Protokół Nr 43/05

Protokół Nr 43/05
z posiedzenia  Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 6 grudnia 2005r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
  2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
  3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra
  4. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. Dariusz Krakowiak
  5. Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego Bożena Mikicka

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku
  2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji
  3. Dyskusja nad projektem regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.
  4. Sprawy z zakresu Referatu Rozwoju Gospodarczego.
  5. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w. porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 42/05 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 16 listopada 2005r.

Ad.3. Komisja przystąpiła do dyskusji nad projektem regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sepólno Krajeńskie.        
Na wstępie Pan Kołsut poinformował, iż uzyskał podczas odbytego szkolenia wzorcowy projekt w/w regulaminu, który należy przystosować do realiów Gminy Sepólno Kraj. Nadmienił, iż powyzszy regulamin powinien zostać uchwalony przez Radę Miejską w terminie do dnia 13 stycznia 2005r.
Pan Tomas zwrócił uwagę  na wysokie normy, zawarte we wzorcowym regulaminie, dotyczące  konieczności „wyprodukowania” przez mieszkańców określonych ilości nieczystości. Zapytał, z czego wynikają wysokości norm i jakie mogą być sankcje za ich nie spełnienie.

Pan Kołsut odpowiedział, iż normy określone są przepisami rangi ustawowej
natomiast wszelkie niedociągnięcia będą regulowane w drodze administracyjnej.
Pan Krakowiak nadmienił, iż jako Gmina musimy dostosować się do obowiązującej ustawy.
Pan Herder i Pan Dziarnowski stwierdzili, iż nie można projektu regulaminu przyjąć bez  sczegółowego ustosunkowania się do każdego z jego punktów, jest to bowiem zbyt poważna sprawa dla ogółu mieszkańców Gminy. 

Wobec faktu, iż Komisja zauważyła w projekcie regulaminu wiele zagadnień, które jej zdaniem powinny zostać uregulowane odmiennie (w szczególności dotyczy to wysokości norm produkcji nieczystości ) – postanowiono jednogłośnie, iż Komisja powróci jeszcze  raz do omówienia regulaminu na nastepnym posiedzeniu, po szczegółowym zapoznaniu się z otrzymanymi materiałami.

Ad.4. Kierownik Ref. Rozwoju Gospodarczego zwróciła się do Komisji o zwołanie wspólnego posiedzenia z Komisją Rolnictwa w sprawie wypracowania stanowiska dotyczącego zagospodarowania terenu pod strzelnicę (okolice stadionu MLKS Krajna). Nadmieniła, iż koniecznośc takiego posiedzenia spowodowana jest rozbieżnościami zdań zaistniałymi pomiędzy Urzędem a Nadleśnictwem Lutówko w kwestii przeznaczenia terenu (mozliwość wyłączenia strzelnicy z terenu, który obecnie figuruje w planie zagospodarowania jako teren leśny).

Komisja przychyliła się do powyższej propozycji – postanowiono iż wspólne posiedzenie Komisji odbędzie się w dniu 14 grudnia o godz. 14.00.

Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono nastepujące sprawy:

  • Pan Tomas zapytał o stan zaawansowania prac zmierzających do zagospodarowania terenu w pobliżu bazy PKS?
    Pani Mikicka odpowiedziała, iż został opracowany w tej sprawie odpowiedni plan zagospodarowania, w miesiący styczniu zostanie on wyłozony do wglądu.

  • Pan Tomas poruszył temat możliwości  przeniesienia starego targowiska przy ul. Młyńskiej na plac targowy przy ul. Targowej w związku z atrakcyjnym położeniem terenu przy ul. Młyńskiej.
    Komisja, przychylając się do sugestii Pana Tomasa, zwróciła się do Przewodniczących Zarządów Osiedli o przydyskutowanie na zebraniach samorządów możliwości powyżej zaproponowanego przeniesienia targowiska.

  • Komisja odstąpiła w roku bieżącym od ogłoszenia konkursu na najładniej oświetloną posesję w okresie świątecznym.

Po wyczerpaniu porządku obrad Pzewodniczący zakończył posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga

protokołował:    
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (8 grudnia 2005)
Opublikował: Tomasz Dix (28 stycznia 2006, 19:02:17)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1001