Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa
Protokół Nr 38/2004
Protokół Nr 38/2004
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 28 grudnia 2004r.
Głównym punktem posiedzenia było dokonanie lustracji w Sępoleńskim Domu Kultury.
Lustrację przeprowadził zespól kontrolny Komisji Rewizyjnej w składzie:
- Tomasz Cyganek – Przewodniczący
- Marian Herder - Członek
- Zdzisław Gugnacki - Członek
- Janusz Nikel - Członek
- Albert Wagner - Członek
Lustrację przeprowadzono przy udziale Dyrektora SDK, Pani Bogumiły Olszewskiej
W dyskusji nad funkcjonowaniem SDK uczestniczył Przewodniczący Rady Miejskiej Edward Stachowicz.
Tematyka lustracji:
- Wizja lokalna obiektu SDK w tym pracowni ceramicznej i kawiarni
- Sprawy finansowo-księgowe
Ad.1. Komisja, po przeprowadzeniu wizji lokalnej stwierdziła, iż:
- zostały odnowione sufity w Sali kolumnowej-lustrzanej i wymienione lampy. Niezbędna jest wymiana okien przede wszystkim w Sali kolumnowej i lustrzanej. Propozycją Komisji jest zmienić fason i wymiar okien po przeanalizowaniu tej sprawy z inspektorem budowlanym, aby koszty wymiany były mniejsze. Wymiana ma na celu dokonanie oszczędności energii cieplnej. Odwiedzono również nowo otwartą Kawiarnię która działa od lipca i pracownię ceramiczną.
Ad.2. Komisja poprosiła o relacje dot. kosztów zatrudnienia i kosztów energii, ogrzewania i wody w latach 2001-2004 ze szczególnym uwzględnieniem ostatniego roku.
Poruszono sprawę zadłużenia z tytułu energii cieplnej. Informacja ta zawarta jest w załączniku Nr 2 do niniejszego protokołu.
W załączniku Nr 1 do protokołu przedstawiony jest koszt energii cieplnej, wody i nieczystości i ścieków w latach 2001-2004r.
Załącznik Nr 3 stanowi koszty remontu i zyski z działalności Kawiarni Antares na dzień 30 listopada 2004r.
W sprawach zatrudnienie Dyrektor Olszewska poinformowała, że w chwili obecnej jest zatrudnionych 18 osób, z tego 4 osoby z Europejskiego Funduszu Społecznego, z których 2 wg umowy z PUP muszą mieć zawarte umowy o pracę. Jedna osoba przewidziana jest do księgowości a 2 do pracy w kawiarni.
Pan Cyganek wykrył błąd w planie budżetu w sprawie dot. etatów w SDK. W projekcie budżetu na 2005 widnieje 10,75 etatów a winno być 8,75 . Strona finansowa jest jednak prawidłowa. Po stronie etatów należy nanieść poprawkę w budżecie.
Spośród członków Komisji padło pytanie dlaczego urosły tak wielkie długi w stosunku opłat za energię cieplną, skąd wzięła się dziura budżetowa. Pani Olszewska wyjaśniła iż 10tys.zł przeznaczyła na malowanie z okazji odbywającego się w SK Wojewódzkiego Święta Policji.
Około 15tys.zł zadłużenia powstało z tytułu nie uiszczenia czynszu przez najemcę kawiarni Antares. Zakupiono również 50 krzeseł na wyposażenie SDK za sumę 3tys.zł.
Z tego powodu zabrakło środków finansowych na opłaty bieżące jednak dług spłacany jest wg ustalonych terminów. Padło również pytanie w jaki sposób był sporządzany budżet na rok 2005. Pani Olszewska poinformowała, iż zgodnie z ustalonymi wskaźnikami. Poinformowała również o tym że przychody wypracowane w SDK przeznaczane są na działalność bieżącą wszystkich sekcji (zakup materiałów i sprzętu) Niewielkie środki przeznaczone zostały na drobne remonty w WDK Lutowo i Wałdowo. Bardzo niekorzystne jest to że wg przepisów finansowych wszystkie środki które posiada SDK muszą być wydane na koniec roku, nie mogą przejść na rok następny. Pan Cyganek poinformował że przeprowadzi rozmowę z Burmistrzem w sprawie możliwości przejścia środków finansowych na rok następny, co zabezpieczy środki na podstawowe wydatki na początku roku następnego.
Pani Olszewska poinformowała, iż SDK traci również dochody z tytułu nie pobierania czynszu od organizacji poza SLD która płaci 80zł miesięcznie. Reszta zwolniona jest z opłat.
Pan Herder zapytał czy amortyzacja środków trwałych która wynosi około 15tyszł może być przeznaczona na remonty np. wymiana okien, malowanie i inne.
Pan Gugnacki zapytał gdzie w 2004r. został zakupiony węgiel ze środków SDK? Odpowiedź – Włościbórz, Niechorz.
Pani Olszewska poinformowała również o tym, że jedną z ważniejszych inwestycji w 2005r. będzie podłączenie prądu na PL. Przyjaźni- około 5tys.zł.
Pan Herder nawiązał do zatrudnienia w SDK – stwierdził iż nie widzi żadnych nieprawidłowości skoro ostatnio zatrudnione osoby byłe kandydatami wyłonionymi przez giełdę pracy. Pan Wagner prosił o zwrócenie uwagi, aby świetlicowe w świetlicach wiejskich wszystkie przedsięwzięcia uzgadniały uprzednio z sołtysem. Poinformowano również, iż odbyły się wizje lokalne w świetlicach wiejskich. Niechorz – brak jest do chwili obecnej barierki na rampie przy wejściu. Pani Olszewska poinformowała iż od stycznia zaczyna od nowa działalność kino. Będą sprowadzane i wyświetlane nowe filmy, działalność ta powinna przynieść zyski.
Pan Cyganek zwrócił się z zapytaniem do Pana Stachowicza o ewentualna wzmiankę w Gazecie Pomorskiej dot. pracy i działalności SDK. Pan Stachowicz poprosił o sporządzenie krótkiego wyjaśnienia dot. stanu faktycznego w SDK i przedstawienia mu celem zaakceptowania i ewentualnego podania do gazety.
Komisja na dzisiejszym posiedzeniu wypracowała również stanowisko w sprawie trybu sprzedaży działki Nr 150 w Lutówku.
Wypracowane przez Komisję stanowisko stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Tomasz Cyganek
protokołowała:
Wanda Środecka
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (28 grudnia 2004)
Opublikował: Tomasz Dix (13 marca 2005, 17:27:39)
Ostatnia zmiana: Administrator (13 marca 2005, 17:46:38)
Zmieniono: estetykę
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1397