalnego. Pan Tymecki powiedział, że był przeciwny tej decyzji, jednak w tej sprawie kompetencje posiada dyrektor szkoły.
Pan Grochowski, nawiązując do naboru dzieci do przedszkoli, zwrócił się do Pana Tymeckiego, aby dopilnował żeby rodzice dowiedzieli się które dzieci zostały przyjęte i nie przyjęte do przedszkola Nr 2. Zwrócił się także, aby podjęto decyzję ile oddziałów przedszkolnych będzie utworzonych w Przedszkolu Nr 1. Pan Tymecki powiedział, że decyzja zapadła, odział 5 – godzinny 5, 6 latków trafia do Zespołu Szkół Nr 1, a w to miejsce jest utworzony oddział wielogodzinny. Pan Grochowski zapytał, ile ostatecznie dzieci nie przyjęto do przedszkoli. Pan Tymecki powiedział, że wstępnie było 47 dzieci, ale praktycznie po przeprowadzonych roszadach dzieci ubiegających się rodziców zostały przyjęte.
Pan Tymecki, nawiązując do sytuacji finansowej w oświacie, poinformował także o trudnej sytuacji finansowej w oświacie, praktycznie nie ma pieniędzy na wydatki remontowe i inwestycyjne, pokrywane są tylko bieżące wydatki eksploatacyjne.
Komisja przyjęła przedstawioną informacje do wiadomości.
Ad.6. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- przedstawiciel rodziców dzieci uczących się w Zespole Szkół Nr 1 powiedział, że rodzice dzieci chcieliby się spotkać się z Burmistrzem i radnymi w celu omówienia spraw związanych z utworzeniem klas pierwszych w Zespole Szkół Nr 1. Poinformował, że rodzice nie wyrażają zgody na sugestię Burmistrza o utworzeniu jednej 35 osobowej klasy. Pan Tymecki wyjaśnił, że decyzję w sprawie warunków utworzenia klasy zgodnie z prawem podejmuje Burmistrz, na dzień kiedy Burmistrz sugerował utworzenie jednej klasy praktycznie było około 28-29 dzieci do klasy pierwszej, Pan Tymecki dodał że należy tutaj też się sugerować względami ekonomicznymi, wprawdzie mniejsza klasa to komfort nauki jednak klasa poniżej 26 – ciu uczniów podnosi koszty jej utrzymania. Pani Niemczyk poinformowała, że w sprawie zasad zmian liczebności klas pismo skierowało także ognisko nr 1 Związku Nauczycielstwa Polskiego i Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół Nr 1.
Komisja ustaliła ostatecznie, że zwróci się do przewodniczącego Rady Miejskiej o jak najszybsze zorganizowanie spotkania z udziałem Burmistrza Sępólna Krajeńskiego, Dyrektora Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej, Dyrektora Zespołu Szkół Nr 1 a także członków Komisji Oświaty – z zainteresowanymi rodzicami, celem omówienia spraw związanych z zasadami organizacji nauki w klasie (klasach) pierwszych w w/w Zespole Szkół w roku szkolnym 2012/13.
- Pan Dolny nawiązał do ośrodków przedszkolnych, uważa że zasadnym byłoby dobudować przy obecnej świetlicy wiejskiej we Włościborzu miejsce na ośrodek przedszkolny, przekazuje wole społeczności wiejskiej. Pan Grochowski zauważył, ze taki wniosek można złożyć do komisji budżetowej przy konstruowaniu nowego budżetu.
- Pan Grochowski zapoznał Komisję z pismem animatora przy „Orliku” w Zespole Szkół Nr 1 w sprawie możliwości dofinansowania przez Gminę kosztów przejazdu drużyny „Orlika” na turnieje piłkarskie Deichman Cup. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie w/w wniosek i postanowiła że skieruje w tej sprawie odpowiednie pismo do Burmistrza.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Robert Grochowski
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (11 kwietnia 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (28 maja 2012, 09:23:21)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1063