Protokół Nr 25/2004

Protokół Nr 25/2004
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 15 listopada 2004r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Zastępca Burmistrza Marek Zieńko
2. Skarbnik Gminy Wiesława Grochowska
3. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Dariusz Wojtania
4. Inspektor Referatu Spraw Obywatelskich Hanna Sobiechowska

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie i przyjęcie porządku.
2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia.
3. Opinia Komisji w sprawie stawek podatkowych na 2005r.
4. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. zmian w budżecie na 2004r.
5. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. przyjęcia rodziny repatriantów z   Kazachstanu
6. Opinia Komisji w sprawie projektów dwóch uchwał z zakresu Pomocy Społecznej.
7. Wolne wnioski i zakończenie.

W/wym. porządek  posiedzenia przyjęto jednogłośnie. 

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego posiedzenia w dniu 11 października 2004r.

Ad.3. Komisja przystąpiła do rozpatrzenia projektów uchwał w sprawie stawek podatkowych na 2005r.
Komisja, w związku ze wskaźnikami do projektu budżetu, przyjętymi zgodnie ze wzrostem inflacyjnym o 4%, przyjęła zaproponowane stawki podatkowe, z uwzględnieniem w niektórych przypadkach zaokrągleń wynikających z przeliczeń finansowych. 

Tym samym Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty uchwał w sprawie ustalenia stawek podatków i opłat lokalnych oraz zasad i terminu ich poboru na 2005r. jak również w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2005r.
(projekty uchwał stanowią załącznik do niniejszego protokołu)

Ad.4. Skarbnik Gminy Pani Grochowska omówiła projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004r.

Komisja, po wyjaśnieniach Skarbnika Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt w/w uchwały.
(projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

Ad.5. Pani Sobiechowska przedstawiła Komisji projekt uchwały w sprawie przyjęcia repatriantów nieokreślonych imiennie na teren Gminy Sępolno Kraj.

Pani Sobiechowska poinformowała, iż istnieje możliwość pozyskania środków z budżetu Województwa na w/w cel w wysokości 90 tys.zł. Nadmieniła, iż środki nie będą dotacja celową lecz mogą być wykorzystane na zadania własne gminy. Powyższe środki przypuszczalnie mogłyby wpłynąć na konto gminy najdalej do końca marca 2005r. 

Komisja, w związku z trudną sytuacja mieszkaniową na terenie gminy, niejednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt w/w uchwały – pod warunkiem, iż środki zostałyby przeznaczone na adaptacje lokali mieszkalnych w budynku w Wałdowie (4 głosy „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” się.
(projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

Ad.6. Kierownik OPS omówił projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu przyznawania usług opiekuńczych i specjalistycznych.
Przedstawił komu przysługują usługi i jaka jest za nie odpłatność – odpłatność kryteriów zależności od kryteriów dochodowych.

Następnie przedstawił projekt uchwały Rady Miejskiej dot. wysokości środków udziału gminy w pilotażowym programie rządowego programu „Posiłek dla potrzebujących”

Kierownik OPS zapewnił, iż jeżeli podczas sesji Rady Miejskiej jeśli wystąpią wątpliwości dot. projektów uchwał, to udzieli radnym szczegółowych informacji. 

Komisja zaaprobowała jednogłośnie pozytywnie projekty w/w uchwał.
(projekty w/w dwóch uchwał stanowią załącznik do niniejszego protokołu)

Ad.7. W wolnych wnioskach Komisja:
- ustaliła, iż swoje następne posiedzenie odbędzie w dniu 6 grudnia 2004r. – będzie ono poświęcone omówieniu projektu budżetu na rok 2005.
- zapoznała się z pismem wystosowanym z urzędu do Pana wyłączenie >>w sprawie ewentualnych zwolnień w sprawie podatku od nieruchomości (sprawa była poruszana na ostatnim posiedzeniu Komisji)
- przyjęła do wiadomości wniosek Zespołu Szkół Nr 3 w sprawie propozycji zmian w projekcie budżetu na 2005r.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął obrady.

Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas

protokołował:
Tomasz Dix
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (15 listopada 2004)
Opublikował: Tomasz Dix (10 lutego 2005, 21:38:13)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1125