Protokół Nr 4/2011 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 10 marca 2011r.

Protokół Nr 4/2011
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 10 marca 2011r.     

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji oraz wszyscy radni wg załączonej listy obecności.
Ponadto w posiedzeniu Komisji uczestniczyli zaproszeni goście:
1. Burmistrz – Waldemar Stupałkowski     
2. Skarbnik Gminy – Urszula Lange
3. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. – Dariusz Krakowiak
4. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Edmund Rózga
5. Członek Zarządu Osiedla Nr 1 – Danuta Zalewska
6. Dyrektor Krajeńskiego Parku Krajobrazowego – Jan Król
7. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Małgorzata Barabach
8. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Krzysztof Kabaciński
9. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
  
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Zaopiniowanie stawek taryf za wodę i ścieki na 2011r.;
4. Zaopiniowanie wniosków mieszkańców celem możliwości ich umieszczenia w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego; 
5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości opłaty adiacenckiej;
6. Informacja dot. znaków dróg i chodników na Osiedlu Nr 1.
7. Opinia w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego (Pani …….)  
8. Informacja w sprawie możliwości wytyczenia drogi dojazdowej (sprawa Państwa ………).
9. Opinia w sprawie możliwości nieodpłatnego przekazania na rzecz Gminy części działki w przy ul. Sienkiewicza (wniosek Pana …………… );
10. Opinia w sprawie możliwości udostępnienia salki edukacyjnej w budynku przy ul. Jeziornej (wniosek Krajeńskiego Parku Krajobrazowego).
11. Opinia w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego (wniosek Pana ……………..)
12. Opinia w sprawie stanowisk Rad Sołeckich Jazdrowa i Iłowa dot. sprzedaży działek.        
13. Opinia w sprawie wniosku o możliwość wygospodarowania pomieszczenia na lokalizację „jadłodajni”.
14. Opinia w sprawie projektów uchwał dot.:
     - sprzedaży gruntów w Wiśniewie
     - sprzedaży gruntów położonych w Sępólnie Kraj. przeznaczonych pod budowę garaży. 
15. Wolne wnioski i zakończenie. 

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 10 lutego 2011r.

Ad.3. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Pan Dariusz Krakowiak przedstawił propozycje stawek taryf za wodę ścieki na 2011r. (proponowane stawki stanowią załącznik do niniejszego protokołu).
Burmistrz Pan Waldemar Stupałkowski powiedział, że nie wnosi uwag do przedstawionych wysokości stawek.
Pan Drogowski zakwestionował możliwość pobierania w ramach taryfy opłaty za przyłączenie do sieci. Jego zdaniem jest to opłata nieprawna, na co posiada odpowiednie orzecznictwo sądowe. Jeśli ZGK pobiera taką opłatę to powinno przynajmniej zostać zmienione jej nazewnictwo. Pan Krakowiak stwierdził, że opłatę przyłączeniową stosuje wiele gmin i nigdzie nie została zakwestionowana.    Wobec powyższych wątpliwości Burmistrz zobowiązał Dyrektora ZGK do przygotowania i przedstawienia podstawy prawnej, która umożliwia spółce pobieranie opłaty przyłączeniowej.   
Komisja przystąpiła następnie do przegłosowania przedstawionych stawek. Pan Jagodziński zawnioskował, aby pozostawić stawki na ubiegłorocznym poziomie.
Wyniki głosowania: 12 radnych opowiedziało się za przyjęciem stawek, dwóch wstrzymało się od głosu, jeden radny był przeciwny zaproponowanym stawkom. 

Ad.4. Pani Barabach przedstawiła projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Sępólno Krajeńskie – wraz z wnioskami osób zainteresowanych o jego zmianę.
Obecni na posiedzeniu ustalili, że zapisy w protokole będą dotyczyć ewentualnych rozbieżności pomiędzy projektem studium i kolejno przedstawianymi wnioskami o jego zmianę.
Wobec braku rozbieżności, członkowie połączonych Komisji Rady Miejskiej zatwierdzili jednogłośnie projekt przedstawiony przez Panią Barabach.

Ad.5. Pan Kabaciński przedstawił ponownie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia wysokości opłaty adiacenckiej. Nadmienił, że zgodnie z uprzednią sugestią Komisji pozyskał opinię radcy prawnego – tj. że nie można różnicować stawki opłaty w związku z zaistnieniem przypadków indywidualnych.
Pani Lange wyjaśniła, że opłata adiacencka dotyczy tylko podziału nieruchomości, zwróciła się o podawanie procentowych stawek.
Pan Jagodziński zaproponował stawkę – 1 – 3%. Pan Herder – 5%. Pan Nikel – 19 %. Powyższe wnioski upadły. Zgodnie z głosami z sali przeprowadzono glosowanie za stawką w wysokości 20% - za taka stawką opowiedziało się ośmiu radnych, czyli stawka została przyjęta większością głosów.    

Ad.6. Kierownik Referatu GKIR przedstawił Komisji informację dot. znaków, dróg i chodników na Osiedlu Nr 1. (informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).

Pytania do informacji:
- Pan Grochowski zapytał o poruszanie się samochodów ciężarowych powyżej 3,5 ton na Osiedlu Jana Pawła II, znaki zakazu istnieją a samochody wjeżdżają.. Pan Dera poinformował, że sprawa była omawiana na Komisji, Pani Miczko potwierdziła, że wskazano miejsce do parkowania ale żaden kierowca się nie zgłosił. Pan Dera zaznaczył, że można poszczególnych kierowców wezwać na kwietniową Komisję.          
- Pan Grochowski zwrócił uwagę na trudne umiejscowienie przejścia dla pieszych przy banku „Millenium”. Pan Rohde natomiast zwrócił uwagę na zbyt gęsto umiejscowione znaki drogowe na ul. W. Polskiego. Pan Dera powiedział, że w w/w sprawach można skierować odpowiednie pisma do Dróg Krajowych.    
- Pan Drogowski zapytał o kwestię oznakowania ul. Polnej (oznakowanie pionowe) oraz wskazał na konieczność naprawy uszkodzonych znaków przy ul. Kościelnej i Ratuszowej. Pan Dera wyjaśnił, że oznakowanie ul. Polnej zostanie uregulowane w związku z następującą zmianą organizacji ruchu na jednokierunkowy.            
- Pan Grochowski wskazał konieczność „załatania” nawierzchni przy ul. Nałkowskiej. 

Komisja przyjęła do wiadomości informację przedstawioną przez Pana Derę.

Ad.7. Komisja powróciła do sprawy możliwości wykupu lokalu mieszkalnego przez Panią …………………..
Wobec zaistniałych wątpliwości w sprawie Komisja postanowiła, że wyda opinię dot. możliwości wykupu lokalu na swoim kolejnym posiedzeniu.

Ad.8. Komisja powróciła do sprawy Państwa …………… tj. do możliwości wyznaczenia własnej drogi dojazdowej do posesji nr 13/2.
Pan Dera, zgodnie z wcześniejszą opinią Komisji zapoznał obecnych z pisemnymi stanowiskami w sprawie możliwości wytyczenia drogi.
Komisja, podtrzymując swoje poprzednie stanowisko, stwierdziła że zasadnym było pozyskanie pisemnych opinii członków wspólnoty mieszkaniowej. Po zapoznaniu się z opiniami Komisja jednogłośnie opowiedziała się za możliwością sprzedaży terenu i jednocześnie możliwości wytyczenia drogi dojazdowej.

Ad.9. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wniosek Pana ……………… w sprawie nieodpłatnego przekazania na rzecz Gminy działki 340/4, będącej częścią drogi dojazdowej, przy ul. Sienkiewicza w Sępólnie Krajeńskim.

Ad.10. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wniosek Krajeńskiego Parku Krajobrazowego w sprawie udostępnienia pomieszczenia w budynku przy ul. Jeziornej z przeznaczeniem na salkę edukacyjną będącą miejscem prelekcji, konkursów, wystaw i spotkań.

Ad..11 Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż lokalu mieszkalnego Panu ……………….

Ad.12. Komisja zaopiniowała jednogłośnie negatywnie, zgodnie z opiniami rad sołeckich:             
- wniosek Pani …………… w sprawie sprzedaży działek 93 i 93/1 w Jazdrowie (działki stanowią część placu zabaw)
- wniosek Pani …………… w sprawie możliwości zakupu gruntu rolnego w Iłowie, działka nr 41/8.

Ad.13. Komisja, po zapoznaniu się z wyjaśnieniami Pana Rózgi i Pani Zalewskiej – jednogłośnie wyraziła zgodę na udostępnienie pomieszczenia w podpiwniczeniach gmachu Urzędu z przeznaczeniem na uruchomienie przejściowej (2 – 3 lata) jadłodajni dla ubogich, będącej tylko miejscem wydawania posiłków.    

Ad.14. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
-  sprzedaży gruntów w Wiśniewie
- sprzedaży gruntów położonych w Sępólnie Kraj. przeznaczonych pod budowę garaży.  
      
           
Ad.15. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Radna Grochowska zawnioskowała o przywrócenie uszkodzonego znaku na ul. Konopnickiej. Pan Dera wyjaśnił, że znak został zdemontowany tylko i wyłącznie na czas przywrócenia do stanu pierwotnego, po naprawie zostanie ponownie umiejscowiony.
- Radny Herder zasygnalizował sprawę już uprzednio zgłaszaną, dot. możliwości zainstalowania ostrzegawczej sygnalizacji świetlnej przed przejściem dla pieszych na wysokości Zespołu Szkół Nr 1. Pan Dera wyjaśnił, że wniosek pozostaje aktualny, w sprawie odbyła się wizja lokalna celem wypracowania koncepcji usytuowania światła.                                    
- W związku z zapytaniem Pana Herdera o tryb działania zespołu ds. funkcjonowania dróg gminnych, Pan Grochowski zawnioskował aby w jego skład weszli również radni, np. dwóch z terenu osiedla nr 1 i dwóch z terenu osiedla nr 2.
- Pan Dudek zasygnalizował, że na Osiedlu Słowackiego parkujące samochody utrudniają wyjazd i widoczność, doszło już do kolizji drogowej. Wg niego powinno się uregulować kwestie związane z parkowaniem poprzez np. wytyczenie linii ciągłej.
- członkowie Komisji podnieśli problem zanieczyszczeń odchodami psów, niestety nie wypracowano w tej sprawie konkretnych rozwiązań.         

Przewodnicząca Komisji
Anna Miczko  


protokołował:
Tomasz Dix 


 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (10 marca 2011)
Opublikował: Katarzyna Włodarczak (15 lipca 2011, 07:38:27)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1450