Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 41/09 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 11 sierpnia 2009r.
Protokół Nr 41/09
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 11 sierpnia 2009r.
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 11 sierpnia 2009r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Skarbnik Gminy – Urszula Lange
2. Kierownik Referatu Organizacyjnego – Bożena Strąpoć
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołów z poprzednich dwóch
posiedzeń.
- Opinia w sprawie projektu uchwały dot. zmian w
budżetu na 2009r.
- Opinia w sprawie projektu uchwały dot. zapłaty
podatków stanowiących dochody budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie kartą
płatniczą.
- Opinia Komisji w sprawie.
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie dwa protokoły ze swoich poprzednich posiedzeń w dniach 16 czerwca i 16 lipca 2009r.
Ad.3. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian budżetu na 2009r.
Pani Grochowska zapytała o kwotę 34.790zł. wydatkowaną na aktualizację gruntów. Pani Lange wyjaśniła, że aktualizacja następuje celem ujednolicenia rejestrów gruntów w związku z inwentaryzacją gruntów sporządzaną przez Starostwo Powiatowe. Pani Grochowska zapytała również o ogrodzenie cmentarza parafialnego. Pani Lange powiedziała, że koszt zadania to 40tys.zł. Pan Jagodziński zapytał o niewykorzystaną kwotę na organizację kąpieliska miejskiego. Pani Lange wyjaśniła, że z związku ze sporem z wykonawcą tzw. domek dla ratowników zostanie wybudowany w następnym roku. Pan Jagodziński zapytał również, czy stołówka na MLKS „Krajna” przynosi dochody. Pan Tomas powiedział, że nie zna szczegółów ale ośrodek hotelowy klubu w sezonie jest w pełni wykorzystany.
Komisja, po wyjaśnieniach, zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.
Ad.4. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zapłaty podatków stanowiących dochody budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie kartą płatniczą.
Pan Tomas zapytał, czy firma obsługująca Gminę będzie wyłoniona w drodze przetargu. Pani Lange wyjaśniła, że nie, w związku z niską kwotą zadania. Umowa zostanie podpisana z bankiem obsługującym Gminę tj. z Bankiem Spółdzielczym, który ustawi w kasie Urzędu Miejskiego terminal umożliwiający płatność podatku kartą płatniczą. Od operacje płatniczych będzie pobierana prowizja nie niższa niż 60 groszy, a od większych wpłat procentowo do wysokości wpłacanej kwoty.
Komisja, po wyjaśnieniach, zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.
Ad.5. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej
w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie przez Gminę Sępólno Krajeńskie jako partnera do przygotowania i realizacji projektu w ramach Priorytetu V Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki pt. „Dobre rządzenie”, Działania 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, Poddziałanie 5.2.1 „Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej” oraz pełnienie przez Powiat Sępoleński funkcji koordynatora – przedstawiony przez Kierownika Referatu Organizacyjnego.
Ad.6. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Komisja postanowiła, że odbędzie kolejne posiedzenie w dniu 18 sierpnia celem zaopiniowania informacji z wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2009r.
- Pan Tomas zwrócił się do Pani Skarbnik o zorganizowanie spotkania z udziałem Komisji, jeszcze przed opracowywaniem projektu budżetu Gminy na 2010r., celem wspólnego ustalenia wysokości wskaźników, które zostaną przyjęte do opracowywania projektu w/w budżetu.
- Pan Jagodziński zapytał o koszt termomodernizacji budynku Centrum Kultury i Sztuki. Pani Lange wyjaśniła, że łączny koszt inwestycji wyniesie 312tys.zł.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (11 sierpnia 2009)
Opublikował: Administrator (23 marca 2010, 13:10:34)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 869