Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 22/2012 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu w dniu 14 lutego 2012r.
Protokół Nr 22/2012
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu
w dniu 14 lutego 2012r.
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu
w dniu 14 lutego 2012r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde
2. Burmistrz – Waldemar Stupałkowski
3. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald
4. Radna – Wiesława Grochowska
5. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Zbigniew Tymecki
6. Księgowa Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Renata Noga
7. Prezes MLKS „Krajna” – Jarosław Tadych
8. Pracownik MLKS „Krajna” – Edmund Stencel
9. Kierownik Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Marcin Koniszewski
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Kazimierz Drogowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołów z poprzednich posiedzeń;
3. Informacja w zakresie możliwości wystosowania apelu do Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego (stanowisko Konwentu Burmistrzów);
4. Opinia w sprawie projektu uchwały dot. zmian w budżecie Gminy na 2012r.;
5. Opinia w sprawie projektu uchwały dot. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy;
6. Informacja w sprawie możliwości poręczenia kredytu dla Wspólnoty Mieszkaniowej bloków Nr 12 i Nr 13;
7. Informacja o podziale środków finansowych w oświacie na 2012r.
8. Informacja w zakresie rozliczenia dotacji dla MLKS „Krajna” za 2011r. oraz informacja w zakresie środków zewnętrznych pozyskanych przez MLKS „Krajna”;
9. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2 Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich poprzednich posiedzeń.
Ad.3. Burmistrz poinformował o ustaleniach zapadłych podczas posiedzenia Konwentu Burmistrzów Województwa Kujawsko – Pomorskiego w sprawie możliwości wystosowania apelu do Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego o terminowe przekazywanie gminom środków za wykonane zadania inwestycyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Powiedział, że większość samorządów województwa narzeka na przedłużające się procedury związane z przekazywaniem środków za zrealizowane inwestycje, niemniej jednak Konwent nie poddał głosowaniu spraw omawianych podczas swojego posiedzenia, przełożył głosowanie na swoje kolejne posiedzenie.
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za wstrzymaniem wystosowania apelu do Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego do czasu uzyskania informacji o oficjalnym stanowisku Konwentu Burmistrzów Województwa Kujawsko – Pomorskiego w tej sprawie.
Ad.4. Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2012r. (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Pytań do projektu uchwały nie wniesiono.
Komisja zaopiniowała niejednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały (4 głosy „za” przy 1 „wstrzymującym się”).
Ad.5 Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Pytań do projektu uchwały nie wniesiono.
Komisja zaopiniowała niejednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały (4 głosy „za” przy 1 „wstrzymującym się”).
Ad.6. Burmistrz wyjaśnił aspekty finansowe możliwości poręczania przez Gminę pożyczek wspólnotom mieszkaniowym. Powiedział, że Gmina posiada możliwość udzielania takich poręczeń, jednak przyjęta zasadą jest ewentualne udzielanie poręczeń jej jednostkom organizacyjnym. Wnioskodawca, który wystąpił o poręczenie (Wspólnota Bloków 12 i 13) funkcjonuje wprawdzie z udziałem Gminy, jest on jednak minimalny, około 1%.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie negatywnie możliwość poręczenia pożyczki Wspólnocie Bloków Nr 12 i 13, motywując to faktem braku zabezpieczenia w budżecie Gminy środków z przeznaczeniem na w/w cel.
Ad.7. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej przedstawił informację z zakresie rozdysponowania środków finansowych w dziale oświaty na 2012r. (pisemne informacje w w/w zakresie stanowią załączniki do niniejszego protokołu).
Dyrektor ZOOS powiedział, że obecnie jeszcze nie posiada informacji o ostatecznym podziale subwencji, jednak przedstawiane dane są bliskie sytuacji rzeczywistej. Sytuacja w roku 2012r. powinna być stabilna, nie ma zagrożeń. Z subwencji oświatowej zostaną sfinansowane całkowicie wszystkie zadania szkolne, teoretycznie nadwyżka z subwencji wynosi 205tys.zł. Podkreślił, że kolejnym obciążeniem dla oświaty jest zwiększenie stawki ubezpieczenia rentowego oraz wciąż narastające koszt utrzymania Szkoły Podstawowej w Zalesiu. Pan Tymecki, nawiązując do funkcjonowania przedszkoli, poinformował że w tym roku mogą zaistnieć problemy związane z możliwością „dublowania” rocznego przygotowania przedszkolnego. W związku z tym faktem a także wyżem demograficznym wśród 3 – 4 – latków, może się zdarzyć sytuacja, że zabraknie miejsc w przedszkolach właśnie dla dzieci najmłodszych, a tym samym konieczność rozwiązania tego problemu poprzez utworzenia dodatkowych oddziałów przedszkolnych.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.8. Prezes MLKS „Krajna” przedstawił informację w zakresie wysokości środków zewnętrznych pozyskanych przez klub.
Pan Tadych poinformował, że dotacja dla MLKS „Krajna” w 2011r. wyniosła 514tys.zł., po korektach od miesiąca września wyniosła 499tys.zł. Nadmienił, że wszelkie sprawy związane z naliczaniem i rozdysponowaniem dotacji znajdują się w Referacie Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego. Odnośnie pozyskiwania środków, klub złożył w 2011r. cztery wnioski. W 2012r. kwota dotacji wynosi 400tys.zł. , obecnie w klubie istnieje 7 sekcji. W tym roku klub złożył 3 wnioski o pozyskanie środków zewnętrznych:
- „Puchar Konfederacji w warcabach”, wniosek złożony do Urzędu Marszałkowskiego (wnioskowana kwota 4tys.zł.)
- „Wakacje dla żeglarzy”), wniosek złożony do Urzędu Marszałkowskiego (wnioskowana kwota 12tys.zł.z przeznaczeniem na zagospodarowanie czasu dla młodzieży)
- „z paletą tenisową w ręku, wniosek złożony do Ministerstwa (wnioskowana kwota 30tys.zł.)
Na dzień dzisiejszy nie posiada informacji o wynikach w sprawie złożonych wniosków.
Nadmienił, ze klub prowadzi również działalność gospodarczą oraz pozyskuje środki ze sponsoringu. Odnośnie prowadzenia obiektów powiedział że kuchnia funkcjonuje praktycznie tylko do obsługi imprez okolicznościowych, ponadto płacona jest duża dzierżawa do CSiR (4tys.zł.), hotel natomiast został przekazany do CSiR.
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.
Ad.9. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Herder przypomniał sprawę zgłaszaną podczas poprzedniego posiedzenia tj. aby Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej wyjaśnił sprawy związane z całokształtem gospodarki ściekowej. Pan Drogowski wyjaśnił, że Dyrektor zostanie zaproszony na kolejne posiedzenie Komisji.
- Pan Herder zapytał czy na posiedzeniach Związku Miast są poruszane sprawy np. związane z możliwością obniżki akcyzy na paliwo. Burmistrz wyjaśnił, że Związek Miast Polskich nie zajmuje się sprawami z zakresu rządowego, sprawa może zostać poruszana poprzez posłów.
- Burmistrz ,na pytanie Pana Herdera, odpowiedział że na razie nie został ogłoszony konkurs na budowę dróg gminnych.
- Pan Grochowski zapytał, jakie kwoty wyłożyli pracodawcy na budowę ulicy Tartacznej. Burmistrz powiedział, że pracodawcy zadeklarowali po 8tys.zł. trzech pracodawców do tej pory nie wpłacili środków.
- Pan Koniszewski poinformował, że podjęto decyzję o lokalizacji budynku żłobka na ul. Młyńskiej (teren Placu Przyjaźni – powyżej starych kortów tenisowych). Teren nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania, wystarczy wydanie decyzji o warunkach zabudowy, procedura potrwa około 2 miesięcy, potem można ogłosić przetarg na wykonanie dokumentacji.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Kazimierz Drogowski
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (14 lutego 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (23 maja 2012, 15:03:26)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 890