Protokół Nr 37/2013 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 11 kwietnia 2013r.


Protokół Nr 37/2013
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 11 kwietnia 2013r.
 
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Radny – Robert Grochowski;
3. Radny – Marian Herder;
4. Radny – Zdzisław Grzeca;
5. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. – Dariusz Krakowiak;
6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej – Jarosław Dera;
7. Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju Gospodarczego – Maria Grochowska;
8. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Edmund Rózga;
9. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Stanisław Gustyn;   
10. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa -  Julita Zwiefka;
11. Sołtys Sołectwa Trzciany – Bogusława Knapik;
12. Członek Rady Sołeckiej Sołectwa Trzciany – Ilona Kurowska;
13. …………… – interesant;
14. …………….– interesant.  
 
 
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek: 
 
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
  3. Ponowne rozpatrzenie wniosku w sprawie możliwości sprzedaży części działki Nr 115/2 w Trzcianach; 
  4. Informacja dotycząca funkcjonowania ujęć wody, oczyszczalni ścieków, urządzeń przepompowni oraz składowiska odpadów;
  5. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały uchylającej uchwałę dot. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działek położonych w miejscowości Świdwie;  
  6. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. uzgodnienia projektu uchwały Sejmiku Województwa w sprawie Krajeńskiego Parku Krajobrazowego;
  7. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem jest Gmina Sępólno Krajeńskie, udostępnienia dla operatorów i przewoźników oraz określenia warunków i zasad korzystania z tych przystanków;
  8. Opinia Komisji w sprawie ruchu samochodów ciężarowych ulicą Krzyżową;
  9. Opinia Komisji w sprawie możliwości sprzedaży działki Nr 413 we Włościborzu;
  10. Opinia Komisji w sprawie możliwości zawarcia umowy dzierżawy terenów pod pojemniki na odzież używaną;
  11. Informacja w zakresie wyceny nieruchomości przy Placu Wolności 14;
  12.  Informacja w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu;
  13. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.  
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu marcu.   
 
 
Ad.3. Komisja ponownie przystąpiła do rozpatrzenia sprawy możliwości sprzedaży części działki gminnej Nr 115/2 położonej w Trzcianach
Pani Miczko przypomniała, że Komisja zajmowała się wnioskiem Pana …………… o sprzedaż części działki na swoim poprzednim posiedzeniu, był on zaopiniowany negatywnie przez Radę Sołecką, jednak wpłynęło odwołanie Pana ……………. dlatego też wniosek jest rozpatrywany ponownie, zaistnieje na pewno potrzeba przeprowadzenia wizji lokalnej w tej sprawie.
Pani Zwiefka powiedziała, ze w świetlicy wiejskiej w Trzcianach zostały zaangażowane środki unijne, gdyby dokonać podziału działki de celów sprzedaży jej części, to mogłoby to naruszyć trwałość projektu unijnego na okres 7 lat realizowanego w świetlicy, ponadto intencją mieszkańców jest prowadzenie dalszych inwestycji np. postawienie pieca chlebowego. Pani Grochowska nadmieniła, że Gmina zamierza prowadzić na tym terenie inwestycje kanalizacyjne, na tej działce byłoby możliwe bezkosztowe przejście inwestycji. Pan Rohde stwierdził, że zgodnie ze statutem sołectwa organy gminy są zobowiązane uwzględnić uchwały i opinie organów sołectwa. Pani Sołtys powiedziała, że nie miała żadnych sygnałów z gminy, że działka jest do sprzedania, jej zadaniem jest działanie dla dobra mieszkańców, w planach jest dalsze zagospodarowanie działki. Pan Grochowski zapytał o obszar działki. Pani Zwiefka odpowiedziała, że jest to teren około 30 arów. Pan Grochowski stwierdził, że wnioskodawca chce wykupić tylko cześć działki, warto to mu umożliwić jeśli byłoby stworzone choćby jedno miejsce pracy. Pani Sołtys nawiązała do zbierania podpisów przez Pana ………………, który wyjaśniał mieszkańcom, że chce kupić tylko wąski pas gruntu, aby mieć dostęp do szosy, tymczasem teraz istnieją różne wersje wielkości terenu jaki Pan ……………. chciałby wykupić. Dodała, że gdyby sprzedać Panu ……………… większą cześć działki, to pozostała cześć straci swoje walory rekreacyjne. Pan Herder powiedział, że obecnie dyskutuje się o czymś co nie jest do końca rozeznane, stwierdził że najlepszym rozwiązaniem będzie przeprowadzenie wizji lokalnej. Pani Zwiefka nawiązując do terenu powiedziała, że być może warto zastanowić się nad tym, aby w przyszłości na to miejsce przenieść plac zabaw znajdujący się z drugiej strony świetlicy, łatwo się pozbyć mienia gminnego a później się okaże , że jest brak miejsca na cele służące społeczności. Pan Rohde podkreślił, że na tym terenie są angażowane środki unijne, nie wiadomo czy zmiana przeznaczenia działki nie zaskutkowałaby koniecznością ich zwrotu. Pan ………………… powiedział, że podczas zbierania podpisów tłumaczył mieszkańcom, że chce rozszerzyć swoją działalność, że chce mieć dostęp do ulicy, jego zdaniem należy liczyć się ze zdaniem mieszkańców, nie tylko powinna decydować sama Pani Sołtys, zwracał się do Pani Sołtys o zwołanie zebrania w tej sprawie, do którego nie doszło. Pani Grochowska zapytała Pana ………………. jaką część gruntu chciałby wykupić. Pan ………………. powiedział, że chciałby chociaż 15 metrów wzdłuż płotu do drogi wojewódzkiej. Pani Grochowska powiedziała, że w przypadku wykupu mogą być problemy z uzgodnieniem z zarządem dróg wojewódzkich zjazdu do drogi wojewódzkiej. Pan Grochowski powiedział, że Pani Sołtys mogła zwołać zebranie w sprawie Pana ………………, 88 zebranych podpisów wyrażających zgodę na sprzedaż  działki jednak coś znaczy. Pani Sołtys powiedziała, że obowiązuje ją statut, może zwołać zebranie na wniosek 1/5 mieszkańców, a nie tylko na jeden wniosek Pana ……………. Pan Drogowski zaznaczył, że Komisja powinna znać wszystkie aspekty sprawy, zwłaszcza w takiej spornej sprawie, dlatego też należy przeprowadzić wizję lokalną.             
                                               
 
 
Komisja, po dyskusji, jednogłośnie postanowiła, że przeprowadzi wizję lokalną przedmiotowej działki.    
 
 
Ad.4. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji informację w zakresie funkcjonowania ujęć wody, oczyszczalni ścieków oraz urządzeń przepompowni ścieków.  Poinformował, że w zakresie funkcjonowania ujęć wody zostało zmodernizowane ujęcie w Kawlach, do modernizacji w najbliższej przyszłości pozostają ujęcia w Sępólnie Krajeńskim i Wałdowie. Modernizacja ujęcia w Wałdowie, jako relatywnie niewielkiego, może nastąpić w ramach środków Zakładu natomiast w Sępólnie Krajeńskim ciężar kosztów spadnie raczej na Gminę. Dodał, że aby zmodernizować ujęcie w Wałdowie istnieje potrzeba jego spięcia właśnie z Sępólnem Krajeńskim, bowiem modernizacja nie może nastąpić bez jego czasowego odłączenia. Podkreślił, że woda we wszystkich ujęciach spełnia odpowiednie wymogi, co ma potwierdzenie w dokonywanych badaniach sanitarnych, jedynie czasem zdarzą się minimalne przekroczenia w zakresie żelaza lub manganu. Powiedział, że sieci wodociągowe budowane w ostatnich latach są jakościowo dobre, natomiast starsze sieci  stalowe i cementowo – azbestowymi będzie trzeba za jakiś czas na pewno wymienić (za 4 – 5 lat), co na pewno spowoduje wzrost taryfy za wodę, bowiem będą ponoszone przez spółkę duże opłaty za zajęcie pasa drogowego jak i wymianę samej sieci. Odnośnie awaryjności stwierdził, że występują one zarówno w nowych jak i starych sieciach,  obecnie jednak nie są one częste i zawsze usuwane. Pan Dudek zapytał o normy ciśnienia wody, czy są one określone w podpisywanych umowach i czy są konsekwencje w przypadku ich nieprzestrzegania. Pan Krakowiak odpowiedział, że ciśnienie jest określone odpowiednimi normami, ZGK się z nich wywiązuje, oczywiście pewne braki występują np. w okresach suchych, nie jest to jednak poważna uciążliwość do woda dociera do odbiorcy. Pan Dudek nawiązał również do przerw w dostawach wody na wyższych kondygnacjach bloków, w kranach leci powietrze. Pan Krakowiak potwierdził, że takie sytuacje mogą się zdarzać, nie jest to jednak wina sieci ZGK lecz cienkich przekrojów rur w samych budynkach, woda rzeczywiście jest napowietrzana ale jest to konieczne, aby spełniała normy jakościowe. Pan Krakowiak nawiązując do sieci kanalizacyjnej Pan Krakowiak powiedział, że na pewno będzie konieczność doprowadzenia nitek na tereny wiejskie, a także dokończenia skanalizowania całego miasta szczególnie na terenie osiedla nr 2 a także nowo powstających ulicach.. Istotnym jest także konieczność odciążenia tłoczni przy ulicy Niechorskiej, poprzez przerzucenie przepływu ścieków z ulicy Kościuszki przez tereny byłej „ART.- B” bezpośrednio do oczyszczalni ścieków, dodał że inne tłocznie pracują prawidłowo, są obejmowane elektronicznym systemem ostrzegającym o ich ewentualnych awariach. Pan Herder, w związku z normami unijnymi, zapytał w jakim procencie Gmina jest skanalizowana. Pan Krakowiak odpowiedział, że możliwość przyłączenia do wodociągu dotyczy 95% gospodarstw domowych (nie wszyscy z niej skorzystali), natomiast kanalizacja sanitarna obejmuje natomiast około 40% gospodarstw domowych. Pan Herder zapytał o spięcie ujęć wody w Sępólnie i Wałdowie, czy nie spowoduje ono spadku ciśnienia i która hydrofornia będzie musiała pompować więcej powietrza wypychającego wodę. Pan Krakowiak odpowiedział, że nie ma zagrożenia spadku ciśnienia, jest przygotowana stacja podwyższania ciśnienia, będzie można kontrolować z którego ujęcia zasilany będzie dopływ wody do odpowiednich miejscowości. Pan Dera nawiązując do składowiska odpadów powiedział, że sprawa dalszego funkcjonowania składowiska we Włościbórku pozostaje otwarta. Pan Krakowiak nadmienił, że ZGK posiada pozwolenie na użytkowanie składowiska do 2017r., nikt tego pozwolenia oficjalnie nie wycofał, jednak teraz nie wie czy Gmina wskaże jako instalację Włościbórek czy Bladowo. Pan Dera potwierdził, że do tej pory nie wiadomo, które składowisko zostanie wskazane w specyfikacji przetargowej.                 
 
Komisja przyjęła przedstawione informacje jednogłośnie do wiadomości.                        
 
 
Ad.5. Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju Gospodarczego przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej uchylającej uchwałę dot. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działek położonych miejscowości Świdwie.  
 
Pani Grochowska powiedziała, że poprzednia uchwała powinna zostać uchylona ze względu na fakt zmian granic administracyjnych miasta. Działki będące poprzednio w granicach miejscowości Świdwie znajdą się w granicach administracyjnych miasta Sępólna Krajeńskiego. Nadmieniła, że podjęcie tej uchwały będzie wiązało się z przerwaniem dalszego procesu uchwalenia planu zagospodarowania dla tego terenu, który aby był zgodny z literą prawa powinien obejmować również zmianę studium kierunków i zagospodarowania przestrzennego, co wiąże się z kosztem około 100tys.zł., które nie są zaplanowane w tegorocznym budżecie.                           
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.             
 
 
Ad.6. Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju Gospodarczego przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej dot. uzgodnienia projektu uchwały Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego w sprawie Krajeńskiego Parku Krajobrazowego. Nadmieniła, że obecne zapisy regulujące funkcjonowanie Krajeńskiego Parku Krajobrazowego są w znacznym stopniu utrudnieniem dla prowadzenia czynności administracyjnych, wynika to z wielu obostrzeń i zakazów dotyczących m.in. prowadzenia zabudowy w odległości mniejszej niż 100m. od wszelkich zbiorników wodnych nawet takich jak oczka wodne. Tymczasem istnieje zamiar właścicieli do przebudowy zespołu pałacowego w Komierowie, zostały w tej sprawie wszczęte odpowiednie procedury administracyjne, jednak pojawiły się problemy wynikające z obostrzeń, bowiem w pobliżu obiektu znajdują się dwa stawy. Jednak w wyniku uzgodnień z Urzędem Marszałkowskim zaistniała możliwość wyłączenia tego i innych zabytków w poszczególnych gminach z unormowań dot. Krajeńskiego Parku Krajobrazowego, Sejmik Województwa podjął w tej sprawie odpowiednią uchwałę. Pan Herder zwrócił uwagę, że przystąpiono do Parku niepotrzebnie, nie sprawdzając jakie będą tego konsekwencje. Pani Grochowska podkreśliła, że Park to nie tylko obostrzenia, istnieją także korzyści z bycia w jego granicach, m.in. dzięki jego zapisom nie powiodła się inwestycja Pana , ponadto niektóre zapisy wystarczyłoby tylko uszczegółowić i nie dochodziłoby do utrudnień (np. zapis o „innych zbiornikach wodnych”).                                      
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.                  
 
 
Ad.7. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem jest Gmina Sępólno Krajeńskie, udostępnienia dla operatorów i przewoźników oraz określenia warunków i zasad korzystania z tych przystanków.
Pan Dera powiedział, że intencją uchwały jest umożliwienie korzystania z sześciu przystanków umiejscowionych na gruntach gminnych przez prywatnych przewoźników świadczących usługi transportowe dla mieszkańców. 
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.                  
 
 
Ad.8. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa zapoznał Komisję z pismem Państwa …………………… w sprawie ustawienia znaku zakazu wjazdu samochodów ciężarowych powyżej 3,5 tony na ulicę Krzyżową od strony ulicy Jeziornej dowożących towar do sklepu przemysłowego przy ulicy Hallera. Powiedział, że pismo wpłynęło już po przeprowadzeniu przez członków Komisji wizji lokalnej w sprawie ustawienia tego znaku, gdzie uzgodniono ustawienie znaku zakazu wjazdu samochodów ciężarowych z zaznaczeniem, ze nie dotyczy to mieszkańców, służb komunalnych oraz zaopatrzenia. Nadmienił, że mieszkańcy motywują swój wniosek faktem tamowania ruchu na tej ulicy, niebezpieczeństwem zagrożenia życia dla osób przechodzących tą ulicą a także niszczeniem elewacji pobliskich budynków. Pan Wiese powiedział, że dostawy do sklepu są dosyć częste, na pewno kilka razy w miesiącu, nie muszą być prowadzone jednak tak dużymi samochodami w porównaniu do ilości dowożonego towaru. Pani Miczko powiedziała, że sprawa była poruszona na samorządzie mieszkańców, gdzie również wskazano, iż bardzo duże samochody dostawcze stwarzają niebezpieczeństwo na tej ulicy.                                    
 
Komisja, po ponownym rozpatrzeniu sprawy, przychyliła się do wniosku Państwa ………… i  zaopiniowała niejednogłośnie pozytywnie ustawienie przy wjeździe z ulicy Jeziornej na ulicę Krzyżową  znaku zakazu wjazdu samochodów ciężarowych o masie powyżej 3,5 ton z tabliczką z napisem „nie dotyczy służb komunalnych” (3 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”).       
 
 
Ad.9. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pana ……………… w sprawie możliwości sprzedaży mu działki Nr 413 we Włościborzu. Nadmienił, że wniosek został zaopiniowany pozytywnie przez tamtejszą Radę Sołecką, nieruchomość stanowi stare pożwirowe wyrobisko, znajdujące się przy drodze powiatowej.            
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż w/w działki, zgodnie z obowiązującą procedurą, w drodze przetargu. 
 
 
Ad.10. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek firmy „WTÓRPOL” ze Skarżyska – Kamiennej w sprawie możliwości zawarcia umowy dzierżawy terenów pod pojemniki na używaną odzież. Nadmienił, że propozycja umowy uwzględnia wydzierżawienie miejsca pod ustawienie dziewięciu pojemników. Pan Dera zaznaczył, że w umowie dzierżawy wskazane byłoby zawarcie zapisów o konieczności sprzątania terenu przy pojemnikach.  
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość zawarcia umowy dzierżawy w w/w sprawie, z jednoczesnym zaznaczeniem konieczności sprzątania terenu wokół pojemników.      
  
    
Ad.11. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wycenę rzeczoznawcy na nieruchomość przy Placu Wolności 14 dla celów późniejszej sprzedaży.  Powiedział, że wartość znajdujących się tam dwóch działek wynosi 14,5tys.zł. Natomiast koszt likwidacji budynku mieszkalnego to 22tys.zł.
Pan Grochowski powiedział, że intencją było sporządzenie wyceny dla celów remontu, była mowa żeby zrobić koszt rozbiórki i jeśli jest możliwość kosztu przeznaczenia na mieszkania.       
Pan Drogowski powiedział, że Gmina nie posiada mieszkań socjalnych, należy rozpatrzyć możliwość zagospodarowania nieruchomości pod kątem adaptacji na lokale mieszkalne.   
 
Komisja jednogłośnie opowiedziała się, aby sporządzić wycenę nieruchomości w aspekcie przeznaczenia jej do przystosowania na lokale mieszkalne. Komisja uprzednio jednak, przed sporządzeniem takiej wyceny, sugeruje sprawdzenie, czy obiekt nadaje się do remontu, czy już tylko do rozbiórki.     
 
 
Ad.12. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji informację w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu. Poinformował, że:
- możliwość wygospodarowania środków na projekt utwardzenia ulicy Konopnickiej będzie ewentualnie pod koniec roku, uwarunkowanie to zrealizowanie wszystkich zadań założonych w budżecie. Nawiązując do projektów na utwardzenie nawierzchni ulic powiedział, że mieszkańcy ulicy Broniewskiego za własne środki opłacili dokumentację projektową, wobec czego byłaby zasadne rozważenie w następnej kolejności możliwości utwardzenia tej ulicy. Pan Dera nadmienił, że utwardzenie byłoby dokończeniem inwestycji już wykonanych na tej ulicy m.in. są już tam wybudowane chodniki, tymczasem ulicę Konopnickiej należałoby wykonać praktycznie od początku. Komisja poparła inicjatywę mieszkańców, niemniej jednak stwierdziła, że w pierwszej kolejności należy wykonać utwardzenie ulic przyjętych w harmonogramie tj. ulic Krasickiego, Sawickiej, Kisielewskiego i Chopina. Pani Miczko zwróciła także uwagę na ulicę Bema, na której praktycznie do tej pory nic nie jest zrobione. W tym punkcie Pan Grochowski przypomniał sprawę ruchomych pokryw studzienek deszczowych na ulicy Sienkiewicza. Pan Dera powiedział, że będzie jeszcze rozmawiał w sprawie regulacji studzienek, Pan Dudek dodał że problemy ze studzienkami będą występować, te nowe są bowiem wstawiane w nieodpowiedniej technologii, pomimo regulacji i tak będą się zapadać. Pan Rózga zwrócił uwagę na zły sta nawierzchni ulicy Wyspiańskiego, jeśli nie wstawi się tam znaku zakazu wjazdu samochodów ciężarowych do 3,5 tony, to w niedługim czasie dojdzie do zniszczenia nawierzchni. Pan Dera powiedział, że  tam całkowity zakaz wjazdu samochodów ciężarowych z tabliczką „nie dotyczy mieszkańców i służb komunalnych”. Pan Gustyn poinformował, że ulicy Jeziornej ktoś, prawdopodobnie samowolnie, ustawił znak „strefa zamieszkania”. Pan Dera powiedział, że wyjaśni tą sytuację.  
- zlecono Zakładowi Transportu i Usług zdjęcie tablic „strefa zamieszkania” na Osiedlu Jana Pawła II;
- zaproponowano wnioskodawcy dzierżawę działki rolnej przy ulicy Przemysłowej z możliwością jej sprzedaży;  
- będzie wkrótce rozmawiał z przedstawicielem dróg wojewódzkich o propozycji zmiany oznakowania przy skrzyżowaniu ulicy Targowej i Sienkiewicza;
- znaki z nazwami nowych ulic w kierunku Kawli są już wykonane, będą wkrótce ustawiane;   
- został rozebrany ceglany gminny budynek przy ulicy Wodnej, wobec czego sprawa Pani Krawczyk będzie ponownie rozpatrywana na posiedzeniu Komisji;
- nie rozpatrywał jeszcze sprawy możliwości oznakowania odpowiednią tabliczką krzyża, znajdującego się przy starym cmentarzu w lesie w Sikorzu;    
 
Komisja przyjęła przedstawioną informację jednogłośnie do wiadomości.                     
 
  
Ad.13. W wolnych wnioskach poruszono następujące  sprawy:             
 
- Pani Miczko poinformowała o fakcie wyciekania do jeziora brudnej wody z działek przy ulicy Radosnej, przed mostkiem. Pan Dera powiedział, że wyjaśni tą sytuację.          
- Pan Miczko nawiązała do wywozu nieczystości z ulicy Chojnickiej, jedna z osób w ogóle nie dokonuje wywozów;
- Pani Miczko poinformowała, ze mieszkańcy ulicy Kopernika zwracają się o nawiezienie gruzu celem uzupełnienia nawierzchni tej ulicy po sezonie zimowym (szczególnie przy dojeździe do gabinetu lekarskiego), nie chcą natomiast na razie pracy równiarki. Mieszkańcy deklarują,  że zasypią ubytki dostarczonym gruzem we własnym zakresie.  
- Pani Miczko zapytała, kiedy przewiduje się zainstalowanie poręczy na ulicy Przesmyk (zejście przy Szkole Nr 2) Pan Dera nie podał konkretnego terminu, stwierdził że ma sprawę na uwadze;
- Pan Dudek poinformował o postulacie działkowiczów w sprawie konieczności wyrównania nawierzchni w kierunku działek od strony Sikorza, istnieje również potrzeba uzupełnienia nawierzchni gruzem, już po pracy równiarki.
- Pan Dera przedstawił całkowity koszt wykonania chodników na poszczególnych odcinkach w mieście i na terenach wiejskich: ul. Wieniawskiego  87zł. za 1m2, ul. Chojnicka i Sienkiewicza – 56zł. za 1m2 (bez podbudowy), Kawle – całość kosztu 1.100zł., Wałdowo – 143zł. (wymiana płytek), Radońsk 19.500zł.. Uzupełnienie nawierzchni ulic wyniosło natomiast: ul. Nowy Rynek – 2.250zł. (dwukrotne łatanie), ul. Odrodzenia – 2.790zł. (dwukrotne łatanie). Praca równiarki dla samorządu Nr 1 – 3.200zł.. Pan Dera nawiązał również do zlecania zadań gminnym zakładom, Zakład Gospodarki Komunalnej wykonał w ubiegłym roku na rzecz Gminy remonty na kwotę 47.000zł. a Zakład Transportu i Usług na kwotę 35tys.zł., pozagminne podmioty wykonały prace za 60tys.zł. Pani Miczko odnośnie wyrównywania nawierzchni, zwróciła uwagę, że mieszkańcy ul. Nowy Rynek sygnalizują, iż duże ubytki były uzupełniane bez wycinania, zostały jedynie zasypane; 
- Pani Miczko zapytała o wykonanie przejścia dla pieszych na ulicy Nowy Rynek. Pan Dera odpowiedział, że opracowywane są dwa projekty, na dwa przejścia.   
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.    
 
 
 
                                                                                       Przewodnicząca Komisji    
                                                                                                 Anna Miczko
 
 
protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (11 kwietnia 2013)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (17 lipca 2013, 15:01:02)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 11:59:20)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1030