Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 30/2013 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w dniu 9 stycznia 2013r.
Protokół Nr
30/2013
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej
w dniu 9 stycznia 2013r.
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej
w dniu 9 stycznia 2013r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg
załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
2. Dyrektor Biblioteki Publicznej – Grażyna Kędzierska;
3. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Zbigniew Tymecki;
4. Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji – Marek Chart;
5. Prezes Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego – Anna Niemczyk;
6. Kadrowa Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Maria Chmielewska;
7. Pracownik Centrum Sportu i Rekreacji – Tadeusz Telicki.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Robert Grochowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Informacja z działalności Biblioteki Publicznej w Sępólnie Krajeńskim;
4. Opinia Komisji w sprawie propozycji zmian w Statucie Centrum Sportu i Rekreacji;
5. Informacja w zakresie kandydatur sportowców do wyróżnień za osiągnięte wyniki;
6. Informacja w zakresie wysokości wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez samorząd;
7. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. zmian w Statucie Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej;
8. Podsumowanie prac Komisji za 2012r.;
9. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła niejednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu grudniu (4 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”).
Ad.3. Na wstępie Przewodniczący Komisji pogratulował Pani Dyrektor całokształtu prowadzonej działalności, nadmienił że działalność biblioteki jest bardzo dobrze postrzegana na zewnątrz np. w Bydgoszczy lub w Toruniu. Następnie Dyrektor Biblioteki Publicznej Pani Grażyna Kędzierska przedstawiła Komisji informację z działalności Biblioteki Publicznej za 2012r., połączoną z multimedialną prezentacją. Nadmieniła, że rzeczywiście praca biblioteki jest coraz bardziej doceniana na zewnątrz, np. w rankingu badań prowadzonych przez „Rzeczpospolitą” w porozumieniu z instytutem książki w Warszawie biblioteka zajmuje 33 miejsce w kraju na 9,5tys. krajowych bibliotek, jest to na pewno olbrzymi sukces. Innym potwierdzeniem dobrej pracy biblioteki jest fakt, ze w miesiącu listopadzie poproszono Panią Dyrektor o zaprezentowanie podczas konferencji w Bydgoszczy pracy biblioteki jako wyróżniającej się na obszarze naszego województwa. Ponadto biblioteka, jak również mieszkańcy naszej gminy byli ankietowani na temat pracy biblioteki, z tych badań został sporządzony i opublikowany ogólnodostępny raport. Kolejną sprawą jest plan rozwoju biblioteki na lata 2012 – 2015, chciałaby aby ten plan stał się częścią strategii rozwoju Gminy, dokumentacja ta zawiera wszelkie dane o prowadzonych działaniach i zamierzeniach biblioteki. Pan Grochowski zapytał o słabe i mocne strony biblioteki, zapytał np. czy została wyremontowana toaleta w filii biblioteki znajdująca się w gmachu Urzędu Miejskiego. Pani Kędzierska powiedziała, że na remont oczekuje około dwóch lat, stwierdziła że biblioteka poradzi sobie we własnym zakresie. Podkreśliła, że filia w Urzędzie znajduje się praktycznie w centralnym punkcie miasta, odbywa się tam wiele zajęć z udziałem zarówno osób dorosłych jak i młodzieży, jest zapotrzebowanie na takie zajęcia. Zajęcia, w oparciu o lepszą bazę i sprzęt są prowadzone również w siedzibie biblioteki na ul. W.Polskiego, zapotrzebowanie na zajęcia rośnie, biblioteka stara się rozszerzać swoja ofertę dla mieszkańców. Pani Kędzierska powiedziała, że przy zmianie oferty problemem jest brak środków np. na zwiększenie etatu. Pani Grochowska zapytała jak się przedstawiają środki finansowe biblioteki. Pani Kędzierska powiedziała, że środki są zwiększane praktycznie o procent inflacji. Pani grochowska stwierdziła, że jej zdaniem pod tym względem biblioteka jest trochę krzywdzona finansowo. Pani Kędzierska powiedziała, ze pomimo pozyskiwania przez bibliotekę środków finansowych przydałoby się większe wsparcie ze strony samorządu, tak aby mieszkańcy mogli bardziej aktywnie uczestniczyć w kulturalnym życiu Gminy. Pan Horyd zapytał o kwestię czytelnictwa na terenach wiejskich. Pani Kędzierska powiedziała, że na terenach wiejskich nie ma odpowiedniego zapotrzebowania na książkę, jest przeciwna aby prowadzić punkty biblioteczne w świetlicach wiejskich, tym bardziej ze wiąże się to z konkretnymi środkami finansowymi, poza tym oferta byłaby tam raczej przypadkowa. Pan Grochowski zasugerował, aby z ofertą biblioteki wyjść do społeczności wiejskiej, która jego zdaniem została trochę zapomniana, nie wszyscy są bowiem w stanie przyjeżdżać do Sępólna Kraj., chodzi chociażby o wyjście z ofertą do większych ośrodków jak Wałdowo czy Lutowo. Pan Grochowski zapytał o współpracę biblioteki z animatorami sportu. Pani Kędzierska powiedziała, że współpraca jest nawiązana, jest pilotażowy program w skali kraju, mają podpisane porozumienia z animatorem przy Zespole Szkół Nr 1, chodzi o sprawy z zakresu aktywności ruchowej wśród dzieci w porozumieniu z fundacją z Warszawy. Pan Grochowski powiedział, że nie wszyscy animatorzy wykazują inicjatywę w działaniu. Pan Porczyński dodał, że tym problemem powinien zajmować się odpowiedni pracownik z Urzędu, powinien koordynować działania animatorów, np. wskazywać możliwość pozyskiwania środków zewnętrznych.
Komisja przyjęła jednogłośnie do wiadomości przedstawioną informację, zaznaczając że wartym rozpoznania jest fakt możliwości włączenia strategii rozwoju biblioteki jako załącznika do strategii rozwoju Gminy.
Ad.4. Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji Pan Marek Chart przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie propozycji zmian w Statucie Centrum Sportu i Rekreacji.
Zaznaczył, że intencją propozycji zmiany jest dodanie do zakresu działań CSiR spraw z zakresu turystyki, sprawy te dotychczas były prowadzone przez Urząd Miejski.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
Pan Grochowski zapytał, w jaki sposób koordynator sportu z Urzędu został zatrudniony w Centrum Sportu i Rekreacji. Pan Chart powiedział, że zatrudnił ze swojej inicjatywy czasowo na 1/3 etatu doświadczonego pracownika, zwłaszcza zaznajomionego w zakresie specyfiki sportu szkolnego i turystyki celem wdrożenia instruktorów zatrudnionych w CSiR.
Ad.5. Pan Telicki przedstawił kandydatury do wyróżnień za osiągnięte wyniki sportowe, które to wyróżnienia zostaną przyznane na podstawie uchwał Rady Miejskiej. Komisja przystąpiła do rozpatrywania przedstawionych kandydatur.
Pan Robert Grochowski powiedział, że wśród przedłożonych przez Pana Telickiego projektów uchwał nie ma uwzględnionej kandydatury Pana …………… (modelarstwo sportowe), o którego wyróżnienie uprzednio wnioskowała Komisja. Wobec powyższego Komisja ponowiła pisemnie wniosek w w/w sprawie. Wątpliwości Komisji wzbudziły także kwoty wysokości nagród pieniężnych zaproponowanych dla wyróżnionych osób, np. zdaniem Komisji medalista olimpijski …………. powinien otrzymać wyższą nagrodę niż zaproponowana w uchwale.
Komisja poprosiła o wyjaśnienia w tej sprawie Panią Skarbnik tj. czy istnieje możliwość wygospodarowania zwiększenia kwoty dla Pana ……… i wyróżnienia nagrodą pieniężną Pana ………………
Pani Skarbnik wyjaśniła, że pula na nagrody wynosi 15tys.zł., oprócz powyższej kwoty zaplanowano 6tys.zł. na stypendia sportowe.
Komisja, po dyskusji, postanowiła jednogłośnie, że akceptuje zaproponowane kwoty nagród pieniężnych dla zaproponowanych kandydatur za wyjątkiem kwoty zaproponowanej dla Pana …………. (Komisja proponuje przyznać kwotę w wysokości 8tys.zł.). Komisja proponuje również przyznać nagrodę pieniężną w wysokości 1tys.zł. dla Pana …………….. Brakujące środki finansowe na nagrody Komisja sugeruje uzupełnić z puli środków zaplanowanych na wypłatę stypendiów sportowych (kwota 3tys.zł.).
Ad.6. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej Pan Zbigniew Tymecki oraz Pani Chmielewska przedstawili informację w zakresie wysokości wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez samorząd (pisemne informacje w w/w temacie stanowią załączniki do niniejszego protokołu).
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Pan Horyd zapytał o kwestie dożywiania w szkołach. Pan Tymecki powiedział, że od 1 stycznia przetarg na dożywianie wygrał nowy podmiot z Kamienia Krajeńskiego.
Pan Grochowski zapytał o możliwość wprowadzenia dzienników elektronicznych. Pan Tymecki powiedział, że istnieją dwa prawne warianty prowadzenia dzienników, równolegle w wersji papierowej i elektronicznej i tylko w wersji elektronicznej. Wyjaśnił, że problemem z elektroniczną wersją jest wprowadzanie danych poprzez serwer, nauczyciel na bieżąco musi wprowadzać dane lekcyjne a więc powinien posiadać bezpośredni dostęp do komputera i łączność z serwerem. Inną kwestią jest ochrona danych osobowych, kwestia archiwizacji, a więc konieczność skutecznego zabezpieczenia wprowadzonych danych i ich odpowiedniego przechowywania jak i posiadanie w każdej klasie laptopów, wiąże się to także z określonymi środkami finansowymi. Pan Grochowski zapytał, czy w tym celu nie można wykorzystać tablic interaktywnych, które podobno mają być w posiadaniu w każdej ze szkół. Pan Tymecki powiedział, że sprawa pozyskania tablic interaktywnych nie jest do końca wyjaśniona, prowadzenie dzienników w formie tylko elektronicznej będzie możliwe po zabezpieczeniu szkoły w sprzęt, obecnie zasadnym wydaje się możliwość prowadzenia zarówno dokumentacji papierowej jak i elektronicznej.
Pan Grochowski nawiązał do sprawy naboru dzieci do przedszkoli i do szkół, przedstawił artykuł o niezgodności zasad naboru z konstytucją. Pan Tymecki powiedział, że właściwie zasady naboru zostaną samoczynnie rozwiązane po wejściu w życie uprawnienia do uczęszczania do przedszkoli przez dzieci trzy i czteroletnie, spowoduje to także konsekwencje finansowe dla gmin i trudności ze stworzeniem miejsc dla przedszkolaków szczególnie na terenach wiejskich.
Ad.7. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej Pan Zbigniew Tymecki przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w Statucie Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej.
Nadmienił, że zmiana polega na uchyleniu zapisu o obsługiwaniu finansowo – księgowym Świetlicy Terapeutycznej przez Zakład Obsługi Oświaty Samorządowej, tym samym Świetlica znajdzie się w systemie pomocy społecznej.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
Ad.8. Komisja wypracowała i zatwierdziła jednogłośnie informację ze swoich prac za 2012r.
Ad.9. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Grochowski zwrócił się do Pana Tymeckiego o możliwość, aby przedstawiciele Komisji Oświaty mogli uczestniczyć w trakcie naboru nowych animatorów sportu. Komisja pozyskała również od Pani Marii Grochowskiej sprawozdania z działalności animatorów za 2012r.
- Pan Grochowski zwrócił się o możliwość zwołania, w czasie swojej nieobecności związanej z wyjazdem, posiedzenia Komisji podsumowującego działalność podmiotów medycznych za 2012r.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Robert Grochowski
protokołował:
Tomasz Dix
1. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
2. Dyrektor Biblioteki Publicznej – Grażyna Kędzierska;
3. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Zbigniew Tymecki;
4. Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji – Marek Chart;
5. Prezes Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego – Anna Niemczyk;
6. Kadrowa Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Maria Chmielewska;
7. Pracownik Centrum Sportu i Rekreacji – Tadeusz Telicki.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Robert Grochowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Informacja z działalności Biblioteki Publicznej w Sępólnie Krajeńskim;
4. Opinia Komisji w sprawie propozycji zmian w Statucie Centrum Sportu i Rekreacji;
5. Informacja w zakresie kandydatur sportowców do wyróżnień za osiągnięte wyniki;
6. Informacja w zakresie wysokości wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez samorząd;
7. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. zmian w Statucie Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej;
8. Podsumowanie prac Komisji za 2012r.;
9. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła niejednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu grudniu (4 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”).
Ad.3. Na wstępie Przewodniczący Komisji pogratulował Pani Dyrektor całokształtu prowadzonej działalności, nadmienił że działalność biblioteki jest bardzo dobrze postrzegana na zewnątrz np. w Bydgoszczy lub w Toruniu. Następnie Dyrektor Biblioteki Publicznej Pani Grażyna Kędzierska przedstawiła Komisji informację z działalności Biblioteki Publicznej za 2012r., połączoną z multimedialną prezentacją. Nadmieniła, że rzeczywiście praca biblioteki jest coraz bardziej doceniana na zewnątrz, np. w rankingu badań prowadzonych przez „Rzeczpospolitą” w porozumieniu z instytutem książki w Warszawie biblioteka zajmuje 33 miejsce w kraju na 9,5tys. krajowych bibliotek, jest to na pewno olbrzymi sukces. Innym potwierdzeniem dobrej pracy biblioteki jest fakt, ze w miesiącu listopadzie poproszono Panią Dyrektor o zaprezentowanie podczas konferencji w Bydgoszczy pracy biblioteki jako wyróżniającej się na obszarze naszego województwa. Ponadto biblioteka, jak również mieszkańcy naszej gminy byli ankietowani na temat pracy biblioteki, z tych badań został sporządzony i opublikowany ogólnodostępny raport. Kolejną sprawą jest plan rozwoju biblioteki na lata 2012 – 2015, chciałaby aby ten plan stał się częścią strategii rozwoju Gminy, dokumentacja ta zawiera wszelkie dane o prowadzonych działaniach i zamierzeniach biblioteki. Pan Grochowski zapytał o słabe i mocne strony biblioteki, zapytał np. czy została wyremontowana toaleta w filii biblioteki znajdująca się w gmachu Urzędu Miejskiego. Pani Kędzierska powiedziała, że na remont oczekuje około dwóch lat, stwierdziła że biblioteka poradzi sobie we własnym zakresie. Podkreśliła, że filia w Urzędzie znajduje się praktycznie w centralnym punkcie miasta, odbywa się tam wiele zajęć z udziałem zarówno osób dorosłych jak i młodzieży, jest zapotrzebowanie na takie zajęcia. Zajęcia, w oparciu o lepszą bazę i sprzęt są prowadzone również w siedzibie biblioteki na ul. W.Polskiego, zapotrzebowanie na zajęcia rośnie, biblioteka stara się rozszerzać swoja ofertę dla mieszkańców. Pani Kędzierska powiedziała, że przy zmianie oferty problemem jest brak środków np. na zwiększenie etatu. Pani Grochowska zapytała jak się przedstawiają środki finansowe biblioteki. Pani Kędzierska powiedziała, że środki są zwiększane praktycznie o procent inflacji. Pani grochowska stwierdziła, że jej zdaniem pod tym względem biblioteka jest trochę krzywdzona finansowo. Pani Kędzierska powiedziała, ze pomimo pozyskiwania przez bibliotekę środków finansowych przydałoby się większe wsparcie ze strony samorządu, tak aby mieszkańcy mogli bardziej aktywnie uczestniczyć w kulturalnym życiu Gminy. Pan Horyd zapytał o kwestię czytelnictwa na terenach wiejskich. Pani Kędzierska powiedziała, że na terenach wiejskich nie ma odpowiedniego zapotrzebowania na książkę, jest przeciwna aby prowadzić punkty biblioteczne w świetlicach wiejskich, tym bardziej ze wiąże się to z konkretnymi środkami finansowymi, poza tym oferta byłaby tam raczej przypadkowa. Pan Grochowski zasugerował, aby z ofertą biblioteki wyjść do społeczności wiejskiej, która jego zdaniem została trochę zapomniana, nie wszyscy są bowiem w stanie przyjeżdżać do Sępólna Kraj., chodzi chociażby o wyjście z ofertą do większych ośrodków jak Wałdowo czy Lutowo. Pan Grochowski zapytał o współpracę biblioteki z animatorami sportu. Pani Kędzierska powiedziała, że współpraca jest nawiązana, jest pilotażowy program w skali kraju, mają podpisane porozumienia z animatorem przy Zespole Szkół Nr 1, chodzi o sprawy z zakresu aktywności ruchowej wśród dzieci w porozumieniu z fundacją z Warszawy. Pan Grochowski powiedział, że nie wszyscy animatorzy wykazują inicjatywę w działaniu. Pan Porczyński dodał, że tym problemem powinien zajmować się odpowiedni pracownik z Urzędu, powinien koordynować działania animatorów, np. wskazywać możliwość pozyskiwania środków zewnętrznych.
Komisja przyjęła jednogłośnie do wiadomości przedstawioną informację, zaznaczając że wartym rozpoznania jest fakt możliwości włączenia strategii rozwoju biblioteki jako załącznika do strategii rozwoju Gminy.
Ad.4. Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji Pan Marek Chart przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie propozycji zmian w Statucie Centrum Sportu i Rekreacji.
Zaznaczył, że intencją propozycji zmiany jest dodanie do zakresu działań CSiR spraw z zakresu turystyki, sprawy te dotychczas były prowadzone przez Urząd Miejski.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
Pan Grochowski zapytał, w jaki sposób koordynator sportu z Urzędu został zatrudniony w Centrum Sportu i Rekreacji. Pan Chart powiedział, że zatrudnił ze swojej inicjatywy czasowo na 1/3 etatu doświadczonego pracownika, zwłaszcza zaznajomionego w zakresie specyfiki sportu szkolnego i turystyki celem wdrożenia instruktorów zatrudnionych w CSiR.
Ad.5. Pan Telicki przedstawił kandydatury do wyróżnień za osiągnięte wyniki sportowe, które to wyróżnienia zostaną przyznane na podstawie uchwał Rady Miejskiej. Komisja przystąpiła do rozpatrywania przedstawionych kandydatur.
Pan Robert Grochowski powiedział, że wśród przedłożonych przez Pana Telickiego projektów uchwał nie ma uwzględnionej kandydatury Pana …………… (modelarstwo sportowe), o którego wyróżnienie uprzednio wnioskowała Komisja. Wobec powyższego Komisja ponowiła pisemnie wniosek w w/w sprawie. Wątpliwości Komisji wzbudziły także kwoty wysokości nagród pieniężnych zaproponowanych dla wyróżnionych osób, np. zdaniem Komisji medalista olimpijski …………. powinien otrzymać wyższą nagrodę niż zaproponowana w uchwale.
Komisja poprosiła o wyjaśnienia w tej sprawie Panią Skarbnik tj. czy istnieje możliwość wygospodarowania zwiększenia kwoty dla Pana ……… i wyróżnienia nagrodą pieniężną Pana ………………
Pani Skarbnik wyjaśniła, że pula na nagrody wynosi 15tys.zł., oprócz powyższej kwoty zaplanowano 6tys.zł. na stypendia sportowe.
Komisja, po dyskusji, postanowiła jednogłośnie, że akceptuje zaproponowane kwoty nagród pieniężnych dla zaproponowanych kandydatur za wyjątkiem kwoty zaproponowanej dla Pana …………. (Komisja proponuje przyznać kwotę w wysokości 8tys.zł.). Komisja proponuje również przyznać nagrodę pieniężną w wysokości 1tys.zł. dla Pana …………….. Brakujące środki finansowe na nagrody Komisja sugeruje uzupełnić z puli środków zaplanowanych na wypłatę stypendiów sportowych (kwota 3tys.zł.).
Ad.6. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej Pan Zbigniew Tymecki oraz Pani Chmielewska przedstawili informację w zakresie wysokości wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez samorząd (pisemne informacje w w/w temacie stanowią załączniki do niniejszego protokołu).
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Pan Horyd zapytał o kwestie dożywiania w szkołach. Pan Tymecki powiedział, że od 1 stycznia przetarg na dożywianie wygrał nowy podmiot z Kamienia Krajeńskiego.
Pan Grochowski zapytał o możliwość wprowadzenia dzienników elektronicznych. Pan Tymecki powiedział, że istnieją dwa prawne warianty prowadzenia dzienników, równolegle w wersji papierowej i elektronicznej i tylko w wersji elektronicznej. Wyjaśnił, że problemem z elektroniczną wersją jest wprowadzanie danych poprzez serwer, nauczyciel na bieżąco musi wprowadzać dane lekcyjne a więc powinien posiadać bezpośredni dostęp do komputera i łączność z serwerem. Inną kwestią jest ochrona danych osobowych, kwestia archiwizacji, a więc konieczność skutecznego zabezpieczenia wprowadzonych danych i ich odpowiedniego przechowywania jak i posiadanie w każdej klasie laptopów, wiąże się to także z określonymi środkami finansowymi. Pan Grochowski zapytał, czy w tym celu nie można wykorzystać tablic interaktywnych, które podobno mają być w posiadaniu w każdej ze szkół. Pan Tymecki powiedział, że sprawa pozyskania tablic interaktywnych nie jest do końca wyjaśniona, prowadzenie dzienników w formie tylko elektronicznej będzie możliwe po zabezpieczeniu szkoły w sprzęt, obecnie zasadnym wydaje się możliwość prowadzenia zarówno dokumentacji papierowej jak i elektronicznej.
Pan Grochowski nawiązał do sprawy naboru dzieci do przedszkoli i do szkół, przedstawił artykuł o niezgodności zasad naboru z konstytucją. Pan Tymecki powiedział, że właściwie zasady naboru zostaną samoczynnie rozwiązane po wejściu w życie uprawnienia do uczęszczania do przedszkoli przez dzieci trzy i czteroletnie, spowoduje to także konsekwencje finansowe dla gmin i trudności ze stworzeniem miejsc dla przedszkolaków szczególnie na terenach wiejskich.
Ad.7. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej Pan Zbigniew Tymecki przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w Statucie Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej.
Nadmienił, że zmiana polega na uchyleniu zapisu o obsługiwaniu finansowo – księgowym Świetlicy Terapeutycznej przez Zakład Obsługi Oświaty Samorządowej, tym samym Świetlica znajdzie się w systemie pomocy społecznej.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
Ad.8. Komisja wypracowała i zatwierdziła jednogłośnie informację ze swoich prac za 2012r.
Ad.9. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Grochowski zwrócił się do Pana Tymeckiego o możliwość, aby przedstawiciele Komisji Oświaty mogli uczestniczyć w trakcie naboru nowych animatorów sportu. Komisja pozyskała również od Pani Marii Grochowskiej sprawozdania z działalności animatorów za 2012r.
- Pan Grochowski zwrócił się o możliwość zwołania, w czasie swojej nieobecności związanej z wyjazdem, posiedzenia Komisji podsumowującego działalność podmiotów medycznych za 2012r.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Robert Grochowski
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (9 stycznia 2013)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (22 kwietnia 2013, 09:55:41)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 959