Protokół Nr 4/11 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 3 marca 2011r

Protokół Nr 4/11
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 3 marca 2011r.


W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszony gość Skarbnik Gminy Pani Urszula Lange.

    Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Grzegorz Dudek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek: 

1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku. 
2. Analiza formalno – prawna ustaleń podjętych przez poszczególne zebrania wiejskie.
3. Analiza sprawozdań finansowych (Rb 27 i Rb 28) oraz wypracowanie opinii Komisji dotyczącej wykonania budżetu i wniosku w sprawie absolutorium dla Burmistrza z wykonania budżetu Gminy za 2010 r.
4. Wolne wnioski i zakończenie. 

W/w porządek Komisja przyjęła jednogłośnie, z wyłączeniem punktu drugiego, który zostanie zrealizowany na jednym z kolejnych posiedzeń Komisji, po spłynięciu wszystkich protokołów z odbytych zebrań wiejskich.  

Ad.3. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji podstawowe dane dot. wykonania budżetu Gminy za 2010r. Nadmieniła, że obecnie posiada materiały robocze, które zostaną ujęte w oficjalnym sprawozdaniu z wykonania budżetu.
Poinformowała, że budżet Gminy na 2010r. został przyjęty uchwałą Rady Miejskiej w dniu 29 grudnia 2009r. W trakcie roku budżetowego był zmieniany dziewiętnastokrotnie (10 razy w formie uchwały Rady i 9 razy zarządzeniem Burmistrza). Konieczność dokonywania wynikała przede wszystkim z otrzymywania przez Gminę różnych decyzji finansowych oraz z powodu konieczności realizacji niektórych wypłat przed terminem Sesji Rady Miejskiej (świadczenia wypłacane przez Ośrodek Pomocy Społecznej, wybory, zwrot akcyzy).            
Budżet w 2001r. zamknął się kwotami:
Dochody – plan – 48.350.587,14zł. – wykonanie – 47.581.945,06zł. (98,41%)
W tym majątkowe 11.857.818,94zł. – wykonanie – 10.917.150,63zł. (92,07%)

Wydatki – plan – 58.380.517,24zł. – wykonanie – 55.416.111,68zł. (94,38%.)
W tym majątkowe – plan – 23.187.164,15zł. – wykonanie – 21.884.730,51zł. (94,92%)

Dochody na zadania zlecone – plan – 6.906.733zł. – wykonanie – 6.884.086,22zł. (99,67%)
Wydatki na zadania zlecone – plan 6.906.733zł. – wykonanie – 6.884.086,22zł. (99,67%)

Deficyt wg planu wyniósł 10.029.930,10zł. a źródłem jego pokrycia były pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w kwocie 4.434.087,34zł. i kredyt w kwocie 5.132.500zł. oraz w pozostałej części przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych w kwocie 463.342.76zł. Faktyczny wynik finansowy to deficyt w kwocie 7.834.166,62zł. W 2010r. pozostały wolne środki z tytułu rozliczenia pożyczek w kwocie 2.232.423,48zł, które proponuje się przeznaczyć w wysokości 1.714.470zł. na spłatę pożyczek w 2011r. a w pozostałej części na spłatę zadłużenia w latach następnych. Pani Lange nadmieniła, że wszelkie zobowiązania finansowe Gmina realizowała terminowo przy zachowaniu płynności finansowej.     

Pani Lange omówiła następnie szczegółowo dochody i wydatki Gminy za 2010r.
Komisja nie wniosła zastrzeżeń do przedstawionej informacji.

Komisja następnie szczegółowo przeanalizowała sprawozdania RB 27 i RB 28.      

Komisja postanowiła, że  wypracowania opinii Komisji dotyczącej wykonania budżetu i wniosku w sprawie absolutorium dla Burmistrza z wykonania budżetu Gminy za 2010 r. dokona na swoim kolejnym posiedzeniu w dniu 1 kwietnia z udziałem wszystkich Komisji Rady Miejskiej. 
                        

 Wobec braku wolnych wniosków Przewodniczący zakończył posiedzenie.

 

                                                                                     Przewodniczący Komisji 
                                                                                          Grzegorz Dudek   


protokołował:
Tomasz Dix
  

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (3 marca 2011)
Opublikował: Katarzyna Włodarczak (18 lipca 2011, 15:04:06)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1280