Protokół Nr 23/2012 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 5 września 2012r.

 
Protokół Nr 23/2012
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej
w dniu 5 września 2012r.
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz Kierownik MLKS „Krajna” Edmund Stencel.
 
    Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Grzegorz Dudek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
 
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Kontrola działalności oraz wykorzystanie przyznanych środków finansowych dla MLKS
   „Krajna”;
4. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu sierpniu;
 
Ad.3. Komisja przeprowadziła kontrolę działalności oraz wykorzystanie środków finansowych przekazanych przez Gminę dla MLKS „Krajna” w I półroczu 2012r. Komisja przeprowadziła kontrolę w siedzibie klubu, wyjaśnień udzielał kierownik klubu Edmund Stencel.
Pan Stencel poinformował, że klub w tym roku otrzymał dotację w wysokości 400tys.zł. nie tylko na działalność sportową ale również na korzystanie z obiektów sportowych. Dodał, że klub za korzystanie z obiektów sportowych płaci duże sumy np. za wejście na boisko 130 -150zł. a na halę widowiskowo – sportową 100zł. Także sporymi kosztami jest dzierżawa pomieszczeń. Powiedział, że Zarząd klubu przyznaną dotację podzielił na kwotę 300tys.zł. z przeznaczeniem na działalność sportową i 100tys.zł. na korzystanie z obiektów, dodał że klub wykorzystał za I półrocze przyznaną dotację w około 50%.
Pan Stencel poinformował, że klub posiada aż 7 sekcji sportowych, jest to wyjątek w województwie, ale świadczy o dużym zainteresowaniu sportem.
Komisja zapoznała się następnie ze sprawozdaniami kwartalnymi z wykorzystania dotacji przekazywanymi do Urzędu Miejskiego, do których nie wniosła zastrzeżeń. 
Pan Grzeca zapytał, czy istnieje planowanie i rozliczenie środków na poszczególne sekcje sportowe. Pan Stencel potwierdził, że istnieje takie rozliczenie, ściśle się pilnuje aby nie dochodziło do przekroczeń wydatków w sekcjach. Pan Grzeca zapytał, czy klub posiada rezerwę na nieprzewidziane wydatki. Pan Stencel powiedział, że takie wydatki są pokrywane z prowadzonej przez klub działalności gospodarczej.                           
Pan Stencel podkreślił, że klub sukcesywnie spłaca zobowiązania np. zadłużenie wobec Zakładu Gospodarki Komunalnej wynosiło około 30tys.zł., obecnie kwota przy częściowym umorzeniu odsetek, została całkowicie spłacona (m.in. ze środków ze sprzedaży hangaru).          
Pan Porożyński zasugerował złożenie wniosku do Burmistrza o zwiększenie w nowym budżecie środków dla klubu o kwotę, którą MLKS „Krajna” przeznacza na korzystanie z obiektów i pomieszczeń tj. 100tys.zł.   
Pani Miczko zapytała, czy klub może pisać projekty o pozyskanie środków zewnętrznych. Pan Stencel powiedział, że klub powiedział że klub pozyskał w tym roku, za rok ubiegły, z Urzędu Marszałkowskiego, kwotę w wysokości 4.320zł. za punkty zdobyte przez zawodników na młodzieżowych mistrzostwach Polski, w ubiegłym roku był także pisany projekt na środki na tenis stołowy. Pan Grzeca poinformował, że na pewno istnieje możliwość napisania małego projektu do Lokalnej Grupy Działania „Nasza Krajna” o doposażenie którejś z sekcji sportowych, maksymalna wnioskowana kwota to 100tys.zł. (cztery małe projekty po 25tys.zł na okres 4 lat). Pani Miczko zapytała o stan kadrowy. Pan Stencel poinformował, że zatrudnionych jest trzech pracowników biurowych (dwóch na ½ etatu plus księgowa na 1/3 etatu) oraz dwie osoby do obsługi kuchni. Pan Stencel podkreślił dobrą działalność kuchni, imprezy okolicznościowe np. przyjęcia są zarezerwowane na kilka lat. Klub dzierżawi stołówkę od Centrum Sportu i rekreacji, umowa jest zawarta obecnie do 2014r., opłata dzierżawy wynosi 3.300zł. miesięcznie. Pan Stencel powiedział, że klub szuka oszczędności, np. zrezygnowano z usług dowozowych świadczonych przez Zakład Transportu i Usług, bez uszczerbku na komforcie jazdy, obecnie zawodników na zawody dowozi tańszy przewoźnik prywatny z Piaseczna (oszczędność rzędu kilku tysięcy złotych rocznie – 56groszy różnicy na kilometrze).
 
Po przeprowadzeniu kontroli Komisja nie stwierdziła żadnych nieprawidłowości w działalności klubu jak i zasadności rozdysponowania środków przyznanych klubowi przez Gminę w I półroczu 2012r.  
 
 
Wnioski  kontroli:
1.      Przy tworzeniu projektu budżetu Gminy na 2013r. należy rozważyć możliwość zwiększenia dotacji dla klubu o kwotę 100tys.zł. w porównaniu z rokiem bieżącym.
2.      Ponadto zasugerowano kierownikowi klubu aktywne poszukiwanie środków zewnętrznych na prowadzenie działalności sportowej.      
                              
 
Wobec braku wolnych wniosków Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
                                                                               Przewodniczący Komisji
                                                                                       Grzegorz Dudek      
 
 
protokołował:
Tomasz Dix
 
                   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
       

 
 
 
 
 
       

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (5 września 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (19 października 2012, 11:29:20)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 952