Protokół Nr 1/10 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska RM z dnia 10 grudnia 2010r.


Protokół Nr1/10
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
w dniu 10 grudnia 2010r.

 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszony Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – JarosławDera.
 
 
            Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Antoni Dolny, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:


1.     Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2.     Wypracowanie Planu pracy Komisji na 2011 rok.
3.     Wolne wnioski i zakończenie.   
  
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 

Ad. 2 Komisja, po odczytanym przez Przewodniczącego Planu pracy na 2011 rok oraz po naniesieniu nielicznych zmian jednogłośnie go zaakceptowała.
 
 
Ad. 3 W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
Pan Jagodziński – odczytał sprawozdanie z pracy Komisji w poprzedniej kadencji.
Pan Grzeca - zapytał kto jest odpowiedzialny za odśnieżanie parkingu płatnego na rynku w mieście?
Pan Dera – odpowiedział, że najemca ponieważ bierze za to pieniądze i powinien to utrzymać w stanie użyteczności.
Pan Jagodziński poruszył sprawę drogi asfaltowej na odcinku  Wilkowo - Wałdówko, której realizacja była przewidziana przy współfinansowaniu ze środków Funduszu Ochrony Gruntow Rolnych.    
Pan Dera powiedział, że droga obecnie nie będzie realizowana, jednak jej tymczasowe odnowienie zostanie zgłoszone do rekultywacji poprzez Starostwo Powiatowe  do Urzędu Marszałkowskiego.
Pan Horyd nawiązał do kompetencji w zakresie odśnieżania chodników. Pan Dera poinformował, że niestety gmina nie posiada odpowiednich instrumentów do egzekwowania odśnieżania nawierzchni przylegających do posesji prywatnych, jedynie może wystąpić z odpowiednim pismem w sprawie bez możliwości natychmiastowej egzekucji świadczenia (która mogłaby nastąpić np. w przypadku zaistnienia straży miejskiej).     
Pan Horyd zapytał czy wycinka topoli jest ukończona? Uzyskał odpowiedz od Kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa, że ma się ku końcowi.
Pan Jagodziński – zaproponował możliwość podał pomysł zakupu kruszarki do gruzu.
Pan Dera - powiedział, że jest to inwestycja nieopłacalna.
Pan Grzeca - zaproponował aby to przekalkulować i  przedstawić sołtysom.
Pan Horyd – Zapytał o budynek szkoły podstawowej i boisko w Włościborzu. Pan Dera poinformował, że zostały uregulowane sprawy własnościowe terenu, budynek zostanie przejęty przez właściciela (Parafia Ewangelicko-Augsburska) wraz z około 1ha gruntu, przy pozostawieniu gminie boiska. Pan Dolny przypomniał tutaj o inicjatywie społeczności lokalnej w zakresie możliwości stworzenia w budynku punktu przedszkolnego bądź możliwości stworzenia pomieszczenia na w/w cel przy istniejącej świetlicy wiejskiej.. Pan Dera zwrócił uwagę, że sprawa jako oświatowa może zostać ponownie przedstawiona podczas Komisji Oświaty Rady Miejskiej i ustalenia przedstawić do rozwagi Burmistrzowi.       
 
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 



 
 
                                                                                           Przewodniczący  
                                                                                             Antoni Dolny                     
protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (10 grudnia 2010)
Opublikował: Anna Sobieszczyk (22 lutego 2011, 14:09:09)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1398