Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr /08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniach 13 i 17 marca 2008r.
Protokół Nr /08
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniach 13 i 17 marca 2008r.
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniach 13 i 17 marca 2008r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności.
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska, która po powitaniu zebranych poinformowała, iż wiodącym tematem posiedzenia będzie wypracowanie pisemnej opinii w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za 2006r.
Komisja w związku z powyższym przystąpiła do opracowania stosownej opinii.
Komisja na wstępie stwierdziła, iż przyjmuje przedłożone przez Burmistrza sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za 2006r. a tym samym wnioskuje o udzielenie Burmistrzowi absolutorium z wykonania tegoż budżetu.
Komisja w uzasadnieniu oparła się przede wszystkim na przedstawionych poniżej argumentach:
- niewielki deficyt budżetowy zamknął się kwocie 618,991zł, został on niemniej jednak pokryty z pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
- zadłużenie Gminy na dzień 31 grudnia 2006r. wyniosło 2.876.536zł., co stanowi 9,22% osiągniętych dochodów przy nawet 60%-owym progu dopuszczalnego zadłużenia nakreślonego w ustawie o Finansach Publicznych.
- roczne spłaty zobowiązań w wysokości 528.520zł. wraz z kosztami ich obsługi nawet nie zbliżyły się do dopuszczalnego 15%-ego progu ustawowego (wyniosły zaledwie 1,97%).
- wydatki inwestycyjne wyniosły aż 5.377.437,98zł, co sugeruje dużą proinwestycyjność budżetu a tym samym doprowadza do sukcesywnego rozwoju Gminy.
W wolnych wnioskach Komisja ustaliła, iż dokona lustracji w Zakładzie Transportu i Usług (termin 17 kwietnia, godz. 11.00) oraz zatwierdziła protokół Nr 11/07 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 23 marca 2007r.
Po wyczerpaniu tematów posiedzenia Przewodnicząca zamknęła obrady
Przewodnicząca Komisji
Wiesława Grochowska
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (17 marca 2008)
Opublikował: Tomasz Dix (8 października 2008, 12:36:54)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1025