NULL string(0) ""

Uchwała nr XLIV/436/2002RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIMz dnia 17 czerwca 2002w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w Gminie Sępólno KrajeńskieNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U. z 1996r. Nr 132 poz. 622, z 1997r. Nr 60 poz. 369 i Nr 121 poz. 770, z 2000r. Nr 22 poz. 272 oraz z 2001r. Nr 100 poz. 1085 i Nr 154 poz. 1800 ) i po konsultacji z Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Powiecie Sępoleńskim

Uchwała nr XLIV/436/2002
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia 17 czerwca 2002


w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w Gminie Sępólno Krajeńskie

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U. z 1996r. Nr 132 poz. 622, z 1997r. Nr 60 poz. 369 i Nr 121 poz. 770, z 2000r. Nr 22 poz. 272 oraz z 2001r. Nr 100 poz. 1085 i Nr 154 poz. 1800 ) i po konsultacji z Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Powiecie Sępoleńskim


Rada Miejska
uchwala, co następuje :

§ 1

Uchwala się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie w brzmieniu załącznika nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miejskiemu.

§ 3

Traci moc uchwała Nr 238/VII/97 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 3 września 1997r. w sprawie ustalania szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sępólno Krajeńskie.

§ 4

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko- Pomorskiego, oraz poprzez rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń na terenie gminy.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.

PRZEWODNICZĄCY
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz

 

Uzasadnienie do Uchwały Nr XLIV/436/2002

Rady Miejskiej w Sępólnie Kraj.

z dnia 17 czerwca 2002

O konieczność wprowadzenia szeregu zmian w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ogłoszonej w Dzienniku Ustaw Nr 100 z 2001 roku.

Komisja Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli wspólnie z Komisją Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska dokonała opracowań poszczególnych rozdziałów . Zmiany te zaakceptował Zarząd Miejski na swoim posiedzeniu.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami sprawę skierowano do Państwowego Terenowego Inspektora Sanitarnego, który wydał opinię pozytywną.

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLIV/436/2002

Rady Miejskiej w Sępólnie Kraj.

z dnia 17 czerwca 2002r.

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1.

1. Regulamin określa:

1) Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości,

2) Rodzaj urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, a także zasad ich rozmieszczania,

3) Częstotliwość, zasady i sposoby usuwania odpadów komunalnych z nieruchomości oraz z innych terenów przeznaczonych do użytku publicznego,

4) Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku,

5) Wymagania dotyczące utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach,

6) Wyznaczanie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

2. Regulamin obowiązuje:

1) Właścicieli i zarządców nieruchomości,

2) Właścicieli lokali, nieruchomości oraz obiektów przeznaczonych do celów handlowych, gastronomicznych, magazynowych i innych celów gospodarczych, jak też obiektów przeznaczonych na cele użyteczności publicznej,

3) Kierowników budów - w stosunku do nieruchomości będących terenami budowy,

4) Kierowników jednostek wywozowych, kierowników wysypisk i stacji zlewnych oraz kierowników i właścicieli przedsiębiorstw prowadzących działalność w zakresie wykorzystywania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych,

5) Kierowników jednostek organizacyjnych użytkujących tereny i obiekty służące komunikacji publicznej,

6) Osoby wykonujące remonty,

7) Właścicieli i zarządców ogrodów działkowych i cmentarzy,

8) Inne podmioty władające nieruchomościami, zwane dalej właścicielami nieruchomości.

Rozdział II

Definicje

§ 2.

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1) ustawie - rozumieć należy przez to ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.)

2) odpadach komunalnych - rozumie się przez to odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych pochodzących od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych,

3) właścicielach nieruchomości - należy przez to rozumieć definicję zawartą w przepisie art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy,

4) odpadach komunalnych drobnych - należy przez to rozumieć odpady powstające w związku z bytowaniem człowieka takie jak: resztki spożywcze, odpady z papieru, opakowania towarów codziennego użytku, resztki poopałowe (popiół), uszkodzone naczynia, tekstylia, puszki i temu podobne odpady zbierane do typowych pojemników,

5) odpadach komunalnych dużych - należy przez to rozumieć odpady, które nawet po rozdrobnieniu nie mogą być swobodnie umieszczane w typowych pojemnikach ze względu na swoje rozmiary lub masę np. stare meble, wózki dziecięce, sprzęt gospodarstwa domowego, deski, materace gruz itp.,

6) surowcach wtórnych - należy przez to rozumieć części wyselekcjonowane z odpadów komunalnych nadające się do gospodarczego wykorzystania materiałowego lub surowcowego, a w szczególności papier, tektura, szkło, tworzywa sztuczne, metale,

7) nieczystościach ciekłych - rozumie się przez to ścieki gromadzone przejściowo w zbiornikach bezodpływowych,

8) obiektach unieszkodliwiania i recyklingu odpadów komunalnych (obiektach unieszkodliwiania)- obiekty służące do obróbki odpadów, powodującej zmianę ich cech fizycznych, chemicznych lub biologicznych. Należą do nich kompostownie, składowiska odpadów, sortownie odpadów, zakłady przetwarzania surowców wtórnych i pozostałe zakłady unieszkodliwiania odpadów komunalnych,

9) Stacjach i punktach zlewnych - urządzenia techniczne służące do przyjmowania, mechanicznego podczyszczania i odprowadzenia do sieci kanalizacyjnej odpadów komunalnych płynnych,

10) jednostkach wywozowych - podmioty gospodarcze prowadzące działalność gospodarczą polegającą na usuwaniu odpadów komunalnych dysponujące odpowiednim zezwoleniem wydanym przez Burmistrza Miasta lub miejskie jednostki organizacyjne prowadzące taką działalność.

11) odpadach roślinnych - powstające na terenach zieleni i obszarach zajętych przez uprawy roślinne. Należą do nich trawa, liście, gałęzie, chwasty itp.

12) właścicielach nieruchomości - rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub w użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.

Rozdział III

Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 3.

1. Na właścicieli nieruchomości nakłada się obowiązek selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

2. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych może odbywać się w pojemnikach i workach do selektywnej zbiórki

§ 4.

1. Na każdego właściciela nieruchomości nakłada się obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do gromadzenia odpadów komunalnych.

2. Z obowiązku wymienionego w punkcie 1 zwalnia się właścicieli nie zabudowanych działek budowlanych do czasu rozpoczęcia budowy.

§ 5.

1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do zawarcia umowy z jednostką wywozową na usuwanie odpadów komunalnych, która posiada aktualne zezwolenia Burmistrza Sępólna Kraj. na wykonywanie takich usług.

2. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do udokumentowania korzystania z usług wykonywanych przez jednostki wywozowe.

3. Właściciele nieruchomości mają obowiązek przedstawić do wglądu funkcjonariuszom , osobom upoważnionym przez Burmistrza Sępólna Kraj. aktualną umowę z jednostką wywozową na wykonywanie usług i dowody płacenia za te usługi, lub dowody płacenia za składowanie odpadów na wysypisku oraz umożliwić wstęp na teren nieruchomości w celu kontroli przestrzegania postanowień niniejszej Uchwały.

4. Właściciele nieruchomości wielomieszkaniowych ustalają wewnętrzne zasady porządku domowego i rozliczają się z kosztów odbioru i wywozu odpadów z lokatorami we własnym zakresie.

§ 6.

Obowiązki wymienione w §§ 3, 4, 5 ust. 1 -3 ciążą także na właścicielach jednostek handlowych, gastronomicznych i usługowych nie będących właścicielami nieruchomości , w której prowadzą działalność.

§ 7.

1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do usuwania odpadów i innych zanieczyszczeń z terenu nieruchomości, a także z jej niezabudowanej części (podwórza, bramy, przejścia, placu zabaw, zieleńca).

2. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątnięcia błota, śniegu lodu i innych zanieczyszczeń a także usunięcia śliskości z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służąca dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości.

3. Obowiązek z ust. 2 nie dotyczy chodników, na których dopuszczony jest płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.

4. Na placach zabaw istniejące piaskownice zarządcy nieruchomości lub właściciele dokonują w okresie wiosny wymiany piasku w piaskownicach

§ 8.

Wykonywanie obowiązków, o których mowa w §§ 3, 4 i 5 na terenie budowy należy do kierownika budowy.

§ 9.

Uprzątnięcie i pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń oraz usunięcie śliskości z przystanków komunikacyjnych należy do obowiązków przedsiębiorców użytkujących tereny służące komunikacji publicznej.

§ 10.

Obowiązki utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych należą do zarządcy drogi. Do obowiązków zarządcy drogi należy także:

1. zbieranie i pozbywanie się odpadów zgromadzonych w urządzeniach do tego przeznaczonych (kosze przyuliczne) i utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,

2. pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej.

§ 11.

Wywóz gruzu z rozbiórki lub remontu obiektu oraz gruntu z wykopów należy do obowiązków wykonującego roboty.

§ 12.

Na terenie Gminy Sępólno Kraj. zakazuje się:

1. mycia pojazdów samochodowych poza granicą własnej nieruchomości.

2. dokonywania napraw pojazdów samochodowych poza warsztatami naprawczymi z zastrzeżeniem ust. 3.

3. dozwolone jest wykonywanie drobnych napraw technicznych np. wymiana kół, wymiana świec zapłonowych itp.

§ 13.

Zarządca składowiska odpadów organizuje selektywną zbiórkę, segregację oraz magazynowanie odpadów komunalnych, w tym odpadów niebezpiecznych przydatnych do odzysku, współdziałając z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w zakresie gospodarowania tego rodzaju odpadami.

ROZDZIAŁ IV

Zasady zbierania i wywozu odpadów komunalnych

§ 14.

Odpady drobne

1. Właściciele nieruchomości mogą gromadzić te odpady wyłącznie w pojemnikach lub workach na ten cel przeznaczonych. W Gminie Sępólno Kraj. mogą być stosowane wyłącznie pojemniki znormalizowane, przystosowane do wywozu pojazdami specjalistycznymi.

2. Pojemniki mogą stanowić własność:

1) jednostki wywozowej i być dzierżawione przez właściciela nieruchomości,

2) właściciela nieruchomości.

3. Do zbierania zwiększonych przejściowo ilości odpadów drobnych oprócz pojemników stałych można używać worków jednorazowego użytku. Worki można zakupić u prowadzącego wywóz lub we własnym zakresie po uzgodnieniu z jednostką wywozową.

4. Pojemniki na odpady drobne służą wyłącznie do gromadzenia tego typu odpadów. Niedozwolone jest wrzucanie do tych pojemników śniegu, lodu, gorącego popiołu i żużla, gruzu budowlanego, szlamów oraz substancji toksycznych, żrących i wybuchowych oraz odpadów przemysłowych, medycznych i środków ochrony roślin. Zabrania się spalania odpadów w pojemnikach.

5. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymywać pojemniki w czystości, w odpowiednim stanie technicznym, sanitarnym i estetycznym. W razie potrzeby powinien dezynfekować wnętrze pojemnika.

6. Odbiór odpadów drobnych odbywa się wg. częstotliwości ustalonej z jednostką wywozową, jednak z taką częstotliwością by nie dopuszczać do przepełnienia pojemników.

7. Zabrania się składowania odpadów komunalnych z lokali handlowych, gastronomicznych, usługowych i mieszkalnych w koszach przyulicznych.

§ 15.

Odpady duże /wielkogabarytowe/

1/ Odbiór odpadów dużych odbywa się po zgłoszeniu przez właściciela nieruchomości do jednostki wywozowej zapotrzebowania na wywóz tych odpadów.

2/ Zamówienie powinno być zrealizowane w uzgodnionym terminie lecz nie dłuższym niż 7 dni. Koszty wywozu ponosi właściciel nieruchomości.

3/ Niedozwolone jest składowanie odpadów dużych przy pojemnikach na odpady drobne.

4/ W przypadku wytwarzania dużej ilości tego typu odpadów, właściciel nieruchomości jest zobowiązany gromadzić je w specjalnie wydzielonym miejscu.

§ 16.

Odpady roślinne

1/ Właściciele nieruchomości mają obowiązek przekazywania odpadów roślinnych do kompostowni indywidualnie lub zawierając umowy z jednostką wywozową w przypadku gdy ilość tych odpadów przekracza 1 m3 na rok z terenu danej nieruchomości.

2/ Nie mają obowiązku jw. właściciele nieruchomości, którzy mają możliwości i wykorzystują odpady roślinne we własnym zakresie tj. kompostują lub w odniesieniu do drewna, wykorzystują je w celach opałowych.

3/ Kompostowanie odpadów roślinnych nie może stwarzać uciążliwości dla otoczenia. Muszą być zachowane odpowiednie warunki sanitarne dla procesu fermentacyjnego.

4/ Zabrania się spalania odpadów roślinnych na powierzchni ziemi.

ROZDZIAŁ V

Selektywna zbiórka odpadów

§ 17.

Selektywna zbiórka odpadów polega na oddzielnym gromadzeniu surowców wtórnych w oznakowanych pojemnikach rozstawionych na terenie gminy Sępólno Kraj.. Dotyczy to następujących odpadów:

· szkła,

· tworzyw sztucznych,

· puszki,

§ 18.

Termin wprowadzenia w życie obowiązku selektywnej zbiórki odpadów dla poszczególnych ściśle określonych obszarów Gminy Sępólno Kraj. wyznacza Zarząd Miejski w Sępólnie Kraj.

§ 19.

Zasady selektywnej zbiórki odpadów oraz sposoby ich zagospodarowania określi Zarząd Miejski w Sępólnie Kraj

§ 20.

W celu zagospodarowania surowców wtórnych właściciele nieruchomości zapewniają i ustawiają pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów oznakowane według systemu przyjętego w Gminie Sępólno Kraj.. Częstotliwość wywozu surowców wtórnych uzależniona jest od napełnienia pojemników, a utrzymywanie czystości miejsc wystawienia pojemników należy do właściciela nieruchomości.

§ 21.

W przypadku nieruchomości gdzie ustawienie pojemników jest niemożliwe lub utrudnione właściciele nieruchomości wraz z jednostką wywozową mogą wyposażać mieszkańców w worki (specjalnie oznakowane) do zbiórki wyselekcjonowanych odpadów. Wyselekcjonowane odpady w workach winny być odbierane według ustalonego przez jednostkę wywozową i właścicieli nieruchomości harmonogramu.

ROZDZIAŁ VI

Lokalizacja i dostęp do pojemników na odpady

§ 22.

Pojemniki na odpady drobne winny być ustawione w miejscach łatwo dostępnych, zarówno dla mieszkańców jak i pracowników jednostki wywozowej i nie mogą być przyczyną nadmiernych utrudnień i niedogodności dla sąsiadów i właścicieli dróg i ulic. Pojemniki należy ustawić w miarę możliwości w granicach posesji w miejscu trwale oznaczonym, na twardej, równej powierzchni zabezpieczonej przed zbieraniem się wody, błota i innych nawarstwień - zgodnie z istniejącymi przepisami sanitarnymi. Koszty przygotowania i utrzymania miejsca ustawienia pojemników ponosi właściciel nieruchomości.

§ 23.

Właściciel nieruchomości musi zapewnić pracownikom jednostki wywozowej dostęp do pojemników w terminach ustalonych z tą jednostką. Do miejsca zatrzymania pojazdu wywożącego odpady, właściciel nieruchomości musi zapewnić swobodny dojazd bez narażania na szkodę ludzi, budynków, pojazdów oraz terenów zielonych.

§ 24.

Miejsce ustawienia pojemników, dróg dojścia i miejsca wystawienia pojemników do wywozu oraz warunki techniczne tych miejsc podlegają uzgodnieniu z jednostką wywozową. Nie jest wymagana budowa wiat na pojemniki.

§ 25.

Za utrzymanie czystości miejsc wystawienia i opróżniania pojemników odpowiedzialny jest właściciel nieruchomości.

 

ROZDZIAŁ VII

Zasady gromadzenia i usuwania nieczystości ciekłych

§ 26.

Właściciele nieruchomości mają obowiązek przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej lub, w przypadku gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona albo sieć kanalizacyjna będzie budowana w terminie późniejszym, wyposażenia nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych, spełniające warunki określone w przepisach odrębnych; przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe , jeżeli nieruchomość jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniająca wymagania określone w przepisach odrębnych.

§ 27.

Każdy właściciel nieruchomości, o której mowa w § 24 jest zobowiązany systematycznie opróżniać zbiorniki do gromadzenia płynnych odpadów bytowych i nie dopuszczać do ich przepełniania się i wylewania na powierzchnię terenu.

§ 28.

Właściciele nieruchomości są zobowiązani zawrzeć umowę z jednostką wywozową w sprawie korzystania z wywozu odpadów płynnych. Umowa ta winna być korygowana w trakcie eksploatacji zbiornika, a w przypadku stwierdzenia konieczności - częstotliwość opróżniania zbiornika powinna być zmieniona. § 5 ust. 3 Regulaminu stosuje się odpowiednio.

§ 29.

Zabrania się opróżniania zbiorników bezodpływowych we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości.

ROZDZIAŁ VIII

Transport odpadów

§ 30.

Transport odpadów przez jednostki wywozowe powinien być prowadzony w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ruchu według wyznaczonych tras oraz nie powodujący zanieczyszczania i zaśmiecania terenu. Zasada ta obowiązuje również w przypadku indywidualnego wywozu odpadów przez właścicieli nieruchomości.

§ 31.

Do transportu odpadów jednostki wywozowe są zobowiązanie stosować samochody specjalistyczne. W przypadku odpadów drobnych - samochody bezpylne i kontenerowe, dla odpadów wielkogabarytowych - transport ciężarowy, do przewozu odpadów płynnych samochody i pojazdy asenizacyjne.

§ 32.

Jednostki wywozowe są zobowiązane utrzymywać pojazdy do transportu odpadów w należytej czystości w prawidłowym stanie technicznym, prowadzić ich dezynfekcję oraz umieścić na nich w sposób trwały swoje znaki identyfikacyjne.

ROZDZIAŁ IX

Miejsca wywozu

§ 33.

1. Nakłada się na jednostki wywozowe obowiązek wywożenia odpadów komunalnych na wysypisko w Włościbórku oraz do punktu zlewnego wyznaczonego do tego miejsca na oczyszczalni w Sikorzu.

2. Zabrania się składowania oraz wywozu odpadów w miejscach nie wymienionych w ust. 1.

3. W przypadku składowania odpadów komunalnych w miejscach innych niż wymienione w pkt 1 obowiązek usunięcia i rekultywacji gruntu spoczywa na właścicielu lub użytkowniku gruntu.

ROZDZIAŁ X

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe

§ 34

1. Zwierzęta domowe oraz trzymane na nieruchomościach nie mogą stwarzać uciążliwości dla mieszkańców. Za szkody wyrządzone przez zwierzę odpowiada jego właściciel.

§ 35

1. Właściciel nowo nabytego psa zobowiązany jest złożyć wniosek o jego zarejestrowanie w terminie miesiąca od jego nabycia.

2. Wniosek o którym mowa w ust. 3 powinien zawierać:

1) dane dotyczące właściciela psa - imię i nazwisko oraz adres,

2) dane dotyczące psa - imię, rasa, płeć, maść, data urodzenia, data ostatniego szczepienia przeciw wściekliźnie.

3. Osoba prowadząca rejestr psów wpisuje do niego dane zawarte we wniosku oraz numer znaczka identyfikacyjnego (identyfikatora), który wydaje właścicielowi psa jako potwierdzenie dokonanej rejestracji.

4. Na żądanie właściciela, zamiast identyfikatora , potwierdzenie dokonanej rejestracji może polegać na wszczepieniu pod skórę psa, w wytypowanych przez Zarząd Miasta lecznicach weterynaryjnych, specjalnego urządzenia mikroelektronicznego.

5. Postępowanie związane z rejestracją psa jest bezpłatne.

6. W razie sprzedaży, zaginięcia lub padnięcia, jego właściciel zobowiązany jest zawiadomić o tym osobę prowadzącą rejestr psów, oraz zwrócić w miarę możliwości identyfikator psa.

§ 36.

1. Psy w wieku powyżej dwóch miesięcy podlegają obowiązkowemu ochronnemu szczepieniu przeciwko wściekliźnie.

2. Posiadacze psa obowiązani są doprowadzać psy na smyczy do wyznaczonych przez powiatowego lekarza weterynarii punktów szczepień

- w terminie określonym w pkt 1

- w terminie określonym przez lekarza weterynarii.

3. Psy poddane szczepieniu podlegają wpisowi do rejestru. Po przeprowadzeniu szczepienia posiadaczowi psa wydaje się zaświadczenie, a informacje o dokonaniu tej czynności zamieszcza się w rejestrze psów zaszczepionych przeciwko wściekliźnie.

§ 37.

1. Zabrania się właścicielom na terenie Gminy Sępólno Kraj. wypuszczania psów bez dozoru poza teren nieruchomości.

2. W przypadku złapania psa przez hycla lub inne upoważnione osoby, właściciel psa pokrywa wszystkie koszty z tym związane.

3. Każdy pies może być wyprowadzany poza teren nieruchomości na smyczy, w kagańcu z identyfikatorem.

4. Jeżeli pies zanieczyści teren obowiązkiem właściciela jest uprzątnięcie tego zanieczyszczenia.

5. Zabrania się wyprowadzania psów na tereny wydzielone - przeznaczone na place zabaw dla dzieci, do piaskownic itp.

ROZDZIAŁ X

Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich

na terenach wyłączonych z produkcji rolnej

§ 38.

Zabrania się utrzymywania zwierząt gospodarskich z wyłączeniem drobiu i królików na nieruchomościach położonych w granicach administracyjnych miasta w promieniu 15 m od budynków mieszkalnych oraz 100 m od urzędów, organów administracji, szkół i

placówek w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, placówek kulturalno - oświatowych, zakładów opieki zdrowotnej.

Nie dotyczy to płatników podatku rolnego utrzymujących się wyłącznie z rolnictwa.

§ 39.

Na terenach nie wymienionych w § 36 dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami :

1. Zwierzęta gospodarskie utrzymywane na nieruchomości powinny być zabezpieczone przed opuszczeniem tej nieruchomości.

2. Właściciel zwierzęcia, które zanieczyściło ulicę bądź chodnik obowiązany jest do uprzątnięcia zanieczyszczenia.

ROZDZIAŁ XI

Deratyzacja

§ 40.

W miarę potrzeby Zarząd Miejski w Sępólnie Kraj. określi obszary podlegające obowiązkowi deratyzacji oraz terminy ich przeprowadzenia.

ROZDZIAŁ XII

Przepisy Karne

§ 41.

Kto prowadzi działalność określoną w rozdziale VIII § 30 bez wymaganego zezwolenia podlega karze aresztu lub karze grzywny.

§ 42.

Kto nie wykonuje obowiązków wymienionych w rozdziale III, IV, V podlega karze grzywny.

§ 43.

Postępowanie w sprawach, o których mowa w § 39 i § 40 toczy się według przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

metryczka


Opublikował: Marcin Jarski (19 października 2003, 16:03:35)

Ostatnia zmiana: Anna Sobieszczyk (26 listopada 2007, 09:01:14)
Zmieniono: przeniesiono uchwałę do katalogu RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1931