Protokół Nr 24/2012 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 7 sierpnia 2012r.


Protokół Nr 24/2012
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej
w dniu 7 sierpnia 2012r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji w/.g załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jadwiga Jagodzińska.
 
   Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Antoni Dolny, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zaopiniowanie możliwości przyznania pomocy finansowej dla Gminy Cekcyn, w związku z  
    zaistniałą nawałnicą;       
3. Opinia w sprawie projektu uchwały dot. określenia metody ustalania opłaty za
    gospodarowanie odpadami komunalnymi;       
4. Opinia w sprawie projektu uchwały dot. odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
    nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne;   
5. Opinia w sprawie projektu uchwały dot. wzoru deklaracji o wysokości opłaty za
    gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz terminu i miejsca składania deklaracji o    
    wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz terminu i miejsca
    składania deklaracji przez właścicieli nieruchomości położonych w granicach Gminy Sępólno
    Krajeńskie;   
6.Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Pan Dolny poinformował, że do Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim wpłynęło pismo Gminy Cekcyn w sprawie udzielenia pomocy finansowej lub materialnej tejże Gminie, w związku z zaistniałą klęską żywiołową (trąba powietrzna w dniu 14 lipca br., która spowodowała straty szacowane na około 800.000 – 1.000.000zł.).
 
Komisja, solidaryzując się z Gminą ościennego Powiatu, jednogłośnie opowiedziała się za wsparciem finansowym, proponując jednogłośnie kwotę tego wsparcia w wysokości 10tys.zł. Komisja przekaże swoje stanowisko Burmistrzowi, celem przygotowania w tej sprawie odpowiedniego projektu uchwały Rady Miejskiej.
 
 
Ad.3, 4 i 5. Pani Jagodzińska przedstawiła Komisji projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:                  
- określenia metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;       
- odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne;     
- wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz terminu i miejsca składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz terminu i miejsca składania deklaracji przez właścicieli nieruchomości położonych w granicach Gminy Sępólno Krajeńskie;    
 
Pani Jagodzińska poinformowała, że ostatecznym terminem zafunkcjonowania nowej ustawy śmieciowej jest termin 1 lipca 2013r. Proponowane projekty uchwał, Jako jedne z pierwszych w tej sprawie, dostosowują przepisy gminne do w/w ustawy. Pierwsza z projektów uchwał wskazuje metodę ustalania opłaty, obecnie proponuje się naliczanie stawki od osoby zamieszkującej w danej nieruchomości, do wypracowania są jeszcze zasady naliczania opłat za wywóz nieczystości od osób zameldowanych w nieruchomości, lecz faktycznie przebywających określony, dłuższy okres czasu poza miejscem zameldowania oraz ustalenie samej wysokości opłaty za wywóz.  Drugi z projektów uchwał wskazuje odbieranie nieczystości z nieruchomości niezamieszkanych, np. sklepów, zakładów pracy itp. Trzeci z projektów określa wzór deklaracji, jakie zostaną rozesłane do mieszkańców gminy celem pozyskania informacji niezbędnych celem naliczenia wysokości opłaty za wywóz.  
                
     
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty przedstawionych uchwał. 
 
 
Wobec braku wolnych wniosków, po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
 
                                                                                    Przewodniczący Komisji
                                                                                             Antoni Dolny     
 
protokołował:
Tomasz Dix  
 
  

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (7 sierpnia 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (24 września 2012, 14:35:40)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1587