Protokół Nr 33/2012 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 10 stycznia 2013r.


Protokół Nr 33/2012
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 10 stycznia 2013r.   
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Zastępca Komendanta Powiatowej Komendy Policji – Paweł Zawada;
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Stanisław Gustyn;
3. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera.    
 
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:        
 
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
  3. Dyskusja na temat stanu bezpieczeństwa na terenie miasta i gminy;
  4. Informacja  w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu Komisji; 
  5. Opinia w sprawie projektu uchwały dot. przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie;   
  6. Opinia w sprawie projektu uchwały dot. sprzedaży nieruchomości położonych w Sępólnie Krajeńskim przy Placu Wolności; 
  7. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. zamiany gruntów; 
  8. Opinia Komisji w sprawie możliwości przedłużenia umowy dzierżawy działki położonej w Niechorzu;
  9. Opinia Komisji w sprawie możliwości wykupu nieruchomości rolnej w Wiśniewie;
  10. Opinia Komisji w sprawie możliwości wydzierżawienia części kajakarni Panu ………… (wniosek TKKF);
  11. Opinia Komisji w sprawie możliwości umieszczenia banerów reklamowych na ogrodzeniu cmentarza komunalnego;
  12. Podsumowanie prac Komisji za 2012r.;
  13. Wolne wnioski i zakończenie.  
  W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie
 
Ad.2.Komisja jednogłośnie zatwierdziła protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia, po naniesieniu poprawki wniesionej przez radnego Dudka do nieprecyzyjnego zapisu w punkcie wolne wnioski.   
 
Ad.3.Pani Przewodnicząca udzieliła głosu Panu Komendantowi Pawłowi Zawadzie.
Pani Miczko zapytała jaki jest stopień bezpieczeństwa mieszkańców naszej gminy? A także zapytała o wybryki chuligańskie na ul. Studziennej a także co zostało przez Policję zrobione aby tę sprawę wyjaśnić? Pan Komendant wyjaśnił, że w 2011r. na terenie Gminy popełniono 434 przestępstwa, a w 2012r  403 przestępstwa. Ilość przestępstw zmalała i są to wszystkie przestępstwa popełnione na terenie gminy bez rozbicia na kategorie. Najbardziej uciążliwymi przestępstwami były: kradzieże w 2011r. 75 przypadków, 53 przestępstw  w 2012r. W przypadku kradzieży samochodów zanotowano spadek z 7 na 4 przypadki.  Kradzież z włamaniem 27 na 30 przypadków. Zanotowano w 2011r. 7 rozbojów a w 2012 r. 4 rozboje, uszczerbek na zdrowiu 7 przypadków a w 2012r. 5 przestępstw.  Bójki i pobicia w 2011r. 3 a rok później jedna. Uszkodzenia mienia 14 w 2011 a rok później 13. Pan Komendant zauważył, że oprócz kradzieży z włamaniem zanotowano spadek przestępczości. Jeżeli porównać te statystyki ze statystykami powiatowymi to te przestępstwa stanowią połowę popełnianych na terenie całego powiatu.  Dodał, że jeżeli chodzi o wykrywalność przestępstw to ta na terenie gminy wzrosła  w 2011 wynosiła 78,9% a w 2012r. 81,1%. W kradzieżach wykrywalność wyniosła w 2011r. 37,3% a w 2012r. 45,2%. Wykrywalność sprawców kradzieży samochodów było 20% a w  2012r było 25% w kradzieżach z włamaniem 33,3% a w 2012r. 48,6 %, rozboje 83,3% a w 2012r. 100% wykrywalności,  88,9% uszczerbek na zdrowiu w roku 2011 a w 2012 100% wykrywalność bójek i pobić wyniosła w zeszłym roku i dwa lata temu 100%. 61,1% sprawców uszkodzenia mienia wykryto w 2011r. wykryto  42,9% sprawców  w 2012r.  Pan Komendant zauważył, ze do tej pory najbardziej była zagrożona gmina Sępólno tak teraz jest to Więcbork i przez to dynamika przestępczości jest większa w całym powiecie.  Następnie Pan Komendant omówił wybrane wykroczenia m.in. przeciwko porządkowi i spokojowi publicznemu zanotowano w  2011r.  225 wykroczeń  a w 2012 zanotowano wzrost do 236 zdarzeń,  przeciwko bezpieczeństwu osób i mienia  wzrosło z 18 na 22,  przeciwko obyczajności publicznej pozostało na poziomie 17 wykroczeń, przeciwko urządzeniom użyteczności publicznej zanotowano spadek z 9 na 6 wykroczeń, wykroczenia przeciwko mieniu spadek ze 153 na 119, kradzież mienia również spadek ze 107 na 90 wykroczeń, uszkodzenia mienia wzrost z 27 na 29, wzrost wykroczeń polegających na spożywaniu alkoholu w miejscach publicznych z 5 na 20 ujawnionych. Jeśli chodzi o interwencje to było ich w 2012r. 1276, jest to tendencja wzrostowa. Wskazał ponadto na fakt na wzrastająca liczbę osób zatrzymywanych do wytrzeźwienia, są to określone koszty, nie tylko finansowe, bo trzeba wskazać funkcjonariusza do pełnienia służby, czyli jest mniej funkcjonariuszy na ulicach, w 2012r. było takich osób 213. Jeśli chodzi o stan bezpieczeństwa na drogach odnotowano 216 kolizji na terenie Gminy w 2012r., wypadków drogowych było natomiast 10. Nawiązując do ulicy Studziennej, Policja zauważa ten problem, nadal zdarzają się zgłoszenia zakłócenia spokoju, są tam desygnowane patrole. Na terenie Gminy stale jest jeden patrol, starają się aby ciągle na terenie Powiatu były 3 patrole. Pan Drogowski zapytał o wniosek Policji o cofnięcie koncesji przy ulicy Studziennej. Pan Zawada powiedział, że taki wniosek został zgłoszony, zostały przedstawione fakty z monitoringu, procedura w tej sprawie trwa. Pan Drogowski powiedział, że nadal otrzymuje telefony w tej sprawie, nadal są ustawiane w tej okolicy butelki po piwie, w godzinach nocnych na ulicy jest głośno. Uważa, ze należy tam zainstalować skuteczny monitoring, zwłaszcza na ulicach bocznych od lokalu. Monitoring ponadto powinien być założony w newralgicznych punktach, także aby ułatwić pracę Policji. Ponadto zwrócił się o większą aktywność patroli zwłaszcza w sprawach parkowania samochodów a także zwiększenie patroli pieszych. Pan Zawada zgodził się, że aktywność policjantów jest ważna, wtedy na pewno przychodzą większe efekty w pracy, dziękuje za te uwagi, przyjmuje je do wiadomości. Odnośnie monitoringu powiedział, że jest to dobra inicjatywa, zwłaszcza na ul. Studziennej czy Placu Wolności, ułatwiłoby to procedurę, można by od razu podejmować interwencję, na terenie miasta jest kilkanaście miejsc szczególnie zagrożonych. Niestety zamontowanie monitoringu to określone koszty, być może warto przeprowadzić rozmowy wspólnie przez wszystkie samorządy naszego powiatu, ważne też aby monitoring był określonej jakości tak aby można było skutecznie zidentyfikować sprawcę, ponadto monitoring na pewno odstraszałby potencjalnych przestępców. Pan Drogowski powiedział, że temat będzie na pewno drążony, na pewno będą szukane w budżecie środki na ten cel, sprawy bezpieczeństwa są bardzo ważne. 
 
Komisja przyjęła przedstawioną informację do wiadomości.                                                  
Ad.4. Pan Dera przedstawił informację z realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu Komisji.
Komisja przyjęła przedstawiona informację jednogłośnie do wiadomości.
Komisja w tym punkcie ustaliła termin spotkania z przedsiębiorcami celem omówienia spraw związanych ze sposobem użytkowania dróg przy posesji Nr 15 na ulicy Kościuszki na piątek 18 stycznia na godz. 13.      
 
Ad.5. Pan Dera poinformował, że projekt regulaminu utrzymania porządku i czystości w gminie został zaopiniowany przez sanepid, natomiast prawnicy urzędu wprowadzili do niego wiele zmian, ta wersja również została przekazana do sanepidu i również pozytywnie zaopiniowana. Jeśli obecna wersja regulaminu zostanie przyjęta przez Radę Miejską, to urząd zacznie jego wdrażanie, zostanie rozpropagowany wśród mieszkańców.
Pan Drogowski stwierdził, że kolejna rzeczą do uregulowania będzie sprawa wprowadzenia opłaty a wywóz nieczystości od przedsiębiorców.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały dot. przyjęcia regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Sępolno Krajeńskie  przedstawiony przez Pana Derę.          
 
Ad.6. Pan Dera przedstawił Komisji projekt uchwały dot. sprzedaży nieruchomości położonych w Sępólnie Krajeńskim przy Placu Wolności. Pan Dera powiedział, że powraca sprawa budynku przy Placu Wolności 14, jest propozycja sprzedaży tego obiektu.
Pan Drogowski stwierdził, że budynek powinien zostać przeznaczony po remoncie na cele mieszkalne. Należy rozeznać jakie byłyby koszty remontu, ponadto niech rzeczoznawca stwierdzi, czy ten obiekt nadaje się na cele mieszkalne. Pan Dera powiedział, że urząd wystąpił o taką ekspertyzę.  
 
Komisja jednogłośnie postanowiła, że podejmie opinię w tej sprawie po zapoznaniu się z ekspertyzą rzeczoznawcy.          
 
Ad.7. Pan Dera przedstawił Komisji projekt uchwały dot. zamiany gruntów. Zamiana dotyczy gruntów we Włościborzu pomiędzy Gminą i Parafią Ewangelicko – Augsburską.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.  
 
Ad.8. Pan Dera przedstawił wniosek Pana ……… w sprawie możliwości przedłużenia umowy dzierżawy działki położonej w Niechorzu.
 
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez Radę Sołecką.        
 
Ad.9. Pan Dera przedstawił wniosek Pana ………….. w sprawie możliwości wykupu nieruchomości rolnej w Wiśniewie.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek, podtrzymując opinię Rady Sołeckiej.
 
Ad.10. Pan Dera przedstawił wniosek TKKF w sprawie możliwości wydzierżawienia części kajakarni Panu ……………...
 
Komisja zaopiniowała przedstawiony wniosek jednogłośnie negatywnie, sugerując aby nadal trwała dotychczasowa umowa użyczenia kajakarki dla TKKF.     
 
Ad.11. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek firmy cateringowej „Zacisze” w sprawie możliwości umieszczenia banerów reklamowych na ogrodzeniu cmentarza komunalnego.
 
Komisja zaopiniowała przedstawiony wniosek jednogłośnie negatywnie, sugerując możliwość ustawienia reklamy w pasie drogowym.  
 
Ad.12. Komisja wypracowała i zatwierdziła jednogłośnie sprawozdanie ze swoich prac za 2012r.  
 
Ad.13. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
-  Pan Dudek zwrócił uwagę na małą liczbę pojemników na piasek znajdujących się na terenie miasta. Pan Dera wyjaśnił, że na ile pozwalają fundusze gminne, tak są pojemniki kupowane i wystawiane;
- Pani Miczko powiedziała, że na ul. Krzyżowej nie ma ani jednego pojemnika z piaskiem, ani nie ma też wysypanego piasku. Pan Dera powiedział, że zorientuje się, czy piasek został posypany i kiedy nastąpi kolejne posypanie;           
- Pani Miczko wniosła o to aby na ulicę Nowy Rynku dostarczyć piasek, tak aby mieszkańcy mogli go sami rozsypać, bowiem znajdujący się tam jeden pojemnik na piasek jest niewystarczający; 
- Pan Drogowski zapytał na jakiej podstawie Pan Burmistrz sam podejmie decyzję czy przedłuży dzierżawę pomieszczeń dla SPAMEDU pod prowadzenie działalności medycznej, jego zdaniem decyzja powinna być poprzedzona zgodą Rady Miejskiej; 
- Pan Drogowski zapytał Pana Derę jak ma się sprawa murku przy kościele parafialnym w Sępólnie Krajeńskim, jego zdaniem sprawy powinny być tam załatwiane formalnie, tak aby nie dochodziło do konfliktów i niepotrzebnych artykułów w prasie;    
- Pan Drogowski  powiedział, że chciał kiedyś przejechać ul. Komierowską i nie mógł podjechać było tak ślisko. Pan Dera powiedział, że zwykle ta ulica jest systematycznie posypywana piachem, rozezna sprawę w Zakładzie Transportu i Usług, który zajmuje się utrzymaniem dróg w sezonie zimowym;      
- Pani Miczko zapytała czy na ul. Ogrodowej są jakieś pojemniki na piasek? Pan Dera  wyjaśnił, że obecnie nie ma żadnego pojemnika.
- Pani Miczko nawiązała do sprawy ul. Przesmyk, czy zostaną tam zamontowane poręcze? Podchodzenie pod górę szczególnie w sezonie zimowym stwarza problemy, zwłaszcza osobom starszym. Dodała, że zadawalającym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie chociaż, dwóch, trzech przęseł;        
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
 
 
 
                                                                              Przewodnicząca Komisji
                                                                                       Anna Miczko
 
 
protokołował:
Tomasz Dix
                                                                           

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (10 stycznia 2013)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (22 kwietnia 2013, 09:30:51)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 935