Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 35/2013 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 14 lutego 2013r.
Protokół Nr 35/2013
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 14 lutego 2013r.
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 14 lutego 2013r.
W posiedzeniu udział wzięli
członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Edmund Rózga;
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla nr 2 – Stanisław Gustyn;
4. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
5. Kierownik Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Maria Grochowska;
6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera;
7. Inspektor Referatu Spraw Obywatelskich – Hanna Sobiechowska;
8. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jadwiga Jagodzińska;
9. Współwłaściciel Centrum Medycznego SPAMED – Sławomir Kuczyński;
10. Dziennikarz „Wiadomości Krajeńskich” – Robert Lida;
11. Interesant – ………...
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w miesiącu styczniu.
Ad.3. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie przystąpienia przez Gminę Sępólno Krajeńskie do spółki działającej pod firmą „Rypińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego” sp. z o. o. w Rypinie i objęcia przez Gminę udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym;
Nadmieniła, że intencją uchwały jest nabycie udziałów w spółce w zamian za oddanie w użytkowanie wieczyste spółce dwóch niezabudowanych nieruchomości położonych przy ulicy Szkolnej w Sępolnie Krajeńskim – celem możliwości ewentualnej budowy dwóch bloków mieszkalnych w przypadku zebrania odpowiedniej ilości chętnych na wykup lokali mieszkalnych. Pani Jagodzińska dodała, że jak na razie chęć zagospodarowania mieszkań zadeklarowało około 15 osób.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
Ad.4. Komisja w tym punkcie spotkała się ze współwłaścicielem Centrum Medycznego SPAMED Panem Sławomirem Kuczyńskim celem uzyskania wyjaśnień i zaopiniowania możliwości przedłużenia umowy dzierżawy pomieszczeń dla Centrum Medycznego SPAMED na okres dalszych 10 – ciu lat pod prowadzenie działalności medycznej w komunalnym budynku przy ulicy Szkolnej 4 w Sępólnie Krajeńskim.
Na wstępie Pani Sobiechowska przedstawiła informacje na temat funkcjonowania spółki SPAMED. Poinformowała, że spółka wygrała przetarg na świadczenie usług medycznych w pomieszczeniach przy ul. Szkolnej oraz w wiejskich ośrodkach zdrowia w Wałdowie i Radońsku. Obecnie obowiązująca umowa użyczenia zawarta na trzy lata w dniu 1 stycznia 2011r. kończy się w grudniu tego roku. W tym roku kończy się spółce kontrakt i w miesiącu wrześniu rozpocznie się nowe kontraktowanie usług z Narodowym Funduszem Zdrowia, jednym z warunków przystąpienia jest posiadanie umowy na pomieszczenia. Kontrakty do tej pory były trzyletnie, jednak NFZ przymierza się już do kontraktów wieloletnich. Aneksowanie kontraktu odbywa się corocznie, NFZ może zwiększać lub zmniejszać wysokość środków na prowadzenie działalności medycznej i ilość poradni specjalistycznych. Powiedział, że SPAMED realizuje świadczenia z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, specjalistycznej oraz medycyny szkolnej. Poradnie specjalistyczne prowadzone przez SPAMED w ramach NFZ to ginekologiczno – położnicza, otolaryngologiczna, okulistyczna, dermatologiczna, zdrowia psychicznego, odwykowa, psychologiczna, ortopedyczna i traumatologii narządów ruchu, leczenia bólu, medycyny sportowej, medycyny pracy, ponadto działa rentgen oraz rtg zębów, realizowana jest także medycyna środowiskowo – rodzinna. Podkreśliła, że poprzednia oferta spółki SPAMED w większości została zrealizowana, właściwie jedyną nie zdrożona sprawą była rehabilitacja. Nadmieniła, że do połowy miesiąca stycznia nie było żadnych uwag ze strony mieszańców, obecnie istnieją sygnały o trudności dodzwonienia się do SPAMEDu a także uwagi na temat braku drugiego lekarza w wiejskich ośrodkach zdrowia.
Pan Dudek zapytał, dlaczego sprawa jest ponownie przedstawiana na Komisji, skoro decyzja w tej sprawie jest już podjęta przez Burmistrza. Pani Sobiechowska powiedziała, że umowa nie została jeszcze podpisana, Burmistrz chciał, aby sprawę przedstawić jeszcze raz Komisji, aby uzyskać opinię, wątpliwości również chciał wyjaśnić Pan Kuczyński. Pojawiła się także w międzyczasie opinia radcy prawnego urzędu, że decyzję w tej sprawie podejmuje Burmistrz. Pan Drogowski powiedział, że zgodnie z ustawą art. 18 ust. 3 pkt 9, nawet przedłużenie umowy na trzy lata wymaga zgody Rady Miejskiej. Pani Jagodzińska wyjaśniła, że pojawił się wyrok sądu, że jeśli sprawa nie dotyczy całej nieruchomości to nie decyduje rada, dlatego przygotowany projekt uchwały spotkał się z sprzeciwem radcy prawnego. Pan Rohde podkreślił, że radca stwierdził że nie podpisze projektu uchwały, bo byłaby niezgodna z prawem, zdaniem radcy skoro w obiekcie jest kilka podmiotów to sprawa dotyczy nie nieruchomości lecz pomieszczeń. Pan Drogowski stwierdził, że o wyjaśnienie zwróci się do organu nadzoru. Pani Miczko podkreśliła, że istnieją uwagi ze strony mieszkańców, które już przekazano współwłaścicielowi podczas jednej z poprzednich Komisji w sprawie długiego oczekiwania do medycyny pracy a także o okulisty. Pan Drogowski stwierdził, że stawki czynszu płacone przez SPAMED nie są adekwatne do płaconych przez inne podmioty medyczne, nie rozumie dlaczego upatrzono tylko jeden podmiot, przy ul. Szkolnej można umieścić więcej podmiotów. Pani Sobiechowska powiedziała, że stawki płacone są zgodnie ze stawkami za lokale komunalne inne podmioty dzierżawią pomieszczenia u prywatnych właścicieli dlatego są wyższe stawki, jeśli chodzi natomiast o umieszczenie np. dwóch podmiotów o tej samej działalności w budynku przy ul. Szkolnej to byłoby to niewskazane bo pojawiłby się bałagan. Pan Drogowski stwierdził, że mógłby być ogłoszony przetarg, wziąłby w nim udział Szpital Powiatowy, który posiada specjalistów, których teraz ubyło. Pan Drogowski nawiązał do podstawowej opieki zdrowotnej, za która odpowiada Gmina. Pan Kuczyński powiedział, że w Sępólnie realizują ją aż trzy podmioty medyczne, jest to bardzo dobra sytuacja np. w Tucholi jest tylko jeden taki podmiot. Pan Drogowski zwrócił uwagę na współpracę SPAMEDU ze Szpitalem, powiedział, że chciałby aby środki z NFZ pozostawały w naszym powiecie a nie wychodziły do Szczecinka. Pan Kuczyński uważa, że wskazana jest konkurencja, jego zdaniem ewentualne przekazanie świadczeń jednemu podmiotowi takiemu jak szpital przyniosłoby negatywne konsekwencje, pokreślił że pieniądze nie są nigdzie przekazywane, pozostają w tej Gminie, środki przekazywane przez NFZ są wydatkowane na wysokie płace specjalistów i na zobowiązania wobec Gminy i planowane inwestycje remontowe i sprzęt. Odnośnie obietnic sprzed dwóch lat, powiedział ze konsekwentnie się z nich wywiązuje, co wskazuje np. zmieniający się wygląd przychodni i konkurencyjne świadczenie usług. Nadmienił, że SPAMED inwestuje w ośrodek, inwestuje w sprzęt, co jest z korzyścią dla mieszkańców. Pani Wańke zapytała o dalsze funkcjonowanie wiejskich ośrodków zdrowia o ilość lekarzy w tych ośrodkach. Pan Kuczyński odpowiedział, że liczba lekarzy rodzinnych jak i specjalistów jest za mała w stosunku do potrzeb. Przez dwa lata działania SPAMED zapewniał ze swoich zysków większą liczbę lekarzy w porównaniu do wysokości środków pozyskiwanych z NFZ. W związku z faktem, że został wstrzymany proces decyzyjny odnośnie dalszej dzierżawy pomieszczeń, spółka wstrzymała dotychczasową politykę medyczną, ilość lekarzy się zmniejszyła ale pozostała na takim poziomie, który wymaga fundusz, czyli odstąpiono na razie od zwiększonego standardu. Jeśli spółka będzie miała wieloletnią perspektywę użytkowania pomieszczeń, to może powrócić do poprzednich założeń i prowadzić dalsze inwestycje. Rozumie wobec tego, że są uwagi pacjentów o zmniejszonej liczbie lekarzy, ale po prostu jest ich taka liczba jaka powinna normatywnie być.
Komisja ostatecznie zaopiniowała niejednogłośnie negatywnie sprawę możliwości przedłużenia umowy dzierżawy pomieszczeń dla Centrum Medycznego SPAMED na okres dalszych 10 – ciu lat (1 głos „za”, przy 2 głosach „przeciwnych” i 2 głosach „wstrzymujących się”.
Ad.5. Komisja w tym punkcie spotkała się z Panem …………… celem wypracowania wspólnego stanowiska w sprawie możliwości udostępnienia przejazdu poprzez jego posesję.
Pani Grochowska przypomniała, że sprawą zajmowano się kilkakrotnie, sprawa jest trudna zwróciła się do Pana ………., czy widzi możliwość rozwiązania problemu przejazdu do zakładów pracy w obrębie ulicy Kościuszki 15, który powstał po postawieniu ogrodzenia przez Pana ……….. na jego posesji, co spowodowało że teraz samochody przejeżdżają przez teren zabudowy mieszkaniowej. Pan …………. powiedział, że jego zdaniem problemu właściwie nie ma, do pobliskiej szwalni samochód ciężarowy przyjeżdża praktycznie raz w tygodniu, nie zrzeknie się pasa gruntu, gdzie przejeżdżają ciężarówki na rzecz Gminy, ale stwierdził że może udostępnić przejazd przedsiębiorcy poprzez swoją posesję. Pan Lida nawiązując do przejazdu samochodów przez zabudowę mieszkalną, powiedział ze jego zdaniem pękanie murów w budynku nie jest związane z ruchem kołowym, przyczyną wydaje się być zbierająca się z dużego obszaru woda, która podmywa budynek, dodał że ponadto na tym terenie jest niekontrolowana „poStolbudowska” pajęczyna kanalizacji, co powoduje częste wybicia. Pan Dera potwierdził, że głównym problemem jest problem kanalizacji, dobra wola Pana ………….. to tylko rozwiązanie części sprawy przy ul. Kościuszki 15, pozostanie do rozwiązania jeszcze właśnie sprawa kanalizacji jak i pobliskiego składu węgla.
Komisja z zadowoleniem przyjęła do wiadomości deklarację Pana ……….. o możliwości udostępnienia przejazdu samochodów dostawczych przez jego posesję, co umożliwi swobodny dojazd do zakładu pracy innemu przedsiębiorcy (właścicielowi pobliskiej szwalni).
Ad.6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji informację w zakresie dróg i chodników na Osiedlu Nr 2 w Sępólnie Krajeńskim.
Podkreślił, że inwestycje w w/w zakresie są prowadzone w ramach posiadanych środków, ciągle niewystarczających na wykonanie wszystkich zadań, które szczególnie pojawiają się w czasie odwilży po okresie zimowym. Poinformował, że w roku ubiegłym, we współpracy z samorządem, wyprofilowano skrzyżowanie ul. Chojnickiej z ul. Sportową aż do ul. Baczyńskiego, wyremontowano chodniki na ul. Aleja Lipowa, Niechorska, kontynuuje się modernizację chodnika na ul. Chojnickiej. W tym roku będzie robiony wjazd na ul. Radosnej, odbędzie się także porządkowanie organizacji ruchu na ul. skrzyżowaniu ul. Chojnickiej z ul. Parkową, jest także zapewnienie położenie dywanika asfaltowego od ronda w kierunku Piaseczna. Prowadzone także będą prace, we współpracy z przedsiębiorcami, związane z budową nawierzchni ul. Składowej, niestety wypadła obecnie „schetynówka”. Podkreślił, że Referat będzie monitorował projekty, z których będzie można pozyskać środki na budowę i modernizację dróg. Podsumowując stwierdził, że prowadzenie inwestycji, niestety jest ograniczone środkami.
Pani Miczko zapytała o kanalizację sanitarną przy ul. Chojnickiej, czy nie można jej doprowadzić przed ułożeniem chodnika. Pan Dera odpowiedział, że niestety nie posiada na ten temat wiedzy.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.7. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Pani Jadwiga Jagodzińska przedstawiła Komisji informację w zakresie zasobów mienia komunalnego w Gminie Sępólno Krajeńskie.
Poinformowała, że na terenie Gminy znajduje się 266 mieszkań komunalnych i 37 lokali socjalnych. W tym roku planuje się powstanie lokalu chronionego przy ul. Kościuszki 5 dla dzieci które opuściły dom dziecka, w tej sprawie został złożony wniosek o dotację na jego remont, ponadto będzie złożony wniosek o środki na adaptację budynku przy ul. Kościuszki 17 na lokale mieszkalne. Poinformowała, że jest coraz więcej wniosków o przydział lokali socjalnych, natomiast po zmianie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych nie sprzedano jeszcze żadnego mieszkania. Pokreśliła fakt coraz lepszej ściągalności czynszów, z nie uiszczającymi na czas płatności lokatorami podpisuje się najpierw ugodę, jeśli się z niej nie wywiązują sprawy są kierowane na drogę sądową.
Pani Miczko zwróciła uwagę na fakt na zły stan elewacji i klatek schodowych, czy nie można pomoc najemcom których nie stać na malowanie we własnym zakresie. Pani Jagodzińska powiedziała, że czasami wybór jest trudny, wobec niewielkich środków na remonty wybiera się do realizacji poważniejsze sprawy takie jak np. remonty kominów, czyli te prace które są niezbędne dla wyeliminowania zagrożeń. Pan Drogowski przypomniał swoją interpelacje wniesioną podczas sesji Rady Miejskiej, powiedział że jego intencją było, aby przeprowadzać inwentaryzacje budowlaną w gminnych lokalach w przypadku gdy dokonuje się zmian budowlanych w ich pomieszczeniach.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.8. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa rozdał Komisji do zapoznania wniosek Zakładu Gospodarki Komunalnej o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na 2013r.
Pan Drogowski zaznaczył kwestię podziału na taryfy dla posiadających i nie posiadających szamba oraz zróżnicowanej opłaty od przekroju wodomierza, te sprawy powinny zostać sprawdzone.
Komisja postanowiła, że zaopiniuje wniosek na swoim kolejnym posiedzeniu w miesiącu marcu z udziałem Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o.
Ad.9. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Pan Dera zaznaczył, ze konieczność podjęcia uchwały związana jest z nowelizacją ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
Ad.10. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości oraz za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości stałych.
Pan Dera powiedział, że koniczność podjęcia uchwały jest również związana z wejściem w życie ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.
Komisja zaopiniowała niejednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały (4 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”).
Ad.11. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Pani Jadwiga Jagodzińska przedstawiła Komisji ofertę Spółdzielni Mieszkaniowej „Nad Orlą” w sprawie propozycji warunków sprzedaży Gminie nieruchomości w Iłowie.
Pani Jagodzińska powiedziała, że oferta obejmuje zakup budynku z lokatorami za cenę 20tys.zł.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie negatywnie możliwość wykupu nieruchomości w Iłowie.
Ad.12. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pana ………… w sprawie możliwości sprzedaży działki Nr 336/7 w Sikorzu dzierżawionej przez wnioskodawcę.
Pan Dera nadmienił, że wniosek został zaopiniowany pozytywnie przez Radę Sołecką Sołectwa Sikorz.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek.
Ad.13. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pana …………… w sprawie możliwości przejęcia przez Gminę części działki Nr 51 w Sępólnie Krajeńskim.
Pan Dera powiedział, że działka znajduje się przy ul. Rzecznej, wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Osiedla Nr 2.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek.
Ad.14. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pani ……………… w sprawie możliwości wydzierżawienia gruntu pod pomieszczeniem gospodarczym przy ulicy Odrodzenia w Sępólnie Krajeńskim.
Pan Dera powiedział, że wniosek dotyczy składziku na sprzęt gospodarczy.
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez Zarząd Osiedla Nr 2.
Ad.15. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek właściciela sklepu w sprawie możliwości zmiany oznakowania przy dojeździe do „BOBI” przy ulicy Hallera w Sępólnie Krajeńskim.
Pan Dera powiedział, że problemem w tej sprawie jest także fakt, że okoliczni mieszkańcy zwracają uwagę, że samochody dostawcze uszkadzają elewacje budynków.
Komisja jednogłośnie zasugerowała, aby w celu rozpoznania sprawy dokonać wizji lokalnej terenu z udziałem Przewodniczącego Zarządu Osiedla Nr 1 i właściciela sklepu oraz kompetentnego urzędnika.
Komisja postanowiła, że wyda opinię w/w sprawie na swoim kolejnym posiedzeniu.
Ad16. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił wniosek w sprawie możliwości dokonania korekty w oznakowaniu przy dojeździe do garaży na ulicy Wysokiej w Sępólnie Krajeńskim.
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez zarząd Osiedla Nr 2.
Ad.17. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji wniosek Zarządu Osiedla Nr 1 dot. ujęcia w budżecie Gminy na 2014r. i latach następnych remontu ulic na terenie Osiedla Jana Pawła II. Nadmieniła, że w w/w wniosek zostanie rozpatrzony przy konstruowaniu projektu budżetu Gminy na 2014r.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek.
Ad.18. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji informację w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu Komisji.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.19. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pani Wańke poinformowała, że podczas zebrania wiejskiego w Jazdrowie jeden z mieszkańców Pan Jańczyk poruszył temat braku interwencji w sprawie szamba przy jednej z posesji. Pan Dera powiedział, że w tej sprawie trzykrotnie komisyjnie przeprowadzono wizję lokalną, stwierdzono prawidłowe funkcjonowanie szamba w sąsiedztwie Pana Janczyka. W tym punkcie wywiązała się dyskusja na temat wywozu nieczystości w Jazdrowie. Pan Dera powiedział, że celem weryfikacji prawidłowości wywozu nieczystości wystąpi do mieszkańców Jazdrowa o okazanie odpowiednich umów na świadczenie wywozu;
- Pan Drogowski powrócił do sprawy nieuregulowanego wylewania Rzeki Sępolenki, zalewającej okoliczne działki. Otrzymał w tej sprawie pismo z Włocławka, z którego wynika że w tym zakresie nie podejmuje się żadnych działań, że poziom rzeki nie stwarza zagrożenia, tymczasem poziom rzeki jest najwyższy od co najmniej 30 lat. W związku z powyższym zwrócił się do Pana Dery o sporządzenie dokumentacji fotograficznej zalewającej rzeki, udowadniającej stan faktyczny i przedłożenie jej instytucji, która nie zauważa zasygnalizowanego problemu;
- Pan Drogowski zapytał, czy zwrócono się pisemnie do PKS o udostępnienie poczekalni w pomieszczeniach byłego dworca pasażerom oczekującym na autobusy. Pan Dera powiedział, że takie pismo zostało wysłane;
- Pan Drogowski nawiązał do procedury wypowiedzenia dotychczasowych umów na wywóz nieczystości stałych. Odnośnie wspólnot wypowiedzenia może dokonać Zakład Gospodarki Komunalnej, gdzie w zdecydowanej większości jest zarządcą mieszkań, umowy są na zarządzanie nieruchomościami, gdzie jednym z punktów jest wywóz nieczystości. Pan Dera powiedział, że w tym zakresie nie widzi problemu, jednak jeśli chodzi o mieszkańców nie będących członkami wspólnot nie istnieje taka możliwość, cywilno – prawną umowę pomiędzy mieszkańcem i firmą wywożącą powinien wypowiedzieć każdy z mieszkańców. Pan Drogowski powiedział, że Dyrektor ZGK powinien chociaż wydać jedną zbiorczą informację dla mieszkańców, że Zakład kończy prowadzenie działalności wywozu na dotychczasowych zasadach celem doprowadzenia do tego, aby wszyscy mieszkańcy wypowiedzieli umowy.
- Pan Dudek ponowił wniosek u ustawienie znaku zakazu zatrzymywania się na ulicy Składowej;
- Pan Dudek zwrócił się o zintegrowanie przejścia spod mostu z mostkiem, w ten sposób aby było swobodne przejście np. przystosowane do przejazdu wózków dziecięcych, są tam tylko położone płyty jumbo;
- Pan Dudek zwrócił uwagę na niedopasowany do rozmiaru wózków dziecięcych rozstaw kół na schodach prowadzących z ulicy Baczyńskiego na Plac Przyjaźni (w kierunku nowego placu zabaw);
- Pan Dudek zawnioskował, aby doprowadzić do większej stabilizacji barierki wzdłuż promenady, przynajmniej te koło mostku są zbyt słabo umocowane, zapytał także czy nastąpił już odbiór ścieżki rowerowej. Pan Dera powiedział, że sprawy związane z inwestycja promenady prowadzi Referat Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu, tam przekaże sugestie z dzisiejszej Komisji.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
Przewodnicząca Komisji
Anna Miczko
protokołował:
Tomasz Dix
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Edmund Rózga;
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla nr 2 – Stanisław Gustyn;
4. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
5. Kierownik Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Maria Grochowska;
6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera;
7. Inspektor Referatu Spraw Obywatelskich – Hanna Sobiechowska;
8. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jadwiga Jagodzińska;
9. Współwłaściciel Centrum Medycznego SPAMED – Sławomir Kuczyński;
10. Dziennikarz „Wiadomości Krajeńskich” – Robert Lida;
11. Interesant – ………...
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
- Zatwierdzenie protokołów z dwóch poprzednich posiedzeń;
- Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot.
przystąpienia przez Gminę Sępólno Krajeńskie do spółki działającej pod
firmą „Rypińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego” sp. z o. o. w
Rypinie i objęcia przez Gminę udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym;
- Opinia Komisji w sprawie możliwości przedłużenia umowy dzierżawy pomieszczeń dla Centrum Medycznego SPAMED na okres dalszych 10 – ciu lat;
- Wypracowanie wspólnego stanowiska w sprawie użytkowania dróg przy posesji na ulicy Kościuszki 15;
- Informacja w zakresie dróg i chodników na Osiedlu Nr 2;
- Informacja w zakresie zasobów mienia komunalnego w
Sępólnie Krajeńskim;
- Opinia w sprawie wniosku o zatwierdzenie taryf dla
zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków;
- Opinia w sprawie projektu uchwały dot. określenia
wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie
zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników
bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
- Opinia w sprawie projektu uchwały dot. ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości oraz za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości stałych;
- Opinia w sprawie warunków sprzedaży nieruchomości w Iłowie;
- Opinia w sprawie możliwości sprzedaży działki Nr 336/7 w Sikorzu;
- Opinia w sprawie możliwości przejęcia przez Gminę części działki Nr 51 w Sępólnie Krajeńskim;
- Opinia w sprawie możliwości wydzierżawienia gruntu pod pomieszczeniem gospodarczym przy ulicy Odrodzenia;
- Opinia w sprawie możliwości zmiany oznakowania przy dojeździe do sklepu „BOBI” przy ulicy Hallera w Sępólnie Krajeńskim;
- Opinia w sprawie możliwości dokonania korekty w oznakowaniu na ulicy Wysokiej w Sępólnie Krajeńskim;
- ]Opinia w sprawie wniosku Zarządu Osiedla Nr 1 dot. ujęcia w budżecie Gminy na 2014r. i lata następne remontu ulic na terenie Osiedla Jana Pawła II;
- Informacja w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu;
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w miesiącu styczniu.
Ad.3. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie przystąpienia przez Gminę Sępólno Krajeńskie do spółki działającej pod firmą „Rypińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego” sp. z o. o. w Rypinie i objęcia przez Gminę udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym;
Nadmieniła, że intencją uchwały jest nabycie udziałów w spółce w zamian za oddanie w użytkowanie wieczyste spółce dwóch niezabudowanych nieruchomości położonych przy ulicy Szkolnej w Sępolnie Krajeńskim – celem możliwości ewentualnej budowy dwóch bloków mieszkalnych w przypadku zebrania odpowiedniej ilości chętnych na wykup lokali mieszkalnych. Pani Jagodzińska dodała, że jak na razie chęć zagospodarowania mieszkań zadeklarowało około 15 osób.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
Ad.4. Komisja w tym punkcie spotkała się ze współwłaścicielem Centrum Medycznego SPAMED Panem Sławomirem Kuczyńskim celem uzyskania wyjaśnień i zaopiniowania możliwości przedłużenia umowy dzierżawy pomieszczeń dla Centrum Medycznego SPAMED na okres dalszych 10 – ciu lat pod prowadzenie działalności medycznej w komunalnym budynku przy ulicy Szkolnej 4 w Sępólnie Krajeńskim.
Na wstępie Pani Sobiechowska przedstawiła informacje na temat funkcjonowania spółki SPAMED. Poinformowała, że spółka wygrała przetarg na świadczenie usług medycznych w pomieszczeniach przy ul. Szkolnej oraz w wiejskich ośrodkach zdrowia w Wałdowie i Radońsku. Obecnie obowiązująca umowa użyczenia zawarta na trzy lata w dniu 1 stycznia 2011r. kończy się w grudniu tego roku. W tym roku kończy się spółce kontrakt i w miesiącu wrześniu rozpocznie się nowe kontraktowanie usług z Narodowym Funduszem Zdrowia, jednym z warunków przystąpienia jest posiadanie umowy na pomieszczenia. Kontrakty do tej pory były trzyletnie, jednak NFZ przymierza się już do kontraktów wieloletnich. Aneksowanie kontraktu odbywa się corocznie, NFZ może zwiększać lub zmniejszać wysokość środków na prowadzenie działalności medycznej i ilość poradni specjalistycznych. Powiedział, że SPAMED realizuje świadczenia z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, specjalistycznej oraz medycyny szkolnej. Poradnie specjalistyczne prowadzone przez SPAMED w ramach NFZ to ginekologiczno – położnicza, otolaryngologiczna, okulistyczna, dermatologiczna, zdrowia psychicznego, odwykowa, psychologiczna, ortopedyczna i traumatologii narządów ruchu, leczenia bólu, medycyny sportowej, medycyny pracy, ponadto działa rentgen oraz rtg zębów, realizowana jest także medycyna środowiskowo – rodzinna. Podkreśliła, że poprzednia oferta spółki SPAMED w większości została zrealizowana, właściwie jedyną nie zdrożona sprawą była rehabilitacja. Nadmieniła, że do połowy miesiąca stycznia nie było żadnych uwag ze strony mieszańców, obecnie istnieją sygnały o trudności dodzwonienia się do SPAMEDu a także uwagi na temat braku drugiego lekarza w wiejskich ośrodkach zdrowia.
Pan Dudek zapytał, dlaczego sprawa jest ponownie przedstawiana na Komisji, skoro decyzja w tej sprawie jest już podjęta przez Burmistrza. Pani Sobiechowska powiedziała, że umowa nie została jeszcze podpisana, Burmistrz chciał, aby sprawę przedstawić jeszcze raz Komisji, aby uzyskać opinię, wątpliwości również chciał wyjaśnić Pan Kuczyński. Pojawiła się także w międzyczasie opinia radcy prawnego urzędu, że decyzję w tej sprawie podejmuje Burmistrz. Pan Drogowski powiedział, że zgodnie z ustawą art. 18 ust. 3 pkt 9, nawet przedłużenie umowy na trzy lata wymaga zgody Rady Miejskiej. Pani Jagodzińska wyjaśniła, że pojawił się wyrok sądu, że jeśli sprawa nie dotyczy całej nieruchomości to nie decyduje rada, dlatego przygotowany projekt uchwały spotkał się z sprzeciwem radcy prawnego. Pan Rohde podkreślił, że radca stwierdził że nie podpisze projektu uchwały, bo byłaby niezgodna z prawem, zdaniem radcy skoro w obiekcie jest kilka podmiotów to sprawa dotyczy nie nieruchomości lecz pomieszczeń. Pan Drogowski stwierdził, że o wyjaśnienie zwróci się do organu nadzoru. Pani Miczko podkreśliła, że istnieją uwagi ze strony mieszkańców, które już przekazano współwłaścicielowi podczas jednej z poprzednich Komisji w sprawie długiego oczekiwania do medycyny pracy a także o okulisty. Pan Drogowski stwierdził, że stawki czynszu płacone przez SPAMED nie są adekwatne do płaconych przez inne podmioty medyczne, nie rozumie dlaczego upatrzono tylko jeden podmiot, przy ul. Szkolnej można umieścić więcej podmiotów. Pani Sobiechowska powiedziała, że stawki płacone są zgodnie ze stawkami za lokale komunalne inne podmioty dzierżawią pomieszczenia u prywatnych właścicieli dlatego są wyższe stawki, jeśli chodzi natomiast o umieszczenie np. dwóch podmiotów o tej samej działalności w budynku przy ul. Szkolnej to byłoby to niewskazane bo pojawiłby się bałagan. Pan Drogowski stwierdził, że mógłby być ogłoszony przetarg, wziąłby w nim udział Szpital Powiatowy, który posiada specjalistów, których teraz ubyło. Pan Drogowski nawiązał do podstawowej opieki zdrowotnej, za która odpowiada Gmina. Pan Kuczyński powiedział, że w Sępólnie realizują ją aż trzy podmioty medyczne, jest to bardzo dobra sytuacja np. w Tucholi jest tylko jeden taki podmiot. Pan Drogowski zwrócił uwagę na współpracę SPAMEDU ze Szpitalem, powiedział, że chciałby aby środki z NFZ pozostawały w naszym powiecie a nie wychodziły do Szczecinka. Pan Kuczyński uważa, że wskazana jest konkurencja, jego zdaniem ewentualne przekazanie świadczeń jednemu podmiotowi takiemu jak szpital przyniosłoby negatywne konsekwencje, pokreślił że pieniądze nie są nigdzie przekazywane, pozostają w tej Gminie, środki przekazywane przez NFZ są wydatkowane na wysokie płace specjalistów i na zobowiązania wobec Gminy i planowane inwestycje remontowe i sprzęt. Odnośnie obietnic sprzed dwóch lat, powiedział ze konsekwentnie się z nich wywiązuje, co wskazuje np. zmieniający się wygląd przychodni i konkurencyjne świadczenie usług. Nadmienił, że SPAMED inwestuje w ośrodek, inwestuje w sprzęt, co jest z korzyścią dla mieszkańców. Pani Wańke zapytała o dalsze funkcjonowanie wiejskich ośrodków zdrowia o ilość lekarzy w tych ośrodkach. Pan Kuczyński odpowiedział, że liczba lekarzy rodzinnych jak i specjalistów jest za mała w stosunku do potrzeb. Przez dwa lata działania SPAMED zapewniał ze swoich zysków większą liczbę lekarzy w porównaniu do wysokości środków pozyskiwanych z NFZ. W związku z faktem, że został wstrzymany proces decyzyjny odnośnie dalszej dzierżawy pomieszczeń, spółka wstrzymała dotychczasową politykę medyczną, ilość lekarzy się zmniejszyła ale pozostała na takim poziomie, który wymaga fundusz, czyli odstąpiono na razie od zwiększonego standardu. Jeśli spółka będzie miała wieloletnią perspektywę użytkowania pomieszczeń, to może powrócić do poprzednich założeń i prowadzić dalsze inwestycje. Rozumie wobec tego, że są uwagi pacjentów o zmniejszonej liczbie lekarzy, ale po prostu jest ich taka liczba jaka powinna normatywnie być.
Komisja ostatecznie zaopiniowała niejednogłośnie negatywnie sprawę możliwości przedłużenia umowy dzierżawy pomieszczeń dla Centrum Medycznego SPAMED na okres dalszych 10 – ciu lat (1 głos „za”, przy 2 głosach „przeciwnych” i 2 głosach „wstrzymujących się”.
Ad.5. Komisja w tym punkcie spotkała się z Panem …………… celem wypracowania wspólnego stanowiska w sprawie możliwości udostępnienia przejazdu poprzez jego posesję.
Pani Grochowska przypomniała, że sprawą zajmowano się kilkakrotnie, sprawa jest trudna zwróciła się do Pana ………., czy widzi możliwość rozwiązania problemu przejazdu do zakładów pracy w obrębie ulicy Kościuszki 15, który powstał po postawieniu ogrodzenia przez Pana ……….. na jego posesji, co spowodowało że teraz samochody przejeżdżają przez teren zabudowy mieszkaniowej. Pan …………. powiedział, że jego zdaniem problemu właściwie nie ma, do pobliskiej szwalni samochód ciężarowy przyjeżdża praktycznie raz w tygodniu, nie zrzeknie się pasa gruntu, gdzie przejeżdżają ciężarówki na rzecz Gminy, ale stwierdził że może udostępnić przejazd przedsiębiorcy poprzez swoją posesję. Pan Lida nawiązując do przejazdu samochodów przez zabudowę mieszkalną, powiedział ze jego zdaniem pękanie murów w budynku nie jest związane z ruchem kołowym, przyczyną wydaje się być zbierająca się z dużego obszaru woda, która podmywa budynek, dodał że ponadto na tym terenie jest niekontrolowana „poStolbudowska” pajęczyna kanalizacji, co powoduje częste wybicia. Pan Dera potwierdził, że głównym problemem jest problem kanalizacji, dobra wola Pana ………….. to tylko rozwiązanie części sprawy przy ul. Kościuszki 15, pozostanie do rozwiązania jeszcze właśnie sprawa kanalizacji jak i pobliskiego składu węgla.
Komisja z zadowoleniem przyjęła do wiadomości deklarację Pana ……….. o możliwości udostępnienia przejazdu samochodów dostawczych przez jego posesję, co umożliwi swobodny dojazd do zakładu pracy innemu przedsiębiorcy (właścicielowi pobliskiej szwalni).
Ad.6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji informację w zakresie dróg i chodników na Osiedlu Nr 2 w Sępólnie Krajeńskim.
Podkreślił, że inwestycje w w/w zakresie są prowadzone w ramach posiadanych środków, ciągle niewystarczających na wykonanie wszystkich zadań, które szczególnie pojawiają się w czasie odwilży po okresie zimowym. Poinformował, że w roku ubiegłym, we współpracy z samorządem, wyprofilowano skrzyżowanie ul. Chojnickiej z ul. Sportową aż do ul. Baczyńskiego, wyremontowano chodniki na ul. Aleja Lipowa, Niechorska, kontynuuje się modernizację chodnika na ul. Chojnickiej. W tym roku będzie robiony wjazd na ul. Radosnej, odbędzie się także porządkowanie organizacji ruchu na ul. skrzyżowaniu ul. Chojnickiej z ul. Parkową, jest także zapewnienie położenie dywanika asfaltowego od ronda w kierunku Piaseczna. Prowadzone także będą prace, we współpracy z przedsiębiorcami, związane z budową nawierzchni ul. Składowej, niestety wypadła obecnie „schetynówka”. Podkreślił, że Referat będzie monitorował projekty, z których będzie można pozyskać środki na budowę i modernizację dróg. Podsumowując stwierdził, że prowadzenie inwestycji, niestety jest ograniczone środkami.
Pani Miczko zapytała o kanalizację sanitarną przy ul. Chojnickiej, czy nie można jej doprowadzić przed ułożeniem chodnika. Pan Dera odpowiedział, że niestety nie posiada na ten temat wiedzy.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.7. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Pani Jadwiga Jagodzińska przedstawiła Komisji informację w zakresie zasobów mienia komunalnego w Gminie Sępólno Krajeńskie.
Poinformowała, że na terenie Gminy znajduje się 266 mieszkań komunalnych i 37 lokali socjalnych. W tym roku planuje się powstanie lokalu chronionego przy ul. Kościuszki 5 dla dzieci które opuściły dom dziecka, w tej sprawie został złożony wniosek o dotację na jego remont, ponadto będzie złożony wniosek o środki na adaptację budynku przy ul. Kościuszki 17 na lokale mieszkalne. Poinformowała, że jest coraz więcej wniosków o przydział lokali socjalnych, natomiast po zmianie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych nie sprzedano jeszcze żadnego mieszkania. Pokreśliła fakt coraz lepszej ściągalności czynszów, z nie uiszczającymi na czas płatności lokatorami podpisuje się najpierw ugodę, jeśli się z niej nie wywiązują sprawy są kierowane na drogę sądową.
Pani Miczko zwróciła uwagę na fakt na zły stan elewacji i klatek schodowych, czy nie można pomoc najemcom których nie stać na malowanie we własnym zakresie. Pani Jagodzińska powiedziała, że czasami wybór jest trudny, wobec niewielkich środków na remonty wybiera się do realizacji poważniejsze sprawy takie jak np. remonty kominów, czyli te prace które są niezbędne dla wyeliminowania zagrożeń. Pan Drogowski przypomniał swoją interpelacje wniesioną podczas sesji Rady Miejskiej, powiedział że jego intencją było, aby przeprowadzać inwentaryzacje budowlaną w gminnych lokalach w przypadku gdy dokonuje się zmian budowlanych w ich pomieszczeniach.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.8. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa rozdał Komisji do zapoznania wniosek Zakładu Gospodarki Komunalnej o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na 2013r.
Pan Drogowski zaznaczył kwestię podziału na taryfy dla posiadających i nie posiadających szamba oraz zróżnicowanej opłaty od przekroju wodomierza, te sprawy powinny zostać sprawdzone.
Komisja postanowiła, że zaopiniuje wniosek na swoim kolejnym posiedzeniu w miesiącu marcu z udziałem Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o.
Ad.9. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Pan Dera zaznaczył, ze konieczność podjęcia uchwały związana jest z nowelizacją ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
Ad.10. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości oraz za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości stałych.
Pan Dera powiedział, że koniczność podjęcia uchwały jest również związana z wejściem w życie ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.
Komisja zaopiniowała niejednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały (4 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”).
Ad.11. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Pani Jadwiga Jagodzińska przedstawiła Komisji ofertę Spółdzielni Mieszkaniowej „Nad Orlą” w sprawie propozycji warunków sprzedaży Gminie nieruchomości w Iłowie.
Pani Jagodzińska powiedziała, że oferta obejmuje zakup budynku z lokatorami za cenę 20tys.zł.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie negatywnie możliwość wykupu nieruchomości w Iłowie.
Ad.12. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pana ………… w sprawie możliwości sprzedaży działki Nr 336/7 w Sikorzu dzierżawionej przez wnioskodawcę.
Pan Dera nadmienił, że wniosek został zaopiniowany pozytywnie przez Radę Sołecką Sołectwa Sikorz.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek.
Ad.13. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pana …………… w sprawie możliwości przejęcia przez Gminę części działki Nr 51 w Sępólnie Krajeńskim.
Pan Dera powiedział, że działka znajduje się przy ul. Rzecznej, wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Osiedla Nr 2.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek.
Ad.14. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pani ……………… w sprawie możliwości wydzierżawienia gruntu pod pomieszczeniem gospodarczym przy ulicy Odrodzenia w Sępólnie Krajeńskim.
Pan Dera powiedział, że wniosek dotyczy składziku na sprzęt gospodarczy.
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez Zarząd Osiedla Nr 2.
Ad.15. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek właściciela sklepu w sprawie możliwości zmiany oznakowania przy dojeździe do „BOBI” przy ulicy Hallera w Sępólnie Krajeńskim.
Pan Dera powiedział, że problemem w tej sprawie jest także fakt, że okoliczni mieszkańcy zwracają uwagę, że samochody dostawcze uszkadzają elewacje budynków.
Komisja jednogłośnie zasugerowała, aby w celu rozpoznania sprawy dokonać wizji lokalnej terenu z udziałem Przewodniczącego Zarządu Osiedla Nr 1 i właściciela sklepu oraz kompetentnego urzędnika.
Komisja postanowiła, że wyda opinię w/w sprawie na swoim kolejnym posiedzeniu.
Ad16. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił wniosek w sprawie możliwości dokonania korekty w oznakowaniu przy dojeździe do garaży na ulicy Wysokiej w Sępólnie Krajeńskim.
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez zarząd Osiedla Nr 2.
Ad.17. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji wniosek Zarządu Osiedla Nr 1 dot. ujęcia w budżecie Gminy na 2014r. i latach następnych remontu ulic na terenie Osiedla Jana Pawła II. Nadmieniła, że w w/w wniosek zostanie rozpatrzony przy konstruowaniu projektu budżetu Gminy na 2014r.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek.
Ad.18. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji informację w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu Komisji.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.19. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pani Wańke poinformowała, że podczas zebrania wiejskiego w Jazdrowie jeden z mieszkańców Pan Jańczyk poruszył temat braku interwencji w sprawie szamba przy jednej z posesji. Pan Dera powiedział, że w tej sprawie trzykrotnie komisyjnie przeprowadzono wizję lokalną, stwierdzono prawidłowe funkcjonowanie szamba w sąsiedztwie Pana Janczyka. W tym punkcie wywiązała się dyskusja na temat wywozu nieczystości w Jazdrowie. Pan Dera powiedział, że celem weryfikacji prawidłowości wywozu nieczystości wystąpi do mieszkańców Jazdrowa o okazanie odpowiednich umów na świadczenie wywozu;
- Pan Drogowski powrócił do sprawy nieuregulowanego wylewania Rzeki Sępolenki, zalewającej okoliczne działki. Otrzymał w tej sprawie pismo z Włocławka, z którego wynika że w tym zakresie nie podejmuje się żadnych działań, że poziom rzeki nie stwarza zagrożenia, tymczasem poziom rzeki jest najwyższy od co najmniej 30 lat. W związku z powyższym zwrócił się do Pana Dery o sporządzenie dokumentacji fotograficznej zalewającej rzeki, udowadniającej stan faktyczny i przedłożenie jej instytucji, która nie zauważa zasygnalizowanego problemu;
- Pan Drogowski zapytał, czy zwrócono się pisemnie do PKS o udostępnienie poczekalni w pomieszczeniach byłego dworca pasażerom oczekującym na autobusy. Pan Dera powiedział, że takie pismo zostało wysłane;
- Pan Drogowski nawiązał do procedury wypowiedzenia dotychczasowych umów na wywóz nieczystości stałych. Odnośnie wspólnot wypowiedzenia może dokonać Zakład Gospodarki Komunalnej, gdzie w zdecydowanej większości jest zarządcą mieszkań, umowy są na zarządzanie nieruchomościami, gdzie jednym z punktów jest wywóz nieczystości. Pan Dera powiedział, że w tym zakresie nie widzi problemu, jednak jeśli chodzi o mieszkańców nie będących członkami wspólnot nie istnieje taka możliwość, cywilno – prawną umowę pomiędzy mieszkańcem i firmą wywożącą powinien wypowiedzieć każdy z mieszkańców. Pan Drogowski powiedział, że Dyrektor ZGK powinien chociaż wydać jedną zbiorczą informację dla mieszkańców, że Zakład kończy prowadzenie działalności wywozu na dotychczasowych zasadach celem doprowadzenia do tego, aby wszyscy mieszkańcy wypowiedzieli umowy.
- Pan Dudek ponowił wniosek u ustawienie znaku zakazu zatrzymywania się na ulicy Składowej;
- Pan Dudek zwrócił się o zintegrowanie przejścia spod mostu z mostkiem, w ten sposób aby było swobodne przejście np. przystosowane do przejazdu wózków dziecięcych, są tam tylko położone płyty jumbo;
- Pan Dudek zwrócił uwagę na niedopasowany do rozmiaru wózków dziecięcych rozstaw kół na schodach prowadzących z ulicy Baczyńskiego na Plac Przyjaźni (w kierunku nowego placu zabaw);
- Pan Dudek zawnioskował, aby doprowadzić do większej stabilizacji barierki wzdłuż promenady, przynajmniej te koło mostku są zbyt słabo umocowane, zapytał także czy nastąpił już odbiór ścieżki rowerowej. Pan Dera powiedział, że sprawy związane z inwestycja promenady prowadzi Referat Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu, tam przekaże sugestie z dzisiejszej Komisji.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
Przewodnicząca Komisji
Anna Miczko
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (14 lutego 2013)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (22 kwietnia 2013, 09:47:21)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 876