Protokół Nr 27/2012 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 31 maja 2012r.


Protokół Nr 27/2012
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej
w dniu 31 maja 2012r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Radna – Wiesława Grochowska;
2. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald.  
 
 
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Kazimierz Drogowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. zmian w budżecie Gminy na
    2012r.;
3. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w Wieloletniej
    Prognozie Finansowej Gminy;
4. Wolne wnioski i zakończenie.  
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2012r. (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Pani Skarbnik nadmieniła, że propozycja zmiany jest związana z faktem podpisania w najbliższych dniach umowy z Urzędem Marszałkowskim na dofinansowanie budowy budynku Centrum Matki i Małego Dziecka, kwota dofinansowania wyniesie 940tys.zł. Wprowadzenie tej zmiany podczas dzisiejszej Sesji Rady Miejskiej umożliwi uruchomienie procedur przetargowych związanych z budową obiektu.     
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.             
 
 
Ad.3. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu).    
Pani Skarbnik nadmieniła, ze propozycja zmian w prognozie wynika z propozycji zmian w budżecie Gminy.
  
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
 
 
Ad.4. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Grochowski zapytał o kwestię egzekwowania przez Gminę kar umownych od wykonawcy budowy hali widowiskowo – sportowej. Pani Buchwald powiedziała, że w tej sprawie nie posiada wszystkich informacji, bardziej zorientowany jest Burmistrz. Pan Herder przypomniał, że Burmistrz wyjaśniał o nie ściąganiu kar od drugiego wykonawcy, skoro prac nie wykonała pierwsza firma. Zdaniem Pana Herdera inwestora nie powinien obchodzić fakt, który z wykonawców nie wywiązał się z warunków umowy, kara powinna zostać wyegzekwowana tym bardzie, że jest to niemała suma. Pani Buchwald wyjaśniła, że minusem egzekwowania kary byłby obniżony procent dofinansowania do prowadzonej inwestycji ze środków przekazywanych przez Urząd Marszałkowski.
- Pan Grochowski zapytał również dlaczego w trakcie budowy rachunki za pobór prądu i wody na hali były opłacane ze środków Centrum Sportu i Rekreacji. Pani Buchwald stwierdziła, że gmina stanęła przed wyborem – albo opłacać rachunki przede wszystkim za ogrzewanie, albo doprowadzić do zawilgotnienia obiektu, a tym samym do zniweczenia będącej w trakcie inwestycji.                                                
 
 
 
         Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
                                                                                    Przewodniczący Komisji
                                                                                        Kazimierz Drogowski
 
 
protokołował:
Tomasz Dix
 
 
 
          
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (31 maja 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (26 czerwca 2012, 14:46:17)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 982