Protokół Nr 26/08 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 20 maja 2008r.


Protokół Nr 26/08
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 20 maja 2008r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Powiatowy Lekarz Weterynarii -  Magdalena Tyborska – Czerkawska
2. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera
3. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Eugeniusz Głomski
4. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Tadeusz Telicki.
 
 
            Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Henryk Dziarnowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Rozpatrzenie wniosku Powiatowego Lekarza Weterynarii w sprawie możliwości wykupu pomieszczeń biurowych.
  4. Informacja w sprawie czystości wód oraz wyposażenia miejsc plażowych w infrastrukturę sanitarną.
  5. Wypracowanie zasad podziału oraz ilościowego rozdysponowania tłucznia na 2008r. na potrzeby poszczególnych sołectw  
  6. Rozpatrzenie wniosku Pana   w sprawie umorzenia zaległych należności czynszowych. 
  7. Przeprowadzenie wizji lokalnej nieruchomości w Trzcianach (sprawa Pana  ).
  8. Wolne wnioski i zakończenie.
 
      W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 9 kwietnia 2008r.  
 
 
Ad.3. Komisja w tym punkcie spotkała się z Powiatowym Lekarzem Weterynarii.
Na wstępie Komisja zapoznała się z wnioskiem Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w sprawie możliwości wykupu na potrzeby inspektoratu pomieszczeń po byłej sali weterynaryjnej, znajdującego się w byłej lecznicy zwierząt.
Pani Tyborska wyjaśniła, że Inspektorat zwrócił się wprawdzie z pisemnym wnioskiem o odpłatne udostępnienie pomieszczeń, jednakże chciałaby wynegocjować, aby Gmina przekazała te pomieszczenia nieodpłatnie. Nadmieniła, że pomieszczenia wykorzystane zostałyby na siedzibę pracowników administracyjnych Inspektoratu, którzy obecnie pracują w mało komfortowych warunkach (mały metraż). Na pytania członków Komisji dotyczące zabiegów weterynaryjnych wyjaśniła, że są one obecnie świadczone przez podmioty prywatne praktycznie w miejscu zamieszkania zlecającego zabieg.
 
Komisja, po wyjaśnieniach Pani Tyborskiej, jednogłośnie opowiedziała się za przekazaniem pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Inspektoratu Weterynarii, zaznaczając że o formie przekazania powinien zadecydować Burmistrz.
 
Ad.4. Pan Telicki przedstawił Komisji informację z zakresu wyposażenia miejsc plażowych w infrastrukturę sanitarną oraz czystości wód.
Odnośnie czystości wód powiedział, że badania w tym zakresie wykonuje Sanepid. Obecnie nie stwierdzono skażeń wód, miejsca kąpielowe są udostępnione dla plażowiczów.            
Odnośnie sanitariatów poinformował, że na plaży miejskiej są ustawione 2 gminne i 3 należące do właściciela barki (tzw toi – toi). Ponadto plaża jest wyposażone w kosze i duże pojemniki do segregacji nieczystości. Na plaży nad Jeziorem Juchacz znajdują się natomiast dwie toalety oraz pojemniki do segregacji nieczystości. Plaża w Lutówku jest wyposażona w 1 toi – toi.
Dodał, że ponadto będą remontowane pomosty na plażach, także nad Jeziorem Juchacz.
 
Komisja przyjęła informację do wiadomości.
 
Ad.5. Komisja w tym punkcie przystąpiła do propozycji rozdysponowania tłucznia na potrzeby sołectw na 2008r.
Pan Głomski poinformował Komisję, że do rozdysponowania są 113 transporty (w tym 30 transportów tłucznia, pozostałą część stanowi gruz).  
Nadmienił, że praktycznie poczynił już wstępne ustalenia z prawie wszystkimi sołtysami (nie uzyskał kontaktu tylko z trzema sołtysami) w zakresie zapotrzebowania jaki materiał chcą pozyskać (tłuczeń bądź gruz). Ilościowe uzgodnienia były prowadzone z sołtysami na podstawie propozycji podziału tłucznia za 2007r.  Pan Głomski przedstawił następnie Komisji propozycje podziału 113 transportów materiału, sugerując aby z tej liczby dwa transporty pozostawić w rezerwie.
Komisja, po wyjaśnieniach Pana Głomskiego, zaakceptowała przedstawione propozycje podziału tłucznia i gruzu, zaznaczając jednakże zwiększenie o jeden transport do Wałdówka i Teklanowa (propozycja podziału materiału stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
 
W dalszej części tego punktu uczestniczyli sołtysi. Komisja zapoznała sołtysów z propozycją przydziału tłucznia i gruzu.
Następnie przystąpiono do dyskusji.
Pan Pukownik wniósł uwagi co do jakości tłucznia (kwestia miałkości). Pan Głomski wyjaśnił, że każdy transport powinien był wagowo oraz jakościowo prawidłowy. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do wagi i jakości materiału należy nie odbierać transportu i kontaktować się z Urzędem.  
Pan Dziarnowski zwrócił uwagę, że zwiększono ilość transportu do tych sołectw gdzie przebiega trasa dowozu dzieci do szkół.
Pani     zwróciła uwagę, że na terenie jej sołectwa drogi są rozjeżdżane przez pojazdy należące do Nadleśnictwa. Pan Dziarnowski poinformował, że być może problem zostanie rozwiązany poprzez fakt, że Nadleśnictwo wystąpiło z wnioskiem o zamianę dróg.
Pan Wagner zapytał o ustalenia Komisji Rewizyjnej z kontroli rozdysponowania tłucznia za 2007r.  Pan Gugnacki poinformował, że Komisja ustaliła prawidłowość rozdysponowania tłucznia za 2007r., odpowiednie wnioski zostaną przekazane do wykonania pracownikom Urzędu.
Pan    stwierdził, że procedura przyznawania tłucznia powinna przebiegać w inny sposób tj. sołtysi powinni jeszcze przed posiedzeniem Komisji ustalić zapotrzebowanie na materiał wspólnie z Panem Głomskim.
Pan Jagodziński stwierdził, że podział tłucznia już w ubiegłym roku został dokonany przez Komisję na podstawie obiektywnych danych (m.in. długość dróg gruntowych w sołectwach, trasy autobusów szkolnych), do propozycji podziału zainteresowane strony nie wniosły żadnych zastrzeżeń. 
 
Ostatecznie wszyscy obecni sołtysi zaakceptowali podział tłucznia i gruzu na 2008r. zaproponowany przez Komisję.
Na koniec Pan Głomski jeszcze raz zaapelował, aby w przypadku wszelkich wątpliwości związanych z dostarczaniem tłucznia kontaktować się bezpośrednio z nim.  
 
Ad.6. Komisja zapoznała się z wnioskiem Pana    z Włościbórka w sprawie możliwości umorzenia mu 50% zaległych opłat z tytułu czynszu dzierżawnego gospodarstwa rolnego.
Komisja postanowiła przeprowadzić w tej sprawę wizję lokalną nieruchomości w dniu 27 maja.     
 
Ad.7. Komisja postanowiła, że przeprowadzi wizję lokalną nieruchomości w Trzcianach w dniu 27 maja (sprawa Pana   ).
 
 
            W związku z brakiem wolnych wniosków Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
                                                                                         Przewodniczący Komisji
                                                                                             Henryk Dziarnowski
 
 
protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (20 maja 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 14:06:48)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (17 maja 2023, 14:28:26)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 925