Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 42/09 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 18 sierpnia 2009r.
Protokół Nr 42/09
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 18 sierpnia 2009r.
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 18 sierpnia 2009r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz – Waldemar Stupałkowski
2. Skarbnik Gminy – Urszula Lange
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
-
Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
- Opinia Komisji w sprawie informacji z wykonania budżetu Gminy za półrocze 2009r.
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek przyjęto jednogłośnie.
Ad.3. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 11 sierpnia 2009r.
Ad.4. Burmistrz zapoznał Komisję z informacją z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2009r.
Burmistrz omawiając informację wyjaśnił, że budżet przyjęty uchwałą Rady Miejskiej z dnia 30 grudnia 2008r. w trakcie I półrocza był siedmiokrotnie korygowany (5 razy uchwałami Rady Miejskiej i dwukrotnie z drodze zarządzenia Burmistrza). Konieczność dokonywania zmian wynikała z otrzymywania przez Gminę różnych decyzji finansowych.
Poinformował, że wykonanie budżetu za I półrocze przedstawia się następująco:
- dochody wg planu 37.498.891,96zł. wykonano w kwocie 20.813.838,80zł. co stanowi 55,51%
- dochody na zadania zlecone wg planu 5.628.957zł. wykonano w kwocie 3.179.188,04zł. co stanowi 56,48%
- wydatki wg planu 41.886.367,74zł. wykonano w kwocie 17.005.521,37zł. co stanowi 40,60%
- wydatki na zadania zlecone wg planu 5.628.957zł. wykonano w kwocie 3.152.142,66zł. co stanowi 56%
Burmistrz nadmienił, że wpływ na 15% - ową różnicę pomiędzy wykonaniem dochodów i wydatków posiada fakt, że księgowe rozliczenie dokonanych wydatków inwestycyjnych będzie miało miejsce w II półroczu. Burmistrz dodał także, że gmina nie posiada żadnych zagrożeń związanych z zobowiązaniami, są one minimalne w porównaniu z maksymalnymi stawkami procentowymi, wynikającymi z obowiązujących przepisów prawnych.
Komisja przystąpiła do zadawania pytań.
- Pan Jagodziński zapytał o kwotę zaległości w wysokości 11tys.zł. w płatności podatku rolnego. Pani Lange wyjaśniła, że z płatnościami zalega SRI „Rolnik”. Także na pytanie Pana Jagodzińskiego wyjaśniła, że zaległości w płatnościach podatku od środków transportowych dotyczą przede wszystkim osób fizycznych, które zakończyły prowadzenie działalności gospodarczej.
- Pan Jagodziński zapytał o niskie kwoty z tytułu wynajmu sali w Wiejskim Ośrodku Kultury w Wałdowie pod organizację imprez okolicznościowych. Pani Lange wyjaśniła, że informacje w tej sprawie mogą być udzielone przez Dyrektora Centrum Kultury i Sztuki.
Po uzyskanych odpowiedziach Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie informację z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za 1 półrocze 2009r.
Ad.4. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Tomas zapytał o docelowe przeznaczenie zakupionego przez Gminę budynku przy ulicy Jeziornej. Burmistrz wyjaśnił, że budynek został zakupiony na siedzibę książnicy miejskiej z możliwością usytuowania tam także izby pamięci. Natomiast uwolniony budynek przy ulicy Wojska Polskiego, będący dotychczasową siedzibą Biblioteki Publicznej zostałby zagospodarowany m.in. przez stowarzyszenia a także pod wynajem pomieszczeń biurowych. Obecnie, po wyprowadzeniu z tego budynku siedziby sądu całość pomieszczeń zostanie zagospodarowana właśnie przez Bibliotekę Publiczną. Burmistrz, odnosząc się do budynku przy ulicy Jeziornej zaznaczył, że istnieje drugi pomysł jego zagospodarowania tj. przeznaczenie pod siedzibę filii wyższej uczelni. Pan Tomas zaproponował rozważenie kolejnej możliwości tj. umiejscowienie w budynku filii szkoły (klasy zerowe i 1-3). Burmistrz podsumowując stwierdził, że sprawa docelowego zagospodarowania budynku jest wciąż otwarta.
- Pan Tomas zapytał, czy społeczność Włościborza podjęła decyzję w sprawie zagospodarowania budynku po byłej szkole podstawowej np. na mieszkania socjalne. Burmistrz wyjaśnił, że do podjęcia decyzji potrzebna jest jedynie opinia Rady Soleckiej ale także ważna jest akceptacja społeczności. Pan Jagodziński zaproponował, aby zorganizować zebranie mieszkańców Włościborza celem przedstawienia argumentów za przeznaczeniem obiektu pod lokale socjalne.
- Pan Tomas zawnioskował, aby niejako przy okazji budowy nawierzchni ulicy Odrodzenia wykonać odcinek nawierzchni do skrzyżowania z ulicą Szkolną. Burmistrz przyjął wniosek do dalszego rozważenia, zapewnił że wstępnie celem rozeznania kosztów tego przedsięwzięcia zwróci się o wycenę budowy tamże zarówno chodnika jak i asfaltowej nawierzchni drogi.
- Pan Jagodziński zwrócił się o interwencję w sprawie konieczności uporządkowania terenu przylegającego do spółki „Projprzem” (prawdopodobnie działka Pana ). Jego zdaniem należy doprowadzić do uporządkowania w drodze decyzji administracyjnej.
- Pan Tomas zapytał o zamiar zabudowy terenu w pobliżu spółki „Agroma”, który został przeznaczony pod budownictwo jednorodzinne. Burmistrz wyjaśnił, że teren jest prywatny, wobec czego Gmina nie posiada wpływu na przebieg planowanej inwestycji.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (18 sierpnia 2009)
Opublikował: Administrator (23 marca 2010, 13:12:13)
Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (11 maja 2023, 09:47:54)
Zmieniono: anonimizacja danych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 839