Protokół Nr 14/2004

Protokół Nr 14/2004
z posiedzenia Komisji Statutowej i Pomocy Społecznej Rady Miejskiej
w dniu 22 grudnia 2004r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji oraz zaproszony gość Sekretarz Gminy Jerzy Maliszewski.

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Nikel, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Kontynuacja prac nad opracowaniem nowych statutów sołectw.
  3. Wolne wnioski i zakończenie.

W/wym. porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie

Ad.2. Komisja przystąpiła do kontynuacji prac związanych z opracowaniem nowych statutów sołectw.
Na wstępie Pan Nikel zwrócił się z zapytaniem, na jakim wzorcu statutu Komisja będzie się opierać, prowadząc swoje prace. Jego zdaniem podstawą pracy powinien być opracowany uprzednio Statut Sołectwa Skarpa.
Sekretarz Gminy zwrócił uwagę, iż niektóre zapisy można przetransformować ze Statutu Miasta Żnina, np. kwestie dot. wyborów organów sołectwa – Statut w/w miasta określa je bowiem w bardzo szczegółowy sposób.
Ostatecznie ustalono, iż wypracowany tekst statutu będzie stanowił niejako kompilację treści zawartych w Statucie Sołectwa Skarpa i Statutu Miasta Żnin.
Pan Wagner zwrócił uwagę, iż w nowe statuty sołectw powinny dokładnie określać ich obszar, a ponadto do każdego ze statutów powinien znajdować się załącznik w postaci mapy sołectwa. Pan Wagner zaoptował również, aby w statutach był zapis jasno określający, iż każdy mieszkaniec czynnie i aktywnie uczestniczy w jego pracach.

Komisja, po wstępnych uwagach,  przystąpiła kolejno do opracowania zapisów kolejnych rozdziałów ogólnego wzorca statutu. 

Komisja wypracowała  tekst Statutu do etapu – Organizacja i zadania sołectwa.   Dalsze prace będą kontynuowane na kolejnym posiedzeniu Komisji (dotychczas opracowany tekst statutu stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

Ad.3. W wolnych wnioskach Sekretarz Gminy przekazał Komisji sugestię Przewodniczącego Rady Miejskiej w sprawie rozważenia przez Komisje tematu możliwości zmiany statutów
gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie powoływania ich kierowników. Nadmienił, iż wypłynęła koncepcja zatrudniania tychże kierowników na okres 5 lat. Zasugerował, aby

Komisja, jeśli zajmie się tą sprawą – skonsultowała się od strony prawnej z radcą prawnym Urzędu.

Przewodniczący Komisji Pan Nikel przyjął sugestię do wiadomości. Zobowiązał się, iż Komisja zajmie się tematem, natomiast przedtem sam omówi wszelkie aspekty dot. tej sprawy z Przewodniczącym Rady Miejskiej.

Komisja ustaliła, iż jej następne posiedzenie odbędzie się w dniu 12 stycznia o godz. 14.00.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Janusz Nikel

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (22 grudnia 2004)
Opublikował: Tomasz Dix (4 kwietnia 2005, 13:40:52)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1057