Protokół Nr 25/2012 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 14 sierpnia 2012r.


Protokół Nr 25/2012
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej
w dniu 14 sierpnia 2012r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Przedstawiciel Izby Rolniczej – Stanisław Stróżyński;
3. Przedstawiciel Izby Rolniczej – Piotr Wenda;
4. Przedstawiciel Gminnego Związku Kółek i Organizacji Rolniczych – Bernard Orłowski;
5. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera.
 
   Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Antoni Dolny, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołów z dwóch poprzednich posiedzeń Komisji;
3. Sytuacja w rolnictwie (stan zaawansowania prac żniwnych);
4. Sprawy związane z organizacją dożynek;
5. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.                
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w miesiącu czerwcu i miesiącu sierpniu.
 
 
Ad.3. Komisja podjęła dyskusję n/t. stopnia zaawansowania prac żniwnych. Pan Dolny stwierdził, że obecna deszczowa pogoda w znaczący sposób utrudnia prowadzenie prac żniwnych, maszyny rolnicze grzęzną w mokrej ziemi. Pomimo tego rolnicy twierdzą,, że  dotychczas zebrane plany nie są najgorsze. Pan Jagodziński zasygnalizował, że nie we wszystkich gospodarstwach wyniki żniw będą dobre, na zalanych polach trudno zebrać wszystkie plony ponadto część zebranych zbóż nadaje się jedynie na paszę, praktycznie nie został zebrany pierwszy pokos siana a ziemniaki zaczynają gnić już w ziemi, właściwie urodzaj dotyczy tylko owoców. Nadmienił, że niedługo będą ustalane podatki, dlatego w związku z nie najlepszą sytuacją żniwną należy się bardzo zastanowić nad wysokością stawki podatku rolnego. Pan Dolny nawiązał do przyszłorocznych zasiewów, poinformował że istnieje zapewnienie służb ochrony roślin, że nie zabraknie materiału siewnego na przyszły rok. Pan Grzeca zwrócił się do przedstawicieli Izby Rolniczej, czy istnieją prognozy odnośnie wysokości przewidywanych plonów w naszej gminie. Pan Stróżyński powiedział, że oficjalnych prognoz nie ma, niemniej jednak na pewno będzie kosztowne „ściągnięcie” materiału siewnego z innych rejonów. Z obserwacji wynika, że lepsze plony będą mieli rolnicy, którzy posiali zboża w czasie późniejszym, najlepsze plony będą ze zbóż hybrydowych, nie każdy rolnik jednak je sieje, bo wymaga większego nawożenia, rolnicy siali przede wszystkim dużo żyta i jęczmienia, tych zbóż powinno być najwięcej. Odnośnie przezimowania zbóż powiedział że najlepiej przetrwały zboża hybrydowe, najgorzej przenżyto i pszenica. Nawiązując do wydajności zbóż powiedział, że jest nieco lepsza niż w roku ubiegłym, z tym że zwiększyły się koszty nakładów m.in. ceny nawozów.                                                   
 
 
Ad.4. Pan Orłowski przedstawił Komisji informacje związane z przygotowaniem i przewidywanym przebiegiem dożynek gminnych.
Poinformował, że tegoroczne dożynki gminne odbędą się w dniu 2 września w Niechorzu. Dożynki rozpoczną się korowodem, który przejdzie na boisko sportowe, na początku odbędzie się polowa msza święta, potem nastąpi obrzęd dożynkowy i część artystyczna. Starostą dożynek będzie    z Niechorza a Starościną    z Wiśniewki. Z atrakcji zaplanowano m.in. stoiska handlowe, stoiska sołectw i kół gospodyń wiejskich, wystawę zwierząt, wystawę maszyn rolniczych oraz wystawy organizowane przez twórców ludowych, nie zabraknie także atrakcji dla dzieci.                                  
 
Pan Orłowski zwrócił się ponadto do Komisji, aby jeszcze przez dożynkami wytypowała producentów rolnych do otrzymania wyróżnień za wzorowe prowadzenia gospodarstwa rolnego.
 
Komisja przyjęła informację do wiadomości.
 
 
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Dolny poinformował, że wyniku nawałnicy nastąpiło wyrwanie nawierzchni na drodze Komierówek – Niechorz, zwrócił się do Kierownika Referatu o dopilnowanie, aby nawierzchnia została wyprofilowana.                              
 
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
                                                                                          Przewodniczący Komisji                 
                                                                                                    Antoni Dolny 
 
 
protokołował:
Tomasz Dix 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (14 sierpnia 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (24 września 2012, 14:32:10)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (18 maja 2023, 09:02:21)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 890