Protokół Nr 38/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 7 lipca 2008r.


Protokół Nr 38/08
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 7 lipca 2008r.
 
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności.
 
 
            Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska, która poinformowała, że wiodącym tematem będzie przeprowadzenie kontroli działalności Zakładu Transportu i Usług w Sępólnie Krajeńskim.  
 
Komisja następnie udała się do siedziby Zakładu Transportu i Usług w Sępólnie Krajeńskim, gdzie dokonała kontroli działalności Zakładu za 2007r. oraz za I półrocze 2008r.
Wyjaśnień i informacji udzielał Komisji Dyrektor Zakładu Pan Tomasz Mroziński.
 
Komisja na wstępie ustaliła, że Zakład działa w poniżej wymienionej strukturze organizacyjnej:
- Dyrektor Zakładu
- Główny Księgowy
- Specjalista ds. Kadr
- Kierownik Transportu
- Kierownik Grupy Remontowo – Budowlanej.
Ponadto, oprócz etatów administracyjnych zatrudnia się osoby na następujących stanowiskach:
- kierowca
- mechanik
- operator równiarki
- robotnik gospodarczy
 
            Komisja następnie dokonała szczegółowej analizy całokształtu dokumentacji księgowej prowadzonej w Zakładzie, obejmującej dokumentację wytworzoną w 2007r. jak i  w I półroczu 2008r.
Komisja ustaliła, że dokumentacja jest prowadzona prawidłowo, wszystkie faktury zgodnie z obowiązującymi przepisami są sygnowane zarówno przez Dyrektora jak i Głównego Księgowego. Dokumentacja jest prowadzona rzetelnie, na bieżąco, czytelnie i przejrzyście.
W wyjaśnieniach, Dyrektor, odnosząc się do wyniku księgowego Zakładu do końca miesiąca czerwca br. zaznaczył, że nie oddaje on faktycznej sytuacji finansowej Zakładu. Wynik finansowy jest wprawdzie ujemny, wynika on jednak z zawiłości operacji księgowych (informacja dot. wyniku finansowego stanowi załącznik do niniejszego protokołu).     
Komisja stwierdziła, że Zakład na dzień 30 czerwca 2008r. nie posiada żadnych wymagalnych zobowiązań. Komisja stwierdziła ponadto, że sytuacja finansowa Zakładu, mając na uwadze powyższe, jest stabilna, nie wykazuje żadnych zagrożeń dot. możliwości przekroczenia budżetu jednostki.
 
Następnie zapoznano się z dokumentacją merytoryczną prowadzoną przez Zakład. Szczególną uwagę Komisji wzbudziły kwestie związane z administrowaniem cmentarza komunalnego.   
Dyrektor poinformował, że zarządzanie cmentarzem Zakład rozpoczął w miesiącu maju ubiegłego roku. Obecnie ta działalność nie jest rentowna, przede wszystkim wiążę się to z wysokością stawki za miejsce pochówku, przyjętej przez Radę Miejską. Również do powyższego przyczynia się opłata ryczałtowa, wynosząca jedynie 90zł. za pobieranie wody przez okres pięciu lat od osób opiekujących się grobami zmarłych bliskich.
Nawiązując do prac renowacyjnych na cmentarzu Dyrektor poinformował, że wykonano nową bramę wejściową, odmalowano całe ogrodzenie, wywieszono regulamin. Ponadto wywieszono informację o możliwości przedłużenia wykorzystania miejsca pochówku na dalsze 20 lat. Zamiarem jest również, przede wszystkim z faktem częstotliwości odwiedzania grobów w Dniu Wszystkich Świętych – uruchomienie drugiego miejsca wejść na teren cmentarza.
Odnośnie bieżącego utrzymania porządku na cmentarzu, Dyrektor poinformował, że wszelkie zachwaszczenia są usuwane na bieżąco. Zakład również umieści informację, że wszelkie urządzenia ustawiane przez bliskich osób zmarłych (np. polbruk wokół grobów, czy też ławki) powinny zostać usunięte w określonym terminie.          
Na pytania członków Komisji, w związku z rozbieżnościami w zakresie wykorzystywania pomieszczeń przez poprzedniego zarządcę cmentarza, Dyrektor poinformował, że pomieszczenie gospodarcze przy wejściu do cmentarza jest wykorzystywane przez firmę pogrzebową (z tego tytułu Zakład inkasuje 740zł. m – nie), drugie z pomieszczeń jest wykorzystywane obecnie jako magazyn na narzędzia używane podczas pogrzebów.
Komisja następnie, wraz z Dyrektorem udała się na wizję lokalną cmentarza komunalnego, gdzie potwierdziła fakty uprzednio przedstawione przez Dyrektora.
Komisja następnie dokonała wizji lokalnej cmentarza komunalnego, stwierdzając zasadność w/w wyjaśnień udzielonych przez Pana Mrozińskiego. 
 
            Komisja, po przeprowadzeniu kontroli, nie stwierdziła żadnych nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania Zakładu Transportu i Usług.
 
Komisja tym samym nie wypracowała żadnych zaleceń pokontrolnych.
 
 
 
                                                                               Przewodnicząca Komisji
                                                                                 Wiesława Grochowska
protokołował:
Tomasz Dix
 
     
 
 
       
       

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (7 lipca 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 10:10:34)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1066