Protokół Nr 45/2005

Protokół Nr 45/2005
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 18 marca 2005r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszony gość:

  1. Skarbnik Gminy Wiesława Grochowska

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Tomasz Cyganek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum
  2. Analiza wyjazdów służbowych w Urzędzie Miejskim za 2004r. 
  3. Analiza kart urlopowych w Zakładzie Robót Publicznych
  4. Zapoznanie się z pismem Pani Jadwigi Zagozdy w sprawie uchylenia uchwały rady Miejskiej.
  5. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie

Ad.1. Po otwarciu Przewodniczący stwierdził quorum, co oznacza iż wszelkie ustalenia podjęte na dzisiejszym posiedzeniu są wiążące.

Ad.2. Komisja podzieliła się na dwa podzespoły celem dokonania analizy dokumentacji

Ustalono, iż:

  1. Tomasz Cyganek
  2. Albert Wagner
  3. Zdzisław Gugnacki
    • dokonają analizy dokumentacji wyjazdów służbowych pracowników Urzędu za 2005r.   

 

  1. Marian Herder
  2. Janusz Nikel
    • dokonają analizy kart urlopowych pracowników stałych Zakładu Robót Publicznych.

Pani Grochowska poinformowała, iż diety za wyjazdy służbowe są wypłacane na podstawie odpowiedniej ustawy. Za wyjazd powyżej 8 godzin wypłacana jest dieta, natomiast poniżej 8 godzin zwracane są tylko koszty przejazdu. Natomiast jeśli chodzi o kilometrówke jest ona wypłacana w stałej kwocie miesięcznej jako ryczałt za przejazd za 300km. Nadmieniła, iż kilometrówka jest przyznawana na jeden samochód. Ryczałt jest zmniejszany w przypadku zwolnienia chorobowego i urlopu wypoczynkowego.
Komisja zapoznała się z całokształtem dokumentacji w sprawie wypłat delegacji służbowych i ryczałtów.
Ogólna kwota wydatków na ten cel wyniosła w 2004r. (od 1 grudnia do 31 stycznia) 25.510,14zł.

Pod względem merytorycznym sprawdzono prawidłowość następujących delegacji:

  • 966/0
  • 2108/0
  • 1889/0
  • 2009/0
  • 2071/0
  • 448/0

Do powyższej dokumentacji Komisja nie wniosła żadnych zastrzeżeń

Komisja ponadto stwierdziła, iż istnieją dwa dokumenty uwzględniające wypłaty delegacji służbowych i ryczałtów.
Pani Grochowska wyjaśniła, iż związane jest to z przekwalifikowania zapisów księgowych, zgodnie z instrukcjami Regionalnej Izby Obrachunkowej. 

I tak w Radzie Miejskiej wydatki przedstawiały się następująco:
Plan – 490zł, wykonanie wyniosło 487,35zł.

Następnie wydatki w Radzie Miejskiej zostały zsumowane do wydatków Urzędu Miejskiego co zamknęło się kwota:
Plan – 25.550zł., wykonanie wyniosło 25.510,14zł.

Komisja następnie zapoznała się z rejestrem delegacji i wyjazdów służbowych prowadzonym przez sekretariat Urzędu Miejskiego, prowadzonym na okres jednego roku. 

Komisja, po zapoznaniu się z powyższą dokumentacją stwierdziła, iż jest ona prowadzona prawidłowo zarówno pod względem merytorycznym i proceduralnym. 

Następnie Pan Herder i Pan Nikel przedstawili swoje spostrzeżenia w zakresie prowadzenia dokumentacji kart urlopowych urlopowych.

Komisja, po sprawdzeniu kart urlopowych stwierdza, że nie wystąpiły nieprawidłowości w prowadzeniu kart urlopowych.
Komisja skupiła się tu przede wszystkim na kartach urlopowych Dyrektora zakładu Pana Marchlewicza, w związku z pełnieniem przez niego funkcji inspektora nadzoru nad budowa ronda. W czasie rozpoczęcia budowy ronda Pan Marchlewicz przebywał na urlopie wypoczynkowym, potem rzeczywiście mógł nadzorować rondo w godzinach pracy, bądź po godzinach (posiada nienormowany czas pracy).

Ad.4. Pan Cyganek poinformował, iż pismo Pani             w sprawie uchylenia uchwały Rady Miejskiej dot. zagospodarowania działki w Lutówku zostało skierowane do radczyni prawnej Urzędu Miejskiego. Wg niej podjęta uchwała nie zawiera żadnych cech naruszenia prawa. Opinia radczyni zostanie przedstawiona do akceptacji podczas sesji Rady Miejskiej.

Ad.5. W wolnych wnioskach Komisja ustaliła swój plan pracy na miesiąc kwiecień. tj.

  • przygotowanie do absolutorium
  • analiza wniosków Komisji Rady Miejskiej
  • rozpatrzenie pisma Pani         .

Komisja ponadto postanowiła, iż na swoim następnym posiedzeniu wypracuje wniosek do Burmistrza w sprawie powołania Zespołu ds. nadzoru nad budową obwodnicy, celem:

  • przyspieszenia prac budowlanych
  • unormowania własności gruntów, przez które ma przebiegać obwodnica
  • skonkretyzowania wyboru wariantów przebiegu obwodnicy
  • rozszerzenia obiegu informacji na temat obwodnicy

Ponadto powyższy Zespół byłby organem reprezentującym gminę na zewnątrz, co mogłoby wiązać się z pozyskaniem środków zewnętrznych na budowe obwodnicy.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Tomasz Cyganek

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (18 marca 2005)
Opublikował: Tomasz Dix (6 maja 2005, 11:02:11)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (7 kwietnia 2023, 10:52:52)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1619