Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 10/07
Protokół Nr 10/07
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 13 sierpnia 2007r.
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 13 sierpnia 2007r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
2. Skarbnik Gminy Urszula Lange
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
- Opinia Komisji w sprawie informacji z wykonania
budżetu Gminy za I półrocze 2007r.
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 9/07 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 19 czerwca 2007r.
Ad.3. Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji informację z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2007r. (pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu). Przedstawiła Komisji oddzielnie stronę dochodową i wydatkową budżetu. Zgodnie z informacją dochody za I półrocze kształtowały się na poziomie około 56% a wydatki około 46%.
Odnośnie strony dochodowej zadano następujące pytania:
Pani Grochowska zapytała czy w II półroczu planuje się znaczące kwoty ze sprzedaży mienia komunalnego. Pani Lange odpowiedziała, iż w II półroczu będą niższe kwoty ze sprzedaży, planuje się bowiem tylko sprzedaż lokali mieszkalnych na rzecz najemców.
Pan Jagodziński zapytał o zasady rozbicia kwot podatkowych. Pani Lange wyjaśniła, iż oddzielnie uwzględnione są kwoty dochodów od osób prawnych i od osób fizycznych.
Na pytanie Pani Grochowskiej odpowiedziała, iż w związku z nowelizacją ustawy o podatkach lokalnych zawarto w informacji odpowiednie przypisy dotyczące kwot zwolnień, umorzeń oraz przesunięć poboru podatku od nieruchomości.
Odnośnie niskich kwot wykonania opłaty targowej Pani Lange poinformowała, iż rzeczywiście były kłopoty z wyegzekwowaniem opłaty od dzierżawcy targowiska Obecnie sprawa wyegzekwowania należności została przekazana radcy prawnemu.
Burmistrz na pytanie Pana Tomasa odpowiedział, iż trudno jest w informacji wyszczególnić kwotę udziału Gminy w poszczególnych podatkach dochodowych, jest to kwota ogólna podawana odgórnie.
Na pytanie Pana Tomasa Pani Lange odpowiedziała, iż nadal są trudności z wyegzekwowaniem należności od Pana Rogulskiego, obecnie Urząd dąży do zlicytowania nieruchomości.
Do strony wydatkowej budżetu zadano poniższe pytania:
Pani Grochowska i Pan Tomas zwrócili uwagę na duże wykonanie planu w dziale ochrona zdrowia (dot. przeciwdziałania alkoholizmowi). Pani Lange odpowiedziała, iż nastąpi jeszcze weryfikacja wydatków w tym dziale, na pewno jednak plan roczny w tym dziale nie będzie mógł być przekroczony. Duże wykonanie wynika obecnie z wydatków osobowych (np. umowy zlecenia dla psychologów itp.).
Pan Jagodziński zwrócił uwagę na spore przekroczenia wydatków osobowych w placówkach kultury, Pan Stachowicz natomiast na nierównomierne wydatki poszczególnych sołectw.
Pani Lange stwierdziła, iż rzeczywiście np. w Sępoleńskim Domu Kultury i Zespole Szkół w Wałdowie zaistnieje konieczność weryfikacji wydatków osobowych, sytuacja wynikła z działań poprzedniego dyrektora. Odnośnie wydatków sołectw Pani Grochowska poinformowała, iż zgodnie z wytycznymi Komisja Rewizyjna została zobligowana do dokonywania sukcesywnych kontroli w w/w zakresie.
Na pytanie Pana Jagodzińskiego wyjaśniła, iż ujęte w informacji wydatki na ogrodzenie cmentarza w Wałdowie obejmują jedynie materiał, rachunki za robociznę zostaną ujęte w II półroczu.
Komisja wstępnie zaopiniowała pozytywnie wykonanie budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2007r. niemniej jednak ustalono, iż dokona analizy informacji na jeszcze jednym posiedzeniu, po czym wyda ostateczna opinię w sprawie wykonania budżetu, która zostanie przedstawiona podczas Sesji Rady Miejskiej.
Ad.4. W wolnych wnioskach Przewodniczący Komisji zwrócił się do Burmistrza o odpowiednie sygnowanie pism, które będą poddawane pod opinię Komisji.
Po
wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Janusz
Tomas
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (13 sierpnia 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 11:08:41)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 940