Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa
Protokół Nr 18/2004
Protokół Nr 18/2004
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 10 lutego 2004r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji oraz zaproszeni goście:
-
Przewodniczący Rady Miejskiej Edward Stachowicz
-
Burmistrz Waldemar Stupałkowski
-
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Tomasz Cyganek
-
Przewodnicząca Komisji Oświaty Halina Żekiecka
-
Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Dariusz Krakowiak
-
Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
-
Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego Bożena Mikicka
-
Inspektor Referatu Rozwoju Gospodarczeo Urszula Lange
-
Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
-
Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołów z dwóch ostatnich posiedzeń Komisji
- Zaopiniowania projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków
- Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
- przekazania w formie darowizny na rzecz Kurkowego Bractwa Strzeleckiego w Sępólnie Krajeńskim nieruchomości stanowiącej własność Gminy Sępólno Krajeńskie
- sprzedaży gruntów stanowiących własność Gminy Sępólno Krajeńskie
- sprzedaży gruntów stanowiących własność Gminy Sępólno Krajeńskie
- przeznaczenia do sprzedaży lokalu Nr 2 w Wałdowie 107
- Zaopiniowanie spraw z zakresu zmian w planach przestrzennych zagospodarowania
- Opinia w sprawie kupna działki Nr 190/1 przez Pana wyłączenie >>
- Opinia w sprawie przeprowadzenia remontu mieszkania przez Pana wyłączenie >>
- Opinia w sprawie remontu ściany przez Panią wyłączenie >>
- Opinia w sprawie wniosku Kurkowego Bractwa Strzeleckiego
- Opinia w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych:
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/wym. porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie
Ad.2. Komisja jednogłośnie zatwierdziła protokoły Nr 16 i Nr 17/2004 ze swoich posiedzeń w dniach 20 stycznia i 3 lutego 2004r.
Ad.3. Pan Kołsut zapoznał Komisję ze skorygowanym wnioskiem Zakładu Gospodarki Komunalnej w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.
Powyższy wniosek zakłada propozycję:
- ceny wody do kwoty 2,07zł brutto za 1m3
- ceny odprowadzania ścieków do kwoty 4,34zł brutto za 1m3
- cen opłat abonamentowych za wodomierze
a) od Ø 15 do Ø 20 w wysokości 2,04zł brutto
b) od Ø 25 do Ø 40 w wysokości 5,44zł brutto
c) od Ø 50 i powyżej w wysokości 11,88zł brutto
Pan Kołsut poinformował, iż zarówno Zarząd Osiedla Nr 1 jak i Osiedla Nr 2 są przeciwne podwyżce cen wody i ścieków w proponowanej wersji.
Pan Krakowiak nadmienił, iż obecnie proponowana podwyżka została i tak już maksymalnie zredukowana w porównaniu z uprzednią wersją. Do obniżenia propozycji cen skłoniły do przede wszystkim wszelkie sugestie padające podczas zebrań, na których była poruszana sprawa cen wody i ścieków. Powiedział, iż spółka poczyniła wszelkie możliwe oszczędności we własnym zakresie a zaproponowane ceny wody i ścieków są w miarę możliwości spółki jak najniższe. Odnośnie zatrudnienia stwierdził, iż zatrudniono tylko jedną osobę, podwyżki w Zakładzie proponowane są w wysokości 5%, zmieszczą się one w ramach dotychczasowej wysokości zakładowego funduszu płac.
Pan Herder, w związku z obniżeniem o 30tys.zł. kosztów wywozu nieczystości, zapytał, czy takie działanie spółki nie doprowadzi do degradacji środowiska. Pan krakowiak wyjaśnił, iż poczynione oszczędności związane są z faktem budowy coraz większej ilości przyłączy, nie istnieje więc zagrożenie degradacji środowiska.
Pan Tomas przekazał Burmistrzowi wniosek mieszkańców ulicy Buczka zawierający prośbę o budowę kanalizacji sanitarnej na tej ulicy.
Pan Cyganek zapytał o kwestię strat wody na odcinku ujęcie wody – odbiorca, być może w tym zakresie można jeszcze poszukać oszczędności. Pan Krakowiak wyjaśnił, iż spółka poczyniła już wiele starań w tym zakresie, niemniej jednak rzeczywiście istnieje jeszcze pewna rezerwa, dopuszczalne straty mogą wynosić do 10%, tymczasem obecne wynoszą około 13%.
Pan Stachowicz stwierdził, iż już obecnie występują symptomy poprawy sytuacji finansowej w spółce, poza tym spółka jest gminna dlatego należy wspierać jej działanie. W związku z powyższym opowiedział się za przedstawionymi propozycjami cen. Również Pan Tomas opowiedział się za zaproponowaną podwyżką.
Pani Żekiecka zapytała o kwestię egzekwowania przez Zakład zobowiązań od mieszkańców. Pan Krakowiak odpowiedział, iż Zakład podjął wszystkie możliwe do wykonania czynności w tej sprawie.
Burmistrz odnośnie proponowanej podwyżki cen wody i ścieków stwierdził, iż akceptuje obecną jej wersje, podobnie jak akceptował poprzednią. Nawiązując do 5%-owej podwyżki płac w ZGK stwierdził, iż jest ona zasadna, bo spółka radzi sobie coraz lepiej.
Ostatecznie Komisja, po przeprowadzeniu dyskusji, przystąpiła do przegłosowania wersji podwyżek cen wody i ścieków przedstawionych przez Dyrektora ZGK.
Komisja jednogłośnie (cztery głosy „za”) zaakceptowała powyższe propozycje podwyżek.
Przewodniczący Zarządów Osiedla Nr 1 i nr 2 podtrzymali natomiast swoją negatywna opinię w sprawie podwyżek, akceptując najwyżej jej 3%-owy wzrost.
W tym punkcie Burmistrz zwrócił się do Komisji o zaopiniowanie trzech spraw tj.:
a) możliwość sprzedaży lokalu w Wałdowie – wersja obejmująca albo sprzedaż lokalu po obniżonej cenie na wniosek bądź też podejmowanie dalszych prób sprzedaży poprzez ogłaszanie w prasie, iż istnieje możliwość nabycia lokali do zaadaptowania na mieszkania.
- Komisja zaopiniowała pozytywnie I wersję przedstawioną przez Burmistrza
b) możliwość zagospodarowania budynku, znajdującego się w pobliżu Urzędu Miejskiego, na siedziby organizacji pozarządowych - w związku z brakiem możliwości zagospodarowania budynku, tak jak planowano dotychczas, pod hufiec pracy
- Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższą propozycje
c) możliwość dokonywania rozliczeń wynikających z umów najmu, zawartych przez gminę z podmiotami medycznymi, bezpośrednio między zainteresowanymi podmiotami tj. doprowadzenie
d) do bezpośrednich rozliczeń finansowych na linii Urząd Miejski – podmioty medyczne, bez udziału pośrednictwa Zakładu Gospodarki Komunalnej.
- Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższą propozycję.
Pan Herder zapytał o zasady podpisywania umowy z apteką. Burmistrz wyjaśnił, iż zgodnie ze swoimi kompetencjami może podpisać umowę najmu na okres do 3 lat.
Ad.4. Komisja zaopiniowała jednoglośnie pozytywnie projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
- przekazania w formie darowizny na rzecz Kurkowego Bractwa Strzeleckiego w Sępólnie Kraj. nieruchomości stanowiącej własność Gminy Sępólno Kraj.
- sprzedaży gruntów stanowiących własność Gminy Sepólno Kraj. (sprzedaż w drodze przetargu nieruchomości niezabudowanych w Wilkowie, Zbożu, Świdwiu i Radońsku)
- sprzedaży gruntów stanowiących własność Gminy Sępólno Kraj. (sprzedaż w drodze przetargu nieruchomości niezabudowanej w Sępólnie Kraj. przy ul. Niechorskiej)
- przeznaczenia do sprzedaży lokalu Nr 2 w Wałdowie 7
Ad.5. Komisja zaopiniowała pozytywnie następujące projekty uchwał Rady Miejskiej z zakresu zmian w planach przestrzennych zagospodarowania:
- w sprawie uchylenia w uchwale Nr XXXV/379/2001 Rady Miejskiej w Sępólnie kraj. z dnia 18 października 2001r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Sępólna Kraj. – w § 2 terenu obejmującego działki Nr 465, 466, 464/1, 464/4, 476/2, 476/1.
- w sprawie uchylenia uchwały Nr XIV/131/2003 Rady Miejskiej w Sępolnie Kraj. z dnia 3 grudnia 2003r. dot. miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenu zabudowy mieszkaniowej przy ul. Niechorskiej, terenu usług rzemieślniczych z zabudową mieszkaniową przy ul. Kościuszki, terenu zabudowy mieszkaniowej i usług przy ul. Mickiewicza, Brzozowej i Parkowej oraz przy ul. Sienkiewicza w Sępólnie Kraj.
Komisja w tym punkcie zaopiniowała również pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie przyjęcia do realizacji Wieloletnego Programu Budowy Kanalizacji Sanitarnej i Wodociągów w Gminie Sepólno Kraj.
Ad.6. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pan wyłączenie >> w sprawie możliwości sprzedaży w formie bezprzetargowej gruntów (działka Nr 190/1) przyległych do działki Nr 190/2, położonych w Sępólnie Kraj., przy ul. Plac Wolności 25, celem swobodnego dostępu do własnej nieruchomości.
Komisja zaopiniowała negatywnie powyższy wniosek, sugerując konieczność uprzedniego uporządkowania nieruchomości.
Ad.7. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pana wyłączenie >> w sprawie wyrażenia zgody na wymianę instalacji elektrycznej w wynajmowanym od gminy lokalu mieszkalnym w wyłączenie >>
Komisja zasugerowała konieczność rozpoznania sprawy przez pracowników energetyki.
Ad.8. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pani wyłączenie >> w sprawie wyrażenia zgody na ocieplenie ściany oraz wymianę okna w wynajmowanym od gminy lokalu mieszkalnym i rozliczenie w/w kosztów w ramach płatności czynszu.
Komisja zasugerowała konieczność rozpoznania sprawy przez służby budowlane Urzędu.
Ad.9. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Kurkowego Bractwa Strzeleckiego w sprawie wyrażenia zgody na dalsze korzystanie ze strzelnicy położonej przy stadionie MLKS „Krajna”.
Komisja, po dyskusji, zaopiniowała wniosek pozytywnie, pod warunkiem przystosowania obiektu do wymagań, jakie powinny spełniać strzelnice sportowe.
Ad.10. Komisja zaopiniowała pozytywnie sprzedaż lokali mieszkalnych najemcom:
- Pani wyłączenie >>
- Panu wyłączenie >>
- Pani wyłączenie >>
- Pani wyłączenie >>
- Pani wyłączenie >>
Ad.11. W wolnych wnioskach Pan Herder zapytał, czy w związku z ustaleniem przez Radę Miejską kwoty opłaty rezerwacyjnej na targowisku miejskim, została zmieniona umowa z dzierżawca prowadzącym targowisko.
Pan Kołsut wyjaśnił, iż aneksowanie umowy nastąpi po wejściu w życie podjętej w tej sprawie uchwały.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (10 lutego 2004)
Opublikował: Tomasz Dix (4 maja 2004, 09:41:26)
Ostatnia zmiana: Tomasz Dix (16 sierpnia 2004, 07:25:41)
Zmieniono: estetykę
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1330