Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 3/11 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 3 lutego 2011r.
Protokół Nr 3/11
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 3 lutego 2011r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde
2. Skarbnik Gminy – Urszula Lange
3. Kierownik Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Marcin Koniszewski
4. Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej – Izabela Frohlke – Zalewska
5. Zastępca Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej – Sylwia Witkowska
6. Członek Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – Aleksandra Kowalik
7. Prezes Stowarzyszenia „Dorośli Dzieciom” – Jarosław Niemyjski.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Grzegorz Dudek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Realizacja dochodów i wydatków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
4. Kontrola wykorzystanych środków finansowych przeznaczonych na organizację rocznicy 650-lecia nadania praw miejskich dla Sępólna Krajeńskiego.
5. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 11 stycznia 2011r.
Ad.3. Ten punkt porządku posiedzenia odbył się w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim. Informację z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w 2010r. przedstawili obecni pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Pani Kowalik i Pan Niemyjski.
Uzyskane informacje:
1) Plan Gminnego Programu na rok 2010r. wyniósł 238.389,84zł. i został wykonany w 100%, w tym wydatki na:
a) zwalczanie narkomanii – 12.000zł.
b) przeciwdziałanie alkoholizmowi – 226.389,84zł. w tej kwocie:
- dotacja celowa na finansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom – 19.000zł.
- wynagrodzenia bezosobowe – 31.644,60zł.
- zakup materiałów i wyposażenia – 25.774,67zł.
- zakup usług pozostałych – 144.730,65zł.
- podróże służbowe krajowe – 539,92zł.
- szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej – 3.700zł. - zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych – 500zł.
- zakup akcesoriów komputerowych – 500zł.
(dalsze szczegółowe informacje są tożsame z informacjami zawartymi w załączniku do niniejszego protokołu).
Komisja następnie szczegółowo zapoznała się, realizując porządek posiedzenia, z dochodami i wydatkami Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych tj.:
1) diety dla 10-ciu członków GKRPA wypłacono w kwocie 28.729,60zł.
2) Komisja w 2010r. odbyła 22 protokołowane posiedzenia.
3) do Komisji wpłynęły 53 wnioski o wszczęcie postępowania celem skierowania na leczenie odwykowe (34 wnioski Komendy Powiatowej Policji, 8 wniosków Ośrodka Pomocy Społecznej, 11 wniosków osób indywidualnych).
4) Komisja skierowała do Sądu Rejonowego w Tucholi 19 wniosków o zastosowanie leczenia przymusowego
5) Zespoły motywacyjne Komisji zbierały się 16 razy, na posiedzenia wezwano 230 osób, do terapeuty skierowano 49 osób.
6) Komisja zaopiniowała 117 wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, wydając 52 postanowienia o wydanie takich zezwoleń.
Pani Frohlke – Zalewska nadmieniła, że środki pozyskane z koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych mogą być wydatkowane tylko z przeznaczeniem na profilaktykę i rozwiązywanie problemów alkoholowych.
Podsumowując Pani Frohlke – Zalewska podkreśliła bardzo dobra współpracę Ośrodka Pomocy Społecznej z Centrum Kultury i Sztuki oraz Stowarzyszeniami.
Pan Grochowski zapytał, kto organizuje Turniej Dzikich Drużyn. Pani Frohlke odpowiedziała, że organizatorem jest Ośrodek Pomocy Społecznej, bez udziału Urzędu Miejskiego, co zapewnia sprawniejszą i bardziej odpowiedzialną organizację.
Pani Miczko zapytała o dużą ilość (około 300 wniosków), o wsparcie finansowe które wpłynęły do Ośrodka Pomocy Społecznej w okresie zimowym. Pani Frohlke odpowiedziała, że zwykle w okresie zimowym ilość wniosków się zwiększa, jednak w tym roku wniosków jest wyjątkowo dużo.
Komisja, po wysłuchaniu informacji i wyjaśnień, jednogłośnie pozytywnie zaakceptowała realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w 2010r. , w tym realizację dochodów i wydatków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Ad.4. Skarbnik Gminy Pani Lange przedstawiła Komisji informację dot. wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na organizację rocznicy 650 – lecia nadania praw miejskich dla Sępólna Kraj.
(pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Pani Lange zaznaczyła, że wydatkowanie środków następowało zarówno przez Urząd Miejski jak i gminne jednostki organizacyjne a także stowarzyszenia. Szczególnie zaangażowane w organizację rocznicy jednostki tj. Centrum Kultury i Sztuki oraz Biblioteka Publiczna otrzymały od Gminy dotację na organizację jubileuszu. Biblioteka Publiczna przede wszystkim wydała monografię o dziejach miasta, wydała książkę zawierającą bajki nawiązujące do dziejów Sępólna Kraj. oraz zorganizowała wiele konkursów, sesji popularno-naukowych oraz festynów związanych z rocznicą nadania praw miejskich. Kwota dotacji na jubileusz dla Biblioteki wyniosła 39tys.zł. Centrum Kultury i Sztuki otrzymało natomiast dotację na jubileusz w wysokości 119.326zł., która została rozdysponowana na ogólne koszty organizacyjne imprez, promocję i reklamę wydarzeń kulturalnych, a także koncerty Ryszarda Rynkowskiego oraz zespołów Kaszmir i Bajm.
Pan Koniszewski przedstawił następnie wydatkowanie środków, które zostały przeznaczone na jubileusz ze strony Urzędu. Ogólna kwota wyniosła 100.800,70zł. (szczegółowe przeznaczenie kwot zawiera informacja stanowiąca załącznik do niniejszego protokołu).
Podsumowując Pani Lange poinformowała, że na jubileusz została wydatkowana kwota około 300tys.zł. Nadmieniła, że dokumenty księgowe poświadczające wydatkowanie kwot znajdują się w odpowiednich jednostkach, które dokonywały zakupów.
Komisja następnie dokonała przeglądu rachunków dostarczonych z Referatu Finansowego. Komisja nie stwierdziła żadnych nieprawidłowości w wydatkowaniu środków z przeznaczeniem na organizację rocznicy 650-lecia nadania praw miejskich.
Tym samym Komisja przyjęła jednogłośnie informację w sprawie wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na organizację rocznicy 650-lecia nadania praw miejskich dla Sępólna Krajeńskiego.
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Rohde zapytał o przyczynę obniżki diet dla radnych. Pani Lange wyjaśniła, że związane jest to z obniżeniem kwoty bazowej, stanowiącej podstawę do naliczania diet, przyjmowanej w budżecie państwa.
- Pani Lange, na pytanie Pana Grochowskiego, wyjaśniła że wszelkie zakupy realizowane przez Urząd są dokonywane ściśle z obowiązującymi przepisami, wybór oferenta następuje na podstawie kryteriów określonych w ustawie o zamówieniach publicznych,.
- Pan Dudek zaproponował rozważenie możliwości zakupu laptopów dla radnych, jego zdaniem inwestycja zwróciłaby się w czasie. Pani Lange powiedziała, że przygotuje symulację kosztów ewentualnego zakupu laptopów.
- Komisja podjęła dyskusję na temat możliwości ewentualnej zmiany zasad funkcjonowania „starego rynku”. Zdaniem Komisji zasadnym byłoby rozważenie doprowadzenia do sytuacji, jaka istnieje np. w Chojnicach.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Dudek
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: tomasz Dix (3 lutego 2011)
Opublikował: Katarzyna Włodarczak (18 lipca 2011, 14:59:31)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1563