Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 68/09 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 2 września 2009r.
Protokół Nr 68/09
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 2 września 2009r.
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 2 września 2009r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej – Dariusz Krakowiak
2. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich – Bogumiła Bławat
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołów z poprzednich posiedzeń.
- Przeprowadzenie kontroli w MLKS „Krajna” w zakresie
rozdysponowania dotacji Gminy przekazanej klubowi w 2008r.
- Zapoznanie się ze skargą na Burmistrza Sępólna
Krajeńskiego.
- Wolne wnioski i zakończenie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich poprzednich posiedzeń w dniach 6, 11 i 13 sierpnia 2009r.
Ad.3. Komisja przeprowadziła kontrolę w MLKS „Krajna” w zakresie rozdysponowania dotacji Gminy przekazanej klubowi w 2008r.
Przed udaniem się do siedziby klubu informacji w zakresie rozdysponowania dotacji przez MLKS „Krajna” udzieliła Komisji Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich Pani Bogumiła Bławat. Poinformowała, że klub dokonuje rozliczenia przyznanej przez Gminę dotacji w sprawozdaniach półrocznych i rocznych. Ponadto Urząd dokonuje sukcesywnych merytorycznych i finansowych kontroli w zakresie prawidłowości rozdysponowania dotacji. Dodała, że sprawozdania zostały przyjęte przez Urząd, został zakwestionowany tylko jeden rachunek, którego wartość została ostatecznie uregulowana przez klub ze środków własnych. Komisja przyjęła do wiadomości wyjaśnienia Pani Bławat.
Komisja udała się następnie do siedziby klubu, wyjaśnień udzielali Dyrektor Tomasz Marciniak oraz księgowa Barbara Toszek.
Kontrolą została objęta dokumentacja finansowa za 2008r.
W toku kontroli, wstępnie, Komisja stwierdziła następujące fakty:
1. MLKS „Krajna” prowadzi tzw. pełną księgowość.
2. Wszelkie zbiorcze zestawienia finansowe sporządzane przez księgowość klubu są sukcesywnie przekazywane do gminy.
Komisja przystąpiła następnie do dogłębnej analizy dokumentacji księgowej klubu za 2008r. stanowiącej w szczególności faktury.
Komisja, w wyniku powyższych działań, stwierdziła, co następuje:
Wydatki klubu w ramach przyznanej dotacji przedstawiały się następująco:
- paliwo - 5.428,04zł.
- opał, ogrzewanie – 44.444,34zł.
- energia – 15.871,91zł.
- woda – 13.472,44zł.
- środki czystości – 1.568,23zł.
- telefony – 2.960,27zł.
- artykuły biurowe – 4.295,86zł.
- śmieci – 2.396,61zł.
- ubezpieczenia – 819,00zł.
- pozostałe usługi – 2.051,70zł.
- materiały, części zamienne – 11.529,13zł.
- remonty, zakup mebli – 60.515,00zł.
- wynagrodzenia – 120.649,47zł.
Razem: 286.000zł.
Komisja stwierdziła, że wydatkowanie środków z w/w zakresu przebiegało w prawidłowy sposób, klub wydatkując przekazane przez Gminę środki kierował się zasadą gospodarności, często ograniczając się do ponoszenia minimalnych kosztów.
Komisja, ostatecznie, po dokonaniu kontroli, stwierdziła, co następuje:
1. Nie stwierdzono nieprawidłowości w zakresie rozdysponowania dotacji gminy przyznanej dla klubu za 2008r. (do daty przeprowadzenia kontroli)
2. Dokumentacja księgowa jest prowadzona zgodnie z obowiązującą procedurą, faktury są odpowiednio zarejestrowane, opisane prawidłowo pod względem merytorycznym i rachunkowym. Faktury posiadają sygnatury Dyrektora i księgowej klubu oraz akceptację ich realizacji ze strony Urzędu Miejskiego. Całość prowadzonej dokumentacji jest przejrzysta i czytelna.
Ad.4. Komisja zapoznała się ze skargą Pana i na Burmistrza Sępólna Krajeńskiego o brak nadzoru nad realizacja uchwały Rady Miejskiej nr XXXIX/315/06 z dnia 26 stycznia 2006r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.
Komisja stwierdziła, że skarżący przede wszystkim zarzucają brak zarzucają Burmistrzowi brak reakcji na fakt nieposiadania od kilkunastu lat przez Powiatowego Lekarza Weterynarii pojemników na odpady stałe.
Wyjaśnień w sprawie skargi udzielał Komisji Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Pan Dariusz Krakowiak.
Na pytanie członków Komisji Pan Krakowiak, poinformował że kierowany przez niego Zakład nie posiada żadnych uprawnień nadzorczych nad egzekwowaniem zapisów w/w uchwały. Nadzór nad przestrzeganiem regulaminu utrzymania czystości i porządku powinien być realizowany przez Gminę poprzez prowadzenie odpowiednich czynności kontrolnych. ZGK w zakresie gospodarki komunalnej jest jedynie wykonawcą działającym w oparciu o zasady handlowe tj. m.in. zawiera umowy na wywóz nieczystości i zaopatruje mieszkańców w pojemniki. Pan Krakowiak stwierdził, że wszelkie kompetencje nadzorcze są uregulowane w odpowiednich przepisach rangi ustawy jak i w uchwale Rady Miejskiej zawierającej regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminie.
Na pytanie członków Komisji, czy weterynaria posiada podpisaną umowę na wywóz nieczystości stałych, Pan Krakowiak nie był w stanie potwierdzić czy Zakład podpisał umowę z weterynarią, nadmienił również że nie jest obecnie jedynym podmiotem wywożącym nieczystości. Jego zdaniem odpowiednia dokumentacja w tej sprawie powinna się znajdować w Referacie Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa.
Wobec powyższych wątpliwości, Komisja postanowiła, że zwróci się pisemnie do Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa o przygotowanie na następne posiedzenie Komisji całości dokumentacji w zakresie dotyczącym skargi – celem jej szczegółowego i obiektywnego rozpatrzenia.
Komisja postanowiła, że swoje następne posiedzenie odbędzie w dniu 8 września przy udziale Burmistrza i odpowiedniego pracownika Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa, którzy złożą stosowne wyjaśnienia w sprawie przedmiotowej skargi.
Wobec braku wolnych wniosków Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
Komisja Rewizyjna w składzie:
Wiesława Grochowska – Przewodnicząca
Roman Porożyński – Z-ca Przewodniczącej
Ewa Bukowska – Członek
Zdzisław Gugnacki – Członek
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (2 września 2009)
Opublikował: Administrator (16 kwietnia 2010, 10:10:17)
Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (11 kwietnia 2023, 12:08:35)
Zmieniono: anonimizacja danych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1005