Protokół Nr 21/08 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 19 lutego 2008r.


Protokół Nr 21/08
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 19 lutego 2008r.
 
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Jozef Cyra
3. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Jarosław Dera
4. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Dariusz Krakowiak
 
 
 
            Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Omówienie stawek za wodę i ścieki na 2008r.
  4. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
    - przekazania gruntu w użytkowanie wieczyste     
    - sprzedaży nieruchomości w Wiśniewie stanowiącej własność Gminy Sępólno Krajeńskie
    - sprzedaży gruntu w Sikorzu stanowiącego własność Gminy Sępólno Krajeńskie.
    - nabycia na mienie komunalne użytkowania wieczystego od Spółdzielni Mieszkaniowej w Sępólnie Krajeńskim.
    - sprzedaży gruntu przy ul. 27 stycznia w Sępólnie Krajeńskim.
    - udzielenia bonifikaty od opłat rocznych za nieruchomość oddaną w trwały zarząd
    - przystąpienia do planu zagospodarowania przestrzennego
  5. Omówienie spraw związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w otoczeniu lokalu  „Galeria”       
  6. Opinia w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych:
    -  Maria Mania
    - Barbara Kwiatkowska
  7. Opinia w sprawie zarządzenia dotyczącego ustalenia stawki czynszu i kaucji Zabezpieczającej z tytułu dzierżawy gruntu pod ustawienie karuzeli i cyrku.
  8. Opinia w sprawie wniosku o wydzierżawienia pasa gruntu w Wałdowie ( i)      
  9. Opinia w sprawie wniosku o wydzierżawienia pasa gruntu przy ul. Kościuszki ( ).
  10. Opinia w sprawie wykupu gruntów przy ul. Kościuszki przez spółkę „Enea”
  11. .Omówienie spraw związanych z możliwością prowadzenia inwestycji budowy oczyszczalni przydomowych.
  12. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 20/08 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 14 stycznia 2008r.
 
 
 
Ad.3. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Dariusz Krakowiak przedstawił Komisji propozycje stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe zaopatrzenie w ścieki na okres od 1 maja 2008r. do 30 kwietnia 2009r. Powiedział, że zaproponowane podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim z trzech względów:
- dużą kwota podatku od budowli, jaki Zakład musi zapłacić Gminie
- wzrostem cen energii, a tym samym wzrost kosztów działalności Zakładu
- wzrostem podwyżek pensji dla pracowników Zakładu.
Średnio podwyżka wyniesie około 8,7%, w tym:
- cena 1m3 wody wzrośnie z 2,19zł. na 2,34zł. brutto
- cena 1m3 ścieków wzrośnie z 4,62zł. brutto na 4,94zł. brutto
- cena 1m3 ścieków dla użytkowników posiadających własne szamba z 2,77zł. na 2,96zł. brutto    
Pan Krakowiak poinformował, że taryfa w zaproponowanym kształcie zakłada niewielki deficyt w działalności wodno-ściekowej. Ze swojej strony stwierdził, że proponowana kalkulacja jest opracowana w prawidłowy sposób, Zakład bowiem nie może planować dużych strat w tego rodzaju działalności. Dodał, że zaproponowane stawki zostały wstępnie zaakceptowane przez Burmistrza.
Komisja przyjęła propozycję cen i stawek opłat taryfowych do wiadomości. Komisja wyda opinię w sprawie cen i stawek na jednym z kolejnych posiedzeń po dokonaniu dogłębnej analizy otrzymanych materiałów.
 
W tym punkcie Pan Cyra zasygnalizował Panu Krakowiakowi brak zabezpieczenia pojemników na nieczystości na ulicy Bajkowej. Pan Krakowiak zapewnił, że osobiście załatwi ta sprawę.     
 
 
 
Ad.4. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
- przekazania gruntu w użytkowanie wieczyste (oddanie w użytkowanie wieczyste na okres 99 lat gruntu przy Osiedlu Leśnym dla Kurkowego Bractwa Strzeleckiego z uwzględnieniem 99% bonifikaty od pierwszej opłaty i opłat rocznych).
- sprzedaży nieruchomości położonej w Wiśniewie stanowiącej własność Gminy Sępólno Krajeńskie ( sprzedaż w drodze przetargu nieograniczonego działki Nr 127/5 w Wiśniewie).
- sprzedaży gruntu w Sikorzu stanowiącego własność Gminy Sępólno Krajeńskie (sprzedaż bezprzetargowa, na uzupełnienie nieruchomości, działki Nr 22/1, położonej w Sikorzu)
- sprzedaży gruntów przy ul. Sienkiewicza 71 w Sępólnie Krajeńskim (sprzedaż w drodze bezprzetargowej działki Nr 493).
- sprzedaży gruntu przy ul. 27 stycznia w Sępólnie Krajeńskim (sprzedaż w przetargu nieograniczonym działki Nr 667/2).
- udzielenia bonifikaty od opłat rocznych za nieruchomość oddaną w trwały zarząd (udzielenie 99% bonifikaty dla Ośrodka Pomocy Społecznej od opłat rocznych za
nieruchomość przy ul. Szkolnej 8 oddaną w trwały zarząd pod prowadzenie działalności statutowej).
- nabycia na mienie komunalne użytkowania wieczystego od Spółdzielni Mieszkaniowej w Sępólnie Krajeńskim (nieodpłatne nabycie na mienie komunalne użytkowania wieczystego działki Nr 15/4 przy Osiedlu Słowackiego).
- przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Sępólno Krajeńskie (przeznaczenie działek Nr 72/19 i 64/2 w Piasecznie i działki Nr 256/38 w Niechorzu pod zabudowę mieszkaniowo-usługową i usługowo-handlową).             
 
 
 
Ad.5. W tym punkcie uczestniczyli także:
- Pan Potracki - przedstawiciel Komendy Powiatowej Policji
- Pan  – właściciel nieruchomości, w której znajduje się lokal „Galeria”
- Pan   – prowadzący działalność w lokalu „Galeria”.
- Pan   – mieszkaniec posesji w pobliżu lokalu
- Pan   – mieszkaniec posesji w pobliżu lokalu 
 
Na wstępie Komisja zapoznała się z pismem Powiatowej Komendy Policji w sprawie możliwości ustawienia punktu oświetleniowego przed lokalem „Galeria” – celem poprawienia bezpieczeństwa przed tym lokalem.
 
 
Pan Drogowski potwierdził tezy zawarte w piśmie, tj. że rzeczywiście w okolicach lokalu „Galeria” dochodzi do chuligańskich wybryków, obejmuje to także ulicę Studzienna i Ratuszową. Pan Drogowski poruszył sprawę czasu trwania działalności lokalu „Galeria”. Zarząd Osiedla zaopiniował pozytywnie działalność lokalu do godz. 22.00, tymczasem lokal działa praktycznie do późnych godzin nocnych. Na pewno Zarząd zastanowi się nad wysunięciem wniosku o cofnięcie koncesji na sprzedaż alkoholu. Dodał, że Zarząd na pewno przychyli się do oświetlenia terenu, w ten sposób zostanie przecież poprawione bezpieczeństwo w okolicach lokalu.
Pan  , nawiązując do pisma Komendy Powiatowej Policji, stwierdził że nie obejmuje ono poważniejszych incydentów, które zdarzyły się w okolicy lokalu m.in. dochodziło do  rozbijania butelek, stratowano samochodem bramę, załatwiano potrzeby fizjologiczne w okolicach lokalu. Takie incydenty zdarzały się niejednokrotnie. Ponadto każdorazowo bywalcy lokalu przez otwarta okiennicę rzucali na pobliski dach niedopałki papierosów, co mogło spowodować pożar posesji. Wprawdzie obecnie prowadzący lokal zabezpieczył właśnie to okno ale inne okna niestety wciąż pozostają niezabezpieczone.
Pan   zauważył, że najgorsze incydenty w okolicy lokalu następują po godzinie 23.00. W tym czasie dochodzi do zniszczeń na pobliskich posesjach m.in. rozbijane są butelki, zanieczyszczane elewacje, rozbijane urządzenia takie jak liczniki i skrzynki gazowe. Nie jest przeciwny prowadzeniu lokalu lecz powinny zostać zachowane pewne rygory i zasady współżycia społecznego. Nadmienił, że prowadzący lokal Pan   obiecał założenie monitoringu, niestety do chwili obecnej skończyło się tylko na obietnicach. Stwierdził, że wszystkich obowiązuje cisza nocna po godzinie 22.00 i po tej godzinie właściciel lokalu powinien zadbać, aby cisza nie została zakłócana. Tymczasem poprzez otwarte okiennice hałasy wydostają się na zewnątrz nawet do godz. 3.00.
 
Pan Potracki powiedział, że ewentualne cofnięcie koncesji na sprzedaż alkoholu może nastąpić, jeśli dojdzie do stwierdzenia że dwukrotnie w ciągu określonego okresu czasu dojdzie do zakłócenia porządku przed lokalem. Niemniej w tym celu należy udowodnić, że zakłócający porządek spożywali alkohol właśnie w tym lokalu. Nadmienił, że Komenda Powiatowa Policji podejmie w tym zakresie odpowiednie działania.
Pan   stwierdził, że zachowania bywalców lokali są uzależnione od wychowania wyniesionego z domu, incydenty zdarzają się w różnych miejscach. Gdyby mówić o ich eliminacji to należałoby zamknąć praktycznie wszelkie lokale, w których spotykają popołudniami mieszkańcy. Jego zdaniem kluczowym jest rozważenie możliwości założenia oświetlenia w okolicach lokalu.
Pan Potracki powiedział, że rzeczywiście oświetlenie ułatwiłoby pracę Policji, przechodzące patrole miałyby przejrzysty wgląd na teren okolic lokalu.
Pan  zaapelował o „wypośrodkowanie” problemu, lokal „Galeria” nie jest bowiem skupiskiem „pijaczków”, przychodzą tam bowiem mieszkańcy poszukujący możliwości miłego spędzenia czasu. Jako prowadzący lokal poczynił już starania celem zapewnienia bezpieczeństwa, m.in. zakazał wstępu do lokalu osobom, które zakłócały porządek. .
Ze swojej strony powiedział, że posiada monitoring wewnątrz lokalu, a dla zapewnienia bezpieczeństwa wokół lokalu jest w stanie umiejscowić monitoring również na zewnątrz. Jednak, aby był on skuteczny niezbędnym jest założenie przed lokalem punktu oświetleniowego. Dodał, że jako właściciel lokalu nie jest w stanie odpowiadać za fakty zakłócania porządku w obrębie okolicznych ulic. Nie można bowiem twierdzić, że niszczenie znaków drogowych, elewacji czy wybijanie szyb to działania klientów lokalu.
Pan Rózga, podsumowując stwierdził, że niezbędnym celem poprawy bezpieczeństwa prze lokalem „Galeria” jest:
- umiejscowienie punktu oświetleniowego
- zainstalowanie monitoringu na zewnątrz lokalu.
Pan Potracki zaproponował, aby Komisja udała się na wizję lokalną, celem stwierdzenia najlepszego miejsca dla założenia punktu oświetleniowego.     
Pan   zauważył, że ostawienie lampy może potrwać kilka miesięcy, dlatego też bardziej celowym byłoby zobowiązać Pana   do zatrudnienia pracownika do pilnowania porządku przed lokalem.
 
 
Ostatecznie Komisja wypracowała poniższe ustalenia celem zapewnienia bezpieczeństwa przed lokalem „Galeria”:
Komisja przeprowadzi wizję lokalną obrębu lokalu, przy udziale przedstawiciela zakładu energetycznego, celem wskazania najbardziej korzystnego punktu na umiejscowienie punktu oświetleniowego. Komisja przyjęła do wiadomości zobowiązanie prowadzącego lokal, Pana  , w sprawie założenia przez niego monitoringu obejmującego swym zasięgiem teren przed lokalem.         
                           
 
Ad.6. Komisja rozpatrzyła dwa wnioski o kupno lokali komunalnych przez najemców:
- wniosek Pani 
- wniosek Pani 
 
Komisja stwierdziła na wnioskach brak adnotacji zarządcy dot. regulowania przez wnioskodawców należności czynszowych. W związku z powyższym Komisja wniosła o uzupełnienie wniosków w tym zakresie.
 
 
 
Ad.7. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie zarządzenie Burmistrza w sprawie ustalenia stawki czynszu i kaucji zabezpieczającej z tytułu dzierżawy pod ustawienie karuzeli i cyrku.
 
 
 
Ad.8. Komisja zapoznała się z wnioskiem Pana   z Wałdowa w sprawie możliwości wydzierżawienia pasa gruntu w Trzcianach (teren byłego ujęcia wody).    
 
Komisja niejednogłośnie (3 głosy „za”, 1 „przeciwny”) zaopiniowała możliwość docelowej sprzedaży gruntu w drodze przetargu, po uprzednim okresie oddania w dzierżawę.
Pan Dziarnowski zasugerował, aby wystąpić z zapytaniem do tamtejszej Rady Sołeckiej, czy nie istnieje zapotrzebowanie na wytyczenie działek budowlanych na tym terenie. 
 
 
 
Ad.9. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wydzierżawienie pasa gruntu przy ul. Kościuszki 15a dla Państwa 
 
 
 
Ad.10. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wniosek spółki „Enea” w sprawie możliwości wykupu terenów przy ul. Kościuszki pod złącze kablowe. 
 
 
 
Ad.11. Pan Dera przedstawił Komisji wstępne ustalenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w zakresie wytyczenia terenów które nie zostaną objęte siecią kanalizacji. Poinformował, że w/w Komisja opowiedziała się za dofinansowaniem ze strony Gminy budowy oczyszczalni przydomowych, na terenach nie objętych kanalizacją. Komisja wskazała, że w/w terenami powinny być posesje mieszkańców poza zwartą zabudową (tzw. wybudowania).
 
Komisja przyjęła informację do wiadomości.
 
 
Ad.12. W wolnych wnioskach:
- Pan Dera przypomniał Komisji sprawę możliwości włączenia do kolektora „Hotelu Jan” (wniosek spółki „Kapost”)  Zwrócił uwagę, że istnieje możliwość wykonania odcinka przyłącza przez Spółkę we własnym zakresie, co umożliwi włączenie hotelu do kolektora gminnego przy ul. Baczyńskiego. Komisja jednogłośnie opowiedziała się, aby takie rozwiązanie zaproponować spółce.
- Pan Dera poinformował, że wpłynęło pismo Pana  z Chmielnik zawierające stwierdzenia w zakresie nieprawidłowości dotyczących sposobu budowy nowej drogi w tej miejscowości. Pan  stwierdza w piśmie, że na teren mającej powstać drogi obecnie wysypywane są wszelkie odpady (gruz, glina, drewno, szmaty). Pan Dera wyjaśnił, że te materiały układane są przez Pana  , który wnioskował o budowę nowej drogi. Gmina ze swej strony nie prowadzi natomiast na drodze żadnych prac budowlanych, zostaną one rozpoczęte dopiero po podjęciu stosownej uchwały Rady Miejskiej w sprawie zamiany gruntów.                                     
- Pan Dera poinformował, że wpłynęło do Urzędu pismo Pana  , w którym wyraża on sprzeciw wobec możliwości doprowadzenia do zamiany gruntów przez spółkę „Rohdex” przy ul. Koronowskiej. Pan Dera przypomniał, że Komisja wyraziła pozytywna opinię w sprawie możliwości zamiany działek ale pod warunkiem zgody właścicieli wszystkich okolicznych posesji.          
- Pan Dera, na pytanie Pani Wańke poinformował, że najemcą gminnego mieszkania w Radońsku został Pan  . Nadmienił, że umowa najmu została zawarta na zasadach ogólnych, najemca będzie uiszczał wobec Gminy wszelkie wymagane należności.
 
Komisja na koniec ustaliła, że kolejne posiedzenie odbędzie w dniu 21 lutego o godz. 10.00.
Komisja podczas posiedzenia przeprowadzi m.in. wizje lokalne w spornych sprawach wynikających z dzisiejszego protokołu.
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
 
                                                                                            Przewodniczący Komisji
                                                                                                 Edmund Rózga
 
 
protokołował:
Tomasz Dix
    
     
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (19 lutego 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 09:24:07)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 10:24:25)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 962