NULL string(0) ""

Uchwała nr XXVI/230/04RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIMz dnia 30 grudnia 2004w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie na 2005 rok.Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.)

Uchwała nr XXVI/230/04
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia 30 grudnia 2004


w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie na 2005 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.)


§1

  1. Określa prognozowane dochody budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie
         na kwotę      23 011 654 zł
         w tym: dochody własne                           w kwocie 9 147 525 zł 
         subwencja ogólna                                   w kwocie 9 252 260 zł
         dotacje                                                 w kwocie 4 611 869 zł
  2. Prognozowane dochody według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 1 i nr 3.

§2

  1. Określa wydatki budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie
         na kwotę  23 011 654 zł
         w tym: wydatki bieżące                          w kwocie 20 726 820 zł
         wydatki majątkowe                               w kwocie   2 284 834 zł
  2. W wydatkach bieżących wyodrębnia się na:
    a) wynagrodzenia i pochodne                  w kwocie  9 637 400 zł
    b) dotacje                                             w kwocie  1 063 400 zł
    c) obsługę długu                                    w kwocie     197 000 zł
  3. Planowane wydatki budżetu w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 2 i nr 3.

§3

  1. Określa wydatki związane z realizacją wieloletnich programów inwestycyjnych
    w kwocie 2 284 834 zł.
  2. Wydatki na poszczególne programy i na lata następne określa  załącznik nr  4 

§4

Określa się wydatki na programy i projekty realizowane z funduszy strukturalnych i Funduszy Spójności Unii Europejskiej w kwocie 108 409 zł.
 

§5

Określa plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych  (wg załącznika nr 5)

a) przychody    w kwocie  1 559 841 zł
b) wydatki        w kwocie  1 438 752 zł

§6

Określa środki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (wg załącznika nr 6)    

a) przychody     w kwocie  45 000 zł
b) wydatki         w kwocie 45 000 zł

§7

Określa dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej innych zadań zleconych ustawami (wg załącznika nr 7) w tym:

a) dochody w kwocie  3 668 060 zł               
b) wydatki w kwocie  3 668 060 zł

§8

Ustala się wielkość dotacji dla:

  1. Instytucji kultury                                               w kwocie    713 400 zł
    (wg załącznika Nr 8)
  2. Podmiotów nie zaliczanych do sektora
    finansów publicznych                                         w kwocie    298 600 zł
    (wg załącznika nr 9)

§9

Upoważnia się Burmistrza do:

  1. spłat zobowiązań wynikających z wcześniej zawartych umów oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów  na kwotę 528 750 zł (wg załącznika nr 10)
  2. zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu do kwoty 500 000 zł
  3. dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie   wydatków między rozdziałami i paragrafami
  4. lokowania wolnych środków budżetowych (dokonywania lokat krótkoterminowych) na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§10

Ustala się rezerwę ogólną w kwocie 150 000 zł

§11

Określa się kwotę dochodów  157 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz kwotę 157 000 zł wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych (wg załącznika nr 11)

§12

Ustala się wielkości wydatków dla sołectw w kwocie 136 760 zł
Kwoty dla poszczególnych sołectw określa załącznik Nr 12

§13

Ustala się wysokość długu publicznego na kwotę  3 850 026
(wg załącznika nr 13)

§14

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§15

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2005 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący
Rady  Miejskiej
Edward Stachowicz

 

Uzasadnienie do
UCHWAŁY  NR  XXVI/230/04
RADY MIEJSKIEJ w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 30 grudnia 2004 roku


         Opracowując projekt budżetu na 2005 rok uwzględniono założenia przyjęte w uchwale Rady Miejskiej Nr XI/82/2003 z dnia 16 czerwca 2003 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, oraz uwzględniono zarządzenie Burmistrza Sępólna Krajeńskiego Nr Or. 0151- 64/2004  z dnia 10 września 2004 roku w sprawie określenia podstawowych parametrów przyjętych do prac nad projektem budżetu na 2005 rok..
Ustalając plan dochodów podatkowych zastosowano wskaźnik wzrostu 4 % przyjęty zarządzeniem Burmistrza Sępólno Krajeńskiego Nr Or.0151-64/2004 z 10 września 2004 roku.
          W przypadku dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami przyjęto konkretne kwoty podane w decyzji finansowej Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I-3010/96-6/2004 z dnia 21 października 2004 roku, oraz decyzji finansowej Krajowego Biura Wyborczego Nr DBD-3101-47/04 z dnia 18 października 2004 roku.
         W przypadku dochodów w zakresie subwencji ogólnej i udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych dla Gminy Sępólno Krajeńskie wprowadzono do planu wielkości podane w decyzji finansowej Ministra Finansów Nr ST3-4820-52/2004 z dnia 13 października 2004 roku.
         Z tytułu kwot rekompensujących utracone dochody w podatku od nieruchomości z tytułu zwolnień określonych w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych podstawę do wyliczenia stanowiły sprawozdania finansowe i złożone wnioski do Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Przewodniczący
Rady  Miejskiej
Edward Stachowicz



Zał. Nr 1,2,3 do Uchwały Nr XXVI/230/04 (8438kB) pdf

Zał. Nr 4,5,6,7 do Uchwały Nr XXVI/230/04 (7524kB) pdf

Zał. Nr 8,9,10,11,12,13 do Uchwały Nr XXVI/230/04 (6313kB) pdf

Zał. Nr 14 do Uchwały Nr XXVI/230/04 (9056kB) pdf

Zał. Nr 14 cz.2 do Uchwały Nr XXVI/230/04 (7552kB) pdf

metryczka


Opublikował: Administrator (5 stycznia 2005, 14:33:54)

Ostatnia zmiana: Ewa Pawełek (10 lutego 2023, 12:40:51)
Zmieniono: dodano załączniki

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 3450