Protokół Nr 25/2012 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 14 czerwca 2012r.


Protokół Nr 25/2012
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 14 czerwca 2012r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Edmund Rózga;
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Stanisław Gustyn;
4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera;
5. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej – Jadwiga Jagodzińska;
6. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Małgorzata Barabach.
 
 
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołów z posiedzeń w miesiącu maju;
3. Informacja w zakresie realizacji wniosków wysuniętych w miesiącu maju;
4. Informacja w zakresie prowadzenia inwestycji gminnych za I półrocze 2012r.;
5. Ponowna opinia w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i lokali użytkowych najemcom tych lokali;
6. Opinia w sprawie możliwości utwardzenia drogi na odcinku Komierowo – Wałdowo;
7. Opinia w sprawie możliwości wykupu działki Nr 193/9 w Sępólnie Krajeńskim;
8. Opinia w sprawie wydania zezwolenia na ustawienie stoiska handlowego na działce Nr 539/11;
9. Opinia Komisji w sprawie możliwości wydzierżawienia działki Nr 198/2 przy ul. Młyńskiej;
10. Opinia w sprawie możliwości udostępnienia przejazdu przez część działki Nr 435/1 do działki Nr 276;
11. Opinia w sprawie możliwości zaniżenia krawężników przy ul. Chopina;
12. Opinia w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych: Pan ……, Pan ………, Pani ……;
13. Opinia w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. uchylenia uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego;
14. Opinia w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w miejscowości Świdwie;
15. Wolne wnioski i zakończenie.         
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie. 
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch posiedzeń w miesiącu maju.
 
 
Ad.3. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił informację z realizacji wniosków wysuniętych na ostatnich dwóch posiedzeniach tj. w dniach 10 i 24 maja 2012r. (pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
 
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości. 
 
 
Ad.4. Pani Barabach, wspólnie z Kierownikiem Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa,  przedstawiła Komisji informację w zakresie prowadzenia inwestycji gminnych za 2012r. (pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
 
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.      
 
 
Ad. 5. Pani Jagodzińska przedstawiła Komisji ponownie projekt uchwały Rady Miejskiej dot. określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i lokali użytkowych najemcom tych lokali (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu).      
Nadmieniła, że obecny projekt uchwały, po uzgodnieniu z Burmistrzem, obejmuje możliwość udzielania bonifikat przy sprzedaży lokali mieszkalnych (na terenie miejskim proponuje się bonifikatę do 20% wartości mieszkania a na terenie wiejskim do 30% ich wartości). Bonifikata jest proponowana tylko dla tych najemców, którzy najmują lokale co najmniej 10 lat. Pani Jagodzińska nawiązała do kwestii okresu od którego będzie obowiązywała nowa uchwała, powiedziała że propozycja obejmuje sprzedaż mieszkań na nowych zasadach dla mieszkańców, którzy złożyli wnioski o ich wykup po dniu 30 czerwca 2012r.          
Komisja zaakceptowała propozycje przedstawione przed Panią Jagodzińską.
Pani Jagodzińska zwróciła również uwagę na wcześniejszą sugestię członków Komisji w szczególności Pana Drogowskiego, że zakupionego mieszkania nie można zbyć przed okresem 5 – ciu lat od jego nabycia. Powiedział, że konsultowała się w tej sprawie z radcą prawnym, który wyraził opinię, że istnieje tego rodzaju zapis rangi ustawy i nie należy go powielać w projekcie uchwały.                  
Pan Drogowski, w związku z zaakceptowaniem dalszego istnienia bonifikat, stwierdził jednak, że zapis o możliwości uniemożliwienia sprzedaży lokali mieszkalnych przed upływem pięciu lat powinien być jasno wskazany w projekcie uchwały, tak aby w sposób czytelny wyeliminować przeznaczanie zakupionych mieszkań na inne cele np. na lokale użytkowe.                                                     
 
Komisja zaopiniowała niejednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały w przedstawionej wersji (4 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”). Pan Drogowski zaznaczył, że zamierza we własnym zakresie pozyskać opinię prawną w sprawie możliwości umieszczenia w projekcie uchwały odpowiedniego zapisu, o którym wspominał wcześniej.        
 
 
Ad.6. Komisja zapoznała się z sugestią wysuniętą podczas posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia w sprawie możliwości doprowadzenia do modernizacji drogi Komierowo – Wałdowo, jako drogi będącej trasą dowozu szkolnego.         
Pan Dera poinformował, że z jego wiedzy zarówno sołtys Wałdowa jak i Komierowa przeznaczyli po transporcie tłucznia, ponadto jeden z mieszkańców Wałdowa zobowiązał się do usunięcia wszelkich odrostów drzew i zakrzaczeń, które utrudniają przejazd ta drogą, nie wie natomiast w jaki sposób droga miałaby zostać utwardzona, czy poprzez zaasfaltowanie lub utwardzenie innym materiałem.                   
 
Komisja przyjęła sugestię Komisji Oświaty do wiadomości i skierowała sprawę do rozpatrzenia przez Komisję Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.   
 
 
Ad.7. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa zapoznał Komisję z wnioskiem w sprawie możliwości wykupu Nr 193/9 w Sępólnie Krajeńskim (pas gruntu pomiędzy sklepem „Bobi” a Restauracją „Polonia”).   
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż przedmiotowej działki w drodze przetargu nieograniczonego.           
 
                   
Ad.8. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji ponownie wniosek w sprawie możliwości wydania zezwolenia na ustawienie stoiska handlowego (sprzedaż pomidorów) na działce Nr 539/11 przy ul., Kościuszki (w pobliżu kiosku Pana ……..).
 
Komisja podtrzymała pozytywną opinię w sprawie przedmiotowego wniosku, zgodnie ze stanowiskiem Zarządu Osiedla Nr 1, sugerując jednocześnie aby usytuowanie stoiska nie utrudniało wchodzenia pacjentom do pobliskiej poradni rehabilitacyjnej.                       
 
 
Ad.9. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji ponownie wniosek w sprawie możliwości wydzierżawienia działki Nr 198/2 przy ul. Młyńskiej, w pobliżu rzeki Sępolenki.        
 
Komisja podtrzymała niejednogłośnie swoją poprzednią opinię w sprawie przedmiotowego wniosku ( 4 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się” tj. zasugerowała podział działki a następnie jej sprzedaż w drodze przetargu nieograniczonego).        
 
      
Ad.10. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa zapoznał Komisję z wnioskiem w sprawie możliwości udostępnienia przejazdu przez cześć działki Nr 435/1 do działki Nr 276 przy ulicy Podgórnej.
 
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez Zarząd Osiedla Nr 1, Komisja ponadto przeprowadzi wizję lokalną w sprawie wniosku podczas swojego posiedzenia w dniu 5 lipca 2012r.            
 
 
Ad.11. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa zapoznał Komisję z wnioskiem w sprawie możliwości zaniżenia krawężników przy ulicy Chopina.
Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa wyjaśnił, że wniosek wpłynął w związku z planowaną przez wnioskodawcę budową tam parkingu mającego poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego na tej ulicy.    
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie w/w wniosek pod warunkiem uzyskania w tej sprawie pozytywnego stanowiska Zarządu Osiedla Nr 1. Komisja zasugerowała ponadto, że inwestycji wnioskodawca powinien dokonać na własny koszt.          
 
 
Ad.12. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż gminnych lokali mieszkalnych najemcom:
- Panu ……………..;
- Panu ……………..;
- Pani ……………...;
 
 
Ad.13. Pani Barabach przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie uchylenia pięciu uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu).    
Pan Barabach nadmieniła, że konieczność uchylenia w/w uchwał spowodowana jest faktem, że funkcjonowały one na podstawie starego studium zagospodarowania przestrzennego, które zostało uchylone. W związku powyższym niezbędnym stało się wywołanie w/w uchwały.   
 
Komisja zaopiniowała niejednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały (4 głosy „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się”).         
 
 
Ad.14. Pani Barabach przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie 
przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w miejscowości Świdwie (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu).   
 
Komisja zaopiniowała niejednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały (4 głosy „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się”).
 
 
Ad.15. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pani Miczko poinformowała, że mieszkańcy posesji przy ul. Kościuszki interweniowali u Przewodniczącego Rady Miejskiej w sprawie poprawy bezpieczeństwa wjazdu z ul. Kościuszki na teren byłego „Stolbudu”, sprawa ciągnie się już od miesiąca grudnia. Pan Dera poinformował, że dla poprawy bezpieczeństwa ustawiono od strony drogi gminnej zakaz wjazdu samochodów ciężarowych, natomiast od strony ulicy Kolejowej nie można podjąć żadnych działań, droga należy bowiem do PKP. Nawiązując także do wody zalegającej na wspomnianej posesji poinformował, że zlecono Zakładowi Transportu i Usług ustalenie źródła jej pochodzenia i podjęcie czynności zmierzających do rozwiązania problemu (prawdopodobnie problem stwarzają istniejące szamba). Pan Nikel, nawiązując do terenu kolejowego, poinformował, że obok studzienki deszczowej zalega na pół zarwana płyta, stwarzająca zagrożenie bezpieczeństwa;       
- Pan Rózga przedstawił wnioski wypracowane podczas posiedzenia samorządu mieszkańców osiedla Nr 1 tj. trylinka przy wjeździe na targowisko od strony Młyńskiej w dalszej części jest nierówno ułożona, koniecznym jest nawiezienie tłucznia na ulice Krasickiego i Sawickiej, wykonanie polbruku w ramach inwestycji rewitalizacji także z drugiej strony przejścia pomiędzy posesjami na molo od strony Placu Wolności, wymiana uszkodzonych progów zwalniających na ulicy Wyspiańskiego, wystąpienie do Starostwa Powiatowego o wykonanie chodnika w kierunku do Kawli od strony ulicy Targowej na odcinku do ulicy Wyspiańskiego oraz wycięcie tam zakrzaczeń ograniczających widoczność w ruchu drogowym;
- Pan Drogowski zasygnalizował konieczność wykoszenia zachwaszczeń przy ścieżce rowerowej na ulicy Wyspiańskiego, również przy ulicy Chopina w okolicy posesji Pana ……….., zwrócił także uwagę na konieczność usunięcia zalegających gałęzi po wyciętych bzach na ulicy Ogrodowej. Zawnioskował również o pisemne wystąpienie do Starostwa Powiatowego o wzmożenie pracy patroli policyjnych przede wszystkim na terenie „starego miasta”, gdzie dochodzi do nieprawidłowości w parkowaniu pojazdów w miejscach wyłączonych z ruchu (np. ul. Studzienna, także w okolicach siedziby weterynarii około dwóch miesięcy parkuje być może nie nadający się do użytkowania pojazd). Pan Drogowski nawiązał również do zamknięcia użytkowania schodów w kierunku budynku Centrum Kultury i Sztuki od strony ulicy Kościuszki. Pan Rohde poinformował, że planowana jest likwidacja tych schodów. Poinformował ponadto, że po podłączeniu kanalizacji do posesji przy ul. Średniej zapadła się nawierzchnia, również po pracach zapadł się chodnik na ul. Studziennej 7;
- Pan Gustyn zwrócił uwagę na niedrożność dwóch studzienek deszczowych przy ulicy Odrodzenia 23;
- Pani Wańke zasygnalizowała konieczność wycięcia uschniętego drzewa zagrażającego bezpieczeństwu w Lutowie (przy ogródku piwnym w kierunku „małej szkoły”);
- Pan Dudek zawnioskował o przesunięcie znaku zakazu zatrzymywania się na ulicy Składowej znajduje się zbyt daleko, powinien zostać dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, umiejscowiony zaraz po skręcie z ulicy Kościuszki. Zwrócił także uwagę na nieprawidłowo umiejscowioną studzienkę deszczową przy targowisku, która nie odbiera wody (przy zjeździe z ulicy Młyńskiej). Ponadto poinformował o utrudnieniach w przejeździe przez szyny kolejowe w pasie jezdni na ul. Kościuszki (od strony ulicy 27 stycznia);  
- Pani Miczko także zwróciła uwagę na zalegającą wodę opadową w okolicy salonu fryzjerskiego przy ulicy Nowy Rynek oraz w pobliżu starej mleczarni na ulicy Sienkiewicza (okolice ronda). Również jest mocno zaniżona studzienka deszczowa na wysokości posesji Pana Ossowskiego. Poruszyła także konieczność odpowiedniego odprowadzania wody deszczowej w Iłowie;                                                       
- Pan Rózga poinformował o istniejących wgłębieniach na ulicy Wyspiańskiego na wysokości posesji Pana ………… (po pracach kanalizacyjnych);
- Pan Rózga przypomniał temat blokowania pasa drogowego przy wjeździe do Przedszkola Nr 1, tą sprawę jego zdaniem należy zasygnalizować policji;               
- Komisja ustaliła termin przeprowadzenia wizji lokalnej terenu Osiedla Nr 1 na dzień 5 lipca od godz. 9.00 (początek na Placu Przyjaźni).    
 
 
 
             Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.  
 
 
 
                                                                                      Przewodnicząca Komisji    
                                                                                              Anna Miczko    
 
 
protokołował:
Tomasz Dix  
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (14 czerwca 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (24 września 2012, 15:14:29)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 988