Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 70/09 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 6 października 2009r.
Protokół Nr 70/09
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 6 października 2009r.
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 6 października 2009r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji w/g załączonej listy obecności.
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
-
Otwarcie
posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie
protokołów z poprzednich posiedzeń.
- Przeprowadzenie
kontroli w Zakładzie Transportu i Usług.
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły za swoich dwóch poprzednich posiedzeń w dniach 2 i 8 września 2009r.
Ad.3. Komisja następnie udała się do siedziby Zakładu Transportu i Usług w Sępólnie Krajeńskim, gdzie dokonała kontroli działalności Zakładu za 2008r. oraz za I półrocze 2009r.
Wyjaśnień i informacji udzielał Komisji Dyrektor Zakładu Pan Tomasz Mroziński.
Komisja na wstępie ustaliła, że Zakład działa w poniżej wymienionej strukturze organizacyjnej:
a) Kadra stała Zakładu wynosi 18 osób (Dyrektor Zakładu, Główny Księgowy, Specjalista ds. Kadr, Kierownik Transportu, Kierownik Grupy Remontowo – Budowlanej oraz kierowcy, mechanik, operator równiarki i robotnik gospodarczy).
b) Kadra sezonowa wynosi 16 osób (finansowana ze środków Zakładu – np. opiekunowie dzieci)
c) Na roboty publiczne zatrudniono 69 osób (współfinansowanie ze środków Powiatowego Urzędu Pracy.
Dyrektor nadmienił, że wszyscy pracownicy Zakładu otrzymują przewidziane prawem świadczenia pieniężne określone w ustawie o pracownikach samorządowych.
Komisja następnie dokonała szczegółowej analizy całokształtu dokumentacji księgowej prowadzonej w Zakładzie, obejmującej dokumentację wytworzoną w 2008r. jak i w I półroczu 2009r. a także dokumentację bieżącą za miesiąc lipiec, sierpień i wrzesień 2009r.
Komisja ustaliła, że dokumentacja jest prowadzona prawidłowo, wszystkie faktury zgodnie z obowiązującymi przepisami są sygnowane zarówno przez Dyrektora jak i Głównego Księgowego. Dokumentacja jest prowadzona rzetelnie, na bieżąco, czytelnie i przejrzyście.
Dyrektor poinformował następnie, że wynik finansowy Zakładu wynosi za okres od 1 stycznia do 30 września 2009r. wynosi 5.849,54zł. netto.
W wyjaśnieniach, Dyrektor, odnosząc się do wyniku księgowego Zakładu do końca miesiąca września br. zaznaczył, że nie oddaje on faktycznej sytuacji finansowej Zakładu. Jako Zakład budżetowy jest bowiem zobowiązany do przekazywania ostatecznej sumy zysku do jednostki samorządu. W związku z powyższym wypracowane konkretne sumy zysku, jeszcze przed ostatecznym rozliczeniem finansowym, przeznacza na zakupy wyposażenia niezbędnego Zakładowi do prawidłowego funkcjonowania. (informacja dot. wyniku finansowego, obejmująca okres od 1 stycznia do 30 września 2009r. stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Komisja dokonała następnie wizji lokalnej cmentarza komunalnego.
Dyrektor poinformował, że na cmentarzu dokonano następujących prac remontowych oraz poprawiających estetykę cmentarza:
- wykonano elewację pomieszczenia dzierżawionego przez firmę świadczącą usługi związane z pochówkiem zmarłych.
- posadzono na alejach cmentarza drzewa iglaste (tuje)
- wykonano chodnik w kierunku krzyża (centrum cmentarza) a także wzbogacono podest krzyża o elementy dekoracyjne (wizerunki aniołów).
Komisja stwierdziła, że funkcjonowanie cmentarza komunalnego nie budzi żadnych zastrzeżeń, z zadowoleniem przyjęła do wiadomości fakt sukcesywnej poprawy estetyki obiektu.
Komisja, po przeprowadzeniu kontroli, nie stwierdziła żadnych nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania Zakładu Transportu i Usług.
Komisja tym samym nie wypracowała żadnych zaleceń pokontrolnych.
Wobec braku wolnych wniosków Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
Przewodnicząca Komisji
Wiesława Grochowska
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (6 października 2009)
Opublikował: Administrator (16 kwietnia 2010, 10:15:14)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 927