Protokół Nr 58/2005

Protokół Nr 58/05
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 7 grudnia 2005r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego Bożena Mikicka
  2. Pracownik Zakładu Robót Publicznych      
  3. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej Barbara Kaplar.

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Tomasz Cyganek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Przeprowadzenie kolejnych czynności wyjaśniających w sprawie wniosku wyłączenie>>.
  3. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie. 

Ad.2. Komisja spotkała się z Panią Mikicką oraz z Panem       celem wyjaśnienia pozostałych wątpliwości w sprawie kosztów przeprowadzenia remontu w posesji w Zalesiu związanego z wybuchem gazu.
Na wstępie Pani Mikicka poinformowała, iż wszelkie czynności wynikające z doprowadzenia posesji do stanu pierwotnego, po wybuchu gazu, przejęła Gmina. Sprawca wybuchu Pan      został wyrokiem sądu obciążony odpowiednimi kosztami remontu. Dodała, iż Pan         nie odwołał się od postanowień wyroku, czyli niejako zaakceptował zaistniałą sytuację. 
Komisja poprosiła następnie o wyjaśnienia Pana       odnośnie prac remontowych z pozycji 3,5 i 7 z rachunku faktury nr 36/IV/05 wystawionej przez wykonawcę.
Pan         wyjaśnił, iż pozycje te są zgodne z ekspertyzą techniczną, uzyskaną do wglądu ze Starostwa Powiatowego.  Ponadto kwestionowane przez Pana        bruzdy częściowo wykonano na kominie, zostały one otynkowane dlatego są niewidoczne.

Komisja stwierdziła natomiast rozbieżność pomiędzy faktycznym metrażem a kosztami remontu poniesionymi na odnowienie ściany będącej umiejscowioną na klatce schodowej (przedłużenie korytarza). Komisja w związku z rozbieznościami jednogłośnie zasugerowała odjęcie z kosztów kwoty 150zł .(całkowity koszt remontu tej powierzchni wyniósł 309zł).

Komisja następnie zapytała o wątpliwość dotyczącą zabezpieczenia podliczników, tj. o zaistnienie stanu faktycznego w wysokości 32 Amper, gdy tymczasem umowa określa je na 25 Amper.
Pan        wyraził zdziwienie zaistniałą wątpliwością, stwierdził bowiem iż w odpowiednim protokole Zakładu Energetycznego jednoznacznie figuruje wymiar 25 Amper. 

W związku  z powyższą wątpliwością Pan        wykonał telefon do pracownika Zakładu Energetyki, podczas przeprowadzonej rozmowy uzyskał informację, iż obudowa instalacji elektrycznej opiewa na 32 Amper, jednak można w niej umiescić bezpieczniki 25-cio Amperowe.
Komisja stwierdziła, iż w/w wątpliwość zostanie wyjaśniona poprzez uzyskanie informacji od odpowienich służb energetycznych.

Komisja, nie kończąc postępowania w sprawie pism Pana       , upoważniła Przewodniczącego Komisji do sporządzenia wstępej pisemnej odpowiedzi do zainteresowanego.
Dokończenie postepowania w tej sprawie nastąpi na kolejnym posiedzeniu Komisji.  

Ostatecznie Komisja stwierdziła, iż:
- opierając się na protokole Zakładu Energetycznego nie zaistniało, jak sugeruje w piśmie wyłączenie>>, odcięcie prądu tylko w jego mieszkaniu.
- należy pomniejszyć z kosztów naliczonych  wyłączenie>> kwotę 150zł. z rachunku Nr 36/IV/05 w związku z rozbieżnością w metrażu wykonanych robót podanym przez wykonawcę a faktycznie stwierdzonym przez Komisję.
- w uprzednio podnoszonej sprawie przez Pana            tj. rozpatrzeniu kwestii związanych z eksmisją Komisja nie jest kompetentna, gdyż sprawy z tego zakresu reguluje wyrok sądu

Ad.3. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:

- Komisja podjęła temat podorywania i zaśmiecania dróg gruntowych (wyorywanie kamieni granicznych). Komisja zaproponuje, aby wszystkie stwierdzone przypadki podorywania dróg zakwalifikować jako naruszenie praw gruntowych i tym samym wyciągnąć konsekwencje w stosunku do osób, które popełniły tego rodzaju czyn. Komisja zwróci się do Referatu Gospodarki Komunalnej o dostarczenie pisemnej informacji, czy w 2005r. zaistniały przypadki naruszenia praw gruntowych, a jeśli tak to jakie konsekwencje lub jakie czynności podjęto wobec osób naruszających powyższe prawa.
- Pan Cyganek poinformował, iż w dniu jutrzejszym odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu i Handlu, na którym nastąpi ostateczna analiza projektu budżetu Gminy na 2006r.
Pan Herder, nawiązując do budżetu poinformował, iż podczas Komisji Gospodarki Komunalnej zasygnalizował, iż w budżecie przeznaczono zbyt małe środki właśnie na dział gospodarki komunalnej, na co uzyskał podczas tej Komisji odpowiedź iż środki te zostały niejako „przerzucone” do działu inwestycji.   Pan Wagner stwierdził, iż jego zdaniem w projekcie ujęto w sposób niezbyt proporcjonalny rozdział środków na cele związane z drogownictwem.       
- Komisja podjęła dyskusję na temat wydarzeń, które miały miejsce w Szkole Podstawowej w Zalesiu ( konflikt nauczyciela matematyki z pozostałymi pedagogami). Komisja nie wypracowała w tej sprawie wiażącego stanowiska.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Tomasz Cyganek

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (7 grudnia 2005)
Opublikował: Tomasz Dix (2 lutego 2006, 16:48:37)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (7 kwietnia 2023, 11:37:28)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1289