Protokół Nr 4/07

Protokół Nr 4/07
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 16 stycznia 2007r.

W posiedzeniu udział wzięli:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Cyganek
2. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
3. Skarbnik Gminy Urszula Lange

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia
3. Opinia w sprawie projektu uchwały dot. zmian w budżecie Gminy na 2007r.
4. Spotkanie z przedstawicielem spółki „Quercus”
5. Wypracowanie propozycji w sprawie zmian stawek diet dla radnych
6. Opinia w sprawie wniosku o dofinansowanie działalności.
7. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie Protokół Nr 3/06 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 20 grudnia 2006r.

Ad.3. Pani Lange przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian budżetu Gminy na 2007r.
Nadmieniła, iż zmiany wynikają przede wszystkim:
- ze zwiększeniem planu w związku z ostatecznym rozliczeniem budowy chodnika w Lutowie
- ze zwiększeniem planu (uprzednie niedoszacowanie wysokości opłat za umieszczenie urządzeń przy drogach
- ze zmniejszenia planu dotyczącego planów zagospodarowania przestrzennego
- z przesunięć na paragrafach (w związku z naliczeniem dodatkowego wynagrodzenia rocznego)
- z wprowadzenia do ubiegłorocznej uchwały w sprawie uchwalenia budżetu na 2007r. rozbicia kwoty na pożyczki i kredyty krótkoterminowe oraz na pożyczkę na pokrycie deficytu

Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.

Pan Jagodziński zapytał, czy istnieje możliwość pozyskania refundacji na inwestycje adaptacji lokali na mieszkania socjalne w Wałdowie? Pani Lange powiedziała, iż rozpozna taką możliwość.

Ad.4. Komisja w tym punkcie spotkała się z przedstawicielem spółki „Quercus” zamierzającej otworzyć działalność gospodarczych na gruntach po byłej spółce „Haste”.
Zaproszony gość poinformował, iż „Quercus” będzie prowadził produkcję mebli. Spółka zamierza zatrudnić około 100 osób, w tym miesiącu powinny zostać zatrudnione pierwsze osoby. Pan Tomas zapytał, jakiego wsparcia spółka oczekuje od Gminy. Przedstawiciel odpowiedział, iż znaczną pomocą byłoby zwolnienie z płatności podatku od nieruchomości.
Pani Lange wyjaśniła, iż samoistne zwolnienia podatkowe byłyby niezgodne z prawem, istnieje natomiast możliwość zwolnienia ale w powiązaniu z liczbą zatrudnianych pracowników. Zwolnienie mogłoby obejmować okres maksymalnie 2 lat, pod warunkiem wywiązania się z liczby zatrudnionych osób. Pan Jagodziński zapytał, ile firm powstało po firmie „Haste” i jakie są gwarancje zatrudnienia pracowników (czy będą stałe umowy?). Pani Grochowska dodała, iż już uprzednio nowopowstające firmy zatrudniały osoby tylko poprzez biuro pracy (refundacja pensji) i następowała rotacja czyli praktycznie brak stałego zatrudnienia. Pani Lange odpowiedziała, iż na terenie „Haste” powstało około 15 nowych podmiotów gospodarczych. Przedstawiciel firmy poinformował, iż spółka nie jest nowa, istnieje od 2000r. , działa na zasadzie osoby fizycznej, czyli prowadzący odpowiadają za ewentualne długi całym swoim majątkiem. Czyli spółka jest nastawiona na długookresową działalność, chce inwestować a tym samym zatrudniać stałych pracowników, tym bardziej iż w Sępólnie jest dobra baza dla rozwoju produkcji z drewna.

Pani Lange przedstawiła następnie Komisji przygotowany projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia warunków udzielenia pomocy de minimis dla przedsiębiorców w zakresie zwolnień w podatku od nieruchomości.

Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały, a tym samym przychyliła się do możliwości udzielenia ulg inwestorom.

Ad.5. Komisja przystąpiła do wypracowania propozycji w sprawie wzrostu stawek diet dla radnych za uczestnictwo w Sesjach Rady Miejskiej i posiedzeniach Komisji Rady. Propozycje obejmują również uczestnictwo sołtysów oraz przewodniczących zarządów osiedli w posiedzeniach Rady.
Pan Tomas zaapelował ponadto, aby członkowie przedstawili wypracowane propozycje innym Komisjom Rady, w których pracach uczestniczą. Pan Tomas dodał również, iż zasadnym jest wypracowanie także stanowiska w sprawie wysokości diet dla Zastępców Przewodniczących Rady.
Pan Tomas zadał pytanie, czy członkowie Komisji opowiadają się za wypłatą diet stałych (rozliczenie miesięczne) czy też za udział w konkretnym posiedzeniu potwierdzony podpisem radnego?
Komisja opowiedział się za rozwiązaniem aby radni otrzymywali diety za uczestnictwo w konkretnym posiedzeniu Rady bądź Komisji. Dietę stałą natomiast powinien, jak dotychczas, otrzymywać Przewodniczący Rady oraz jego Zastępcy.

Komisja, po dyskusji, wypracowała następujące propozycje wysokości stawek diet:

1. Stała dieta dla Przewodniczącego Rady Miejskiej – 70% maksymalnej diety przysługującej radnemu gminy w gminach od 15tys. do 100tys. mieszkańców. (kwota 1.360zł. miesięcznie)
2. Stała dieta dla Zastępców Przewodniczącego Rady – 31% (kwota 602zł. miesięcznie)
3. Dieta za udział w posiedzeniu Komisji Rady dla jej Przewodniczącego – 10,5% (kwota 204zł.)
4. Dieta za udział w posiedzeniu Komisji Rady dla jej członka – 8% (kwota 155zł.)
5. Dieta dla Radnego za udział w Sesji Rady – 8% (kwota 155zł.)
6. Dieta dla sołtysa i przewodniczącego zarządu osiedla za udział w Sesji Rady – 4% (kwota 78zł.)

Komisja jednogłośnie, po głosowaniu, opowiedziała się za w/w propozycjami stawek.
Komisja zwróciła się do Pani Skarbnik o przygotowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w w/w sprawie na styczniową Sesję.

Ad.6. Komisja skierowała wniosek Gminnej Spółki Wodnej o dofinansowanie wyczyszczenia rowu melioracyjnego w Jazdrowie – do zaopiniowania przez Komisję Rolnictwa Rady Miejskiej.


W związku z brakiem wolnych wniosków, po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.


                                                                            Przewodniczący Komisji
                                                                                    Janusz Tomas

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (16 stycznia 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (16 lutego 2007, 10:55:54)

Ostatnia zmiana: Tomasz Dix (16 lutego 2007, 11:02:22)
Zmieniono: estetykę

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2054