Protokół Nr 18/07


Protokół Nr 18/07
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 31 lipca 2007r.




W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Cyganek
2. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
3. Skarbnik Gminy Urszula Lange.



Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i zatwierdzenie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Analiza sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2007r.
  4. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.



Ad.2 Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 17/07 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 23 lipca 2007r.



Ad.3. Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji wstępne materiały, obejmujące dane liczbowe, które zostaną zawarte w sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2007r. Pani Skarbnik nadmieniła, iż materiały opisowe związane ze sprawozdaniem
zostaną przygotowane w ciągu najbliższych dni.

Zgodnie z przedstawionymi informacjami wykonanie dochodów wynosi 56% natomiast wydatków 46%. Budżet został zamknięty nadwyżką w wysokości 2.853.118,34zł., wynikło to właśnie z faktu wyższego wykonania dochodów w stosunku do wydatków.


Szczegółowe wykonanie budżetu będzie zawarte w odpowiednich załącznikach do wspomnianego sprawozdania.


Komisja, po dokonaniu danych liczbowych oraz wyjaśnień Burmistrza i Skarbnika Gminy wstępnie nie wniosła zastrzeżeń do wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2007r.
Komisja, niemniej jednak, dokona jeszcze raz szczegółowej analizy sprawozdania, po otrzymaniu stosownych informacji opisowych.

Komisja tym punkcie zapoznała się także z wnioskiem Sępoleńskiego Domu Kultury o zabezpieczenie w budżecie Gminy kwoty 20tys.zł. z przeznaczeniem na wydatki płacowe dla dwóch pracowników (pracownika gospodarczego w Zespole Szkół w Wałdowie oraz pracownika SDK – etat zajmowany przez byłego Dyrektora placówki).
Komisja zasugerowała wygospodarowanie wnioskowanych środków, tym bardziej iż nowy Dyrektor SDK wykazuje dużą aktywność i inicjatywę w zakresie doprowadzenia do prawidłowego funkcjonowania instytucji. Pani Skarbnik zapewniła, iż środki zarówno na w/w cel jak i też na wkład własny (10%) związany z pisanym przez SDK programem operacyjnym o pozyskanie środków na remont budynku SDK – będą na bieżąco wygospodarowane z nadwyżek na poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej.


Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.




Przewodnicząca Komisji
Wiesława Grochowska



protokołował:
Tomasz Dix








metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (31 lipca 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 14:48:28)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1037