Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 30/2012 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 15 listopada 2012r.
Protokół Nr 30/2012
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 15 listopada 2012r.
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 15 listopada 2012r.
W posiedzeniu udział wzięli
członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Stanisław Gustyn
4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera;
5. Mieszkaniec – Józef Cyra.
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu październiku.
Ad.3. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji informację w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu.
Komisja przyjęła informacje do wiadomości.
W tym punkcie radny Dudek przypomniał sprawę konieczności skutecznego rozwiązania problemu umożliwienia dojazdu do zakładów produkcyjnych w obrębie posesji po byłym „Stolbudzie”. Komisja ustaliła, że w tej sprawie przeprowadzi wizję lokalną z udziałem przedstawicieli Zarządu Drogowego i Komendy Powiatowej Policji (jako uczestników z głosem doradczym).
Ad.4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji komplet projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawie gospodarki odpadami komunalnymi, które w dniu wczorajszym poddane zastały analizie na wspólnym posiedzeniu wszystkich radnych. Zwrócił się do Komisji o wypracowanie opinii w ich sprawie, jako do resortowej komisji Rady Miejskiej. Projekty uchwał obejmują:
a) określenie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sępólno Krajeńskie i zagospodarowania tych odpadów (Komisja zasugerowała, aby odbiór pojemników od mniejszych wspólnot mieszkaniowych – do 5 rodzin - następował raz na dwa tygodnie , od większych raz w tygodniu, od zabudowy wielorodzinnej m.in. dot. spółdzielni mieszkaniowej dwa razy w tygodniu).
b) określenie wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
c) określenie wzoru deklaracji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz terminu i miejsca składania tych deklaracji przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie
d) określenie metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
e) określenia terminu i trybu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty w/w uchwał, oprócz projektu uchwały wymienionej w punkcie b (za w/w projektem uchwały opowiedziało się 3 członków Komisji przy 1 głosie „przeciwnym” – głosowało 4 obecnych na posiedzeniu członków Komisji).
Kierownik, podsumowując, nadmienił, że kolejnym aktem prawnym, który zostanie przedstawiony do analizy Komisji będzie projekt regulaminu utrzymania porządku i czystości w Gminie.
Ad.5. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji dwa projekty uchwał w sprawach ustalenia stawki opłaty targowej na 2013r. oraz ujednoliconej wersji w tejże sprawie za rok 2012r. (podjęcie takiej uchwały jest konieczne, zgodnie z nowelizacją ustaw o ogłaszaniu prawa miejscowego).
Pan Dera nadmienił, ze stawka opłaty targowej, zgodnie ze wskaźnikami przyjętymi do projektu budżetu została zaproponowana w wersji wyższej o 4% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie dwa przedstawione projekty uchwał.
W tym punkcie Komisja zasugerowała rozważenie możliwości podwyższenia pobieranej opłaty parkingowej.
Ad.6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił szablonowy projekt uchwał Rady Miejskiej w sprawie nadania nazw ulic w obrębie nowopowstałych budynków w kierunku Kawli. Nadmienił, że propozycje zostały wypracowane przez Zarząd Osiedla Nr 1.
Nazwy brzmią:
1) ul. Księdza Stanisława Żurka;
2) ul. Wrzosowa;
3) ul. Wiklinowa;
4) ul. Tulipanowa;
5) ul. Topolowa;
6) ul. Storczykowa;
7) ul. Stefana Sobieszczyka;
8) ul. Różana;
9) ul. Liliowa;
10) ul. Chabrowa;
11) ul. Bratkowa.
12) ul. Kalinowskiego.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie nazwy ulic wypracowane przez samorząd mieszkańców, tym samym zaproponowała wywołanie uchwał Rady Miejskiej w tej sprawie.
Ad.7. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji projekt zarządzenia Burmistrza w sprawie ustalenia czynszu za lokale użytkowe stanowiące mienie komunalne. Nadmienił, że na 2013r. przyjęto stawkę wzrostu tej opłaty o przyjęty wskaźnik budżetowy tj. 4%.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony projekt zarządzenia.
Ad.8. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji ponowiona ofertę Pana …………. w sprawie możliwości wykupu przez Gminę nieruchomości przy ulicy Sienkiewicza 55. Zaproponowana przez Pana …………… kwota wykupu to 450tys.zł., z wniosku wynika że jest gotowy do negocjacji ceny wykupu.
Pan Drogowski zwrócił uwagę, że oferta sprzedaży zawiera znacznie mniejszy grunt niż w poprzedniej ofercie, być może doszło do podziału działki pomiędzy ofertami.
Pan Dera, w związku z wątpliwościami przedstawił mapę nieruchomości, z której wynika, że po pierwszej ofercie sprzedaży doszło do podziału gruntu.
Komisja, wobec powyższego, stwierdziła, że rozpatrzenie oferty będzie zasadne, jeśli obejmie ona całość nieruchomości, łącznie z wydzieloną działką znajdująca się w obrębie ulicy Ogrodowej (przy obecnie oferowanej cenie sprzedaży, zawartej w rozpatrywanym wniosku).
Ad.9. Kierownik referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji wniosek Pana ……….. w sprawie możliwości wykupu działki Nr 433 przy ulicy Chopina na poszerzenie posesji.
Komisja podtrzymała uzyskaną opinię Zarządu Osiedla nr 1, tj. jednogłośnie wyraziła zgodę na sprzedaż przedmiotowej działki.
Ad.10. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił wniosek Państwa ………… o możliwość wykupu części działki Nr 400/2 przy ulicy Kusocińskiego na poszerzenie posesji.
Komisja skierowała sprawę do ponownego rozpatrzenia przez Zarząd Osiedla Nr 2 – celem rozważenia możliwości wariantu sprzedaży gruntu.
Ad.11. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość sprzedaży najemcy lokalu mieszkalnego przy ulicy W. Polskiego Nr 1.
Ad.12. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek mieszkańców w sprawie sprzeciwu ustawienia znaków drogowych na skrzyżowaniu ulic Brzozowej i Cichej.
W związku ze spornym charakterem sprawy, Komisja skierowała sprawę do ponownego rozpatrzenia przez Zarząd Osiedla Nr 2, sugerując udział dzielnicowego z Komendy Powiatowej Policji.
Ad.13. Pan Koniszewski przedstawił informację w zakresie inwestycji gminnych za 2012r. Poinformował, że oddano do użytkowania budynek przy ulicy Jeziornej (CAS), obecnie kończy się realizacja budowy ścieżki rowerowej został zabezpieczony odcinek w Kawlach, przystąpiono do inwestycji budowy budynku Centrum Małego Dziecka i Rodziny, w trakcie budowy jest plaża w Więcborku. Ponadto Gmina jest na 38 miejscu rankingowym w ramach możliwości budowy nawierzchni ulicy Krasickiego, istnieje duża możliwość dofinansowania inwestycji. Nadmienił, że priorytetem na rok następny, jeśli będą ogłoszone konkursy jest zagospodarowanie plaży. Pan Dera dodał, że ważne też są sprawy drogowe np. pozyskanie środków na ulice Chopina.
Komisja przyjęła informacje do wiadomości.
Ad.14. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
- obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego
- określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2013r.
- określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2013r.
- wprowadzenia opłaty od posiadania psów, ustalenia jej wysokości oraz określenia zasad poboru, terminu płatności i zwolnień od tej opłaty.
Omawiając propozycje stawek w/w podatków i opłat lokalnych na 2013r. Pani Skarbnik zaznaczyła, że obejmują one ich wzrost o 4%, zgodnie z przyjętym wzrostem budżetu po stronie dochodowej. Nadmieniła, że przewidywany wzrost stawek przyniósłby wpływy podatkowe większe niż w poprzednim roku o kwotę 301tys.402zł.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty przedstawionych uchwał.
Ad.15. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła ogólne założenia do projektu budżetu Gminy na 2013r. , które zakładają wzrost dochodów o 4% a wydatków o 2,7%. Poinformowała, że projekt budżetu został szczegółowo omówiony podczas posiedzeń Komisji Budżetu i Handlu z udziałem m.in. dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych. Na tych posiedzeniach komisja zapoznała się także szczegółowo ze wszystkimi wnioskami, które wpłynęły do projektu. Po dyskusji zaopiniowano pozytywnie budżet zrównoważony, który po stronie dochodów zamknie się w kwocie 43.mln.97tys.zł. Oprócz wydatków bieżących głównymi przewidzianymi inwestycjami są budowa 4km. wodociągów, budowa nawierzchni ul. Krasickiego, ul. Składowej, chodników na ul. Chojnickiej, dotacja dla Starostwa na budowę chodników przy drogach powiatowych, budowa drogi w stronę Wiśniewki, budowa oświetlenia na ulicach Składowej, Niechorskiej i Rzecznej, budowa Centrum Małego Dziecka i Rodziny, zakończenie projektu kluczowego, adaptacja na lokale mieszkalne pomieszczeń przy ul. Kościuszki 17, również ratalny wykup budynku przy ul. Przemysłowej.
Pan Drogowski dodał, że w sprawie zaopiniowania projektu budżetu odbędzie się jeszcze wspólne spotkanie wszystkich Komisji Rady Miejskiej w dniu 3 grudnia.
Komisja przyjęła do widomości informację przedstawiona przez Panią Skarbnik Gminy.
Ad.16. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
Pan Cyra zasygnalizował, że podczas intensywnych opadów na ulicy Odrodzenia od ulicy Szkolnej w zagłębieniach tworzą się praktycznie jeziorka wody (przy blokach Nr 1, 2 i 3), płytki chodnikowe stanowią praktycznie gruz. Ponadto na terenach zielonych przy ulicy Odrodzenia parkują samochody pomimo zakazu, ta sytuację należałoby również uregulować. Innym problemem jest brak zagospodarowania terenów po ogródkach działkowych, które były przeznaczone pod budownictwo wielorodzinne, teren jest zaniedbany, nie ma właściciela, nikt nie wykasza chwastów, bloki nie są nadal budowane. Zapytał, jakie są dalsze plany odnośnie zagospodarowania tego terenu, opracowano kilka lat temu dokumentację i nic dalej się nie dzieje. Dodał, że osiedle Nr 2 jest zaniedbane i nikt tym się nie interesuje np. chodnik na ulicy Odrodzenia miał być naprawiony ze środków samorządu i Gminy, a nic nie zostało zrobione. Pan Gustyn powiedział, że na dzień dzisiejszy tym terenie istnieje konieczność wymiany rur kanalizacyjnych, jest propozycja budowy dwóch bloków i przejazdu do nich, samorząd nie lokował na razie tam swoich środków, bo nie wiadomo jak przebiegnie inwestycja budowy. Pan Dera powiedział, że obecnie gmina przekazała jako aport teren pod budowę bloków, jest oferta budowy bloków przez Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Rypinie, jest jedenastu chętnych na mieszkania, będą prowadzone rozmowy w tej sprawie;
Pan Dudek powrócił do sprawy konieczności wyjaśnienia funkcjonowania punktu sprzedaży węgla przy ulicy Kościuszki, na którego działalność skarżą się okoliczni mieszkańcy, miesiąc temu udzielono odpowiedzi że zostało skierowane w tej sprawie pism, zapytał co dalej w tej sprawie. Pani Miczko powiedziała, że była w tej sprawie w nadzorze budowlanym, gdzie pracownik udzielił informacji że właściciel składu węgla otrzymał natychmiastowy nakaz rozbiórki tego obiektu. Pan Dera powiedział, ze pomimo nakazu, w przypadku odwołania od decyzji działalność może być nadal prowadzona, pomimo że prawdopodobnie podmiot nie posiadał pozwolenia na prowadzenie działalności;
Pan Drogowski zapytał, czy zostanie wyrównana nawierzchnia na ulicy Bema, takie drobne sprawy jak podsypanie nawierzchni powinno zostać wykonane przez samorząd mieszkańców. Pan Dera powiedział, że ustalił z Przewodniczącym Zarządu Osiedla, że jak będą odpowiednie warunki pogodowe to zostanie tam skierowana równiarka. Pan Drogowski zasugerował, że nawierzchnie przy studzienkach wystarczy podsypać piaskiem, nie jest tam konieczna praca równiarki;
Pani Miczko zapytała, kiedy zostanie wymalowane przejście dla pieszych na ulicy Nowy Rynek. Pan Dera odpowiedział, że w tej sprawie zlecono architektowi wykonanie dokumentacji projektowej, przejście zostanie zrobione po jej otrzymaniu od projektanta;
Pan Dudek przypomniał swój wniosek o zlikwidowanie tzw. języków zieleni na parkingu przy ulicy 27 stycznia, celem powiększenia ilości miejsc parkingowych. Pan Dera powiedział, że sprawa zostanie załatwiona, gdy tylko będzie wolna ekipa pracowników drogowych;
Pan Drogowski zapytał o pojemnik na nieczystości przy ulicy Studziennej. Pan Dera powiedział, że wyjaśni sprawę;
Pan Dudek zwrócił uwagę na brak estetyki wykonania fug na daszku na moście;
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
Przewodnicząca Komisji
Anna Miczko
protokołował:
Tomasz Dix
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Stanisław Gustyn
4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera;
5. Mieszkaniec – Józef Cyra.
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
- Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
- Informacja w zakresie realizacji wniosków
wysuniętych na poprzednim posiedzeniu Komisji;
- Opinia Komisji w sprawie projektów uchwał dot. gospodarki odpadami komunalnymi;
- Opinia Komisji w sprawie dwóch projektów uchwał
dot. opłaty targowej;
- Opinia Komisji w sprawie projektów uchwał dot. nazw ulic w mieście Sępólno Krajeńskie;
- Opinia w sprawie zarządzenia dot. ustalania czynszu
za lokale użytkowe stanowiące mienie komunalne;
- Opinia w sprawie ponowionej oferty wykupu nieruchomości przy ulicy Sienkiewicza 55;
- Opinia w sprawie możliwości sprzedaży działki nr
433 przy ulicy Chopina;
- Opinia w sprawie możliwości sprzedaży części działki nr 400/2 przy ulicy Kusocińskiego;
- Opinia Komisji w sprawie sprzedaży lokalu
mieszkalnego;
- Opinia Komisji w sprawie sprzeciwu dot. ustawienia
znaków drogowych na skrzyżowaniu ulic Cichej i Brzozowej;
- Informacja w zakresie realizacji inwestycji za 2012r.;
- Opinia w sprawie propozycji wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na 2013r.;
- Opinia w sprawie projektu budżetu na 2013r.
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu październiku.
Ad.3. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji informację w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu.
Komisja przyjęła informacje do wiadomości.
W tym punkcie radny Dudek przypomniał sprawę konieczności skutecznego rozwiązania problemu umożliwienia dojazdu do zakładów produkcyjnych w obrębie posesji po byłym „Stolbudzie”. Komisja ustaliła, że w tej sprawie przeprowadzi wizję lokalną z udziałem przedstawicieli Zarządu Drogowego i Komendy Powiatowej Policji (jako uczestników z głosem doradczym).
Ad.4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji komplet projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawie gospodarki odpadami komunalnymi, które w dniu wczorajszym poddane zastały analizie na wspólnym posiedzeniu wszystkich radnych. Zwrócił się do Komisji o wypracowanie opinii w ich sprawie, jako do resortowej komisji Rady Miejskiej. Projekty uchwał obejmują:
a) określenie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sępólno Krajeńskie i zagospodarowania tych odpadów (Komisja zasugerowała, aby odbiór pojemników od mniejszych wspólnot mieszkaniowych – do 5 rodzin - następował raz na dwa tygodnie , od większych raz w tygodniu, od zabudowy wielorodzinnej m.in. dot. spółdzielni mieszkaniowej dwa razy w tygodniu).
b) określenie wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
c) określenie wzoru deklaracji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz terminu i miejsca składania tych deklaracji przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie
d) określenie metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
e) określenia terminu i trybu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty w/w uchwał, oprócz projektu uchwały wymienionej w punkcie b (za w/w projektem uchwały opowiedziało się 3 członków Komisji przy 1 głosie „przeciwnym” – głosowało 4 obecnych na posiedzeniu członków Komisji).
Kierownik, podsumowując, nadmienił, że kolejnym aktem prawnym, który zostanie przedstawiony do analizy Komisji będzie projekt regulaminu utrzymania porządku i czystości w Gminie.
Ad.5. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji dwa projekty uchwał w sprawach ustalenia stawki opłaty targowej na 2013r. oraz ujednoliconej wersji w tejże sprawie za rok 2012r. (podjęcie takiej uchwały jest konieczne, zgodnie z nowelizacją ustaw o ogłaszaniu prawa miejscowego).
Pan Dera nadmienił, ze stawka opłaty targowej, zgodnie ze wskaźnikami przyjętymi do projektu budżetu została zaproponowana w wersji wyższej o 4% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie dwa przedstawione projekty uchwał.
W tym punkcie Komisja zasugerowała rozważenie możliwości podwyższenia pobieranej opłaty parkingowej.
Ad.6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił szablonowy projekt uchwał Rady Miejskiej w sprawie nadania nazw ulic w obrębie nowopowstałych budynków w kierunku Kawli. Nadmienił, że propozycje zostały wypracowane przez Zarząd Osiedla Nr 1.
Nazwy brzmią:
1) ul. Księdza Stanisława Żurka;
2) ul. Wrzosowa;
3) ul. Wiklinowa;
4) ul. Tulipanowa;
5) ul. Topolowa;
6) ul. Storczykowa;
7) ul. Stefana Sobieszczyka;
8) ul. Różana;
9) ul. Liliowa;
10) ul. Chabrowa;
11) ul. Bratkowa.
12) ul. Kalinowskiego.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie nazwy ulic wypracowane przez samorząd mieszkańców, tym samym zaproponowała wywołanie uchwał Rady Miejskiej w tej sprawie.
Ad.7. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji projekt zarządzenia Burmistrza w sprawie ustalenia czynszu za lokale użytkowe stanowiące mienie komunalne. Nadmienił, że na 2013r. przyjęto stawkę wzrostu tej opłaty o przyjęty wskaźnik budżetowy tj. 4%.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony projekt zarządzenia.
Ad.8. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji ponowiona ofertę Pana …………. w sprawie możliwości wykupu przez Gminę nieruchomości przy ulicy Sienkiewicza 55. Zaproponowana przez Pana …………… kwota wykupu to 450tys.zł., z wniosku wynika że jest gotowy do negocjacji ceny wykupu.
Pan Drogowski zwrócił uwagę, że oferta sprzedaży zawiera znacznie mniejszy grunt niż w poprzedniej ofercie, być może doszło do podziału działki pomiędzy ofertami.
Pan Dera, w związku z wątpliwościami przedstawił mapę nieruchomości, z której wynika, że po pierwszej ofercie sprzedaży doszło do podziału gruntu.
Komisja, wobec powyższego, stwierdziła, że rozpatrzenie oferty będzie zasadne, jeśli obejmie ona całość nieruchomości, łącznie z wydzieloną działką znajdująca się w obrębie ulicy Ogrodowej (przy obecnie oferowanej cenie sprzedaży, zawartej w rozpatrywanym wniosku).
Ad.9. Kierownik referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji wniosek Pana ……….. w sprawie możliwości wykupu działki Nr 433 przy ulicy Chopina na poszerzenie posesji.
Komisja podtrzymała uzyskaną opinię Zarządu Osiedla nr 1, tj. jednogłośnie wyraziła zgodę na sprzedaż przedmiotowej działki.
Ad.10. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił wniosek Państwa ………… o możliwość wykupu części działki Nr 400/2 przy ulicy Kusocińskiego na poszerzenie posesji.
Komisja skierowała sprawę do ponownego rozpatrzenia przez Zarząd Osiedla Nr 2 – celem rozważenia możliwości wariantu sprzedaży gruntu.
Ad.11. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość sprzedaży najemcy lokalu mieszkalnego przy ulicy W. Polskiego Nr 1.
Ad.12. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek mieszkańców w sprawie sprzeciwu ustawienia znaków drogowych na skrzyżowaniu ulic Brzozowej i Cichej.
W związku ze spornym charakterem sprawy, Komisja skierowała sprawę do ponownego rozpatrzenia przez Zarząd Osiedla Nr 2, sugerując udział dzielnicowego z Komendy Powiatowej Policji.
Ad.13. Pan Koniszewski przedstawił informację w zakresie inwestycji gminnych za 2012r. Poinformował, że oddano do użytkowania budynek przy ulicy Jeziornej (CAS), obecnie kończy się realizacja budowy ścieżki rowerowej został zabezpieczony odcinek w Kawlach, przystąpiono do inwestycji budowy budynku Centrum Małego Dziecka i Rodziny, w trakcie budowy jest plaża w Więcborku. Ponadto Gmina jest na 38 miejscu rankingowym w ramach możliwości budowy nawierzchni ulicy Krasickiego, istnieje duża możliwość dofinansowania inwestycji. Nadmienił, że priorytetem na rok następny, jeśli będą ogłoszone konkursy jest zagospodarowanie plaży. Pan Dera dodał, że ważne też są sprawy drogowe np. pozyskanie środków na ulice Chopina.
Komisja przyjęła informacje do wiadomości.
Ad.14. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
- obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego
- określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2013r.
- określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2013r.
- wprowadzenia opłaty od posiadania psów, ustalenia jej wysokości oraz określenia zasad poboru, terminu płatności i zwolnień od tej opłaty.
Omawiając propozycje stawek w/w podatków i opłat lokalnych na 2013r. Pani Skarbnik zaznaczyła, że obejmują one ich wzrost o 4%, zgodnie z przyjętym wzrostem budżetu po stronie dochodowej. Nadmieniła, że przewidywany wzrost stawek przyniósłby wpływy podatkowe większe niż w poprzednim roku o kwotę 301tys.402zł.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty przedstawionych uchwał.
Ad.15. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła ogólne założenia do projektu budżetu Gminy na 2013r. , które zakładają wzrost dochodów o 4% a wydatków o 2,7%. Poinformowała, że projekt budżetu został szczegółowo omówiony podczas posiedzeń Komisji Budżetu i Handlu z udziałem m.in. dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych. Na tych posiedzeniach komisja zapoznała się także szczegółowo ze wszystkimi wnioskami, które wpłynęły do projektu. Po dyskusji zaopiniowano pozytywnie budżet zrównoważony, który po stronie dochodów zamknie się w kwocie 43.mln.97tys.zł. Oprócz wydatków bieżących głównymi przewidzianymi inwestycjami są budowa 4km. wodociągów, budowa nawierzchni ul. Krasickiego, ul. Składowej, chodników na ul. Chojnickiej, dotacja dla Starostwa na budowę chodników przy drogach powiatowych, budowa drogi w stronę Wiśniewki, budowa oświetlenia na ulicach Składowej, Niechorskiej i Rzecznej, budowa Centrum Małego Dziecka i Rodziny, zakończenie projektu kluczowego, adaptacja na lokale mieszkalne pomieszczeń przy ul. Kościuszki 17, również ratalny wykup budynku przy ul. Przemysłowej.
Pan Drogowski dodał, że w sprawie zaopiniowania projektu budżetu odbędzie się jeszcze wspólne spotkanie wszystkich Komisji Rady Miejskiej w dniu 3 grudnia.
Komisja przyjęła do widomości informację przedstawiona przez Panią Skarbnik Gminy.
Ad.16. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
Pan Cyra zasygnalizował, że podczas intensywnych opadów na ulicy Odrodzenia od ulicy Szkolnej w zagłębieniach tworzą się praktycznie jeziorka wody (przy blokach Nr 1, 2 i 3), płytki chodnikowe stanowią praktycznie gruz. Ponadto na terenach zielonych przy ulicy Odrodzenia parkują samochody pomimo zakazu, ta sytuację należałoby również uregulować. Innym problemem jest brak zagospodarowania terenów po ogródkach działkowych, które były przeznaczone pod budownictwo wielorodzinne, teren jest zaniedbany, nie ma właściciela, nikt nie wykasza chwastów, bloki nie są nadal budowane. Zapytał, jakie są dalsze plany odnośnie zagospodarowania tego terenu, opracowano kilka lat temu dokumentację i nic dalej się nie dzieje. Dodał, że osiedle Nr 2 jest zaniedbane i nikt tym się nie interesuje np. chodnik na ulicy Odrodzenia miał być naprawiony ze środków samorządu i Gminy, a nic nie zostało zrobione. Pan Gustyn powiedział, że na dzień dzisiejszy tym terenie istnieje konieczność wymiany rur kanalizacyjnych, jest propozycja budowy dwóch bloków i przejazdu do nich, samorząd nie lokował na razie tam swoich środków, bo nie wiadomo jak przebiegnie inwestycja budowy. Pan Dera powiedział, że obecnie gmina przekazała jako aport teren pod budowę bloków, jest oferta budowy bloków przez Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Rypinie, jest jedenastu chętnych na mieszkania, będą prowadzone rozmowy w tej sprawie;
Pan Dudek powrócił do sprawy konieczności wyjaśnienia funkcjonowania punktu sprzedaży węgla przy ulicy Kościuszki, na którego działalność skarżą się okoliczni mieszkańcy, miesiąc temu udzielono odpowiedzi że zostało skierowane w tej sprawie pism, zapytał co dalej w tej sprawie. Pani Miczko powiedziała, że była w tej sprawie w nadzorze budowlanym, gdzie pracownik udzielił informacji że właściciel składu węgla otrzymał natychmiastowy nakaz rozbiórki tego obiektu. Pan Dera powiedział, ze pomimo nakazu, w przypadku odwołania od decyzji działalność może być nadal prowadzona, pomimo że prawdopodobnie podmiot nie posiadał pozwolenia na prowadzenie działalności;
Pan Drogowski zapytał, czy zostanie wyrównana nawierzchnia na ulicy Bema, takie drobne sprawy jak podsypanie nawierzchni powinno zostać wykonane przez samorząd mieszkańców. Pan Dera powiedział, że ustalił z Przewodniczącym Zarządu Osiedla, że jak będą odpowiednie warunki pogodowe to zostanie tam skierowana równiarka. Pan Drogowski zasugerował, że nawierzchnie przy studzienkach wystarczy podsypać piaskiem, nie jest tam konieczna praca równiarki;
Pani Miczko zapytała, kiedy zostanie wymalowane przejście dla pieszych na ulicy Nowy Rynek. Pan Dera odpowiedział, że w tej sprawie zlecono architektowi wykonanie dokumentacji projektowej, przejście zostanie zrobione po jej otrzymaniu od projektanta;
Pan Dudek przypomniał swój wniosek o zlikwidowanie tzw. języków zieleni na parkingu przy ulicy 27 stycznia, celem powiększenia ilości miejsc parkingowych. Pan Dera powiedział, że sprawa zostanie załatwiona, gdy tylko będzie wolna ekipa pracowników drogowych;
Pan Drogowski zapytał o pojemnik na nieczystości przy ulicy Studziennej. Pan Dera powiedział, że wyjaśni sprawę;
Pan Dudek zwrócił uwagę na brak estetyki wykonania fug na daszku na moście;
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
Przewodnicząca Komisji
Anna Miczko
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (15 listopada 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (11 stycznia 2013, 13:36:41)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 984