Strona główna > Uchwały > 2003 |
Uchwała nr XI/82/2003RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIMz dnia 16 czerwca 2003w sprawie: procedury uchwalenia budżetu Gminy Sępólno Kraj., oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.Na podstawie art. 52, 53 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984 z 2002 r.)
Uchwała nr XI/82/2003
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia 16 czerwca 2003
w sprawie: procedury uchwalenia budżetu Gminy Sępólno Kraj., oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Na podstawie art. 52, 53 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984 z 2002 r.)
Rada Miejska w Sępólnie Kraj.
uchwala, co następuje:
§1
Burmistrz przystępując do opracowania projektu budżetu na następny rok budżetowy, wyda w terminie do dnia 10 września poprzedzającego rok budżetowy zarządzenie określające podstawowe parametry przyjęte do prac nad budżetem w zakresie zadań własnych zawierające:
a) założenia polityki gospodarczej, społecznej oraz inwestycyjnej,
b) określenie głównych kierunków wydatków,
c) kryteria określające wielkości głównych wydatków (symulacja kosztów, kalkulacje)
d) przyjęcie wskaźników inflacji dotyczących przeszacowania dochodów i wydatków na poziomie przyjętym do projektu budżetu państwa (jeżeli będą znane),
e) wynagrodzenia i stan zatrudnienia.
§2
Kierownicy Referatów i jednostek organizacyjnych Gminy opracują na podstawie zarządzenia Burmistrza, o której mowa w § l i przedkładają Skarbnikowi Gminy w terminie do 30 września poprzedzającego rok budżetowy plan rzeczowy zadań oraz projekt planów finansowych.
§3
Burmistrz określi w formie zarządzenia wzory materiałów planistycznych niezbędnych do opracowania projektu budżetu.
§4
Zestawienia tabelaryczne jak i objaśnienia będą obejmować odrębne zadania z zakresu administracji rządowej zlecone Gminie.
§5
Zakłady budżetowe opracowują plan finansowy ze szczegółowym uwzględnieniem powiązań z budżetem Gminy.
§6
Wykaz zadań inwestycyjnych opracowują wszystkie jednostki wg załącznika nr 1 do uchwały.
§7
Do 10 września Burmistrz poinformuje mieszkańców w sposób zwyczajowo przyjęty o przystąpieniu do prac nad projektem budżetu oraz o możliwości korzystania ze środków budżetowych i wymogach dotyczących wniosków.
§8
Wnioski budżetowe powinny określić rodzaj przedsięwzięcia, uzasadnienie jego celowości, skutki finansowe, wysokość nakładów, źródła finansowania, w tym udział własny wnioskodawcy. W przypadku zadań inwestycyjnych do wniosku winna być załączona informacja o stopniu szczegółowości nie mniejszym niż określony w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§9
Wnioski, o których mowa w §7 należy składać Skarbnikowi Gminy w terminie do 25 września poprzedzającego rok budżetowy. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
§10
Skarbnik Gminy oparciu o przedłożone materiały i wnioski, a także obliczone kwoty dochodów własnych Gminy, dotacji celowych na realizację zadań własnych, zleconych i powierzonych, subwencji ogólnej z budżetu państwa, opracuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków budżetu.
§11
Burmistrz analizuje, koryguje i zatwierdza opracowany przez Skarbnika projekt, a następnie w terminie do 15 listopada poprzedzającego rok budżetowy przedkłada Radzie Miejskiej na ręce Przewodniczącego. Do projektu dołącza się następujące materiały informacyjne:
a) informacje o stanie mienia komunalnego
b) informacje o planowych dochodach obejmującą:
- porównanie do wykonania za rok ubiegły i za I półrocze poprzedzającego rok budżetowy,
- porównanie do przewidywanego wykonania za rok poprzedzający rok budżetowy,
- uzasadnienie dochodów planowanych w projekcie uchwały,
c) informacje o planowanych wydatkach, które obejmują:
- porównanie do wykonania za rok ubiegły i za I półrocze roku poprzedzającego rok budżetowy,
- porównanie do przewidywanego wykonania za rok poprzedzający rok budżetowy,
- plany finansowe jednostek budżetowych obejmujące przychody i rozchody,
- plany finansowe jednostek gospodarki pozabudżetowej obejmujące przychody i rozchody, stan środków obrotowych na początek i koniec roku, rozliczenie z budżetem,
- wykaz zadań inwestycyjnych finansowanych z budżetu gminy z uwzględnieniem danych dotyczących nazwy inwestycji, przewidywanego kosztu inwestycji, dotychczas poniesionych nakładów planowanych w roku budżetowym z określeniem źródła finansowania, zwięzły opis stanu zaawansowania prac,
- informację o sytuacji finansowej gminy z uwzględnieniem zaciągniętych kredytów, nadwyżek z lat ubiegłych i zobowiązań.
§12
Jednocześnie Burmistrz podaje do publicznej wiadomości projekt budżetu w trybie przewidzianym dla ogłaszania budżetu.
§13
Opracowany projekt budżetu Burmistrz przesyła Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy i organizacjom związkowym, działającym na terenie Gminy w terminie do 15 listopada poprzedzającego rok budżetowy.
§14
1) Przewodniczący Rady przesyła niezwłocznie projekt budżetu wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym Komisjom Rady.
2) Komisje Rady w terminie 21 dni odbywają posiedzenia, na których formułowane są na piśmie opinie o projekcie budżetu, w przypadku zgłoszenia przez Komisję propozycji wprowadzenia nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie Komisja zobowiązana jest wskazać źródło jego finansowania.
3) Komisja proponująca zmiany powodujące zmniejszenie dochodów zobowiązana jest wskazać, które wydatki mają ulec zmniejszeniu. Wskazanie to nie może dotyczyć rezerwy.
4) Wnioski nie spełniające warunków określonych w ust. 1-3 nie będą rozpatrywane.
5) Opinie poszczególnych komisji są podstawą do sformułowania, w terminie 7 dni od daty ich przedstawienia Komisji Budżetu, ostatecznej opinii o projekcie budżetu. W posiedzeniu Komisji Budżetu, na którym opiniowany jest projekt budżetu, uczestniczą przewodniczący pozostałych komisji lub ich zastępcy.
§15
1)Niezwłocznie po sporządzeniu przez Komisję Budżetu opinii na piśmie, jest ona przekazywana Burmistrzowi, który po zapoznaniu się z jej treścią nanosi poprawki do projektu budżetu i przedstawia je pod obrady sesji Rady Miejskiej.
2)Wnioski Komisji nie uwzględnione przez Burmistrza, wymagają uzasadnienia.
§16
Porządek sesji budżetowej winien zawierać przynajmniej następujące punkty:
1) przedstawienie przez Burmistrza projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,
2) przedstawienie opinii Komisji stałych oraz Radnych,
3) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej i opinii Związków Zawodowych,
4) przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii Komisji, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Związków Zawodowych i Radnych,
5) dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,
6) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
§17
Zmiany w budżecie Gminy w trakcie jego wykonania mogą być dokonane za uprzednim wskazaniem Radzie Miejskiej źródła finansowania wnioskowanego zadania. Wnioski o zmiany w budżecie zaopiniowane przez Burmistrza składa się na ręce Przewodniczącego Rady Miejskiej najpóźniej na 2 tygodnie przed planowanym terminem sesji i informuje pozostałych radnych.
§18
Uchyla się uchwałę Rady Miejskiej w Sępólnie Kraj. Nr 32/III/94 z dnia 26 października 1994 roku.
§19
Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi i Przewodniczącemu Rady Miejskiej.
§20
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz
Uzasadnienie
Celem uchwały jest opracowanie procedur mających za zadanie uszczegółowienie sposobu przygotowania informacji niezbędnych dla tworzenia budżetu. Uchylenie Uchwały Rady Miejskiej w Sępolnie Krajeńskim Nr 32/III/1994 z dnia 26 października 1994 roku następuje z uwagi na wprowadzenie przepisów dotyczących bezpośredniego wyboru wójta, burmistrza i prezydenta miasta ( Ustawa z dnia 20 czerwca 2002 roku Dz. U. Nr 113 poz.984, zm. Dz. U. Nr 127 poz. 1089) gdzie słowa zarząd i przewodniczący zarządu zamienia się słowem burmistrz.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz
metryczka
Opublikował: Ewa Marzec (7 listopada 2003, 09:05:52)
Ostatnia zmiana: Anna Sobieszczyk (23 listopada 2007, 10:36:16)
Zmieniono: przeniesiono uchwałę do katalogu RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1437