Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 25/08 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 9 kwietnia 2008r.
Protokół Nr
25/08
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 9 kwietnia 2008r.
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 9 kwietnia 2008r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przedstawiciel Izby Rolniczej - Henryk Lemański
2. Przedstawiciel GZKiOR – Bernard Orłowski
3. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa - Jarosław Dera
4. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Eugeniusz Głomski
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Henryk Dziarnowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Zatwierdzenie protokołów z poprzednich posiedzeń.
3. Informacja z działalności Izby Rolniczej.
4. Informacja w zakresie organizacji konkursów ekologicznych.
5. Wstępny podział tłucznia na potrzeby sołectw.
6. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły z dwóch swoich poprzednich posiedzeń.
Ad.3. Pan Henryk Lemański przedstawił informację z bieżącej działalności Izby Rolniczej.
Szczególną uwagę zwrócił na poniższe tematy:
- wapnowanie gleb. W powyższym zakresie uzyskano środki w wysokości 16tys.zł. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska z przeznaczeniem na teren całego Powiatu. Jest to znikoma kwota, dofinansowanie otrzyma ośmiu rolników po dwa tysiące zł. (maksymalna kwota dofinansowania).
- poinformował, że zaistniał problem z chorobą utrudniającą hodowcom zbyt mięsa trzody chlewnej (choroba aujeszkiego). Przewidywane od miesiąca maja badania krwi zwierząt, a tym samym możliwość wykrycia choroby, spowodują że producenci rolni nie będą mogli eksportować tusz bądź też w obrocie krajowym będą uzyskiwać niższą cenę za wyprodukowane mięso.
- materiały siewne genetycznie modyfikowane. Unia Europejska zaakceptowała obrót tymi materiałami. W szczególności takie działania mają na celu zwiększenie wydajności plonów. W Polsce istnieje zakaz używania takich materiałów (dotyczy zwłaszcza sojowych komponentów do paszy). W konsekwencji spowoduje to konieczność produkowania komponentów w sposób konwencjonalny, co podroży koszty produkcji rolniczej.
- poinformował, że budżet Izby Rolniczej na Województwo Kujawsko – Pomorskie wynosi 1.868tys.zł. Nadmienił, że wykonanie budżetu za 2007r. zamknęło się deficytem. Dodał, że szczegółowe sprawozdanie z działalności Izby Rolniczej za odpowiedni rok jest corocznie przedstawiane do wiadomości Gminie.
Pan Lemański nawiązał do stawki podatku rolnego na 2008r. uchwalonej przez Radę Miejską. Ze swojej strony stwierdził, że jest zawiedziony wysokością uchwalonej stawki, jak i faktem że przedstawiciele Izby Rolniczej nie zostali zaproszeni na posiedzenie Komisji Rolnictwa, podczas którego opiniowano wysokość tej stawki. Nadmienił, że Izba Rolnicza, zgodnie z odpowiednimi przepisami powinna opiniować wysokości stawek podatków i opłat lokalnych, uchwalanych przez Gminę. Poinformował, że w Tucholi zaistniało zaskarżenie uchwały Rady Miejskiej dot. wysokości stawek, właśnie z powodu braku opinii Izby Rolniczej. Istnieje możliwość, że taka uchwała zostanie uchylona.
Pan Dziarnowski przyznał, że rzeczywiście przedstawiciel Izby Rolniczej nie został zaproszony na posiedzenie, podczas którego opiniowano stawkę podatku rolnego, było to przeoczenie, Komisja w dalszym ciągu deklaruje chęć współpracy z Izbą Rolniczą.
Ad.4. Pan Bernard Orłowski przedstawił Komisji informację dot. organizacji w bieżącym roku konkursów ekologicznych na terenie Gminy tj.:
- pierwszy z konkursów będzie miał charakter typowo ekologiczny i odbędzie się w Wałdowie. Przewidywane są w szczególności dwa zadania – segregacja nieczystości (magazynowanie pojemników po środkach chemicznych, wydzielenie pomieszczeń na ich składowanie, oddawanie pojemników do miejsc sprzedaży środków) – prowadzenie ogródka warzywnego, porządek w gospodarstwie, konserwacja sprzętu.
- drugi z konkursów dotyczy estetyki zagrody – obejmie około 15 wsi – zadaniem będzie prowadzenie segregacji nieczystości i kompostowników – w konkursie weźmie udział około 120 – 140 uczestników.
Komisja przyjęła do wiadomości informację przedstawioną przez Pana Orłowskiego, wyrażając jednocześnie ogromne podziękowania dla jego zaangażowania w działalność społeczną.
Ad.5. Komisja przystąpiła do dyskusji na temat zasad wstępnego podziału tłucznia na 2008r. na drogi sołeckie.
Na wstępie Pan Dera poinformował, że na potrzeby sołectw zakupiono 30 transportów tłucznia oraz zostanie zakupionych 85 transportów kruszywa kamienno – betonowego.
Do uzgodnienia jest podział zakupionego materiału.
Pan Jagodziński zasugerował, że Pan Głomski jako fachowiec od drogownictwa powinien wskazać, na jakie drogi istnieje zapotrzebowanie na tłuczeń a na jakie gruz. Pan Dera stwierdził, że powyższa propozycja jest zasadna, tym bardziej konsultacje w tym zakresie pracownik może przeprowadzić bezpośrednio z sołtysami.
Komisja ostatecznie postanowiła, że dokona rozdysponowania tłucznia na swoim następnym posiedzeniu – po dokonaniu odpowiednich uzgodnień przez Pana Głomskiego z poszczególnymi sołtysami.
Ad.6. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Dera poinformował o problemach w uzgodnieniach z Nadleśnictwem w sprawie całokształtu gospodarowania Jeziorem Juchacz. Komisja stwierdziła, że należy wyjaśnić zamierzenia Nadleśnictwa wobec terenu jeziora na jednym z kolejnych posiedzeń.
- Komisja zaakceptowała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości położonych na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.
- Komisja postanowiła, że na swoim następnym posiedzeniu przeprowadzi wizję lokalna drogi w pobliżu posesji Pana , celem stwierdzenia stopnia jej podorania.
- Pan Dera poinformował o problemach dot. zawierania umów na wywóz nieczystości stałych. Z listy uzyskanej od Zakładu Gospodarki Komunalnej wynika, że 255 osób nie zawarło dotychczas umowy.
Po wyczerpaniu porządku posiedzenia Przewodniczący zakończył obrady.
Przewodniczący Komisji
Henryk Dziarnowski
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (9 kwietnia 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 14:06:01)
Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (17 maja 2023, 14:25:31)
Zmieniono: anonimizacja danych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 908