Protokół Nr 26/2012 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 14 maja 2012r.


Protokół Nr 26/2012
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej
w dniu 14 maja 2012r.
 
 
    W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Burmistrz – Waldemar Stupałkowski; 
3. Radna - Wiesława Grochowska;   
4. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
5. Przewodniczący Komitetu Inicjatywnego Odbudowy Pomnika Chrystusa Króla – Janusz
    Tomas.   
 
 
    Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Kazimierz Drogowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
 
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołów z posiedzeń w miesiącu kwietniu;
3. Opinia w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. udzielenia absolutorium;
4. Opinia w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. sprawozdania z wykonania budżetu
    Gminy za 2011r.;
5. Opinia w sprawie możliwości partycypacji w kosztach sporządzenia dokumentacji projektowej
    Pomnika Chrystusa Króla;
6. Opinia w sprawie możliwości udzielenia poręczenia dla wspólnoty mieszkaniowej bloków nr
    12 i 13;
7.  Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w miesiącu kwietniu.
 
 
Ad.3. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za 2011r. (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu).  
Pani Skarbnik nadmieniła, że zarówno Regionalna Izba Obrachunkowa jak i Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej zaopiniowały pozytywnie wykonanie budżetu przez Burmistrza. 
 
Komisja zaopiniowała niejednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały (4 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”).
 
 
Ad.4. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za 2011r. (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu).      
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
 
 
Ad.5. Pan Tomas przedstawił Komisji propozycję w sprawie możliwości sfinansowania opracowania dokumentacji budowy Pomnika Chrystusa Króla przez wszystkie samorządy z terenu Powiatu Sępoleńskiego. Nadmienił, że przewidywany koszt opracowania dokumentacji to około 7tys.zł. netto plus podatek VAT. Dodał, że za rok będzie obchodzona rocznica 75-lecia budowy przedwojennego pomnika, warto byłoby więc aby na tą rocznicę został zbudowany nowy pomnik, tymczasem wobec formalności związanych z działaniem.   Wobec przewidywanego kosztu opracowania dokumentacji każda gmina dołożyłaby się w wysokości około 1.800zł. Pani Skarbnik Gminy dodała, że sprawę związana z opracowaniem dokumentacji regulowałoby odpowiednie porozumienie sporządzone ze Starostwem Powiatowym, które zadysponowałoby wniesionymi środkami i sporządziłoby dokumentację na budowę pomnika.      
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie (w momencie głosowania było obecnych czterech członków Komisji  możliwości partycypacji przez Gminę Sępólno Krajeńskie w kosztach opracowania dokumentacji budowy Pomnika Chrystusa Króla w częściach równych z innymi gminami powiatu na warunkach określonych odrębnym porozumieniem, które zostanie zawarte ze Starostwem Powiatowym.        
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przeznaczenie z budżetu Gminy środków stanowiących (szacowane dofinansowanie to kwota około 1.800zł.)      
 
 
Ad.6. Komisja ponownie zapoznała się ze sprawa możliwości poręczenia pożyczki dla wspólnoty mieszkaniowej bloków 12 i 13 na Osiedlu Słowackiego z przeznaczeniem na termomodernizację tych dwóch bloków. W tym zakresie Pani Skarbnik Gminy zapoznała Komisję z ponowionym wnioskiem wspólnoty mieszkaniowej.  
 
Komisja jednogłośnie podtrzymała swoją poprzednią negatywną opinię w sprawie możliwości poręczenia pożyczki wspólnocie mieszkaniowej bloków Nr 12 i 13.
 
 
Ad.7. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pani Skarbnik Gminy zapoznała Komisję z pismem MLKS „Krajna” w sprawie możliwości zwiększenia dotacji dla klubu o kwotę 50tys.zł. Pani Skarbnik ze swojej strony stwierdziła, że w budżecie nie ma środków na w/w cel, ponadto istnieją inne, pilniejsze sprawy finansowe.
Komisja nie stwierdziła zasadności zwiększenia dotacji dla MLKS „Krajna”.
- Pan Grochowski poruszył możliwość rozważenia bezpłatnego korzystania z hali sportowej przez dzieci np. zwrócił uwagę że najmłodsi tenisiści trenują w bardzo trudnych warunkach.
- Pan Drogowski nawiązał do zasad sprzedaży gminnych lokali mieszkalnych. Zwrócił uwagę, że do tej pory istniały przypadki, gdy kupujący obchodzili obowiązujące uregulowania prawne. Poinformował, że wobec tego podczas prac nad nowym projektem uchwały Komisja Gospodarki Komunalnej proponuje, aby uszczelnić mechanizmy umożliwiające min. wykorzystywanie zakupionych z bonifikatą mieszkań do sprzedaży na cele inne niż mieszkalne.
Pani Miczko zapytała o kwestię dalszego zagospodarowania mieszkania po Panu …………. Burmistrz powiedział, że nie zna tej sprawy, ale przyjmuje ją do wyjaśnienia.
- Pan Herder zapytał, czy Gmina zapłaciła za odwodnienie działek w kierunku Kawli i ich podział. Burmistrz wyjaśnił, że gmina dokonała w Kawlach tylko działań związanych z budową ścieżki rowerowej.
- Pan Herder zapytał, czy rzeczywiście w dniu 18 maja zostanie dostarczony tłuczeń na ul. Krasickiego i Sawickiej. Burmistrz powiedział, że nie zna terminu, temat ten był poruszany przez Przewodniczącego Zarządu Osiedla Nr 1.
- Pan Grochowski zapytał kiedy rozpoczną się prace na promenadzie. Burmistrz powiedział, że prawdopodobnie pod koniec miesiąca maja rozpocznie się utwardzanie nawierzchni w kierunku mostka.
- Pani Miczko zapytała, kiedy zostaną wykonane chodniki przy ul. Sienkiewicza. Burmistrz odpowiedział, że pracę rusza dopiero po zakończeniu EURO 2012.
- Pani Grochowska powróciła do tematu konieczności odwodnienia ul. Konopnickiej. Burmistrz przyjął temat do wiadomości i rozpoznania.
- Pan Grochowski poinformował, ze na rondzie od strony jeziora na ścieżce rowerowej dochodzi do „rozchodzenia się” ułożonej kostki.
- Pan Grochowski poinformował o nieodpowiednio umocowanych kratkach kanalizacji deszczowej na ul. Sienkiewicza.
- Pan Herder zapytał czy Marszałek Województwa Kujawsko – Pomorskiego ogłosił konkurs na inwestycje drogowe? Burmistrz na pytanie Pana Herdera poinformował, że w tym roku prawdopodobnie nie odbędzie się konkurs, z którego można by pozyskać środki na w/w cel. 
 
 
  
                                      Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
                                                                                     Przewodniczący Komisji
                                                                                       Kazimierz Drogowski       
 
 
protokołował:
Tomasz Dix                                 
 
 
           
  
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (14 maja 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (26 czerwca 2012, 14:29:55)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 941