Protokół Nr 30/2012 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 6 września 2012r.


Protokół Nr 30/2012
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej
]w dniu 6 września 2012r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszony gość Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji – Marek Chart.
 
 
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Kazimierz Drogowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
 
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku:
  2. Omówienie możliwości przekształcenia Centrum Sportu i Rekreacji z zakładu budżetowego w jednostkę budżetową;
  3. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Dyrektor CSiR przedstawił Komisji projekt uchwały w sprawie przekształcenia samorządowego zakładu budżetowego pod nazwą Centrum Sportu i Rekreacji w jednostkę budżetową Centrum Sportu i Rekreacji.
 
Pan Chart powiedział, że obecnie CSiR jest dotowany w połowie przez gminę, natomiast drugą połowę planowanych dochodów jako zakład budżetowy powinien uzyskać z prowadzonej działalności. W 2012r. zakład otrzymał dotację ze strony Gminy w wysokości 600 tys.zł. , zakładane dochody własne to kwota również 600 tys.zł. Pomimo starań, CSiR nie jest w stanie wypracować zakładanych dochodów, tą sytuację zaczął już wcześniej sygnalizować Pani Skarbnik Gminy. Na dzień dzisiejszy, pomimo starań CSiR osiągnął dochód w wysokości 220 tys.zł. Wobec powyższego, po rozmowach z Panią Skarbnik stwierdzono ze jedyną możliwością, aby CSiR funkcjonował prawidłowo jest przekształcenie Zakładu w jednostkę budżetową. Podkreślił, że w przypadku przekształcenia CSiR będzie zarabiał w dalszym ciągu i będzie szukał możliwości pozyskiwania większych dochodów np. gdy uda się poszerzyć bazę hotelową, obecnie bowiem przez brak odpowiedniej ilości i standardu bazy CSiR traci wielu kontrahentów np. na organizowanie zgrupowań sportowych. Również istnieje możliwość dokonywania oszczędności, zamierza bowiem założyć monitoring ciepła na „starej” części obiektów.    
 
Pan Grochowski zapytał o koszty utrzymania hali widowiskowo sportowej i jaki był na niej dochód. Pan Chart odpowiedział, że na hali zarabia się 26% w stosunku do wszystkich przychodów, czyli około 57 tys. zł. Koszty stałe (ciepło, energia, woda) utrzymania hali w tym roku wyniosły 106 tys. zł. (bez kosztów pracowniczych). Dodał, że CSiR zatrudnia obecnie 10 pracowników.
Pan Jagodziński zapytał, kto ponosi koszty utrzymania nowo oddanego budynku przy ul. Jeziornej (Centrum Aktywizacji Społecznej). Pan Chart odpowiedział, że koszty ponosi  CSiR, potem będą rozłożone na stowarzyszenie, które będą wynajmować pomieszczenia w tym budynku.                                                      
Pan Jagodziński zapytał o dochody z mola. Pan Chart odpowiedział, że dochodem jest wynajem kawiarenki, kwota 510 zł. miesięcznie i nieregularne dochody z tytułu imprez organizowanych na molo.   
Pan Grochowski podkreślił dobrą działalność Dyrektora CSiR, m.in. fakt odnowienia we własnym zakresie obiektów przejętych od MLKS „Krajna”.
 
Pan Drogowski zaproponował, aby opinię w sprawie przekształcenia Komisja wydała na swoim kolejnym posiedzeniu w dniu 18 września, która odbędzie się z udziałem radcy prawnego i Pani Skarbnik ( celem przedstawienia skutków prawnych i finansowych  przekształcenia z zakładu w jednostkę budżetową).    
Komisja jednocześnie podkreśliła dobre zarządzanie kierowaną jednostką przez Dyrektora  CSiR, zaznaczając że na bazie posiadanych obiektów wypracowanie nie większych możliwości zarobkowania.
 
Ad.3. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Drogowski, w nawiązaniu do zbliżających się prac nad projektem budżetu, przypomniał że wszystkie wnioski budżetowe samorządów wiejskich i miejskich zostaną przedstawione na posiedzeniu Komisji Budżetu i Handlu.
- Pan Grochowski zwrócił się do Komisji, aby podczas jego nieobecności poparła jego wniosek o zabezpieczenia w projekcie budżetu środków na adaptację budynków na mieszkania socjalne (m.in. w Piasecznie, ul. Plac Wolności 14).  
- Pan Drogowski zwrócił uwagę, że w projekcie budżetu należy także zabezpieczyć odpowiednie środki na prace dokumentacyjne dróg a także na utwardzenie nawierzchni co najmniej jednej z ulic.  
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
                                                                              Przewodniczący Komisji
                                                                                  Kazimierz Drogowski
 
 
protokołował:
Tomasz Dix
                  
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (6 września 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (19 października 2012, 11:49:23)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 974