Protokół Nr 14/07


Protokół Nr 14/07
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 7 maja 2007r.



W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Sekretarz Gminy Dariusz Wojtania
2. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich Bogumiła Bławat
3. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej Zbigniew Tymecki
4. Dyrektor Świetlicy Terapeutycznej Danuta Daszkiewicz


Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Przeprowadzenie kontroli dochodów i wydatków Gminnego Funduszu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  4. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 13/07 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 17 kwietnia br.


Ad.3. Komisja dokonała kontroli Gminnego Funduszu Przeciwdziałania i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Na wstępie Pani Bławat poinformowała, iż do chwili obecnej do budżetu Gminy wpłynęła kwota z zezwoleń alkoholowych w wysokości 76.129,85zł. (roczny plan – 168tys.zł.). Raty płatne są trzy razy w roku do końca miesięcy stycznia, maja i listopada. Nadmieniła, iż opłaty za piwo, jako mniejsze są zwykle płacone jednorazowo, natomiast za alkohol zwykle w wyznaczonych terminach. Poinformowała, iż w roku obecnym nie cofnięto żadnej koncesji natomiast zostały dwie wygaszone z powodu nie wniesienia opłat (dotyczy piwa). Obecnie na terenie Gminy funkcjonuje 70 podmiotów gospodarczych sprzedających napoje alkoholowe. Liczba podmiotów jest praktycznie taka sama od kilku lat, ewentualna różnica to liczba dwóch-trzech podmiotów.
Pani Bławat poinformowała, iż jedyną formą kontroli wobec podmiotów gospodarczych może być sprawdzenie, czy podmioty nie sprzedają alkoholu małoletnim oraz czy sklepy posiadają odpowiednie oznakowania na zewnątrz i wewnątrz lokali. Kontroli obrotu alkoholem może dokonać jedynie urząd skarbowy na wniosek burmistrza.
Pan Wojtania poinformował, iż uległ skład Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, od miesiąca marca z pracy w Komisji zrezygnowali Pan Jaskulski i Pan Bodziński, do składu natomiast weszła radna Pani Miczko. Pani Bławat dodała, iż Komisja odbyła dotychczas w tym roku sześć posiedzeń, podkomisje zbierają się średnio dwa razy w miesiącu.
Pani Bukowska zapytała o podział środków na poszczególne kluby abstynentów (w szczególności dotyczy klubu działającego w „Bonusie”), zasłyszała bowiem iż właśnie ten klub otrzymał niewielkie środki. Pan Wojtania poinformował, iż w tym przypadku działalność większościowo finansował Narodowy Fundusz Zdrowia, w związku z powyższym Gmina przekazała klubowi mniejsze środki.
Pani Grochowska zwróciła się, aby Komisja Rewizyjna również opiniowała Gminny Program Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jeszcze przed uchwaleniem celem szczegółowego zapoznania się z jego planowanymi dochodami i wydatkami. Pan Wojtania wyjaśnił, iż wszystkie materiały a w szczególności projekty uchwał są dostarczane radnym, można jednak jeszcze przed uchwaleniem Programu dokonać w tym zakresie konsultacji z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Komisja, za zapoznaniu się z wyjaśnieniami oraz odpowiednią dokumentacją, przyjęła je do wiadomości bez uwag.
Komisja stwierdziła ponadto, iż będzie na bieżąco monitorować wydatki Funduszu Alkoholowego.

Komisja następnie powróciła do swojego uprzedniego wniosku w sprawie możliwości objęcia letnim wypoczynkiem w Funce dzieci z terenów wiejskich.
Pan Tymecki wyjaśnił, iż wgląd w środowiska wiejskie posiadają pedagogowie z poszczególnych szkół. Na pewno każdy z nich posiada wykaz dzieci ze środowisk wiejskich. Ponadto pedagogowie mogliby zapewnić dzieciom opiekę podczas wypoczynku.
Pan Porożyński poinformował, iż Pani Daszkiewicz wystąpiła do dyrektorów szkół o uzyskanie listy, do tej pory pedagogowie jednak jej nie dostarczyli.
Pani Daszkiewicz ze swojej strony stwierdziła, iż może uzyskać listy dzieci drugotorowo, od Ośrodka Pomocy Społecznej, tym bardziej iż można pozyskać od OPS środki na wypoczynek letni.
Ostatecznie wspólnie ustalono, iż Pan Tymecki zbierze stosowne informacje od pedagogów szkolnych a Pani Daszkiewicz skontaktuje się z Ośrodkiem Pomocy Społecznej. Komisja sugeruje, aby opiekę nad dziećmi podczas wypoczynku zapewnili właśnie pedagogowie – należy poczynić z nimi stosowne ustalenia. Środki na wypoczynek można pozyskać natomiast z konkretnego programu z Urzędu Marszałkowskiego (po napisaniu stosownego wniosku).


Ad.4. W wolnych wnioskach Pan Tymecki poinformował, iż:

- gminne szkoły otrzymają siedem pracowni komputerowych (cztery duże pracownie + trzy biblioteczne), w tym: Zespół Szkół Nr 1 (duża + biblioteczna), Zespół Szkół Nr 3 (duża), Zespół Szkół w Wałdowie (duża + biblioteczna), Zespół Szkół w Lutowie (biblioteczna), Szkoła Podstawowa w Zalesiu (duża)
- ZOOS, w imieniu Gminy, złożył wniosek do Ministerstwa Edukacji Narodowej o przyznanie znaczących środków na remonty dla 6 szkół (kwota około 200tys.zł.)



Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.



Przewodnicząca Komisji
Wiesława Grochowska

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (7 maja 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 14:17:17)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 988