Protokół nr 34/2005

Protokół nr 34
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w Sępólnie
Krajeńskim w dniu 17 listopada 2005r.

W posiedzeniu Komisji udział wzięli członkowie Komisji wg listy obecności oraz gość Pan Marek Tymecki.

Porządek obrad:

  1. Powitanie i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Opinia projektu uchwały w sprawie „ustalenia wartości najniższego wynagrodzenia i zatwierdzenia wartości jednego punktu....pracowników nie będących nauczycielami.....” .
  4. Opinia projektu uchwały w sprawie „ustalenia wartości najniższego wynagrodzenia i zatwierdzenia wartości jednego punktu....pracowników ZOOS....”.
  5. Przejście Komisji do podmiotów medycznych przy ulicy Szkolnej do ZD-L BONUS I OPMŚ-R „VITA” celem omówienia spraw i problemów dot. ochrony zdrowia.

Ad 1 i 2.
Pani Przewodnicząca powitała zebranych, stwierdziła quorum i przedstawiła porządek obrad, który został przyjęty jednogłośnie.
Następnie przedstawiła główny cel dzisiejszego spotkania tzn. wizytę u podmiotów medycznych, działających na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie. Zanim jednak Komisja uda się na ulicę Szkolną 4, musi zaopiniować dwa projekty uchwał, które przedstawi Pan Dyrektor ZOOS Marek Tymecki.

Ad.3.
Pan Marek Tymecki zapoznał Komisję z projektem uchwały w sprawie „ustalenia wartości najniższego wynagrodzenia.....dla pracowników nie będących nauczycielami....”- załącznik do protokółu.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Ad. 4.
Pan Marek Tymecki zapoznał Komisję z projektem uchwały w sprawie „ustalenia najniższego wynagrodzenia.....pracowników ZOOS....”- załącznik do protokółu.
Komisja zaopiniowała powyższy projekt uchwały pozytywnie.
Pani Przewodnicząca podziękowała Panu Dyrektorowi ZOOS i następnie Komisja udała się na ulicę Szkolną do ZD-L BONUS i POMŚ-R  „VITA”.

Ad.5.
Sala konferencyjna w ZD-L BONUS przy ulicy Szkolnej 4.
W spotkaniu wziął udział również , zaproszony przez Pana Dyrektora d/s medycznych ZD-L BONUS, Przewodniczący Samorządu Mieszkańców nr 1 Pan Kazimierz Drogowski.

Pani Przewodnicząca  powiedziała, że najbliższa sesja poświęcona będzie problematyce w ochronie zdrowia oraz podmiotom medycznym działającym na naszym terenie. Dlatego  Komisja chciała odwiedzić wszystkie podmioty na ich terenie i porozmawiać o nurtujących problemach. Na dzień dzisiejszy taką sprawą jest uruchomienie pracowni Rtg, która miała już zacząć działać w pierwszej połowie roku. Obecnie mija drugie półrocze i jeszcze pracownia nie jest otwarta.  Co jest tego przyczyną?

Pan Jałocha powiedział, ze przygotowanie pomieszczeń i planów rozpoczęto już w lutym tego roku i również mieli nadzieję, że w połowie roku zostanie uruchomiona pracownia Rtg. 31 maja 2005r. zakupił rentgen. Niestety w czerwcu okazało się , że Wojewódzki Nadzór Sanitarny zakwestionował wcześniej przygotowane plany techniczne. Wykonano 3 projekty, które musiały być zgodne z wymogami przepisów technicznych. Okazało się, że musi być wykonana odpowiednia wentylacja zewnętrzna. Należało ponownie wykonać projekt, który byłby zgodny z zaleceniami Wojewódzkiej Stacji Sanepidu. Projekt przesłano do Województwa i czekają na jego zatwierdzenie, odpowiedź ma nadejść w przyszłym tygodniu. Ponadto jeszcze musi być zgoda Burmistrza na wykonanie tej wentylacji. Pan Jałocha wyjaśniał, że przez cały czas ponosi ogromne koszty z tą inwestycją. Musi płacić czynsz, płacić juz raty za rengen i jednocześnie nadal wykupować usługi rentgenowskie od innego podmiotu. Traci na tym miesięcznie 10 tyś. zł. Ubolewa nad brakiem zaangażowania drugiej strony czyli Gminy. Fakt, Gmina dała na przygotowanie pomieszczeń ale koszty związane z uruchomieniem teraz pracowni Rtg są bardzo duże i nie wynikają ze złej woli Zakładu Bonus. Ponadto jest już koniec roku i istnieje niebezpieczeństwo, że jeżeli szybko nie załatwi się pewnych procedur, to od stycznia nie tylko Gmina ale i Powiat pozostają bez rentgena. Szpital Powiatowy również ma   
zalecenia dostosowania swojego rentgena do przepisów prawa.

Pan Tomasz Cyganek zaproponował, że jako Komisja mogą spowodować, aby współpraca pomiędzy BONUS-em a Gminą była pełniejsza i żeby wszystkie formalności załatwić szybko. Do tego jeszcze musi być wydana zgoda przez Powiatowy Nadzór Budowlany.

Pan Drogowski powiedział, że jest po dwóch posiedzeniach Komisji, na których była poruszona sprawa uruchomienia Rtg i wyczekiwania na zgody różnych instytucji. Wczoraj obradowała Komisja Gosp. Komunalnej i ta Komisja odesłała wniosek o wyrażenie zgody na wykonanie wentylacji do odpowiednich specjalistów. Tak więc ta procedura trwa za długo. Mieszkańcy pytają się i proszą o rentgen. Co ma im Pan Drogowski odpowiadać?! To wszystko trwa za długo.

Pan Jałocha powiedział, że wysłał do Burmistrza pismo 27 września 2005r. z całą dokumentacją o wyrażenie zgody na założenie zew. wentylacji, bo tylko taka wchodzi w rachubę, zgodnie z przepisami i zaleceniami wojewódzkiego sanepidu. Do dnia dzisiejszego nie uzyskał z Gminy odpowiedzi.

Pani Przewodnicząca zaproponowała wysunięcie wniosku dot. wydania decyzji na wykonanie wentylacji zew.  Komisja jednogłośnie poparła wniosek Przewodniczącej.

Pani Przewodnicząca zapytała, czy usługi rentgenowskie ujęte są w kontrakcie z NFZ?

Pan Jałocha odpowiedział, że ma podpisany z NFZ kontrakt wieloletni i obecnie aktualizował cenę i dane. Ilość punktów z roku na rok wzrasta, ale na poz. mają znacznie niższy kontrakt. Pan Jałocha natomiast jest zadowolony z podpisanego kontraktu na usługi specjalistyczne w tym usługi rentgenowskie.
Jednakże nie do końca zapewniają potrzeby Gminy. Kontraktowanie usług specjalistycznych jest robione na potrzeby całego Powiatu. W związku z tym prośba , żeby w 2006r,. spowodować wspólne spotkanie ze wszystkimi podmiotami medycznymi całego Powiatu i ze Starostwem Powiatowych w celu wypracowania zapotrzebowania na usługi specjalistyczne zgodnie z potrzebami danej Gminy.
Komisja podjęła wniosek w przedmiotowej sprawie.

Pan Jałocha poruszył jeszcze jedną istotną sprawę dostosowania budynków do obowiązujacych przepisów. Zgodnie z nowymi założeniami bydynki te będą wymagały modernizacji i remontów, a koszty są bardzo duże i Gmina ma obowiązek parcytypowania w tych kosztach, jako właściciel budynków. ZD-L BONUS do końca roku ma obowiązek przedstawić plan modernizacji i dostosowania budynków zgodnie z przepisami  do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epideniologicznej. Plan ten jest rozłożony  na lata t.j. do lipca 2008r. ( Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 22 czerwca 2005r.).
W tej kwestii należy podjąć rozmowę z Burmistrzem jako właścicielem majątku gminnego.

Pan Andrzej Piekut zapytał, czy Pan Jałocha ma w przyszłości zamiar wykupienia dzierżawionych budynków?

Pan Jałocha odpowiedział, że tak, chciałby cały majatek nieruchomy gminy wykupić. Pozwoli mu to na podjęie całkowitej odpowiedzialności za wydzierżawiany majątek , da możliwość bezpośredniego pozyskiwania pieniędzy z Funduszy zewnętrznych na dalszy rozwój Zakładu.

Pani Przewodnicząca poruszyła sprawę oczekujących pacjentów codziennie na zewnątrz Zakładu przed godz. otwarcia t.j. 8,00. Zapytała, czy ZD-L BONUS nie mógłby być otwarty od godz. 7 rano?.

Pan Jałocha odpowiedział, ze w takiej sytuacji trzeba by było zatrudnić jedną osobeę do ochrony na 1 godz.  czyli od 7 do 8,oo, żeby pacjenci mogli poczekać w poczekalni na lekarza. Większość pacjentów oczekujących przed budynkiem to pacjenci do lekarza stomatologa. Uważa, że w tych kosztach powinni parcytypować również stomatolodzy. Nie może ponosić pełnych kosztów, bo na to Zakładu nie stać,  są to duże koszty. Ponadto do  chwili obecnej zanotował w swoim zakładzie kilka kradzieży. Tak więc sprawa ochrony jest sprawą ważną ale musi byc rozłożona równomiernie na inne podmioty , wynajmujące pomieszczenia w tym budynku.
Na tym zakończono spotkanie w ZD-L BONUS.

Następnie Komisja przeszła do POMŚ-R „Vita”. Informacji udzieliła Pani Zdzisława Skórczewska. Powiedziała, że na opiekę długoterminową i Hospicjum NFZ przydzielił więcej limitów niż  w latach ubiegłych. Zadowolone są z podpisanego kontraktu. Za wszystkie nadlimity wykonanych zabiegów otrzymały zwrot pieniędzy z NFZ. Obecnie w Caritas zatrudnione są trzy pielęgniarki. W przyszłym roku planują zatrudnić jeszcze dwie pielęgnarki. Jednakże w Hospicjum nie wykonano w pełni podpisanego kontraktu. Hospicjum poza tym prowadzi nadal wypożyczalnię sprzętu medycznego i rehabilitacyjnego, zakupiono dwa koncentratory tlenowe. W planie mają zakupić materac przeciwodleżynowy i łózko wielofunkcyjne, mają nadzieję ten sprzęt przedstawić na najbliższej sesji poświeconej ochronie zdrowia.
Natomiast jeżeli chodzi o kontrakt NFZ  ze spółką „Vita”, jest on mniej korzystny niż w roku ubiegłym. Nie było żadnych negocjacji, bo maja podpisany kontrakt wieloletniu i musiały przyjąć to co zaproponował im NFZ. Mają   nadzieję, że poradzą sobie.
Na tym zakończono wizytę Komisji w dwóch podmiotach medycznych. Następne wizyty planowane są na 21 listopada 2005r. do pozostałych podmiotów medycznych
Wnioski Komisja wypracuje po przeprowadzeniu kolejnych wizyt czyli w Zakładzie Rehabilitacji i NZOZ „Doktór”.

Przewodnicząca Komisji
Halina Żekiecka

Protokółowała;
Hanna Sobiechowska

metryczka


Wytworzył: Hanna Sobiechowska (17 listopada 2005)
Opublikował: Hanna Sobiechowska (11 grudnia 2005, 15:07:49)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1104