Protokół Nr 48/06

Protokół Nr 48/06 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 15 lutego 2006r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Zastępca Burmistrza Marek Zieńko
  2. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
  3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
  4. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra
  5. Pracownik Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o..o Marian Hermann

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował nastepujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołów z dwóch ostatnich posiedzeń.
  3. Przyjęcie planu pracy Komisji na 2006r.
  4. Określenie realizacji inwestycji na terenie Sępólna Krajeńskiego z zakresu dróg.
  5. Informacja z zakresu gospodarki mieszkaniowej Zakładu Gospodarki Komunalnej, Spółdzielni Mieszkaniowej, Referatu Gospodarki Komunalnej.
  6. Sprawa wniosku o zatwierdzenie teryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
  7. Sprawa uregulowania drogi dojazdowej na Osiedle Leśne – Pan wyłączenie >>.
  8. Sprzedaż działki dla wyłączenie >>.
  9. Sprawa garaży przy ul. Szkolnej Nr 3 i 5.
  10. Uchwała w sprawie zamiany gruntów z Panem wyłączenie >>.
  11. Uchwała w sprawie stawek opłaty targowej na 2006r.
  12. Opinia w sprawie sprzedaży lokallu mieszkalnego.
  13. Wolne wnioski i zakończenie.
     
    W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie. 

Przed przystąpieniem do rozpatrzenia porządku posiedzenia Pan Rózga podziękował Panu Tomasowi za prowadzenie posiedzeń Komisji podczas swojej nieobecności. 

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch ostatnich posiedzeń w dniach 11 i 18 stycznia 2006r. 

Ad.3. Komisja zatwierdziła swój plan pracy na I półrocze 2006r. 

Ad.4. Zastępca Burmistrza Pan Marek Zieńko nakreślił Komisji propozycje Burmistrza dotyczące rozdysponowania środków zaplanowanych w budżecie Gminy na realizację inwestycji z zakresu budowy i modernizacji dróg i chodników w mieście. Nadmienił, iż propozycje zostały wypracowane na podstawie analizy długości ulic i dróg sporządzonych przez Referat Gospodarki Komunalnej. Poinformował, iż kwoty na w/w modernizację i remonty to 300tys.zł. zaplanowanych w budżecie + 120tys. na dokumentację projektową.  
Propozycje obejmują:
- budowę parkingu przy ul. Szkolnej - 30tys.zł.
- budowę parkingu przy ul. W.Polskiego (obręb gmachu sądu) – 30tys.zł.
- modernizacja nawierzchni ul. Bergera – Sportowa – 60tys.zł.
- budowa promenady – 110tys.zł.
- odbudowa nawierzchni ul. Buczka i Parkowa – 60tys.zł.
- budowa nawierzchni ul. Koronowska (ciąg pieszo-rowerowy) – kwota inwestycji zależy od możliwości wsparcia materiałowego przez Starostwo Powiatowe, z Gminy zostanie prawdopodobnie kwota 30tys.zł.  
Nadmienił, iż również w tym roku, o ile będzie to możliwe, nastąpi realizacja budowy chodnika w Sikorzu.
 
Komisja następnie przeprowadziła dyskusję na temat w/w propozycji.
Pan Cyra zwrócił uwagę na fakt, iż środki na remonty dróg i chodników powinny zostać rozdysponowane proporcjonalnie na potrzeby samorządów miejskich nr 1 i nr 2. Pan Cyra stwierdził, iż nie zawsze środki były jego zdaniem wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem, dotyczy to w szczególności budowy chodnika przy ul. Szkolnej. .   
Pan Rózga zaznaczył, iż jego zdaniem wypracowane powyżej propozycje obejmują najpilniejsze potrzeby w zakresie budowy chodników i dróg. Ze swojej strony nadmienił, iż celowym byłoby utwardzenie ciągu pieszego na odcinku od ulicy Wyspiańskiego do ulicy Wojska Polskiego.
Pan Tomas ponowił proponowany już uprzednio wniosek o realizację ciągu pieszego na odcinku od stadionu MLKS „Krajna” w stronę wsi Piaseczno. Pan Zieńko stwierdził, iż najpierw należy dokonać tam wycinki drzew, w następnej kolejności wyrównania drogi może dokonać równiarka.        
 
Komisja, po w/w dyskusji,  zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie  propozycje przedstawione przez Zastępcę Burmistrza Pana Marka Zieńko.
Komisja zwróciła się jednocześnie do Przewodniczących Zarządów Osiedli Nr 1 i Nr 2 o przeanalizowanie propozycji podczas posiedzeń Zarządów.
Pan Tomas zasygnalizował również, iż byłoby celowym posiadanie ścisłego nadzoru nad wydatkowaniem środków przeznaczonych na budowę chodników i dróg. Dlatego też zaproponował, aby Kierownik Referatu GK, na bieżąco, w miarę wpływu rachunków za wykonane prace, informował Komisję o aktualnym stanie reralizacji zadań w w/w zakresie - zarówno finansowym i wizualnym.

Ad.5. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Pan Kołsut przedstawił Komisji informacje z zakresu gospodarki mieszkaniowej prowadzonej w 2005r. przez Spółdzielnię Mieszkaniową i Referat Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego (informacje stanowią załącznik do niniejszego protokołu).
Komisja przyjęła informacje do wiadomości.
Pracownik ZGK Pan Marian Hermann przedstawił Komisji informację z zakresu gospodarki mieszkaniowej prowadzonej w 2005r. przez Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. (informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Komisja przyjęła informację do wiadomości.  
 
 
Ad.6. Pan Kołsut przekazał członkom Komisji materiały dotyczące wniosku o zatwierdzenie taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
Nadmienił, iż propozycja obejmuje zmiany tylko w wysokości stawek za opłaty abonamentowe. Zwrócił się do członków, aby zapoznanli się z matariałami celem wydania w tej sprawie opinii na następnym posiedzeniu Komisji.
 
 
Ad.7. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pana wyłączenie >>, zawierającym propozycję przejęcia na rzecz Gminy działki Nr 156 prowadzącej na Osiedle Leśne, bedącej drogą.
Komisja zaopiniowała wniosek jednogłośnie negatywnie, stwierdzając iż w Gminie nie ma zapotrzebowania na przejęcie powyzszej drogi.
 
 
Ad.8. Pan Kołsut zapoznał Komisję z pisemna opinią Dyrektora Krajeńskiego Parku Krajobrazowego w sprawie mozliwości zagospodarowania działek przy Rzece Sępoleńce (sprawa Pana wyłączenie >>).     
Komisja stwierdziła, iż opinia Dyrektora niewiele wnosi do sprawy, dlatego też zwrócono uwagę na konieczność uzyskania w tej sprawie opinii Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody.
 
 
Ad.9. Pan Kołsut poinformował Komisję, iż uzyskano pisemne stanowisko mieszkańców ul. Szkolnej Nr 3 i 5 w sprawie możliwości umiejscowienia na tej ulicy garaży. Za budową garaży opowiedziało się 16 mieszkańców,  9 mieszkańców było przeciwnych. 

Komisja, podtrzymując wolę mieszkańców, opowiedziała się niejednogłośnie pozytywnie (przy 1 głosie „wstrzymującym się”) za możliwością budowy garaży przy ul. szkolnej Nr 3 i 5.  Komisja zasugerowała budowę 2 garaży o szerokości maksymalnie 3,5m., przy jednoczesnym zastrzeżeniu, iż przetarg na budowę garaży powinien być ograniczony do mieszkańców ul. Szkolnej Nr 3 i 5. 

Ad.10. Pan Kołsut przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zamiany gruntów z Panem Krzysztofem Różniatowskim.
Komisja, w związku z wątpliwościami dotyczącymi prawdopodobnego uprzedniego naruszenia prawa własności wnioskodawcy  przez Gminę, jednogłośnie opowiedziała się za wycofaniem projektu uchwały spod obrad najbliższej sesji Rady Miejskiej.
 
 
Ad.11. Pan Kołsut poinformował członków Komisji, iż w treści uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia stawek opłaty targowej na 2006r. zaistniał błąd dotyczący procedur formalnych (kwestia wejścia w życie tejże uchwały).
W związku z powyższym Komisja jednogłośnie pozytywnie zaakceptowała poprawioną wersje nowego projektu uchwały w w/w sprawie.
 
 
Ad.12. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż komunalnego lokalu mieszkalnego wyłączenie >>

W związku z brakiem wolnych wniosków Przewodniczący zamknął posiedzenie. 

Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (15 lutego 2006)
Opublikował: Tomasz Dix (5 września 2006, 08:23:24)

Ostatnia zmiana: Tomasz Dix (5 września 2006, 08:40:22)
Zmieniono: estetykę

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1094